Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 2894 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Grobbekuiken_ schreef:
08-08-2025 15:54
(O) (O)

Wat een rust hier.

Zoon mag morgen weer naar huis :cheer2:
Och wat fijn.
Grobbekuiken_ schreef:
(O) (O)

Wat een rust hier.

Whoop whoop :cheer2:

Vertroetel hem maar lekker!
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Iedereen heeft het te druk met die vakantietrol.

Fijn dat hij naar huis mag Grob. Hopelijk wat minder pijn?
Star⁴ schreef:
08-08-2025 16:43
Iedereen heeft het te druk met die vakantietrol.
:lol:
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 08-08-2025 16:48
18.50% gewijzigd
Pieremachochel
Bij ons is kermis is het dorp, die staat praktisch in mijn achtertuin, en de dichtsbijzijnde is een kleine kinderen-attractie, met iets van Samson en Gert ofzo...

Ik ben van ellende maar naar binnen gegaan, en dat terwijl het juist vanaf morgen heerlijk weer wordt. Maar buiten zitten is echt vreselijk nu...
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Grobbekuiken_ schreef:
(O) (O)

Wat een rust hier.

Wat een fijn nieuws!!! :cheer2:
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Fijn Grob. Is het een beetje te doen qua pijn?

Stom MrsM.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
08-08-2025 16:47
Fijn Grob. Is het een beetje te doen qua pijn?

Stom MrsM.

Ja, maar ik wil geen zeikerd zijn, dus zeg hier tegen iedereen leuk joh die kermis! (Kennelijk is dit heul belangrijk in het dorp)

Maar hier kan ik even klagen natuurlijk... ;-)
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ik heb een prijs gewonnen met het insturen van een prijspuzzel uit een puzzelboekje.
Heb ik een ander puzzelboek gewonnen.
Ik doe dat al jaren, die prijspuzzels. Nog nooit wat gewonnen. Dus blij verrast.

David Dunning
MrsM schreef:
08-08-2025 16:50
Ja, maar ik wil geen zeikerd zijn, dus zeg hier tegen iedereen leuk joh die kermis! (Kennelijk is dit heul belangrijk in het dorp)

Maar hier kan ik even klagen natuurlijk... ;-)
Waarom zou dat zeikerig zijn? Kermis in je achtertuin is gewoon kut.

David Dunning
Solomio schreef:
08-08-2025 16:51
Ik heb een prijs gewonnen met het insturen van een prijspuzzel uit een puzzelboekje.
Ik doe dat al jaren, die prijspuzzels. Nog nooit wat gewonnen. Dus blij verrast.
Gefeliciteerd :cheer2:
Pieremachochel
MrsM schreef:
08-08-2025 16:46
Bij ons is kermis is het dorp, die staat praktisch in mijn achtertuin, en de dichtsbijzijnde is een kleine kinderen-attractie, met iets van Samson en Gert ofzo...

Ik ben van ellende maar naar binnen gegaan, en dat terwijl het juist vanaf morgen heerlijk weer wordt. Maar buiten zitten is echt vreselijk nu...
Herkenbaar. Ik woonde in een dorp naast het plein met de kermis. 1 zolang de kinder vliegtuigjes vlogen kreeg ik kinderen niet naar bed. Daarna gingen de botswagens op standje 1000. Vooral veel gezeur op school gehad dat mijn kinderen mochten slapen van mij en man. Dus wij brachten ze die 3 dagen rond 11.00. Want op dinsdagnacht was het nachtdoor afbreken. Voor de kinderen waren de kermis kermismensen echt lief. Ze mochten overal in.
Solomio schreef:
08-08-2025 16:51

Haha leuk!!!

Wat voor puzzels doe je? Ik vond dat altijd leuk in de vakanties, vroeguh...

(En op de plee... :hihi: )
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
08-08-2025 17:05
Haha leuk!!!

Wat voor puzzels doe je? Ik vond dat altijd leuk in de vakanties, vroeguh...

(En op de plee... :hihi: )
Ik doe:
Afbeelding
Dus van alles.

David Dunning
En daarnaast doe ik killer sudoku's. En dat betekent niet 'heel moeilijke' sudoku's, wat mensen denken. Killer sudoku's zijn net iets anders dan gewone sudoku's. Gewone sudoku's vind ik stom, killers vind ik leuk.

David Dunning
Solomio schreef:
08-08-2025 17:10
En daarnaast doe ik killer sudoku's. En dat betekent niet 'heel moeilijke' sudoku's, wat mensen denken. Killer sudoku's zijn net iets anders dan gewone sudoku's. Gewone sudoku's vind ik stom, killers vind ik leuk.

Ik heb ook sudoko puzzelboekjes gehad, maar zelfs de makkelijkste versies waren al pittig voor mij... overigens heb ik altijd de makkelijkste boekjes gekocht. Want als ik geen enkel antwoord weet is de lol er snel vanaf.... haha.

Maar vond het wel altijd leuk, mss een idee om weer te kopen voor de komende vakantie!
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ik word met de dag zuurder van dit forum.

Niet napraat, maar andere topics. En dan vooral van hoe beroerd mensen lezen.

David Dunning
Ik heb het helemaal opgegeven met de puzzelboekjes. Heel vroeger had ik een abonnement op Denksport Select, dat was een zes-sterren varia boekje. En dan kocht ik in de winkel nog vijf-sterren logikwizzen, vijf-sterren cryptogrammen en zes-sterren geheel doorlopende monsterdoorlopers. Maar tegenwoordig is het helemaal niks meer met de puzzelboekjes, ik vul ze allemaal slapend in. Enige uitzondering is dat ik in Duitsland nog wel eens een boekje koop, dan heb ik tenminste nog een leuke taalbarriere.
Lady*Voldemort schreef:
08-08-2025 17:33
Ik heb het helemaal opgegeven met de puzzelboekjes. Heel vroeger had ik een abonnement op Denksport Select, dat was een zes-sterren varia boekje. En dan kocht ik in de winkel nog vijf-sterren logikwizzen, vijf-sterren cryptogrammen en zes-sterren geheel doorlopende monsterdoorlopers. Maar tegenwoordig is het helemaal niks meer met de puzzelboekjes, ik vul ze allemaal slapend in. Enige uitzondering is dat ik in Duitsland nog wel eens een boekje koop, dan heb ik tenminste nog een leuke taalbarriere.
Mijn vriendin koopt voor mij Killer-Sudoku-boekjes in Duitsland.
Dan maakt de taalbarrière niet uit. ;)
In Nederland heb je tegenwoordig ook een Killer-Sudoku-boekje, maar de bladindeling daarvan is minder fijn.

David Dunning
Die killer sudoku's ga ik eens proberen.

Wel leuk trouwens dat je iets gewonnen hebt. Tijdje terug won ik met zo'n like en win actie een paar NGC tijdschriften, ik sprong zowat een gat in de lucht :lol:
Mosterdsoep met paling en een broodje erbij.

David Dunning
Ovenschotel met oa volkoren pasta, romige tomatensoep en tonijn. Recept van de Allerhande, ben benieuwd.
Pluviofiel
Solomio schreef:
08-08-2025 17:09
Ik doe:
Afbeelding
Dus van alles.
Die heb ik ook jaren gemaakt; mijn schoonmoeder had een abonnement maar maakte maar een paar puzzels. Ik maakte de rest.
Leuk dat je een prijs hebt gewonnen.

Klereherrie gewoon MrsM vooral als je er vlakbij woont.

Fijn Grobbekuiken dat zoon weer thuis is.
Maar mensen gaan voorbij
Lady*Voldemort schreef:
08-08-2025 17:33
Mijn opa maakt al decennia kruiswoordraadsels en hij heeft echt een soort repertoire dat hij als een soort mitrailleur kan roepen. "Tamme loot-ent. Open plek in bos-tra. Rivier in Italië -Tiber, Arno, Po." Ik vond dat als kind heel gezellig, maar op een gegeven moment gingen de puzzels zo snel, echt ontspannen was het niet meer.
Si abra la puerta hay lobos.
Ik heb sinds tientallen jaren weer eens een vakantiebundel van denksport gekocht. Moest echt weer even inkomen, maar na een derde van de bundel begint het te saai te worden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven