Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine
woensdag 6 augustus 2025 om 16:06
Ik herken het ook Pupke en Lieneke. Dat het zoveel energie vreet is het ergste nog niet, dat het zo verdomd weinig oplevert maakt mij wel moedeloos.
Een tijdje terug best veel gedated. Bijna iedere man wilde een tweede date, maar ik vond niemand leuk genoeg daarvoor. En die ene keer dat ik iemand leuk vond, haakte hij af...
Daarom boeit de idee van 'aantrekkingskracht kan groeien' mij zo. Want eerlijk is eerlijk, 99% van mijn dates waren gewoon aangenaam, ik heb maar zelden echt vervelende dingen meegemaakt. Doordaten dan? En hoe lang dan? 3 dates, 5, meer? En als er dan niets groeit, dan is dat ook weer een soort van verspilde energie (dit klinkt veel onaardiger dan ik het bedoel, ik zou alleen zo graag eens raak schieten)..
Nu ik erover nadenk, komt daar de strategie om direct iets af te kappen bij geen romantische klik vandaan? Omdat daten toch al zoverl energie kost?
Een tijdje terug best veel gedated. Bijna iedere man wilde een tweede date, maar ik vond niemand leuk genoeg daarvoor. En die ene keer dat ik iemand leuk vond, haakte hij af...
Daarom boeit de idee van 'aantrekkingskracht kan groeien' mij zo. Want eerlijk is eerlijk, 99% van mijn dates waren gewoon aangenaam, ik heb maar zelden echt vervelende dingen meegemaakt. Doordaten dan? En hoe lang dan? 3 dates, 5, meer? En als er dan niets groeit, dan is dat ook weer een soort van verspilde energie (dit klinkt veel onaardiger dan ik het bedoel, ik zou alleen zo graag eens raak schieten)..
Nu ik erover nadenk, komt daar de strategie om direct iets af te kappen bij geen romantische klik vandaan? Omdat daten toch al zoverl energie kost?
woensdag 6 augustus 2025 om 16:22
Johanna72 schreef: ↑06-08-2025 16:06Ik herken het ook Pupke en Lieneke. Dat het zoveel energie vreet is het ergste nog niet, dat het zo verdomd weinig oplevert maakt mij wel moedeloos.
Waarom verspilde energie? Dat is toch onderzoeken of je bij elkaar past om commitment af te geven? Je kan onmogelijk bij date 2 weten of hij die man voor je gaat zijn. Daar heb je meerdere dates voor nodig. En als het goed is heb je een leuke tijd (als je besluit door te daten), dus dan is toch niets verspild? Tenzij je echt tegen je zin in gaat afspreken, dan doe je jezelf en de ander te kort ja.
Ik gaf mezelf altijd maximaal 3 maanden en dan wilde ik weten/voelen of we een serieuze relatie aangingen.
woensdag 6 augustus 2025 om 16:33
Verspilde energie is ook niet goed uitgedrukt, je hebt gelijk.
Jij hebt het duidelijk voor jezelf, je geeft het 3 maanden. En ook als het op niets uitloopt heb je 3 gezellige maanden gehad. Helemaal waar (als het binnen die 3 maanden minder gezellig wordt, kap je het eerder af).
Maar als ik dat bij alle gezellige dates doe ben ik na 4 dates een jaar verder. En heel eerlijk, die tijd heb ik eigenlijk niet.
Maar zoals ik het nu doe werkt het ook niet hoor. Lastig
Jij hebt het duidelijk voor jezelf, je geeft het 3 maanden. En ook als het op niets uitloopt heb je 3 gezellige maanden gehad. Helemaal waar (als het binnen die 3 maanden minder gezellig wordt, kap je het eerder af).
Maar als ik dat bij alle gezellige dates doe ben ik na 4 dates een jaar verder. En heel eerlijk, die tijd heb ik eigenlijk niet.
woensdag 6 augustus 2025 om 17:28
Johanna72 schreef: ↑06-08-2025 16:33Verspilde energie is ook niet goed uitgedrukt, je hebt gelijk.
Ik heb zelf zelden 3 maanden met iemand gedate hoor. Met mijn huidige vriend was het na een maand officieel (inmiddels al 14 maanden samen). Ik heb ervoor veel eerste dates gehad. Soms maximaal 2 dates. Maar ik wil een situationship voorkomen door, dus 3 maanden was het maximale wat ik met iemand wilde daten. Maar vaak was het echt veel eerder dan 3 maanden duidelijk waar het heen ging.
woensdag 6 augustus 2025 om 17:41
Helemaal eens. Ik geef het ook weken/maanden wanneer ik zie dat er potentie in zit. Ik heb al gemerkt dat ik het meestal na een week of 6-8 weet of ik serieus door wil of niet maar ik kom nog weinig mannen tegen die het zo lang willen aankijken. Ze willen iemand waarmee het na 1 of 2 dates duidelijk is. En dat is heel zeldzaam...Marathonloopster schreef: ↑06-08-2025 17:28Ik heb zelf zelden 3 maanden met iemand gedate hoor. Met mijn huidige vriend was het na een maand officieel (inmiddels al 14 maanden samen). Ik heb ervoor veel eerste dates gehad. Soms maximaal 2 dates. Maar ik wil een situationship voorkomen door, dus 3 maanden was het maximale wat ik met iemand wilde daten. Maar vaak was het echt veel eerder dan 3 maanden duidelijk waar het heen ging.
woensdag 6 augustus 2025 om 18:02
Na 1 of 2 dates kun je niet weten of iemand relatiemateriaal is. Vaak is het een duidelijke NEE, maar een duidelijke JA kun je simpelweg rationeel niet weten.Attraverso schreef: ↑06-08-2025 17:41Helemaal eens. Ik geef het ook weken/maanden wanneer ik zie dat er potentie in zit. Ik heb al gemerkt dat ik het meestal na een week of 6-8 weet of ik serieus door wil of niet maar ik kom nog weinig mannen tegen die het zo lang willen aankijken. Ze willen iemand waarmee het na 1 of 2 dates duidelijk is. En dat is heel zeldzaam...
Sommige mensen zijn alleen maar bezig met het najagen van een gevoel óf kunnen niet zonder een relatie. Allebei is onaantrekkelijk.
woensdag 6 augustus 2025 om 18:26
Je maakt een denkfout. Ook als je bij iemand een duidelijke JA voelt van de eerste date kan je na enkele maanden nog tot de constatatie komen dat het eigenlijk geen match is. Of hij.
Hoezo heb je geen tijd? Een kinderwens? Sorry als ik dat gemist heb..
woensdag 6 augustus 2025 om 23:01
Dat is waar. Maar dan heb je er echt wel in geloofd. Ik probeer mij in te leven in de gedachte dat aantrekkingkracht kan groeien. Oprecht hè? Want ik denk nu dat ik dat na 1 of 2 dates wel weet, maar vooralsnog heeft mij dat weinig opgeleverd. Maar stel, ik voel na 1 date geen romantische klik, maar het was gezellig dus ik probeer het nog een keer of 8. Als het er dan nog steeds niet is, denk ik toch: ja, dat wist ik eigenlijk direct al. Want ik heb dat 1 keer geprobeerd bij een man die ik echt superleuk vond, maar waarbij ik geen aantrekkingskracht voelde. En dat is toen ook mislukt...Attraverso schreef: ↑06-08-2025 18:26Je maakt een denkfout. Ook als je bij iemand een duidelijke JA voelt van de eerste date kan je na enkele maanden nog tot de constatatie komen dat het eigenlijk geen match is. Of hij.
Zou het zo kunnen zijn dat sommige mensen het direct voelen en dat het bij anderen nog wel kan groeien? Dus niet dat of het een of het ander waar is?
Wat betreft tijd, ik ben al wat ouder, eind 50. De 60 komt in zicht en ik vrees dat het (daardoor) steeds moeilijker wordt
donderdag 7 augustus 2025 om 07:17
Bij de man waarmee ik 35 jaar samen ben geweest, ontstonden de romantische gevoelens bij mij pas na een jaar goede vriendschap. En ik heb nu een heel prille relatie met een man die ik toevallig tegenkwam en waarbij ik echt meteen compleet van de kaart was. Dus het kan allebei. Ik denk dat je als criterium moet nemen of je zin hebt om hem weer te zien. Zo ja, dam zou ik doorgaan.
Ik denk ook dat je op latere leeftijd niet teveel of uiterlijk af moet gaan. De man waarmee ik nu ben had ik nooit van een foto geselecteerd. Maar de chemie is er wel degelijk en ik vind hem superaantrekkelijk op de een of andere manier.
Ik denk ook dat je op latere leeftijd niet teveel of uiterlijk af moet gaan. De man waarmee ik nu ben had ik nooit van een foto geselecteerd. Maar de chemie is er wel degelijk en ik vind hem superaantrekkelijk op de een of andere manier.
donderdag 7 augustus 2025 om 07:50
Voor het eerste deel ben ik het eens met happening. Mijn beste/langste relatie/huwelijk had ik met een man die ik zelfs helemaal niet aantrekkelijk vond (een familielid vroeg me zelfs hoe iemand zoals ik samen kon zijn met zo'n lelijke man
) maar die ik na enkele maanden vriendschappelijk samen optrekken fantastisch vond. Samen dingen doen kan echt een band vormen, zoek maar eens op, dat is wetenschappelijk bewezen.
Ik denk niet dat het bij de ene mens zo werkt en bij de andere anders, ik denk dat bij een date met de ene mens je hormonen meteen in gang schieten en ze bij de andere na een tijd opflakkeren omdat je gaandeweg ontdekt hoe leuk hij/zij wel is.
Geef mij maar het laatste. Dat heeft veel meer fundament en kans op slagen.
Wat 'moeilijker worden hoe ouder je wordt als vrouw' betreft, ik ben mid 50 en zoals ik al zei heb ik altijd de mannen voor het uitkiezen gehad maar nu ik sinds kort 'tekenen van ouderdom' begin te vertonen is dat een stuk minder. Ik merk dat ik meer aandacht krijg van 60+ mannen terwijl ik daar he-le-maal niet klaar voor ben.
Dus het is wel moeilijker naarmate je leeftijd vordert maar zeker niet 'onmogelijk'. Ik geloof er nog in! Doe jij dat ook maar. Verzorg jezelf, sport, doe leuke dingen, geloof in jezelf! Dan straal je dat ook uit en dat maakt je vanzelf aantrekkelijker.
Ik denk niet dat het bij de ene mens zo werkt en bij de andere anders, ik denk dat bij een date met de ene mens je hormonen meteen in gang schieten en ze bij de andere na een tijd opflakkeren omdat je gaandeweg ontdekt hoe leuk hij/zij wel is.
Geef mij maar het laatste. Dat heeft veel meer fundament en kans op slagen.
Wat 'moeilijker worden hoe ouder je wordt als vrouw' betreft, ik ben mid 50 en zoals ik al zei heb ik altijd de mannen voor het uitkiezen gehad maar nu ik sinds kort 'tekenen van ouderdom' begin te vertonen is dat een stuk minder. Ik merk dat ik meer aandacht krijg van 60+ mannen terwijl ik daar he-le-maal niet klaar voor ben.
Dus het is wel moeilijker naarmate je leeftijd vordert maar zeker niet 'onmogelijk'. Ik geloof er nog in! Doe jij dat ook maar. Verzorg jezelf, sport, doe leuke dingen, geloof in jezelf! Dan straal je dat ook uit en dat maakt je vanzelf aantrekkelijker.
donderdag 7 augustus 2025 om 10:01
Ik pak dit stukje er even uit, vind ik wel een belangrijke. Ik heb mijn voorgenomen dat ik géén man nodig heb om mijn kinderwens te volbrengen. Ik als vrouw zijnde kan kiezen voor het BAM-schap (bewust alleenstaande moeder) en dat doe ik ook als ik voor mijn 38e nog géén kinderen heb (ik wil dan wel alles goed hebben). Zeker wil ik dat liever met iemand samen, maar om daarvoor een relatie aan te gaan met iemand...nee dankje.Attraverso schreef: ↑06-08-2025 18:26Je maakt een denkfout. Ook als je bij iemand een duidelijke JA voelt van de eerste date kan je na enkele maanden nog tot de constatatie komen dat het eigenlijk geen match is. Of hij.

donderdag 7 augustus 2025 om 17:23
Hoi! Nog niets kunnen bijlezen hier, maar even snel een teken van leven. Ik ben nog steeds in Nederland en het is allemaal bijzonder fijn met langeafstandsman! We raken steeds meer aan elkaar verknocht. Het afscheid gaat straks niet leuk worden, maar dat duurt nog even.
We zitten straks een paar dagen apart van elkaar, dus dan heb ik wellicht tijd om hier bij te lezen.
We zitten straks een paar dagen apart van elkaar, dus dan heb ik wellicht tijd om hier bij te lezen.
donderdag 7 augustus 2025 om 23:04
Attraverso schreef: ↑07-08-2025 07:50Ik denk niet dat het bij de ene mens zo werkt en bij de andere anders, ik denk dat bij een date met de ene mens je hormonen meteen in gang schieten en ze bij de andere na een tijd opflakkeren omdat je gaandeweg ontdekt hoe leuk hij/zij wel is.
In mijn geval werkt het idd zo. Heb het op meerdere manieren ervaren met verschillende mannen.
vrijdag 8 augustus 2025 om 00:45
Wat leuk en fijn!Mus schreef: ↑07-08-2025 17:23Hoi! Nog niets kunnen bijlezen hier, maar even snel een teken van leven. Ik ben nog steeds in Nederland en het is allemaal bijzonder fijn met langeafstandsman! We raken steeds meer aan elkaar verknocht. Het afscheid gaat straks niet leuk worden, maar dat duurt nog even.
En ook herkenbaar hier net zo..
vrijdag 8 augustus 2025 om 07:53
Attraverso schreef: ↑07-08-2025 16:44Miss al een 3de (ik tel toch goed he?) date gepland met de reiziger? En was je nu met nog iemand aan het daten?
Idd jij nog een date gepland met 'twijfelgeval'?
Ja, ik heb een date (dat is dan de tweede) voor volgende week met de reiziger! De andere date die ik had lopen was die man die ik leuk vond, maar totaal niet aantrekkelijk. Hij stelde een 2e date voor, maar die is nog niet gepland.
vrijdag 8 augustus 2025 om 15:06
Natuurlijk, zo is het precies. Dit werkt echt niet bij iedereen hetzelfdeJohanna72 schreef: ↑06-08-2025 23:01Dat is waar. Maar dan heb je er echt wel in geloofd. Ik probeer mij in te leven in de gedachte dat aantrekkingkracht kan groeien. Oprecht hè? Want ik denk nu dat ik dat na 1 of 2 dates wel weet, maar vooralsnog heeft mij dat weinig opgeleverd. Maar stel, ik voel na 1 date geen romantische klik, maar het was gezellig dus ik probeer het nog een keer of 8. Als het er dan nog steeds niet is, denk ik toch: ja, dat wist ik eigenlijk direct al. Want ik heb dat 1 keer geprobeerd bij een man die ik echt superleuk vond, maar waarbij ik geen aantrekkingskracht voelde. En dat is toen ook mislukt...
Zou het zo kunnen zijn dat sommige mensen het direct voelen en dat het bij anderen nog wel kan groeien? Dus niet dat of het een of het ander waar is?
Wat betreft tijd, ik ben al wat ouder, eind 50. De 60 komt in zicht en ik vrees dat het (daardoor) steeds moeilijker wordt![]()

Ik verwacht niet meteen hoteldebotel te zijn, maar als ik helemaal geen aantrekkingskracht tot iemand voel, gaat dat niet veranderen door zijn leuke karakter. Ik heb het ook wel eens geprobeerd hoor, want buiten de aantrekkingskracht klopte alles, maar helaas. Ik voel meteen of er iets van een "umpf" is of zou kunnen komen, en als dat niet zo is, is verder daten voor ons allebei echt tijdsverspilling.
vrijdag 8 augustus 2025 om 19:51
Pringle schreef: ↑08-08-2025 15:06Natuurlijk, zo is het precies. Dit werkt echt niet bij iedereen hetzelfde![]()
Ik verwacht niet meteen hoteldebotel te zijn, maar als ik helemaal geen aantrekkingskracht tot iemand voel, gaat dat niet veranderen door zijn leuke karakter. Ik heb het ook wel eens geprobeerd hoor, want buiten de aantrekkingskracht klopte alles, maar helaas. Ik voel meteen of er iets van een "umpf" is of zou kunnen komen, en als dat niet zo is, is verder daten voor ons allebei echt tijdsverspilling.
Jij bent toch ook nog wat jonger Pringle? Ik denk dat je er dan ook wat anders in staat.
vrijdag 8 augustus 2025 om 20:16
Ook dan zie ik meteen of ik iemand "iets" vind hebben. Daardoor hoef ik niet meteen met iemand te daten, maar ik weet van al mijn collega's of ik het erop zou kunnen of niet. En als dat een "nee" is, blijft het een "nee". Verliefdheid groeit bij mij, aantrekkingskracht niet. Ik weet dat dat voor jou anders is.Attraverso schreef: ↑08-08-2025 20:12Dat het 'groeit' gebeurt ook zowat nooit in een 'date' setting maar gewoon met iemand die je sowieso regelmatig ziet. Op je werk, hobby, buurt, hondenschool, gym, vriend(in) van iemand die je kent...

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in