Zou jij eerder naar huis gaan (hittegolf)

09-08-2025 00:56 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al bijna twee heerlijke weken erop zitten in Frankrijk, maar nu wordt het erg heet de komende week. We zijn hier nog vijf dagen, en die worden allemaal 38 en zelfs een uitschieter naar 40 graden. Eigenlijk denk ik, laat maar zitten, want hier kun je niks meer mee. Wat zouden jullie doen, eerder vertrekken of onzin?

En inderdaad, note to self, niet meer naar het zuiden gaan in de zomer.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
In Nederland wordt het ook 30 graden. Op sommige plekken zelfs warmer. Ik vind hitte in Zuid Frankrijk beter te verdragen dan hitte hier. Maar goed, ik ben jou niet....
Voor mij zou meespelen hoe je op vakantie bent. Zit je in een tent of kleine caravan weg te smelten, ja, dan zou ik het comfort van mijn eigen woning verkiezen boven dat. Zit je in een fijn hotel met zwembad en is het goed vertoeven allemaal, dan zie ik geen reden om eerder naar huis te gaan.
Niet naar huis. Wel noordelijker. Of where ever het koeler is. Met zulke warmte kan ik niets meer. Maar er zijn wel meer keuzes dan naar huis of blijven. En die zou ik onderzoeken.
Ja, ik was al niet gegaan maar ik ga niet in tyfeshitte zitten tegen mijn zin.
Ik kan er ook niet tegen dus dat helpt niet.
Het wordt hier ook warm de komende week. Voor mij zou het ervan afhangen waar /hoe je zit qua accommodatie en het comfort daarvan. Is er een fijn zwembad? Heb je veel schaduw? Huisje? Tent? Warme stacaravan of met airco?
Lekker naar huis.

Maar, wat ik me afvraag: waarom een topic? Als nou iedereen zegt dat het onzin is om eerder naar huis te gaan, neem je dan een andere beslissing dan wanneer iedereen zegt dat je beter naar huis kunt gaan?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
happyapple schreef:
09-08-2025 06:08
Het wordt hier ook warm de komende week. Voor mij zou het ervan afhangen waar /hoe je zit qua accommodatie en het comfort daarvan. Is er een fijn zwembad? Heb je veel schaduw? Huisje? Tent? Warme stacaravan of met airco?
Dit. Het ligt er helemaal aan hoe je erbij zit.
Hier wordt het woensdag ook 36. Als je daar bij zee of meer zit zou ik daar blijven. Maar als je in een tent zit op een grasveld met 0 schaduw..
Ik vond 38 graden in Italië prima te doen. In de ochtend wandeling, zwemmen, opdrogen, zwemmen en in de middag siesta, zwemmen, opdrogen, zwemmen. In de avond lekker eten, stad of omgeving bezoeken.
Prima te doen vanuit de locatie.

Zit je in het binnenland zonder zwembad voel ik het toch anders denk ik.
Hier wordt het de komende dagen ook snikheet, dus ik zou lekker in Frankrijk blijven.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Absoluut blijven. Dat zijn mijn temperaturen. Alles een beetje rustiger aan doen maar heerlijk wandelen en genieten van de warmte
Solomio schreef:
09-08-2025 06:31
Lekker naar huis.

Maar, wat ik me afvraag: waarom een topic? Als nou iedereen zegt dat het onzin is om eerder naar huis te gaan, neem je dan een andere beslissing dan wanneer iedereen zegt dat je beter naar huis kunt gaan?

Gokje: de reisgenoot wil niet terug en TO hoopt hier goede argumenten en vooral medestanders te vinden dat het helemaal geen onzin is om naar huis te gaan zodat ze daarmee haar reisgenoot wel kan overtuigen?
S-Groot schreef:
09-08-2025 08:04
Gokje: de reisgenoot wil niet terug en TO hoopt hier goede argumenten en vooral medestanders te vinden dat het helemaal geen onzin is om naar huis te gaan zodat ze daarmee haar reisgenoot wel kan overtuigen?
Goede gok.

David Dunning
Ik zit er ook, op camping met bomen en helder stromende rivier naast de camping. Wij halen hier gewoon rustig adem, ik zet mijn stoel in de rivier, boek erbij, zwem en droog op. En repeat. Wij blijven zeker de komende week, maar goed, ergens hou ik er ook van, die hitte. Ik word er zo lekker loom van, en zolang je niks hoeft of moet is het hier toch goed te verdragen.
Ligt er helemaal aan in wat voor soort accommodatie je zit. Ik zit 100x liever in een hotel/ huisje met zwembad in zuid Frankrijk met 38 graden dan dat ik komende week met 30 graden in mijn jaren 60 appartement op 9 hoog zit zonder airco. De enige soort accommodatie waarbij ik liever naar huis zou gaan zou een tent zijn. Of een chalet zonder airco op een camping zonder zwembad.
Ik zou het vliegtuig naar Schotland pakken.
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
09-08-2025 08:20
Ik zou het vliegtuig naar Schotland pakken.
IJsland. Voor de zekerheid.

David Dunning
Solomio schreef:
09-08-2025 08:21
IJsland. Voor de zekerheid.
Oh nog beter ja.
Ook een Pluviofiel
Heerlijk blijven een rustig aan doen. Zwemmen, strand, boekje lezen.

Volgend jaar lekker in de regen in Nederland blijven zitten. Vreselijk weer hier tot nu toe.
Ik voorzie komende jaren een toename van dit soort topics.
Terwijl die klimaatverandering toch geen verrassing meer kan zijn.

David Dunning
Ik zou blijven. Heb nog nooit een vakantie afgebroken. Ik heb betaald, dus ik blijf :mrgreen: vorig jaar in Italië 2 weken 40 graden gehad. Je past je tempo wat aan en onderneemt wat minder. Ik ging elke ochtend om 7 uur baantjes zwemmen in het zwembad op de camping bijvoorbeeld. Dan opdrogen, nam onderweg terug het bestelde brood mee en ging onder de parasol zitten. Onze plek had 0 schaduw helaas en pas na het middaguur kwam er schaduw van het luifel. In de middag siësta en ‘s avonds stadje in voor ijs :) prima uit te houden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven