Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine

24-07-2025 10:24 1218 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw topic, nieuwe kansen,
(ont)matchen, kletsen en sjansen
Dat in ons happy single bestaan
nieuwe liefdes mogen ontstaan

Welkom en klets gezellig mee :cheer2:
Buster schreef:
08-08-2025 19:51
Jij bent toch ook nog wat jonger Pringle? Ik denk dat je er dan ook wat anders in staat.
Ik ben geen 50+er, maar ook geen 20-er meer en ik heb genoeg date-ervaring om te weten hoe het bij mij werkt.
Idd_ leuke date gewenst!
Ik begrijp wat Pringle bedoeld. Als ik iemand niets van aantrekkelijk vindt, zelfs niet eens een beetje, dan dan ga ik dat niet ineens wel vinden vanwege zn geweldige karakter. Dus zoals Pringle zegt: als ik het er niet op zou kunnen, ga ik dat niet ineens wel kunnen omdat ie zo aardig en leuk is.

Verliefdheid en aantrekkingskracht kan groeien, maar de aantrekkingskracht moet er wel al enigzins zijn en kan uitgroeien tot meer.
Bedoelen jullie met 'op kunnen' seks mee hebben? Ik dacht dat dit eerder iets typisch voor mannen was, dat zij vrouwen zo taxeren. Wanneer ik mannen tegen kom zijn dat voor mij gewoon mensen en ik vraag ik me echt niet van elk van hun af of ik er seks mee zou kunnen hebben of niet...
Ik ga vaak naar de gym bvb en zie daar veel (mooie) mannen maar heb werkelijk nog nooit gedacht 'met die zou ik seks kunnen hebben' of net niet. Werkelijk nooit.
Seks wil ik met een totaalpakket en daarvoor moet ik iemand leren kennen.
Aantrekkingskracht zit voor mij vooral in humor, intelligentie, passies, interesses,... en in mindere mate in uiterlijk en om die dingen te ontdekken moet ik tijd met iemand doorbrengen.
Attraverso schreef:
08-08-2025 20:12
Dat het 'groeit' gebeurt ook zowat nooit in een 'date' setting maar gewoon met iemand die je sowieso regelmatig ziet. Op je werk, hobby, buurt, hondenschool, gym, vriend(in) van iemand die je kent...
Als je een date regelmatig ziet kan dat toch ook groeien?
Of bedoel je dat de meesten die tijd niet nemen?
Mimali schreef:
09-08-2025 09:57
Als je een date regelmatig ziet kan dat toch ook groeien?
Of bedoel je dat de meesten die tijd niet nemen?
Uiteraard maar daar willen de meesten, zoals je zelf ook wel weet, de tijd niet voor nemen. Jammer dat motorman hier niet mee leest en niet door medeforummers aangezet is om te blijven daten 😉

Maar ik bedoel eerder iemand waar je regelmatig mee omgaat door werk, hobby,... en je gewoon als collega, kennis, vriend ziet en waar je dan verliefd op wordt door de mens te leren kennen.
Attraverso schreef:
09-08-2025 09:46
Bedoelen jullie met 'op kunnen' seks mee hebben? Ik dacht dat dit eerder iets typisch voor mannen was, dat zij vrouwen zo taxeren. Wanneer ik mannen tegen kom zijn dat voor mij gewoon mensen en ik vraag ik me echt niet van elk van hun af of ik er seks mee zou kunnen hebben of niet...

Tuurlijk niet, doe ik ook niet. Voor mij geldt tijdens daten zonder directe aantrekkingskracht, dat ik me probeer voor te stellen dat die man me zou proberen te zoenen, en of ik daar dan in mijn hoofd een enorme error van krijg, van dat idee. Zoiets.
"Het op kunnen" wordt mee bedoeld dat je jezelf voorsteld dat je er fysiek mee zou kunnen zijn en dat hoeft absoluut niet altijd seksueel te zijn. Meer mee kunnen zoenen, willen aanraken etc. Heeft weinig te maken met "die zou ik wel willen neuken" om even in mans perspectief te denken 😉 en nee zeker niet alle mannen denken zo!

En sorry Attraverso, ik vind het oprecht oneerlijk en tijdverspilling om door te daten terwijl je een dikke vette NEE voelt. Doordaten in de hoop dat de NEE een JA wordt, vind ik geen manier van daten. Wat daten juist leuk maakt is dat je zin hebt om tijd door te brengen met die ene persoon en hem/haar beter wilt leren kennen. Je voelt beide een klik en dat maakt het juist alleen maar leuk.

Op gegeven moment kom je op een leertijd dat je gerust wel weet of je op een persoon zou kunnen vallen.
Attraverso schreef:
09-08-2025 10:12
Uiteraard maar daar willen de meesten, zoals je zelf ook wel weet, de tijd niet voor nemen. Jammer dat motorman hier niet mee leest en niet door medeforummers aangezet is om te blijven daten 😉

Maar ik bedoel eerder iemand waar je regelmatig mee omgaat door werk, hobby,... en je gewoon als collega, kennis, vriend ziet en waar je dan verliefd op wordt door de mens te leren kennen.
Die motorman heeft ook zijn beslissing genomen en heeft niet die interesse in jou. En dat is spijtig, maar het is met daten nou eenmaal vaker niet dan wél wederzijds, anders zaten jullie hier niet 😉
Marathonloopster schreef:
09-08-2025 11:02
"Het op kunnen" wordt mee bedoeld dat je jezelf voorsteld dat je er fysiek mee zou kunnen zijn en dat hoeft absoluut niet altijd seksueel te zijn. Meer mee kunnen zoenen, willen aanraken etc. Heeft weinig te maken met "die zou ik wel willen neuken" om even in mans perspectief te denken 😉 en nee zeker niet alle mannen denken zo!

En sorry Attraverso, ik vind het oprecht oneerlijk en tijdverspilling om door te daten terwijl je een dikke vette NEE voelt. Doordaten in de hoop dat de NEE een JA wordt, vind ik geen manier van daten. Wat daten juist leuk maakt is dat je zin hebt om tijd door te brengen met die ene persoon en hem/haar beter wilt leren kennen. Je voelt beide een klik en dat maakt het juist alleen maar leuk.

Op gegeven moment kom je op een leertijd dat je gerust wel weet of je op een persoon zou kunnen vallen.
Uiteraard date je niet door met een dikke vette nee. Daar heeft helemaal niemand het over.
En hebben het ook niet enkel over mannen tegen komen in een date setting maar ook gewoon in het dagelijkse leven.
Marathonloopster schreef:
09-08-2025 11:06
Die motorman heeft ook zijn beslissing genomen en heeft niet die interesse in jou. En dat is spijtig, maar het is met daten nou eenmaal vaker niet dan wél wederzijds, anders zaten jullie hier niet 😉
Hmmm... Ik heb totaal geen probleem met 'geen interesse'. Ik heb wel een probleem met initiatief nemen om te daten, leuk appen, tijdens de 3de date op alles wat ik zeg inpikken en agenda checken om te kijken of je vrij bent en jezelf uitnodigen om ergens mee naartoe te gaan, na de date als eerste een bericht sturen hoe fijn en leuk het weer was om dan gewoon compleet te blokkeren als ik enkel aangeef wel zin te hebben in een knuffel en dan de dag nadien te sturen dat er geen interesse is en de dag nadien informeren hoe mijn avond geweest is.
Online daten is naar mijn mening te vluchtig. Er is te veel keuze. Het moet allemaal te snel geklonken zijn. Vóór social media ging het heel anders. Natuurlijker.
attraverso wijzigde dit bericht op 09-08-2025 11:18
9.00% gewijzigd
Ik werk in een mannenwereld en heb ik best veel mannen in mijn vriendenkring en ik heb nooit de neiging om fysiek dichterbij te komen. Sterker nog, als ze te dichtbij komen of mijn arm aanraken of zo, dan neem ik afstand. Bij mijn nieuwe relatie (ik denk dat ik het inmiddels wel zo kan noemen) had ik dat wel vanaf het moment dat ik hem zag. Ik had, zonder dat ik door had waarom dat was, de neiging om heel erg dicht bij hem te gaan staan. En toen dacht ik echt nog niet aan seks. Is dat niet het verschil? Een teken dat de fysieke connectie er ook is en ook kan gaan groeien? Net als dat je ook een emotionele klik moet hebben?
Nee, ik "taxeer" mannen niet. Maar ik voel wel of ik dichtbij iemand zou willen komen, en als dat niet zo is, gaat dat niet ineens ontstaan omdat hij zo lekker kan klussen.

Dat is echt vrij normaal hoor, het is gewoon biologisch. Feromonen zijn er niet voor niets. Gedeelde interesses, goed zijn met zijn handen en leuke grappen kunnen de boel laten ontvlammen, maar het materiaal moet wel brandbaar zijn. Anders worden we niet meer dan goede vrienden.
Attraverso schreef:
09-08-2025 11:12
Hmmm... Ik heb totaal geen probleem met 'geen interesse'. Ik heb wel een probleem met initiatief nemen om te daten, leuk appen, tijdens de 3de date op alles wat ik zeg inpikken en agenda checken om te kijken of je vrij bent en jezelf uitnodigen om ergens mee naartoe te gaan, na de date als eerste een bericht sturen hoe fijn en leuk het weer was om dan gewoon compleet te blokkeren als ik enkel aangeef wel zin te hebben in een knuffel en dan de dag nadien te sturen dat er geen interesse is en de dag nadien informeren hoe mijn avond geweest is.
Dat zijn zeer gemengde signalen, waar je als vrouw behoorlijk van in de war kan raken. Ik had ook aan de hand van jouw berichten ingeschat dat hij je heel erg leuk vond. Ik denk wel dat het nu een dikke rode vlag is. Ook als hij zich nu zou bedenken en toch weer contact zoekt. Een man moet weten dat hij je wil en zijn best voor je doen. Het laatste dat je wilt is heen en weer geslingerd worden door een twijfelende man. Dat verdien je niet. Wonden likken en weer door. Het gebeurt wanneer je het het minst verwacht.
Happening schreef:
09-08-2025 11:22
Dat zijn zeer gemengde signalen, waar je als vrouw behoorlijk van in de war kan raken. Ik had ook aan de hand van jouw berichten ingeschat dat hij je heel erg leuk vond. Ik denk wel dat het nu een dikke rode vlag is. Ook als hij zich nu zou bedenken en toch weer contact zoekt. Een man moet weten dat hij je wil en zijn best voor je doen. Het laatste dat je wilt is heen en weer geslingerd worden door een twijfelende man. Dat verdien je niet. Wonden likken en weer door. Het gebeurt wanneer je het het minst verwacht.
Ja ik weet het wel. Heb ook geen contact meer gezocht en voor de uitstap waar hij binnenkort mijn +1 wou zijn staat iemand anders op het punt om mee te gaan. Hoop zelfs eerder dat hij geen contact meer zoekt dan wel want hier heb ik geen zin in, brengt te veel onrust.
Heb trouwens straks een date met 5/7 man.
En ik schaam me niet dat ik maar een mens ben mét kwetsbaarheid hoor.
Maar Attra, dat motorman is afgeknapt op jouw knuffelopmerking, heb je dat zelf bedacht of heeft hij dat daadwerkelijk zo gezegd? Want er kan natuurlijk ook iets anders spelen. Een knuffel vragen op date 3 (of niet eens vragen maar aangeven dat je het wel had willen vragen) is echt niet zo raar.
Ik hoop dat je je hierdoor niet laat weerhouden om bij toekomstige dates iets soortgelijks te zeggen.

Heel veel plezier met 5/7 man in ieder geval!
Wat betreft die aantrekking, ik bedoel ook de gedachte om elkaar aan te raken, te zoenen eventueel.
In het dagelijks leven ben ik niet zo aanrakerig, houd bewust wat afstand. Dat doe ik op een eerste date ook, maar er moet wel iets zijn dat ik denk : ja, met deze man zou ik dat misschien wel willen. En dat wordt dan zeker niet alleen door zijn uiterlijk bepaald, dat is echt het gevoel dat hij bij mij oproept.
Alleen, dat is bij mij maar heel weinig het geval en daarom haak ik al snel af. Niet omdat ik de eerste date nog niet knetterverliefd ben.

Wat echt enorm k*t is: bijna iedere man wilde wel een tweede date met mij, de enige met wie ik had willen doordaten (sinds mijn laatste break-up) wilde mij niet.
Zo moedeloos word ik daarvan.
Attra, fijne date gewenst!
Attraverso schreef:
09-08-2025 08:25
Idd_ leuke date gewenst!

Mijn date gaat waarschijnlijk nog even duren, er zijn wat omstandigheden tussen gekomen.
Wat jammer Idd. Fijne date Attraverso!
Attraverso schreef:
09-08-2025 10:12

Ja okee zo bedoel je het..
Haha nou dat is idd jammer😉
Je krijgt hier vaak nieuwe inzichten 😃

Ik hoop dat je een leuke date hebt vandaag!
Het was gewoon gezellig. Is wel een knappe man met heel mooie blauwe ogen maar wat te rustig voor mij.
Attraverso schreef:
09-08-2025 19:50
Het was gewoon gezellig. Is wel een knappe man met heel mooie blauwe ogen maar wat te rustig voor mij.

Leuk Attra, behalve dan het iets te rustige. Zie je een tweede date zitten als hij dat zou willen?
Idd_ schreef:
09-08-2025 21:33
Leuk Attra, behalve dan het iets te rustige. Zie je een tweede date zitten als hij dat zou willen?
Moet het eens laten bezinken. Denk niet dat ik het daar leuk genoeg voor vond.
Hmm wel jammer Attra.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven