Dramavakantie? OP aangepast

08-08-2025 08:35 611 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
OP verwijder ik vanwege herkenbaarheid. Lang verhaal kort: ik zie op tegen de gezinsvakantie met mijn partner en zijn kinderen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, niet persé leuk, wel nodig om te horen. Dank iedereen voor de input.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:43
92.06% gewijzigd
Nanouk schreef:
08-08-2025 17:46
Ik vind de reacties best hard en ook niet zo inlevend.

TO heeft een partner met kinderen. Ziet de oudste 2 helaas lange tijd niet (een hoop hebben hier al weer een mening dat dit aan vader ligt maar is dat wel zijn schuld?).
Vader en kinderen zien elkaar weer en zij vragen of ze mee mogen. Wat denken jullie hoe dit voor vader zal zijn? Aan de ene kant blijdschap, de andere kant angst en totaal geen mogelijkheid voelen om nee te zeggen want dan ziet hij ze straks weer niet meer.
Hij kan ook niet tegen TO zeggen ik ga alleen met de kinderen, want de plannen waren al gemaakt met haar.
Dit durft hij ook niet heeft TO geschreven, alleen gaan met de kinderen.

In mijn ogen had hij geen keus.
Is het een ideale situatie? Nee totaal niet maar het nu even zoals het is en vanuit dat punt moet er verder gekeken worden. afzeggen kan altijd. Kost je geld en teleurstelling, maar een alternatief binnen de kaders is ook een oplossing.

Zelf had ik dit, gezien de problematiek en kortdag om alles te regelen het tegen gehouden ws. Maargoed dat is nu niet het geval.

TO zie het als mogelijkheid om hun te leren kennen in een andere ontspannendere setting dan thuis. Maak duidelijke afspraken met partner over eigen tijd. Maar draai het om, niet eigen tijd voor jou, maar tijd voor hem met de meiden wat inhoudt dat jij dan ook even tot jezelf kan komen.

En voor wie vader verwijt niet op de hoogte te zijn over medicatie enz. Besef ook dat er genoeg ouders zijn die informatie niet of maar half delen.
klopt, maar kan hij ook moeite kunnen doen om het te weten te komen ipv volgend zijn als een hondje. Je bent de vader geen kleuter. Hij wilde niks doen en afwachten tot op het vliegveld.

Als je pas weer een paar maanden in hun leven mag zijn, is het niet gek dat je zoekende bent.
anoniem_68beec127142a wijzigde dit bericht op 08-08-2025 17:54
0.89% gewijzigd
pina schreef:
08-08-2025 17:50
Als moeder die info niet deelt mag vader als ouder zijnde zelf ook kunnen informeren bij de huisarts of apotheek om informatie in te winnen. Een iets actievere houding was hier wel mogelijk geweest.

Ik doe dat zelfs voor mijn bejaarde moeder die niet handig is met DigiD.
Ja als je ervan op de hoogte bent en het belangrijk is te weten welke medicatie het is dan zou dat kunnen idd. Maar je moet wel weten wat er speelt om te weten waar je naar kan informeren. De ouder waar de kinderen verblijven heeft een meldplicht naar de andere ouder, veel ouders in een lastige scheiding houden zich daar niet aan.
Nanouk schreef:
08-08-2025 17:54
Ja als je ervan op de hoogte bent en het belangrijk is te weten welke medicatie het is dan zou dat kunnen idd. Maar je moet wel weten wat er speelt om te weten waar je naar kan informeren. De ouder waar de kinderen verblijven heeft een meldplicht naar de andere ouder, veel ouders in een lastige scheiding houden zich daar niet aan.

Toch wel knap dat zijn vriendin het dan wel weet en ernaar informeert en alles regelt. Maar vader kon het inderdaad niet weten...
Nanouk schreef:
Hij weet dat zijn dochter medicatie slikt, TO heeft ook al meerdere keren aangekaart dat er iets voor geregeld moet worden, maar hij wuift het weg. Dat kan je niet afschuiven op "ouders delen het niet", hij weet het gewoon, hij vindt het alleen niet zo nodig om er moeite voor te doen. Hetzelfde geldt voor heel veel andere zaken waar TO het graag serieus over had willen hebben, maar hij niet. Als niks bespreekbaar is, maar je bent wel degene die puin mag ruimen als het misgaat dan is dat gewoon een enorme no-win situation, ik vind het vrij normaal dat heel veel mensen daar niet aan zouden beginnen. Dat ligt niet aan die dochters, dat ligt niet aan de situatie waarin een gescheiden vader zijn dochters mee wil nemen, dat ligt geheel aan de manier waarop hij ermee omgaat en dat hij wel de steun en hulp van zijn vriendin wil, maar absoluut niks van haar aan wil nemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
S-Groot schreef:
08-08-2025 17:57
Toch wel knap dat zijn vriendin het dan wel weet en ernaar informeert en alles regelt. Maar vader kon het inderdaad niet weten...
Inderdaad.
Nanouk schreef:
De medicatie moet toch ook genomen worden als kinderen nu bij hun vader zijn? Dus ja, hij weet ervan en wist zelfs (op licht aandringen van TO misschien) zelfs dat dat een probleem
is met reizen zonder juiste papieren. Opperen om dan die medicatie dan maar te verstoppen in de bagage wijst dat al uit, daarnaast is dat natuurlijk ook de meest vermijdende en schadelijkste optie ooit.
Where is my mind?
Ik vind het vooral weinig inlevend richting oudste dochter. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat het een slecht plan is met alle info en ervaringen die wel al bekend zijn.
.
Nanouk schreef:

Een vader van een minderjarige met gezag kan die informatie ook gewoon zelf vragen hoor. Hij weet dat ze medicatie slikt en wat haar problemen zijn. Hij kan ook aan de betreffende dochter vragen wat ze slikt en vervolgens uitzoeken wat dat voor de vakantie betekent.
Nanouk schreef:
Die man weet toch dat er dingen spelen bij dochter. Kom op nou zeg. De lat mag echt wel iets hoger.
Zoefff schreef:
08-08-2025 17:58
Ik vind het vooral weinig inlevend richting oudste dochter. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat het een slecht plan is met alle info en ervaringen die wel al bekend zijn.

Ook dat. Dit wordt waarschijnlijk geen positieve ervaring.
SurferRosa schreef:
08-08-2025 17:58
De medicatie moet toch ook genomen worden als kinderen nu bij hun vader zijn? Dus ja, hij weet ervan en wist zelfs (op licht aandringen van TO misschien) zelfs dat dat een probleem
is met reizen zonder juiste papieren. Opperen om dan die medicatie dan maar te verstoppen in de bagage wijst dat al uit, daarnaast is dat natuurlijk ook de meest vermijdende en schadelijkste optie ooit.
Inderdaad. Met die oplossing diskwalificeer je jezelf toch al compleet? Als je nou compleet naïef en onwetend was dan vind ik dat al kwalijk maar dat kan nog gebeuren, zijn partner heeft nota bene geprobeerd tot hem door te dringen en hem te wijzen op de noodzaak ervan. En hij wil er gewoon niet aan, vanwege... geen idee.
Nanouk schreef:
Sorry hoor, maar dan bel je als vader de huisarts of apotheek toch direct? Hij weet lijkt mij de naam en geboortedatum van dochter die daar bekend zijn.

Hij was uiteindelijk op de hoogte van medicijnen, maar doet zelf niks.

Als het regelen te ingewikkeld is moet hij niet als een klein kind gaan drammen, 'ik wil gaan en we "smokkelen" het mee', maar dan moet je niet op vakantie gaan naar het buitenland. Legio gezinnen gaan gewoon in Nederland, omdat ze naar buitenland met gezin teveel gedoe vinden.
Teddydeniffler schreef:
08-08-2025 18:02
Als het regelen te ingewikkeld is moet hij niet als een klein kind gaan drammen, 'ik wil gaan en we "smokkelen" het mee', maar dan moet je niet op vakantie gaan naar het buitenland. Legio gezinnen gaan gewoon in Nederland, omdat ze naar buitenland met gezin teveel gedoe vinden.
Daarbij was hij er gewoon van op de hoogte dat het niet zomaar mee mag, gezien zijn plan om het over alle koffers te verdelen in het kader van risicospreiding. Hij wist gewoon alles. Om de een of andere reden wilde hij alleen niet weten dat hij daar iets voor moest regelen, alleen nu, om vijf voor twaalf dan gelukkig wel. Maar waarschijnlijk omdat TO flink heeft aangedrongen.
Ik vind de reacties terecht hard. En juist ook signalerend en waarschuwend naar TO. Aan haar wat ze ermee doet. Ik word verdrietig en krijg buikpijn van wat ik lees hoe vader, maar mogelijk ook moeder zich opstelt. Voor mij zou de relatie klaar zijn, dat in ieder geval.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Nanouk schreef:
Leg de lat wat hoger, mag echt hoor.
Moeder heeft gemeld dat kind diagnoses en medicatie heeft en dat vorig jaar een vakantie mislukt is.
Wat had ze verder nog moeten voorkauwen dan?
Wat een hysterie hier.

Je hebt nu de papieren, maar voor een paar strips( in de doosjes) smijten ze je zeker niet 35 jaar in de gevangenis zoals ik hier heb gelezen.

Relax. Misschien valt het allemaal wel mee op vakantie.
chanyta wijzigde dit bericht op 09-08-2025 18:05
71.86% gewijzigd
Chanyta schreef:
08-08-2025 20:31

Je hebt nu de papieren, maar voor een paar strips( in de doosjes) smijten ze je zeker niet 35 jaar in de gevangenis zoals ik hier heb gelezen.
Die 35 jaar gevangenis was ook niet heel serieus. Vlak daarna werd de vergelijking met Drs. P's Dodenrit gemaakt, dat was ook niet serieus, mocht je dat ook al hebben aangenomen. Het ging erom dat het nogal een rare gedachte is dat als maar één van de koffer gecheckt wordt en dus één van het gezin in de problemen komt door die pillen, wat die problemen ook zijn, de rest dan gewoon lekker door kan gaan alsof er niks gebeurd is. Plus dat door die pillen te verspreiden, er in alle koffers iets zit, wat juist minder handig is.

Dat jij nooit een probleem hebt gehad is heel fijn. Ik zou de gok nog steeds niet nemen.
Let wel, de medicijnen moeten in de handbagage.

Zelfs zonder papieren gaan er geen problemen zijn over een paar strips.

Ze zijn daar ook niet dom. Er zijn veel mensen die voor eigen gebruik medicatie meenemen op veertien dagen vakantie.
Laat maar, mosterd.
-matilda- wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:02
98.38% gewijzigd
Chanyta schreef:
08-08-2025 20:31
Wat een hysterie hier. (…)
We wisten eerst niet eens dat ze naar [land] gingen.

Het gaat erom dat deze man zelf nergens achteraan gaat, of halfslachtig.
anoniem_68b738dc1598c wijzigde dit bericht op 08-08-2025 22:25
79.61% gewijzigd
@Pina, gelieve niet te quoten, ik haal dit later weer weg.
pina schreef:
08-08-2025 20:58
We wisten eerst niet eens dat ze naar Spanje gingen.

Het gaat erom dat deze man zelf nergens achteraan gaat, of halfslachtig.

En daarbij, dat deze forummer nooit gezeik heeft gehad met medicatie is fijn voor haar. Ik heb wel degelijk meer dan 1x een soortgelijke verklaring moeten laten zien.
Merys schreef:
08-08-2025 21:03
En daarbij, dat deze forummer nooit gezeik heeft gehad met medicatie is fijn voor haar. Ik heb wel degelijk meer dan 1x een soortgelijke verklaring moeten laten zien.
Komt door mijn onschuldige ogen :-D
Chanyta schreef:
08-08-2025 21:06
Komt door mijn onschuldige ogen :-D

Dat zal het zijn :P

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven