Zou jij eerder naar huis gaan (hittegolf)
zaterdag 9 augustus 2025 om 00:56
Al bijna twee heerlijke weken erop zitten in Frankrijk, maar nu wordt het erg heet de komende week. We zijn hier nog vijf dagen, en die worden allemaal 38 en zelfs een uitschieter naar 40 graden. Eigenlijk denk ik, laat maar zitten, want hier kun je niks meer mee. Wat zouden jullie doen, eerder vertrekken of onzin?
En inderdaad, note to self, niet meer naar het zuiden gaan in de zomer.
En inderdaad, note to self, niet meer naar het zuiden gaan in de zomer.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
zaterdag 9 augustus 2025 om 01:17
zaterdag 9 augustus 2025 om 06:31
Lekker naar huis.
Maar, wat ik me afvraag: waarom een topic? Als nou iedereen zegt dat het onzin is om eerder naar huis te gaan, neem je dan een andere beslissing dan wanneer iedereen zegt dat je beter naar huis kunt gaan?
Maar, wat ik me afvraag: waarom een topic? Als nou iedereen zegt dat het onzin is om eerder naar huis te gaan, neem je dan een andere beslissing dan wanneer iedereen zegt dat je beter naar huis kunt gaan?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 9 augustus 2025 om 07:28
Dit. Het ligt er helemaal aan hoe je erbij zit.happyapple schreef: ↑09-08-2025 06:08Het wordt hier ook warm de komende week. Voor mij zou het ervan afhangen waar /hoe je zit qua accommodatie en het comfort daarvan. Is er een fijn zwembad? Heb je veel schaduw? Huisje? Tent? Warme stacaravan of met airco?
zaterdag 9 augustus 2025 om 07:35
Ik vond 38 graden in Italië prima te doen. In de ochtend wandeling, zwemmen, opdrogen, zwemmen en in de middag siesta, zwemmen, opdrogen, zwemmen. In de avond lekker eten, stad of omgeving bezoeken.
Prima te doen vanuit de locatie.
Zit je in het binnenland zonder zwembad voel ik het toch anders denk ik.
Prima te doen vanuit de locatie.
Zit je in het binnenland zonder zwembad voel ik het toch anders denk ik.
zaterdag 9 augustus 2025 om 08:04
Gokje: de reisgenoot wil niet terug en TO hoopt hier goede argumenten en vooral medestanders te vinden dat het helemaal geen onzin is om naar huis te gaan zodat ze daarmee haar reisgenoot wel kan overtuigen?
zaterdag 9 augustus 2025 om 08:05
Goede gok.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 9 augustus 2025 om 08:13
Ik zit er ook, op camping met bomen en helder stromende rivier naast de camping. Wij halen hier gewoon rustig adem, ik zet mijn stoel in de rivier, boek erbij, zwem en droog op. En repeat. Wij blijven zeker de komende week, maar goed, ergens hou ik er ook van, die hitte. Ik word er zo lekker loom van, en zolang je niks hoeft of moet is het hier toch goed te verdragen.
zaterdag 9 augustus 2025 om 08:16
Ligt er helemaal aan in wat voor soort accommodatie je zit. Ik zit 100x liever in een hotel/ huisje met zwembad in zuid Frankrijk met 38 graden dan dat ik komende week met 30 graden in mijn jaren 60 appartement op 9 hoog zit zonder airco. De enige soort accommodatie waarbij ik liever naar huis zou gaan zou een tent zijn. Of een chalet zonder airco op een camping zonder zwembad.
zaterdag 9 augustus 2025 om 08:35
Ik zou blijven. Heb nog nooit een vakantie afgebroken. Ik heb betaald, dus ik blijf
vorig jaar in Italië 2 weken 40 graden gehad. Je past je tempo wat aan en onderneemt wat minder. Ik ging elke ochtend om 7 uur baantjes zwemmen in het zwembad op de camping bijvoorbeeld. Dan opdrogen, nam onderweg terug het bestelde brood mee en ging onder de parasol zitten. Onze plek had 0 schaduw helaas en pas na het middaguur kwam er schaduw van het luifel. In de middag siësta en ‘s avonds stadje in voor ijs
prima uit te houden.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in