Dramavakantie? OP aangepast
vrijdag 8 augustus 2025 om 08:35
OP verwijder ik vanwege herkenbaarheid. Lang verhaal kort: ik zie op tegen de gezinsvakantie met mijn partner en zijn kinderen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, niet persé leuk, wel nodig om te horen. Dank iedereen voor de input.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:43
92.06% gewijzigd
vrijdag 8 augustus 2025 om 15:21
Ik heb alleen de eerste pagina en laatste berichten gelezen, maar ik zou me serieus afvragen of ik wel verder zou willen met deze relatie. En dit zou voor mij geen vakantie zijn, maar vooral hard werken met veel stress. Alleen voor jongste dochter zou ik het wellicht niet over mijn hart kunnen krijgen niet meer mee te gaan....
vrijdag 8 augustus 2025 om 15:22
Nee, dat durfde hij niet aan, schreef TO.Taskmaster schreef: ↑08-08-2025 15:18Benieuwd of vader ook zo graag op vakantie zou gaan als jij niet meegaat, TO.
vrijdag 8 augustus 2025 om 15:24
Ik krijg een beetje drs P-vibes...
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
vrijdag 8 augustus 2025 om 15:25
En dat is eigenlijk alles wat TO moet weten...
Precies wat ik voorspelde, hij is afhankelijk van haar zorg voor de kinderen.

vrijdag 8 augustus 2025 om 15:28
vrijdag 8 augustus 2025 om 15:28
Wat een onzin. Ook een minderjarige mag geen drugs smokkelen. Nogmaals: bizar voorstel.Ben-ik-weer schreef: ↑08-08-2025 15:08Natuurlijk niet, dan kan je tenminste nog de “oeps, dat wist ik niet” kaart trekken.
Maar fijn dat dit opgelost is.
Where is my mind?
vrijdag 8 augustus 2025 om 15:30
Dat gesprek nog zondag en dan gewoon gaan want afzeggen vind ik niet meer kunnen nu. Spanje is nu ook weer niet zover, je bent ook zo weer terug als het echt niet gaat. Ik was eigenlijk net als jij, voelde me ook verantwoordelijk voor het geluk van de kinderen van mijn ex man. Ik regelde ook alle details. Sommige mannen zijn nu eenmaal zo, hij regelde weer andere dingen.
Ook een eerste vakantie van drie weken gehad met hem en zijn kinderen en er was inderdaad genoeg drama maar heb het losgelaten en met humor naar gekeken en toen werd ik zelf ook een stuk leuker en relaxter. Zoon had trouwens ook ernstige psychiatrische problematiek.
Ik ben niet volledig mijn eigen gang gegaan maar wel ruimte voor mezelf genomen. We verdeelden de taken en ik ging ook wel eens op stap met de oudste en de jongste bij hem en omgekeerd. Ook een paar keer alleen want had dat gewoon nodig na al het drama en gedoe.
Daarna nog veel meer vakanties gehad met hem en zijn kinderen en we vonden er steeds meer een weg in.
Nu zijn we gescheiden maar zijn, nu volwassen, kinderen zie ik nog steeds.
Ook een eerste vakantie van drie weken gehad met hem en zijn kinderen en er was inderdaad genoeg drama maar heb het losgelaten en met humor naar gekeken en toen werd ik zelf ook een stuk leuker en relaxter. Zoon had trouwens ook ernstige psychiatrische problematiek.
Ik ben niet volledig mijn eigen gang gegaan maar wel ruimte voor mezelf genomen. We verdeelden de taken en ik ging ook wel eens op stap met de oudste en de jongste bij hem en omgekeerd. Ook een paar keer alleen want had dat gewoon nodig na al het drama en gedoe.
Daarna nog veel meer vakanties gehad met hem en zijn kinderen en we vonden er steeds meer een weg in.
Nu zijn we gescheiden maar zijn, nu volwassen, kinderen zie ik nog steeds.
vrijdag 8 augustus 2025 om 15:31
Het punt is gewoon: je kunt nog zoveel afspreken, maar als je ter plekke merkt dat het misgaat met die kinderen laat je ze toch niet aan hun lot over, dan help je toch om de schade te beperken. Als je vriend er alles aan doet om te voorkomen dat het misgaat dan is dat prima, maar als je een vriend hebt die incalculeert dat je die verantwoordelijkheid toch wel blijft voelen en dat er dus altijd iemand pal achter hem loopt met een stoffer en blik om op te rapen wat hij laat vallen en daardoor eigenlijk alles wel best vindt, dan wordt het vervelend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 8 augustus 2025 om 15:35

vrijdag 8 augustus 2025 om 15:39
Veel mensen hebben vakantie stress, maar dit wordt steeds minder leuk lees ik.
Ik hoop dat jullie ondanks de toestanden wel fijne vakantie kunnen hebben TO.
Zoals ik eerder schreef zou ik daarna nog wel eens goed de relatie overdenken. Niemand zit volgens mij te wachten op een relatie waarbij je een halve bemiddelaar wordt tussen een gebroken gezin.
Ik hoop dat jullie ondanks de toestanden wel fijne vakantie kunnen hebben TO.
Zoals ik eerder schreef zou ik daarna nog wel eens goed de relatie overdenken. Niemand zit volgens mij te wachten op een relatie waarbij je een halve bemiddelaar wordt tussen een gebroken gezin.
vrijdag 8 augustus 2025 om 15:59
Oei oei, jij verheugde je op een vakantie, om te ontspannen en te genieten. En nu ben je dankzij hem meegesleept in deze stresstoestand en zit je op je (vrije?) dag 17 pagina's op een forum bij te houden om de situatie te proberen te redden - terwijl je feitelijk alleen de 'vriendin van' bent. Weg voorpret en relaxmodus.
Nu ben je meer de gezinshulpverlener geworden.
Je schrijft dat hij je niet tekort doet, maar dat doet hij dus wel. Het lijkt me ook echt heel moeilijk voor jou om dat te moeten voelen, maar het is niet voor niets dat iedereen er zo op hamert. Niemand is perfect, maar een echt leuke vent had al die dingen gewoon zelf geregeld, overlegd met zijn ex, goed doorgesproken met jou (en was wrs niet eens met dit onzalige plan gekomen om de pubers last minute mee te nemen).
Ik hoop dat het voor iedereen toch nog een beetje losloopt daar.
Nu ben je meer de gezinshulpverlener geworden.
Je schrijft dat hij je niet tekort doet, maar dat doet hij dus wel. Het lijkt me ook echt heel moeilijk voor jou om dat te moeten voelen, maar het is niet voor niets dat iedereen er zo op hamert. Niemand is perfect, maar een echt leuke vent had al die dingen gewoon zelf geregeld, overlegd met zijn ex, goed doorgesproken met jou (en was wrs niet eens met dit onzalige plan gekomen om de pubers last minute mee te nemen).
Ik hoop dat het voor iedereen toch nog een beetje losloopt daar.
vrijdag 8 augustus 2025 om 16:14
Ik vind dat ook raar maar wellicht is de moeder zo toe aan tijd voor zichzelf of met haar vriend dat ze zoiets heeft van het is niet ideaal maar ik moet ook even opladen. Ik weet niet hoe zelfstandig het kind met de beperking is maar ik kan me voorstellen dat het best intensief is en dat die angst en agressie echt een flinke stempel op je gezinsleven heeft. Daarom is de jongste waarschijnlijk wel graag bij TO, daar krijgt ze de aandacht die ze thuis wellicht niet krijgt maar is er vooral rust waar het thuis wellicht constant chaos en druk is. Dat andere kind die wat ouder is kan wat meer haar eigen plan trekken om zus te ontlopen maar dat kan de jongste niet.Susan schreef: ↑08-08-2025 13:30Dat wilde ik net zeggen. Moeder lijkt een houding te hebben van "zoek het maar lekker uit" maar het zijn de kinderen die de dupe worden. Ik snap haar laconieke houding hierin ook echt niet. No way dat ik onder deze omstandigheden mijn kinderen mee zou geven, zeker niet eentje die extra zorg nodig heeft.
Ik heb echt medelijden met de kinderen en TO, dit is gedoemt te mislukken.
vrijdag 8 augustus 2025 om 16:25
Leg eens uit, waarom zou zij in deze relatie altijd op de 2de plaats moeten komen?Johanna schreef: ↑08-08-2025 11:18Je moet echt leren dat in deze relatie jij op de tweede plaats komt. Zijn kinderen gaan altijd voor en dat is maar goed ook.
Als je voor de jongste graag meegaat, moet je dat doen. Zij verheugt zich er immers heel erg op. Stel je erop in dat de pubers moeilijk zijn en dat het niet altijd gezellig wordt of wordt zoals jij graag zou willen. Probeer er meer open in te staan. En probeer een band met die meiden op te bouwen, ipv alles negatief te zien.
vrijdag 8 augustus 2025 om 16:26
Een tip om eens wat op te zoeken over redderssyndroom, bedoel je? Tjonge. Je bent wel erg defensief.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
vrijdag 8 augustus 2025 om 16:48
Zou je aan je partner voor kunnen leggen dat de oudste meiden een bepaald bedrag aan vakantiegeld krijgen wat ze naar inzicht kunnen besteden. Het gezamenlijke ijsje niet, maar alles wat ze willen hebben van dat geld. Kregen mijn kinderen ook en dat werkte prima. Ze hielden zelfs geld over. Op deze manier worden de extra uitgave in de hand gehouden.
vrijdag 8 augustus 2025 om 17:05
Stop toch eens met dat eeuwige 1e/2e plaats geneuzel.kataravrouw schreef: ↑08-08-2025 16:25Leg eens uit, waarom zou zij in deze relatie altijd op de 2de plaats moeten komen?
Prima om altijd het ‘belang’ van kinderen voorop te stellen, maar dat heeft niets met een plaats binnen een relatie te maken, net zo min als dat een partner altijd op een 1e plaats zou moeten staan. In veel situaties kan het één prima náást het/die ander staan namelijk.
Live Life to the fullest
vrijdag 8 augustus 2025 om 17:19
Vakantie als kinderloze met nieuwe partner en zijn drie kinderen lijkt me sowieso een uitdaging, ook als de band tussen iedereen top is en iedereen gezond is.
Ik zou niet meegaan, TO. Je vriend is een slapjanus en jij mag straks de shit opvegen.
- hoezo heeft partner bedacht dat 50/50 betalen fair is? Jij hebt dit teruggedraaid, maar hij vond het prima. Het was aan hem om dat zelf te bedenken.
- met een meisje van 17 met beperking, die nauwelijks een band met pa heeft in Spanje bij een uitgaansgebied? Slecht plan.
- het medicatiegezeik en onverantwoordelijke gedrag van Pa. Hij heeft geen idee wat zijn dochter gebruikt, of ze het innemen zelf kan regelen, de papieren zijn niet geregeld, en daar krijgt moeder de schuld van.
- vorige vakantie waren dochters na 3 dagen weer thuis. Hoe zie je dat voor je? Je zit in Spanje.
Als je dan toch perse mee wilt, zou ik zondag met die meiden afspreken waarvoor ze allemaal bij pa terecht kunnen.
Echt TO, waar begin je aan..
Ik zou niet meegaan, TO. Je vriend is een slapjanus en jij mag straks de shit opvegen.
- hoezo heeft partner bedacht dat 50/50 betalen fair is? Jij hebt dit teruggedraaid, maar hij vond het prima. Het was aan hem om dat zelf te bedenken.
- met een meisje van 17 met beperking, die nauwelijks een band met pa heeft in Spanje bij een uitgaansgebied? Slecht plan.
- het medicatiegezeik en onverantwoordelijke gedrag van Pa. Hij heeft geen idee wat zijn dochter gebruikt, of ze het innemen zelf kan regelen, de papieren zijn niet geregeld, en daar krijgt moeder de schuld van.
- vorige vakantie waren dochters na 3 dagen weer thuis. Hoe zie je dat voor je? Je zit in Spanje.
Als je dan toch perse mee wilt, zou ik zondag met die meiden afspreken waarvoor ze allemaal bij pa terecht kunnen.
Echt TO, waar begin je aan..
vrijdag 8 augustus 2025 om 17:20
vrijdag 8 augustus 2025 om 17:46
Ik vind de reacties best hard en ook niet zo inlevend.
TO heeft een partner met kinderen. Ziet de oudste 2 helaas lange tijd niet (een hoop hebben hier al weer een mening dat dit aan vader ligt maar is dat wel zijn schuld?).
Vader en kinderen zien elkaar weer en zij vragen of ze mee mogen. Wat denken jullie hoe dit voor vader zal zijn? Aan de ene kant blijdschap, de andere kant angst en totaal geen mogelijkheid voelen om nee te zeggen want dan ziet hij ze straks weer niet meer.
Hij kan ook niet tegen TO zeggen ik ga alleen met de kinderen, want de plannen waren al gemaakt met haar.
In mijn ogen had hij geen keus.
Is het een ideale situatie? Nee totaal niet maar het nu even zoals het is en vanuit dat punt moet er verder gekeken worden.
Zelf had ik dit, als moeder, gezien de problematiek en kortdag om alles te regelen het tegen gehouden ws. Maargoed dat is nu niet het geval.
TO zie het als mogelijkheid om hun te leren kennen in een andere ontspannendere setting dan thuis. Maak duidelijke afspraken met partner over eigen tijd. Maar draai het om, niet eigen tijd voor jou, maar tijd voor hem met de meiden wat inhoudt dat jij dan ook even tot jezelf kan komen.
En voor wie vader verwijt niet op de hoogte te zijn over medicatie enz. Besef ook dat er genoeg ouders zijn die informatie niet of maar half delen. Als je pas weer een paar maanden in hun leven mag zijn, is het niet gek dat je zoekende bent.
TO heeft een partner met kinderen. Ziet de oudste 2 helaas lange tijd niet (een hoop hebben hier al weer een mening dat dit aan vader ligt maar is dat wel zijn schuld?).
Vader en kinderen zien elkaar weer en zij vragen of ze mee mogen. Wat denken jullie hoe dit voor vader zal zijn? Aan de ene kant blijdschap, de andere kant angst en totaal geen mogelijkheid voelen om nee te zeggen want dan ziet hij ze straks weer niet meer.
Hij kan ook niet tegen TO zeggen ik ga alleen met de kinderen, want de plannen waren al gemaakt met haar.
In mijn ogen had hij geen keus.
Is het een ideale situatie? Nee totaal niet maar het nu even zoals het is en vanuit dat punt moet er verder gekeken worden.
Zelf had ik dit, als moeder, gezien de problematiek en kortdag om alles te regelen het tegen gehouden ws. Maargoed dat is nu niet het geval.
TO zie het als mogelijkheid om hun te leren kennen in een andere ontspannendere setting dan thuis. Maak duidelijke afspraken met partner over eigen tijd. Maar draai het om, niet eigen tijd voor jou, maar tijd voor hem met de meiden wat inhoudt dat jij dan ook even tot jezelf kan komen.
En voor wie vader verwijt niet op de hoogte te zijn over medicatie enz. Besef ook dat er genoeg ouders zijn die informatie niet of maar half delen. Als je pas weer een paar maanden in hun leven mag zijn, is het niet gek dat je zoekende bent.
nanouk wijzigde dit bericht op 08-08-2025 17:51
0.42% gewijzigd

vrijdag 8 augustus 2025 om 17:50
Als moeder die info niet deelt mag vader als ouder zijnde zelf ook kunnen informeren bij de huisarts of apotheek om informatie in te winnen. Een iets actievere houding was hier wel mogelijk geweest.
Ik doe dat zelfs voor mijn bejaarde moeder die niet handig is met DigiD.
Het alternatief is dan niet: laten we een misdaad begaan.
Ik doe dat zelfs voor mijn bejaarde moeder die niet handig is met DigiD.
Het alternatief is dan niet: laten we een misdaad begaan.
anoniem_68b738dc1598c wijzigde dit bericht op 08-08-2025 17:52
27.77% gewijzigd

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in