Dramavakantie? OP aangepast
vrijdag 8 augustus 2025 om 08:35
OP verwijder ik vanwege herkenbaarheid. Lang verhaal kort: ik zie op tegen de gezinsvakantie met mijn partner en zijn kinderen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, niet persé leuk, wel nodig om te horen. Dank iedereen voor de input.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:43
92.06% gewijzigd
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:01
Wat ontzettend onaantrekkelijk!Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 11:57Ik heb idd zo ongeveer alles geregeld. Dat is ook wat meer mijn sterke kant dan de zijne. In zijn huwelijk sjokte hij er (oneerbiedig gezegd) ook wat achteraan. Hij overziet niet hoe dat gaat met vliegen, dingen organiseren etc. Is nooit een probleem geweest tussen ons (het is tenslotte niet mijn gezin). Maar nu wordt dit wel nogal mijn ding. Dat over die medicatie bijv. Hij wist niet eens precies wat ze allemaal gebruikt. Ook het regelen van de nodige papieren als alleenreizende ouder met kinderen heb ik opgepakt.
Nu ik dit schrijf zie ik wel ik dat het hier wellicht ook over zou moeten gaan.
Jij gaat de gezinsentertainer worden van deze vakantie. En je mag jezelf betalen.
Echt......
.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:02
Over die medicatie: is dit het soort medicatie die bij zomaar ineens ermee stoppen, een enorme gedragsverandering teweeg zal brengen? Ik vind het feit dat die medicatie dus waarschijnlijk niet mee kan (want ik ga ervan uit dat jullie gaan vliegen) eigenlijk het grootste probleem van alles. Althans: als het het soort medicatie is wat ik vermoed. Ik zou de verantwoordelijkheid niet willen nemen daarvoor, en aangezien vader dat blijkbaar ook niet doet, zou dat voor mij het grootste probleem zijn.

Hij lijkt het wel erg makkelijk te vinden allemaal. Jij zoekt het wel uit en lost het wel op. En wat die medicatie betreft vind ik allemaal erg slordig van zijn kant. Laat je niet gebruiken door hem. En denk goed na of dit de soort relatie is wat je wilt.Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 11:57Ik heb idd zo ongeveer alles geregeld. Dat is ook wat meer mijn sterke kant dan de zijne. In zijn huwelijk sjokte hij er (oneerbiedig gezegd) ook wat achteraan. Hij overziet niet hoe dat gaat met vliegen, dingen organiseren etc. Is nooit een probleem geweest tussen ons (het is tenslotte niet mijn gezin). Maar nu wordt dit wel nogal mijn ding. Dat over die medicatie bijv. Hij wist niet eens precies wat ze allemaal gebruikt. Ook het regelen van de nodige papieren als alleenreizende ouder met kinderen heb ik opgepakt.
Precies. Die gok kan je gewoon niet nemen. Het is geen flesje parfum dat in beslag wordt genomen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

vrijdag 8 augustus 2025 om 12:03
Dan wordt hier gezegd, een vader zet altijd zijn kinderen op 1, die gaan altijd voor. Nou, dat valt dan wel mee, zo te lezen.Susan schreef: ↑08-08-2025 12:01Dat hij alles aan jou overlaat terwijl het zijn dochters zijn (die jij amper kent) vind ik al een beetje raar, maar dat hij je dan ook nog totaal niet serieus neemt als je dingen aankaart vind ik echt schandalig van hem uit. Jij kan daar straks dus gewoon met een vegertje achter hem aan gaan lopen om alle brokken op te rapen, want van tevoren neemt hij niks van je aan.
Het zijn ZIJN kinderen. Zijn verantwoordelijkheid. Hij hoort met de vlag voorop te lopen en jij hoort, in de rol die je nu hebt, zeker naar de twee oudsten die je niet eens goed kent, grotendeels gewoon mee te zijn voor de gezelligheid.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:04
Er is helemaal nog geen gezinsleven, althans, niet tussen haar en de twee oudste dochters. Ik denk dat die dochters er zelf niet eens op zitten te wachten dat ze overal bij is, want ze kennen haar niet eens. Met de jongste is het geen probleem, zoals ik het lees is zij nog de voornaamste reden dat TO nog mee wil. Ze komt niet bepaald over als iemand die haar snor drukt, sterker nog, ze heeft tot nu toe zo ongeveer alle taken op zich genomen die pa op zich had moeten nemen.
Eerlijk gezegd vind ik af en toe tijd voor haarzelf nog het minste.

vrijdag 8 augustus 2025 om 12:05
Ja precies. Ik geloof dat TO harder voor ze rent dan hun eigen vader. Die lijkt vooral het idee leuk te vinden dat ze meegaan, de uitvoering moet iemand anders maar op zich nemen.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:06
Ik ben bang dat het wel meer dan dat wordt. Entertainer zal nog de meest relaxte worden denk ik.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.

vrijdag 8 augustus 2025 om 12:07
TO doet dat zelf ook niet, dus vriendlief vanzelfsprekend ook niet.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:07
.Rooss4.0 schreef: ↑08-08-2025 11:53Natuurlijk kun je dat terugdraaien, waarom niet? Omdat hij niet zonder jou met zijn eigen kinderen op vakantie durft? En stel dat jij nu een been breekt, wat gaat hij dan doen?
Ik zou niet meegaan, in geen 1000 jaar. Dit is toch geen vakantie meer?
En dat er nauwelijks met hem over te praten valt zou voor mij de knoop definitief doorhakken.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:51
28.92% gewijzigd
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:08
Ze kent deze meiden niet. Dus dan meteen op vakantie is sowieso erg ongelukkig. Maar meegaan en dan je eigen plan trekken, vind ik niet kunnen. Dit is waar je voor kiest, of niet.Susan schreef: ↑08-08-2025 12:04Er is helemaal nog geen gezinsleven, althans, niet tussen haar en de twee oudste dochters. Ik denk dat die dochters er zelf niet eens op zitten te wachten dat ze overal bij is, want ze kennen haar niet eens. Met de jongste is het geen probleem, zoals ik het lees is zij nog de voornaamste reden dat TO nog mee wil. Ze komt niet bepaald over als iemand die haar snor drukt, sterker nog, ze heeft tot nu toe zo ongeveer alle taken op zich genomen die pa op zich had moeten nemen.
Eerlijk gezegd vind ik af en toe tijd voor haarzelf nog het minste.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:08
Dan zeker vandaag nog rond de tafel en duidelijke afspraken maken en verwachtingen uitspreken. En die medicijn verklaring moet er ook gewoon komen, vind het gewoon zielig als de puber 2 weken zonder haar medicatie moet doen omdat haar ouders te lui zijn om het te regelen of met haar mee gaan om het samen te regelen. Weet niet of het medicatie betreft wat op de opiumlijst staat of het gewoon een kwestie is van medicijnpaspoort vragen bij de apotheek. En dan heb ik het nog niet over de gevolgen als ze na 2 weken weer moet beginnen. Dat kan echt fout gaan.Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 11:36We gaan twee weken. Ik heb hem ook gevraagd wat hij het liefste doet, met of zonder mij daarbij. Maar hij durft het niet aan om zonder mij te gaan.
Over je tweede vraag: wij zijn nog nooit met z’n twee op vakantie geweest. Dus zeker weten doe ik dat niet. Hij ging de afgelopen jaren met jongste dochter. En ik ging op reis met vrienden. We zijn wel heel verschillend qua karakter maar over de grote lijnen denken we wel hetzelfde over vakantie vieren.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:09
Ik vind het ook heel bijzonder dat je partner aangeeft niet eens zonder jou op vakantie te willen/durven? Het is zijn kroost, en daar durft hij niet alleen mee weg? Waar is hij bang voor? Want dat is dan wrs precies het gat waar jij straks instapt.
Het lastigste vind ik dat dit niet bespreekbaar is. Natuurlijk is hij enorm blij met het contact met zijn twee oudste dochters en wil hij ze erbij hebben. Maar dat er 0 ruimte is voor een gesprek met jou, hoe dit is voor jou, jouw zorgen of verwachtingen vind ik bijzonder. Dit wil je dan juist hel goed met elkaar bespreken. En dat je geacht wordt de helft te betalen vind ik al helemaal van de zotte.
Het lastigste vind ik dat dit niet bespreekbaar is. Natuurlijk is hij enorm blij met het contact met zijn twee oudste dochters en wil hij ze erbij hebben. Maar dat er 0 ruimte is voor een gesprek met jou, hoe dit is voor jou, jouw zorgen of verwachtingen vind ik bijzonder. Dit wil je dan juist hel goed met elkaar bespreken. En dat je geacht wordt de helft te betalen vind ik al helemaal van de zotte.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:09
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:10
Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 11:57Ik heb idd zo ongeveer alles geregeld. Dat is ook wat meer mijn sterke kant dan de zijne. In zijn huwelijk sjokte hij er (oneerbiedig gezegd) ook wat achteraan. Hij overziet niet hoe dat gaat met vliegen, dingen organiseren etc. Is nooit een probleem geweest tussen ons (het is tenslotte niet mijn gezin). Maar nu wordt dit wel nogal mijn ding. Dat over die medicatie bijv. Hij wist niet eens precies wat ze allemaal gebruikt. Ook het regelen van de nodige papieren als alleenreizende ouder met kinderen heb ik opgepakt.
Maar ja, als hij het nooit deed en doet, wordt het nooit zijn sterke kant. Jij bent er ook alleen maar goed in geworden omdat je het vaker hebt gedaan. Nu hij nog. En deze vakantie is een prima gelegenheid om daarmee te beginnen.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:12
Oh en bespreek ook meteen even wat HIJ gaat doen als dochter zonder de medicatieverklaring niet mee mag… kan zij dan bij moeder terecht??? Wat een onaantrekkelijke man/vader zeg… Realiseer je je dar je waarschijnlijk altijd de kar moet gaan trekken in deze relatie? Inclusief de zorg voor zíjn kinderen….
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:12
Meegaan en deels haar eigen plan trekken vind ik het meeste wat haar vriend hierin mag verwachten. En als ik het zo lees denk ik dat dat voor hem beter uitpakt dan dat ze helemaal niet meegaat, want dan kan hij alles in zijn eentje uit gaan zoeken, wat hij overduidelijk niet kan.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:13
Staan die meiden een beetje positief of op z’n minst neutraal tegenover jou? Heb je daar een beetje zicht op?
In nasty scheidingsrelaties met contactverlies, loyaliteitsissues etc kan het gevoel over de ‘nieuwe partner’ soms ronduit vijandig zijn.
Ook dat is iets waar je partner als hun vader in zal moeten bufferen. Vertrouw je hem dat toe?
Ik zou ook proberen om er positief in te gaan. Geniet van het luxe verblijf en de omgeving, onderneem ook dingen voor jezelf en zoals afgesproken met jongste. Misschien vinden de oudste twee het juist wel leuk om ook een keer wat met jou te doen individueel.
Loop weg bij vervelende confrontaties, niet jou pakkie an. Het contact tussen jou en de meiden kan heel stekelig gaan worden als jij je daar mee gaat bemoeien. Je bent geen ouder, en dat word je deze vakantie ook niet. Dat lijkt me iets wat je heel goed met je partner door moet spreken voor je weg gaat. Niet als overleg, maar als jouw grenzen.
Qua financiën: natuurlijk betaalt hij de extra kosten. In mijn ogen is het logisch dat hij ook de meerkosten voor deze duurdere vakantie betaalt, maar zeker de extra kosten van het verblijf daar. Misschien lees ik er overheen TO, maar je gaat toch niet akkoord met 50/50?
De medicatie vind ik ook wel een ding. Als daar zulke strenge regels voor gelden gaat het niet om paracetamolletjes. Je hebt het zelfs over afkicken. Maar ook dat: niet jouw pakkie an. Dit moeten hun ouders voor ze regelen.
In nasty scheidingsrelaties met contactverlies, loyaliteitsissues etc kan het gevoel over de ‘nieuwe partner’ soms ronduit vijandig zijn.
Ook dat is iets waar je partner als hun vader in zal moeten bufferen. Vertrouw je hem dat toe?
Ik zou ook proberen om er positief in te gaan. Geniet van het luxe verblijf en de omgeving, onderneem ook dingen voor jezelf en zoals afgesproken met jongste. Misschien vinden de oudste twee het juist wel leuk om ook een keer wat met jou te doen individueel.
Loop weg bij vervelende confrontaties, niet jou pakkie an. Het contact tussen jou en de meiden kan heel stekelig gaan worden als jij je daar mee gaat bemoeien. Je bent geen ouder, en dat word je deze vakantie ook niet. Dat lijkt me iets wat je heel goed met je partner door moet spreken voor je weg gaat. Niet als overleg, maar als jouw grenzen.
Qua financiën: natuurlijk betaalt hij de extra kosten. In mijn ogen is het logisch dat hij ook de meerkosten voor deze duurdere vakantie betaalt, maar zeker de extra kosten van het verblijf daar. Misschien lees ik er overheen TO, maar je gaat toch niet akkoord met 50/50?
De medicatie vind ik ook wel een ding. Als daar zulke strenge regels voor gelden gaat het niet om paracetamolletjes. Je hebt het zelfs over afkicken. Maar ook dat: niet jouw pakkie an. Dit moeten hun ouders voor ze regelen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in