Dramavakantie? OP aangepast
vrijdag 8 augustus 2025 om 08:35
OP verwijder ik vanwege herkenbaarheid. Lang verhaal kort: ik zie op tegen de gezinsvakantie met mijn partner en zijn kinderen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, niet persé leuk, wel nodig om te horen. Dank iedereen voor de input.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:43
92.06% gewijzigd
vrijdag 8 augustus 2025 om 22:54
Ik zeg nergens dat hij dan maar een misdaad moet begaan. Ik vind alleen wel dat er heel veel mensen vallen over de houding van de partner van TO maar niemand kent het volledige verhaal, de scheiding en hoe ex-vrouw zich op heeft gesteld en mogelijk nog steeds doet. Ik denk nl dat het een stuk genuanceerder ligt dan dat deze man een zak is.pina schreef: ↑08-08-2025 17:50Als moeder die info niet deelt mag vader als ouder zijnde zelf ook kunnen informeren bij de huisarts of apotheek om informatie in te winnen. Een iets actievere houding was hier wel mogelijk geweest.
Ik doe dat zelfs voor mijn bejaarde moeder die niet handig is met DigiD.
Het alternatief is dan niet: laten we een misdaad begaan.

vrijdag 8 augustus 2025 om 23:30
Ik ken de situatie ook niet. Maar ik richt me hier op de dingen waar deze man wel de regie kon pakken en dat niet gedaan heeft. Op zijn minst zichzelf informeren waar mogelijk. Even zijn denkpetje opzetten.Nanouk schreef: ↑08-08-2025 22:54Ik zeg nergens dat hij dan maar een misdaad moet begaan. Ik vind alleen wel dat er heel veel mensen vallen over de houding van de partner van TO maar niemand kent het volledige verhaal, de scheiding en hoe ex-vrouw zich op heeft gesteld en mogelijk nog steeds doet. Ik denk nl dat het een stuk genuanceerder ligt dan dat deze man een zak is.
Ik geef toe: ik ben bovengemiddeld sceptisch ten opzichte van mannen die beweren een vreselijke ex te hebben die ze in alle opzichten dwarsboomt. Vaak mist er dan een element van hoe dat zo is gekomen. Hier is TO ook degene die de boel moet aanjagen en organiseren. Maar zij is pas kort met deze man. Daar word je op den duur natuurlijk helemaal gallisch van.
vrijdag 8 augustus 2025 om 23:33
Nanouk schreef: ↑08-08-2025 22:54Ik zeg nergens dat hij dan maar een misdaad moet begaan. Ik vind alleen wel dat er heel veel mensen vallen over de houding van de partner van TO maar niemand kent het volledige verhaal, de scheiding en hoe ex-vrouw zich op heeft gesteld en mogelijk nog steeds doet. Ik denk nl dat het een stuk genuanceerder ligt dan dat deze man een zak is.
Het ligt ongetwijfeld genuanceerder.
Maar dan nog moet Pa de zaken regelen en niet TO. Hij heeft moeder niet nodig voor de medicatie, dat kan hij echt zelf met de 17 jarige uitvogelen.
Ook het gegeven dat de medicatie mee moet en dat daar een aantal dingen voor geregeld moeten worden kan een beetje volwassene echt zelf bedenken ipv voor te stellen dat maar gewoon mee te smokkelen.
zaterdag 9 augustus 2025 om 01:52
Ik weet niet of dat al aan de orde is, wij konden echt pas bewindvoering en mentorschap aanvragen een half jaar voor de achttiende verjaardag van onze zoon. We moeten nog wat aanvullende informatie aanleveren, maar dat is echt vlak voor zijn verjaardag. Het is niet dat je zoiets al heel lang van tevoren geregeld kan hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 9 augustus 2025 om 06:12
zaterdag 9 augustus 2025 om 10:48
Omdat ze de persoonlijke assistent van de man is staat ze niet eens op de tweede plaats. Kinderen eerste, ex tweede (want dat is de lijn naar eerste plek).kataravrouw schreef: ↑08-08-2025 16:25Leg eens uit, waarom zou zij in deze relatie altijd op de 2de plaats moeten komen?
Zomer2025 is denk ik in het dagelijks leven feitelijk en slim. De relatie maakt haar zwak, onzeker. Ze verdient beter en zal hier over een tijd ook achter komen.
Deze vakantie is een voltreffer: de ware aard van de vader zal laten zien of ie kordaat is of een lamzak. Zomer2025 zal haar conclusies hieruit trekken.
zaterdag 9 augustus 2025 om 11:02
Maar wel uitgezocht, want eenmaal 18 is het verrot lastig om dat soort zaken nog te regelen.Susan schreef: ↑09-08-2025 01:52Ik weet niet of dat al aan de orde is, wij konden echt pas bewindvoering en mentorschap aanvragen een half jaar voor de achttiende verjaardag van onze zoon. We moeten nog wat aanvullende informatie aanleveren, maar dat is echt vlak voor zijn verjaardag. Het is niet dat je zoiets al heel lang van tevoren geregeld kan hebben.
En als dat al niet lukt met een simpele stempel van het CAK of samenreispapieren…
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 9 augustus 2025 om 11:43
Ik gok dat zijn ex dat inderdaad doet. En dat zij ook degene is die straks mentor/bewindvoerder of curator wordt en niet hij. Als hij altijd overal achteraan sukkelt en nooit iets zelf uitzoekt, lijkt hij me ook niet heel geschikt voor die rol.
Don't waste your time on jealousy,
zaterdag 9 augustus 2025 om 12:04
Ik vermoed dat TO dat nu hier voor het eerst leest, nergens van weet en ook die kar moet trekken. Grote kans dat Pa niet eens weet dat het bestaat.
zaterdag 9 augustus 2025 om 21:03
Ik ga net doen alsof ik een positief mens ben (ben ik namelijk). Er zijn een aantal mensen heel enthousiast over de reis. Het jongste kind sowieso. En over de middelste hoor ik niets. Tja, die zal wel onaardig zijn soms, maar de meeste pubers zijn op vakantie best te doen. Zolang ze maar uitstekende wifi hebben en jij hen niet mee naar een kerkje probeert mee te nemen.
De hele vakantie in Spanje met de gordijnen dicht binnen tiktokken kan voor een puber een heel geslaagde vakantie zijn. (Bijvoorkeur met een lange broek en een hoody aan, want luchtige kleding is voor boomers).
Ik weet natuurlijk niet wat precies vorig jaar gebeurde met de oudste. Misschien zijn de hormonen dit jaar ook wat gezakt bij haar. Het feit dat er weer contact met vader is, wijst er misschien op dat ze wat redelijker is geworden.
De hele vakantie in Spanje met de gordijnen dicht binnen tiktokken kan voor een puber een heel geslaagde vakantie zijn. (Bijvoorkeur met een lange broek en een hoody aan, want luchtige kleding is voor boomers).
Ik weet natuurlijk niet wat precies vorig jaar gebeurde met de oudste. Misschien zijn de hormonen dit jaar ook wat gezakt bij haar. Het feit dat er weer contact met vader is, wijst er misschien op dat ze wat redelijker is geworden.
zondag 10 augustus 2025 om 09:41
zondag 10 augustus 2025 om 14:51
Svp niet quoten omdat ik dit bericht later weer weg wil kunnen halen. Wel wil ik hier heel graag even mijn ei kwijt. De weerstand voor deze vakantie is nl nog verder vergroot en ik weet het even niet meer nu.
Het gesprek verliep echt heel erg kut. Binnen 1 minuut zaten partner en ex volledig in elkaars haren en was enige vorm van constructief overleg over de vakantie volledig onmogelijk geworden. Het was echt ongelooflijk om mee te maken, iedereen en z’n moeder werd erbij gehaald. Gescholden zelfs, over en weer. Verdrietig en beschamend, hun dochters (en ik) zaten erbij en keken ernaar. Bijzonder om te zien hoe oudste dochter de situatie probeerde te redden, dat deed ze echt heel knap, maar tegelijk ook intriest om te weten dat ze dit waarschijnlijk veel vaker heeft moeten doen.
Ik ben de situatie echt kotsbeu. Sta nu halverwege huis langs de snelweg en weet even niet wat ik moet doen. Deze situatie brengt ineens zoveel kanten van mijn partner naarboven. Lelijke kanten. En ook wat al eerder genoemd is: moet ik me dan wel gaan hechten (en andersom) aan deze kinderen? Deze situatie? Is die trip uberhaupt haalbaar?
Het gesprek verliep echt heel erg kut. Binnen 1 minuut zaten partner en ex volledig in elkaars haren en was enige vorm van constructief overleg over de vakantie volledig onmogelijk geworden. Het was echt ongelooflijk om mee te maken, iedereen en z’n moeder werd erbij gehaald. Gescholden zelfs, over en weer. Verdrietig en beschamend, hun dochters (en ik) zaten erbij en keken ernaar. Bijzonder om te zien hoe oudste dochter de situatie probeerde te redden, dat deed ze echt heel knap, maar tegelijk ook intriest om te weten dat ze dit waarschijnlijk veel vaker heeft moeten doen.
Ik ben de situatie echt kotsbeu. Sta nu halverwege huis langs de snelweg en weet even niet wat ik moet doen. Deze situatie brengt ineens zoveel kanten van mijn partner naarboven. Lelijke kanten. En ook wat al eerder genoemd is: moet ik me dan wel gaan hechten (en andersom) aan deze kinderen? Deze situatie? Is die trip uberhaupt haalbaar?
zondag 10 augustus 2025 om 14:56
Ach to, wat ontzettend verdrietig. Ik denk dat de vakantie niet meer te redden is nu. Blaas het af, dit gaat hem niet meer worden. Begrijpelijk dat je zelfs de hele relatie heroverweegt.
Bah, wat laat hij zich kennen. Waar zijn kinderen bij zijn, ook! Het zal vast heel naar zijn geweest om hier getuige van te moeten zijn.
Wat zei hij er zelf over?
Bah, wat laat hij zich kennen. Waar zijn kinderen bij zijn, ook! Het zal vast heel naar zijn geweest om hier getuige van te moeten zijn.
Wat zei hij er zelf over?

zondag 10 augustus 2025 om 14:59
zondag 10 augustus 2025 om 15:02

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in