Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic 2

31-01-2023 22:30 657 berichten
Was er al een deel 2?
Hier kunnen er verder kletsen over make-up. Tips, flops en al je nieuwste aankopen!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
De roze concealer van Essence. Dat is een colour corrector voor wallen en die kost bijna niks. Daar ben ik zeer tevreden over.
Jules schreef:
02-08-2025 05:34
Er zit olie in en ik weet niet of het zo lang goed blijft zitten. Maar dan probeer je het toch,
We bieden een 100% matchgarantie op al onze producten. Als je niet tevreden bent, krijg je het volledige aankoopbedrag terug.

Loye verkoopt ze ook (andere ingrediënten) en lees daar dat ze goed blijven zitten maar bij een ander juist weer niet.

Ik was op zoek naar kwastenreiniger uit zo een spuitflesje. Kiko heeft ze niet meer, kruidvat niet. Zou miccellair water voor dagelijks en even tussendoor werken of is dat niet goed voor de kwasten?
Ik doe kokend water en een beetje micellair water in dit ding, super handig:

Afbeelding
Ik ga nu mijn foundationkwast schoonmaken, dat wordt hoog tijd!
En misschien nog een tip voor settingspray. Die gebruik ik alleen maar als ik wil dat het lang blijft zitten of een warm feestje, verder nooit. Maar de L’Oréal settingspray in die rode fles, man man man. Het voelt als pure haarlak maar je make up zit als een huis! Volgens mij echt niet goed voor dagelijks gebruik maar voor speciale gelegenheden echt top.
Ja, L'Oréal settingspray is echt de allerbeste :worship:
apppie schreef:
02-08-2025 19:37
Ik doe kokend water en een beetje micellair water in dit ding, super handig:

Ziet er idd handig uit maar ik heb een siliconen pad voor het schoonmaken. Het ging meer om het schoonmaken met miccellair water voor even tussendoor en of dat mogelijk is.
apppie schreef:
02-08-2025 20:33
Ja, L'Oréal settingspray is echt de allerbeste :worship:

Deze settingspray kocht ik deze week en WAUW. Gisterenochtend mijn make-up om 6 uur 's ochtends gedaan, en 's avonds om 22 uur zat het nog als een huis. Echt nog nooit meegemaakt met een settingspray. Wat een belachelijk goed product!
Itsnojoke schreef:
01-08-2025 19:57
Onderweg naar mij:

Nudestix mascara
Armani luminous silk glow blush in kleur 50
Laura Mercier real flawless concealer.

Ben benieuwd!
Ik quote mezelf even met een update. De concealer en mascara begin ik pas aan als mijn huidige op is, dus die heb ik nog niet geprobeerd.

De blush valt helaas tegen. Hij lijkt erg op Nars Orgasm, die ik niet mooi vond bij mij (daarom gebruik ik Orgasm X). Het is een tint tussen perzik en roze in, mooi op zich, maar hij heeft gouden glitters. Ik dacht dat het meer een glans zou zijn, maar het zijn echt meer glitters. Als je die weggepoetst hebt, hou je een gouden glans over, met wel nog hier en daar een glittertje, maar met weinig van de kleur. Dat is echt heel jammer. Meer gebruiken betekent meer glitters, dus eigenlijk heb ik een beetje spijt van deze aankoop.

Ik gebruik hem nu met een matte perziktint eronder, Shelly van Benefit, en dan deze eroverheen. En dat is wel mooi, maar niet heel anders dan Shelly met een beetje highlighter eroverheen, wat ik al deed.
Dus balen, toch een prijzig product dat ik achteraf liever niet gekocht had.
Maar als je dol bent op Nars Orgasm, zul je deze ook mooi vinden. Of je hem nodig hebt alsjeOrgasmal hebt, is weer iets anders
De donkerblauw mascara van Pupa Vamp is erg mooi en opvallend. Die gebruik ik vaak. Misschien ga ik nog andere kleuren gebruiken. Vind kleur altijd heel erg mooi.
Je pense donc je suis
Dit jaar heb ik bijna geen make up gekocht behalve een Essence gel liner in de kleur very berry voor 2,49.
Op YouTube zag ik een tip om deze gel liner te gebruiken in de bovenste waterlijn bij wimperrand van je oogleden. Het geeft een liftend effect en de kleur vind ik prachtig, beetje aubergine achtig.
Is het een stift of een potlood?
Lijkt me heel mooi voor een lijntje onder mijn ogen.
Emma95 schreef:
12-08-2025 08:15
Is het een stift of een potlood?
Lijkt me heel mooi voor een lijntje onder mijn ogen.
Het is een potlood. Ik vind dat het ook aardig blijft zitten. Voorheen had ik potloden van Urban Decay en deze vind ik vergelijkbaar.
Het paarsige/aubergine zie je niet heel duidelijk. Het staat minder hard dan zwart en haalt bv blauwe, groene of kastanje kleurige ogen wat meer op.
Heb ernaar gezocht in twee Kruitvat winkels maar ze hebben em niet.

Ik heb de aubergine longlasting opdraaistift van Essence maar die is niet zo gepigmenteerd als ik zou willen.
Wat jammer. Nou hoop ik dat deze niet tegenvalt, het is in ieder geval geen opdraaistift, moet regelmatig de punt slijpen. Het is deze: https://www.boozyshop.nl/a/p/products/s ... erry-berry

Het was een tip van een wat schreeuwerige YouTube’er Tracy Campoli die spullen verkoopt met vrouwen in de overgang als business model maar dit vond ik het proberen waard en vond ik wel subtiel staan in het kader van ‘net ietsje frisser’.
Pas geleden nog paarse oogschaduw van het merk Factory gekocht. Ik vind het erg mooi omdat daar glitters in zitten. Felblauwe mascara van Pupa Vamp heb ik maandag nog gekocht.
Je pense donc je suis
Ah, balen juf! Echt glitters in een blush vind ik ook niet mooi. Orgasm vind ik wel mooi maar echt niet mijn favoriet, moet er echt aan denken om hem te pakken.
Ik heb de burgundy mascara van Maybelline, maar zie weinig verschil. Misschien is een aubergine oogpotlood ook iets om eens mee te nemen!
Deze is het, de kleur is erg mooi, donker, en lijntje blijft goed zitten. Je moet alleen een paar keer eroverheen voordat hij goed zit.
Heb ook de zwarte en die brengt veel makkelijker op.

https://www.parfumdreams.nl/Essence/Oge ... gIvgvD_BwE
Ik heb de burgundy mascara van Benefit, en die is echt prachtig. Ik heb groene ogen, en die worden met die mascara echt heel felgroen. Ik vind het het beste product sinds tijden.
Ik ben op dit moment in Amerika.. nog tips voor make up die je hier kan scoren en niet in NL die ik moet hebben?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
13-08-2025 20:26
Ik ben op dit moment in Amerika.. nog tips voor make up die je hier kan scoren en niet in NL die ik moet hebben?
Ik zou dan nieuwsgierig zijn naar Hause Labs, Rare beauty en Fenty. Geurtjes van Glossier.
Veel plezier!
biol schreef:
Ik zou ook bij colourpop snuffelen en make up by Mario.
MissUnderstood schreef:
13-08-2025 20:12
Ik heb de burgundy mascara van Benefit, en die is echt prachtig. Ik heb groene ogen, en die worden met die mascara echt heel felgroen. Ik vind het het beste product sinds tijden.
Mooiii!
biol schreef:
Hause Labs en Merit zou ik bekijken
Supersas09 schreef:
13-08-2025 21:15
Ik zou ook bij colourpop snuffelen en make up by Mario.
Van make up by Mario vind ik de skin enhancer erg goed. Deze heb ik meerdere keren besteld. De oogschaduw vind ik niet bijzonder, vrij poederig.
Colour pop schijnt goede betaalbare oogschaduw te hebben, zoals the stone cold fox palette
MissUnderstood schreef:
Oh dat wil ik ook. Eerst moet ik mijn zwarte mascara’s opmaken. Tijdje bruine mascara gebruikt (Sweed) en dat vond ik mooier dan zwart en Burgundy lijkt me helemaal wat. Groen/kastanje kleurige ogen.
MissUnderstood schreef:
Niet waterproof zie ik. Jammer.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven