Extremen zijn voor dramaqueens – geef ons gewoon 18-24°C
woensdag 13 augustus 2025 om 18:22
Een topic voor liefhebbers van gematigde temperaturen en licht. Niet te koud in de winter en niet warm in de zomer, liefst met een fijn briesje waar nodig (en wel een nazomer en een lente met zon en soms tot 20 graden
).
Tekst met dank aan S-Groot, idee met dank aan Solomio. Een topic dus voor degenen die niks met extreem warm weer hebben en ook niks met natte, kille net-niet-winters hebben. Die het best gedijen bij, zoals de titel zegt, weer waar de temperaturen gematigd zijn.
Nog even dit: dit topic gaat dus niet over energiebesparing-/kosten.

Tekst met dank aan S-Groot, idee met dank aan Solomio. Een topic dus voor degenen die niks met extreem warm weer hebben en ook niks met natte, kille net-niet-winters hebben. Die het best gedijen bij, zoals de titel zegt, weer waar de temperaturen gematigd zijn.
Nog even dit: dit topic gaat dus niet over energiebesparing-/kosten.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 13-08-2025 18:58
13.66% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 13 augustus 2025 om 18:23
woensdag 13 augustus 2025 om 18:29
Ik heb het hier ook nog redelijk koel binnen maar lig er met deze temperaturen wel af.
Zou dat ook iets met luchtdruk zijn ofzo?
woensdag 13 augustus 2025 om 18:29
woensdag 13 augustus 2025 om 18:35
woensdag 13 augustus 2025 om 18:37
SunShine35 schreef: ↑13-08-2025 18:29Ik zit nu buiten. Het is nu wel lekker.
Ik heb vandaag midden op de dag het zwembad neergezet…..
10 minuten buiten, naar binnen in de airco, naar buiten en zo verder.
En net ff lekker met mijn kont erin gezeten. Was ik wel aan toe.
Richting de kust dan toch zeker

woensdag 13 augustus 2025 om 18:42
woensdag 13 augustus 2025 om 18:45
Hier ook nog boven de dertig, maar de zon begint weg te trekken, dat scheelt wel iets. Maar mijn ding is het ook bepaald niet. Ook er bij van alles rekening mee moeten houden (hond uitlaten en überhaupt... bewegen). Ik dacht dat het vrijdag beter zou worden,maar dat lijkt minimaal. Hopelijk schuift het niet vooruit. Ik wil m'n ramen weer open :-/
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
woensdag 13 augustus 2025 om 18:45
Een gematigd topic, joepie!
Hier is het 26 graden in het huis van mijn partner. In mijn eigen huis wordt het met gemak 28/29 graden. Beiden te warm.
Gisterenavond weer hoofdpijn gehad en raar geslapen met allerlei gekke dromen, ik moest ook elk uur naar wc. Dit is niet mijn weer, alsof ik er ook wat gestresst van word, tenminste mijn lichaam raakt wat van slag.
Hier is het 26 graden in het huis van mijn partner. In mijn eigen huis wordt het met gemak 28/29 graden. Beiden te warm.
Gisterenavond weer hoofdpijn gehad en raar geslapen met allerlei gekke dromen, ik moest ook elk uur naar wc. Dit is niet mijn weer, alsof ik er ook wat gestresst van word, tenminste mijn lichaam raakt wat van slag.
woensdag 13 augustus 2025 om 19:02
Volgens mij zijn wij even oud. Noodweer! 'Joh doe me een lol...'Lady*Voldemort schreef: ↑13-08-2025 18:42Ik hoor er niet helemaal bij, want ik ben werkelijk dól op Noodweer, over dramaqueens gesproken. Maar ik hoop dat ik toch mag deelnemen aan dit topic want voor de rest ben ik het helemaal met je eens.

Verder veel lauwe shit gewenst allen.
woensdag 13 augustus 2025 om 19:10
Denk dat ik hier ook wel pas. Hou niet van grijs, regenachtig weer en van temperaturen boven de 23 (zeker niet als ik actief moet zijn), maar kan wel genieten van winters zonnetje met temperaturen rond het vriespunt of paar dagen sneeuw. Ook van mist boven weilanden in het najaar en het inademen van frisse lucht

woensdag 13 augustus 2025 om 19:13
woensdag 13 augustus 2025 om 19:23
woensdag 13 augustus 2025 om 19:28
De eerste weken van mijn vakantie in Nederland regende het regelmatig, en was het zo'n 22 buiten. Ideaal weer om zonder jas, soms zelfs zonder vestje er op uit te gaan. Heerlijk gewandeld en gefietst. De wind op mijn huid was zo aangenaam!
Nu weer thuis, in een huurhuis zonder zonnescherm met alle woonvertrekken op volle zon. Om het een beetje draaglijk te houden houd ik de luxaflex en de gordijnen dicht. Zit ik overdag in het donker met de lampen aan. Van de ventilator krijg ik pijn in mijn spieren.
Zit nu in de airco van de bios, daar is het nog wat uit te houden. Ik word misselijk en naar van hitte. Heb ik mijn leven lang al.
Zo'n 32 graden vandaag hier en merkbaar slechte luchtkwaliteit.
Nu weer thuis, in een huurhuis zonder zonnescherm met alle woonvertrekken op volle zon. Om het een beetje draaglijk te houden houd ik de luxaflex en de gordijnen dicht. Zit ik overdag in het donker met de lampen aan. Van de ventilator krijg ik pijn in mijn spieren.
Zit nu in de airco van de bios, daar is het nog wat uit te houden. Ik word misselijk en naar van hitte. Heb ik mijn leven lang al.
Zo'n 32 graden vandaag hier en merkbaar slechte luchtkwaliteit.
hanke321 wijzigde dit bericht op 13-08-2025 19:33
20.81% gewijzigd
woensdag 13 augustus 2025 om 19:31
Grob: applaus.
Dit dus: momenteel te heet, in de winter te donker.
Lente is mijn favoriete seizoen. En aangezien ik op één van de laatste dagen van de astronomische winter ben geboren (en één van de eerste dagen van de meteorologische lente) lijkt het me dat ik er zelfs met mijn geboorte al rekening mee hield.
Lente is mijn favoriete seizoen. En aangezien ik op één van de laatste dagen van de astronomische winter ben geboren (en één van de eerste dagen van de meteorologische lente) lijkt het me dat ik er zelfs met mijn geboorte al rekening mee hield.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 13 augustus 2025 om 19:31
Morgen en overmorgen zou de luchtvochtigheid erg hoog zijn, dus dan zeker binnen blijven.Vivamensje schreef: ↑13-08-2025 19:23In de stad veel smog en minder vochtig dan gisteren begreep ik van een weer-app. Mensen met astma of copd kunnen beter binnen blijven.
woensdag 13 augustus 2025 om 19:33
Eens. Lente is fantastisch.Solomio schreef: ↑13-08-2025 19:31Grob: applaus.
woensdag 13 augustus 2025 om 19:34
Exact mijn idee, vandaar dat ik een tussen-topic wilde.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in