Zwanger worden 12+ maanden..
zaterdag 20 april 2024 om 11:45
Goedemorgen dames,
Ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn die al (weer) een jaar bezig zijn en mee willen schrijven in een nieuw topic?
Iedereen die al wat langer bezig is is welkom, met of zonder traject
Ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn die al (weer) een jaar bezig zijn en mee willen schrijven in een nieuw topic?
Iedereen die al wat langer bezig is is welkom, met of zonder traject
NAAM: | LEEFTIJD: | NOD: | KIND: | GESTART: | BIJZONDERHEDEN: |
---|---|---|---|---|---|
Broodkruimel | 40 | 4e | Juni 2023 | ||
Zonnegloed | 29 | | 1e | April 2023 | 1e ivf poging raak |
Perenboompje | 36 | 1e | Juni 2021 | 2e IVF poging | |
Olifantje | 1e | Januari 2023. | IVF/ICSI traject | ||
Pinchos | 31 | 1e | Juli 2021. | IVF traject | |
Koffiehagedis | 36 | | 1e | September 2023 | |
Fidei | 30 | | 1e | okt 2023 | OI met letrozol |
Fleurig | 32 | 1e | augustus 2023 | ||
Kikix | 31 | | 1e | 2022 | |
Noompje | 30 | | 1e | eind 2023 | Met behulp van letrozol |
broodkruimel1984 wijzigde dit bericht op 05-06-2025 10:02
72.57% gewijzigd
woensdag 23 juli 2025 om 09:14
Hi dames! Sorry dat ik in jullie draadje binnenval, maar ik lees al een tijdje stilletjes mee en hoop dat jullie meer weten over het volgende.
Wij mogen na 17 lange maanden proberen volgende maand eindelijk een fertiliteitstraject starten. Fijn! Maar ik lees tegenstrijdige info over hoe dat werkt met afspraken met je werkgever. Hoe hebben jullie dit gedaan? Een deel v/d onderzoeken en activiteiten zullen straks tijdens werktijd plaatsvinden, gezien ik voltijd werk. Maar welke rechten heb je als werknemer dan?
Ik werk in een mannenbedrijf met zeer traditionele kijk op zaken. Dus goed beslagen ten ijs komen is hier wel slim..
Bedankt alvast meiden!
Wij mogen na 17 lange maanden proberen volgende maand eindelijk een fertiliteitstraject starten. Fijn! Maar ik lees tegenstrijdige info over hoe dat werkt met afspraken met je werkgever. Hoe hebben jullie dit gedaan? Een deel v/d onderzoeken en activiteiten zullen straks tijdens werktijd plaatsvinden, gezien ik voltijd werk. Maar welke rechten heb je als werknemer dan?
Ik werk in een mannenbedrijf met zeer traditionele kijk op zaken. Dus goed beslagen ten ijs komen is hier wel slim..
Bedankt alvast meiden!

woensdag 23 juli 2025 om 19:23
Hoi LillyA, fijn dat jullie mogen beginnen! Voor zover ik weet heb je wettelijk gezien recht op kortdurend vrij voor dit soort afspraken. Check ook even deze link: https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 3kz4hRi4If
donderdag 7 augustus 2025 om 19:40
Noompje ik hoop dat het naar omstandigheden goed met jou en je vriend gaat. Hier ook kom je elke dag langs in mijn gedachten. Alle liefs en hoop jouw kant op!
Het voelt het een beetje gek om dit te schrijven hier, maar het gaat goed. Inmiddels de 13 weken echo gehad en ook de nipt uitslag. Alles in orde met de baby en ik voel me ook goed en energiek. Langzaamaan begin ik me te realiseren dat we echt een baby gaan krijgen.
LillyA en de andere dames die nog wachten/traject aangaan heeeeel veel succes. Hopelijk brengt het jullie naar jullie wens.
Het voelt het een beetje gek om dit te schrijven hier, maar het gaat goed. Inmiddels de 13 weken echo gehad en ook de nipt uitslag. Alles in orde met de baby en ik voel me ook goed en energiek. Langzaamaan begin ik me te realiseren dat we echt een baby gaan krijgen.
LillyA en de andere dames die nog wachten/traject aangaan heeeeel veel succes. Hopelijk brengt het jullie naar jullie wens.

donderdag 7 augustus 2025 om 23:19
Ik hoop ook dat het naar omstandigheden goed met je gaat, Noompje...
Wat fijn, Zonnegloed! Super om te horen. Eindelijk echt het besef dat jullie een kleintje gaan krijgen!
Hoe gaat het met de rest?
Hier inmiddels bijna 29 weken. Het gaat echt snel allemaal. Binnenkort voorbereiding op de bevalling met twee cursusdagen, dus ben heel benieuwd. Vind het ook wel heel spannend, maarja, de baby moet er toch uit op een gegeven moment.
Verder is het babykamertje zo goed als af, hebben we belangrijke spulletjes in huis en heb ik last van nesteldrang, oepsie. Mijn partner wordt helemaal gek van mij.
Wat fijn, Zonnegloed! Super om te horen. Eindelijk echt het besef dat jullie een kleintje gaan krijgen!
Hoe gaat het met de rest?
Hier inmiddels bijna 29 weken. Het gaat echt snel allemaal. Binnenkort voorbereiding op de bevalling met twee cursusdagen, dus ben heel benieuwd. Vind het ook wel heel spannend, maarja, de baby moet er toch uit op een gegeven moment.

Verder is het babykamertje zo goed als af, hebben we belangrijke spulletjes in huis en heb ik last van nesteldrang, oepsie. Mijn partner wordt helemaal gek van mij.

vrijdag 8 augustus 2025 om 08:28
Hahaah, wat doe je allemaal Fidei? Het huis van onder tot boven schoonmaken? Plafonds boenen? Zie het levendig voor me. Dan gaat het nog wel even duren voor je partner. En inderdaad, ik vind het nu ook al snel gaan. In feite ben je natuurlijk maar 40 weken zwanger waarvan je het de eerste 4 weken niet eens weet, dus 36 weken gaan dan best wel snel om.
vrijdag 8 augustus 2025 om 15:21
Haha ja, stoep vegen, poetsen, dingen kopen en vooral heul veul willen opruimen en dingen weggooien. Alles wat in de weg ligt gooi ik de kliko in of zet ik op zo'n Facebookgroep waar mensen kunnen liken en het dan gratis kunnen ophalen. Hij moet t vooral besnieten omdat ik sommige dingen niet meer echt kan en dan moet ik weer hulp vragen en dan zit ik weer met dikke tranen haha. Dus het valt niet allemaal mee, maar alsnog gewoon blij met hoe het allemaal gaat hoor.
zaterdag 9 augustus 2025 om 21:02
Zonnegloed, Wat fijn dat de echo en de nipt goed was! En ook fijn dat je je zo goed voelt.
Fidei, zo een bevalling lijkt mij erg spannend, helaas niet iets wat je ergens in een kast kan opbergen en dan hopen dat je het vergeet en niet meer tegenkomt
Ik hoop dat de bevalcursus je houvast geeft.
Hebben jullie nog gekke cravings?
Hier gaat alles wel ok. Zit op het wachtbankje. Tweede ronde iui. Mag de 20e pas testen, maar was vorige ronde 5 dagen vroeger ongesteld dan normaal, dus ik denk dat volgende week pas de zenuwen komen.
Fidei, zo een bevalling lijkt mij erg spannend, helaas niet iets wat je ergens in een kast kan opbergen en dan hopen dat je het vergeet en niet meer tegenkomt
Ik hoop dat de bevalcursus je houvast geeft.
Hebben jullie nog gekke cravings?
Hier gaat alles wel ok. Zit op het wachtbankje. Tweede ronde iui. Mag de 20e pas testen, maar was vorige ronde 5 dagen vroeger ongesteld dan normaal, dus ik denk dat volgende week pas de zenuwen komen.
zondag 10 augustus 2025 om 00:24
zondag 10 augustus 2025 om 16:24
Hahah moet hier echt om lachen Fidei. Maar een mooi voordeel is wel dat jullie huis en eromheen straks hartstikke lekker opgeruimd en schoon is.
Hier geen gekke cravings. Gek genoeg vanaf het begin juist trek in gezonde dingen ipv snacks, terwijl ik niet zo let op wat ik allemaal eet. Ik mis met dit weer wel een lekker drankje op een terras hoor. Zie ik iedereen aan de cocktails. Zit ik daar weer met limonade of Radler. Ook prima natuurlijk, maar dat het geen eigen keuze is maakt het wel anders. Dat van die ijsblokjes ga ik eens proberen!
Jeetje spannend weer groeneloper. Vervelend hè die wachtweken elke keer. Ik duim weer voor je!!
Hier geen gekke cravings. Gek genoeg vanaf het begin juist trek in gezonde dingen ipv snacks, terwijl ik niet zo let op wat ik allemaal eet. Ik mis met dit weer wel een lekker drankje op een terras hoor. Zie ik iedereen aan de cocktails. Zit ik daar weer met limonade of Radler. Ook prima natuurlijk, maar dat het geen eigen keuze is maakt het wel anders. Dat van die ijsblokjes ga ik eens proberen!
Jeetje spannend weer groeneloper. Vervelend hè die wachtweken elke keer. Ik duim weer voor je!!
maandag 11 augustus 2025 om 11:56
maandag 11 augustus 2025 om 13:03
Ik denk ook aan je Noompje 
En ik duim voor jou Groeneloper!
De wachtweken zijn altijd verschikkelijk, maar hopelijk heb je voldoende afleiding.
Weer een mijlpaal Zonnegloed! Heel fijn.
Ook jij hebt de mijlpaal van 24 weken inmiddels behaald, Fidei. Super! Ik vind de tijd ook snel gaan, zeker omdat het leven gewoon doorgaat. Ik vind ijsblokjes ook altijd fijn om te knagen haha. Mijn man zei dat het kan wijzen op behoefte aan ijzer.
Hier inmiddels 39 weken aangetikt. En nog geen nesteldrang of babykamer te bekennen
. De babykamer moet op zich laten wachten ivm de verbouwing. Maar de kraamkamer is klaar dus (de niet meer zo'n kleine) pinda kan komen. Ze zal het eerste half jaar toch bij ons slapen.
En ik duim voor jou Groeneloper!
Weer een mijlpaal Zonnegloed! Heel fijn.
Ook jij hebt de mijlpaal van 24 weken inmiddels behaald, Fidei. Super! Ik vind de tijd ook snel gaan, zeker omdat het leven gewoon doorgaat. Ik vind ijsblokjes ook altijd fijn om te knagen haha. Mijn man zei dat het kan wijzen op behoefte aan ijzer.
Hier inmiddels 39 weken aangetikt. En nog geen nesteldrang of babykamer te bekennen
dinsdag 12 augustus 2025 om 14:20
Succes met de laatste loodjes Kikix. Wat vliegt de tijd toch!!
Fidei ook al weer zo’n eind op weg. Ik vind het echt bizar haha. Dat je de laatste 10 weken ook maar zo fit door mag komen
Zonnegloed, wat geweldig hè. Het gaat echt gebeuren. Ben zo blij voor jou
Groeneloper, ik hoop op goed nieuws voor jullie
Hier weer op het wachtbankje. Het laatste bankje voor het traject van start gaat. We hebben de juiste dagen nog nooit zo goed benut dus stiekem heb ik veel hoop dat we dat hele traject kunnen skippen maar ergens weet ik best wel dat het wsl gewoon weer niet raak is. We zullen zien, nog een weekje geduld… Hoop doet leven!
Fidei ook al weer zo’n eind op weg. Ik vind het echt bizar haha. Dat je de laatste 10 weken ook maar zo fit door mag komen
Zonnegloed, wat geweldig hè. Het gaat echt gebeuren. Ben zo blij voor jou
Groeneloper, ik hoop op goed nieuws voor jullie
Hier weer op het wachtbankje. Het laatste bankje voor het traject van start gaat. We hebben de juiste dagen nog nooit zo goed benut dus stiekem heb ik veel hoop dat we dat hele traject kunnen skippen maar ergens weet ik best wel dat het wsl gewoon weer niet raak is. We zullen zien, nog een weekje geduld… Hoop doet leven!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in