Extremen zijn voor dramaqueens – geef ons gewoon 18-24°C

13-08-2025 18:22 138 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een topic voor liefhebbers van gematigde temperaturen en licht. Niet te koud in de winter en niet warm in de zomer, liefst met een fijn briesje waar nodig (en wel een nazomer en een lente met zon en soms tot 20 graden :heart: ).

Tekst met dank aan S-Groot, idee met dank aan Solomio. Een topic dus voor degenen die niks met extreem warm weer hebben en ook niks met natte, kille net-niet-winters hebben. Die het best gedijen bij, zoals de titel zegt, weer waar de temperaturen gematigd zijn.

Nog even dit: dit topic gaat dus niet over energiebesparing-/kosten.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 13-08-2025 18:58
13.66% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
Ha eerst! Dank voor het maken van het topic :thumbsup:

Het is hier in huis 23.5, waarschijnlijk voor velen niet heel warm maar voor mij wel erg onaangenaam. Nog net geen ventilator nodig, maar bewegen is ruk. Buiten 33 graden dus nog een stukje onaangenamer.
S-Groot schreef:
13-08-2025 18:23
Ha eerst! Dank voor het maken van het topic :thumbsup:

Het is hier in huis 23.5, waarschijnlijk voor velen niet heel warm maar voor mij wel erg onaangenaam. Nog net geen ventilator nodig, maar bewegen is ruk. Buiten 33 graden dus nog een stukje onaangenamer.

Ik heb het hier ook nog redelijk koel binnen maar lig er met deze temperaturen wel af.
Zou dat ook iets met luchtdruk zijn ofzo?
Ik zit nu buiten. Het is nu wel lekker.

Ik heb vandaag midden op de dag het zwembad neergezet…..

10 minuten buiten, naar binnen in de airco, naar buiten en zo verder.

En net ff lekker met mijn kont erin gezeten. Was ik wel aan toe.
Merys schreef:
13-08-2025 18:29
Ik heb het hier ook nog redelijk koel binnen maar lig er met deze temperaturen wel af.
Zou dat ook iets met luchtdruk zijn ofzo?

Luchtvochtigheid eerder? Maar ramen dicht met deze temperaturen maken het ook extra drukkend in huis vind ik
SunShine35 schreef:
13-08-2025 18:29
Ik zit nu buiten. Het is nu wel lekker.

Ik heb vandaag midden op de dag het zwembad neergezet…..

10 minuten buiten, naar binnen in de airco, naar buiten en zo verder.

En net ff lekker met mijn kont erin gezeten. Was ik wel aan toe.

Richting de kust dan toch zeker :O ? Hier net even buiten geweest, was iets minder heet dan een uur geleden maar nog steeds 32 graden zonder wind, niet mijn idee van lekker :proud: . Wel lekker om even een plons te nemen, jammergenoeg staat hier geen zwembad.
Ik hoor er niet helemaal bij, want ik ben werkelijk dól op Noodweer, over dramaqueens gesproken. Maar ik hoop dat ik toch mag deelnemen aan dit topic want voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Hier ook nog boven de dertig, maar de zon begint weg te trekken, dat scheelt wel iets. Maar mijn ding is het ook bepaald niet. Ook er bij van alles rekening mee moeten houden (hond uitlaten en überhaupt... bewegen). Ik dacht dat het vrijdag beter zou worden,maar dat lijkt minimaal. Hopelijk schuift het niet vooruit. Ik wil m'n ramen weer open :-/
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Een gematigd topic, joepie!

Hier is het 26 graden in het huis van mijn partner. In mijn eigen huis wordt het met gemak 28/29 graden. Beiden te warm.
Gisterenavond weer hoofdpijn gehad en raar geslapen met allerlei gekke dromen, ik moest ook elk uur naar wc. Dit is niet mijn weer, alsof ik er ook wat gestresst van word, tenminste mijn lichaam raakt wat van slag.
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2025 18:42
Ik hoor er niet helemaal bij, want ik ben werkelijk dól op Noodweer, over dramaqueens gesproken. Maar ik hoop dat ik toch mag deelnemen aan dit topic want voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
Volgens mij zijn wij even oud. Noodweer! 'Joh doe me een lol...' :heart:

Verder veel lauwe shit gewenst allen.
Fijn, ik pastte toch niet helemaal in de andere 2 topics... Ben nu aan het wachten tot het koel genoeg is om alles open te gooien maar ik denk niet dat dat vandaag of morgen gaat gebeuren. Het is hier nog 29 graden.
Denk dat ik hier ook wel pas. Hou niet van grijs, regenachtig weer en van temperaturen boven de 23 (zeker niet als ik actief moet zijn), maar kan wel genieten van winters zonnetje met temperaturen rond het vriespunt of paar dagen sneeuw. Ook van mist boven weilanden in het najaar en het inademen van frisse lucht :flirting:
Ja, hoi :-D
Gematigd weerfan hier.
Lente en herfst, helemaal goed.

Hitte is wel het ergst. Dat sloopt me namelijk compleet en dat is nu eenmaal niet heel handig en leefbaar.

32 nu en de nacht gaat weer tropisch worden (net als vannacht).
Een dag noodweer, regen of onweer kan ik ook van genieten trouwens.
S-Groot schreef:
13-08-2025 18:35
Luchtvochtigheid eerder? Maar ramen dicht met deze temperaturen maken het ook extra drukkend in huis vind ik
In de stad veel smog en minder vochtig dan gisteren begreep ik van een weer-app. Mensen met astma of copd kunnen beter binnen blijven.
De eerste weken van mijn vakantie in Nederland regende het regelmatig, en was het zo'n 22 buiten. Ideaal weer om zonder jas, soms zelfs zonder vestje er op uit te gaan. Heerlijk gewandeld en gefietst. De wind op mijn huid was zo aangenaam!

Nu weer thuis, in een huurhuis zonder zonnescherm met alle woonvertrekken op volle zon. Om het een beetje draaglijk te houden houd ik de luxaflex en de gordijnen dicht. Zit ik overdag in het donker met de lampen aan. Van de ventilator krijg ik pijn in mijn spieren.

Zit nu in de airco van de bios, daar is het nog wat uit te houden. Ik word misselijk en naar van hitte. Heb ik mijn leven lang al.

Zo'n 32 graden vandaag hier en merkbaar slechte luchtkwaliteit.
hanke321 wijzigde dit bericht op 13-08-2025 19:33
20.81% gewijzigd
Ik ben van team gematigd. Ik ben al dagen ziek, helaas. Wat mij betreft gaan we snel door naar een gematigde herfst en winter.
Grob: applaus.

Dit dus: momenteel te heet, in de winter te donker.
Lente is mijn favoriete seizoen. En aangezien ik op één van de laatste dagen van de astronomische winter ben geboren (en één van de eerste dagen van de meteorologische lente) lijkt het me dat ik er zelfs met mijn geboorte al rekening mee hield.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Vivamensje schreef:
13-08-2025 19:23
In de stad veel smog en minder vochtig dan gisteren begreep ik van een weer-app. Mensen met astma of copd kunnen beter binnen blijven.
Morgen en overmorgen zou de luchtvochtigheid erg hoog zijn, dus dan zeker binnen blijven.
Hier binnen nu 24,8, buiten ook zoiets. Dus nu alles open, zodat binnen tegelijk met buiten kan afkoelen.

Net even 3 planken in een Ikea-PAX-kast bevestigd. Warmpjes.

David Dunning
Solomio schreef:
13-08-2025 19:31
Grob: applaus.

Dit dus: momenteel te heet, in de winter te donker.
Lente is mijn favoriete seizoen. En aangezien ik op één van de laatste dagen van de astronomische winter ben geboren (en één van de eerste dagen van de meteorologische lente) lijkt het me dat ik er zelfs met mijn geboorte al rekening mee hield.
Eens. Lente is fantastisch.
Solomio schreef:
13-08-2025 19:33
Hier binnen nu 24,8, buiten ook zoiets. Dus nu alles open, zodat binnen tegelijk met buiten kan afkoelen.

Net even 3 planken in een Ikea-PAX-kast bevestigd. Warmpjes.
De schroeven glijden toch zo van je vingers?
Graze schreef:
13-08-2025 19:10
Fijn, ik pastte toch niet helemaal in de andere 2 topics... Ben nu aan het wachten tot het koel genoeg is om alles open te gooien maar ik denk niet dat dat vandaag of morgen gaat gebeuren. Het is hier nog 29 graden.
Exact mijn idee, vandaar dat ik een tussen-topic wilde.

David Dunning
Risiebisi schreef:
13-08-2025 19:33
De schroeven glijden toch zo van je vingers?
Ik ben een Ikea-vakvrouw hè... ;-)

David Dunning
Ik wil een topic voor mensen die houden van 0 graden en een zonnetje.
Tjezus, wat vals

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven