After holiday, gezonder eten en afvallen!
woensdag 20 augustus 2025 om 15:42
Iedereen heeft na de vakantie wel het idee om weer gezonder te eten en wat kilo’s kwijt te raken.
De zomer periode vind ik altijd een hele lastige i.v.m ijsje/BBQ/borrels maar nu de vakantie weer voorbij is en regio noord nu ook weer naar school gaat willen we hier in huis gezonder eten maar ook weer wat kilo’s kwijt!
Wie doet er mee met afvallen en fitter 2026 in te gaan?
Je mag hier lekkere en gezonde recepten delen! Maar ook je afval struggles, motivatie en je gewicht!
Stel jezelf even voor, als je mee wilt doen!
Je huidige gewicht, doel, lekkerste eten en wie je bent etc.

De zomer periode vind ik altijd een hele lastige i.v.m ijsje/BBQ/borrels maar nu de vakantie weer voorbij is en regio noord nu ook weer naar school gaat willen we hier in huis gezonder eten maar ook weer wat kilo’s kwijt!
Wie doet er mee met afvallen en fitter 2026 in te gaan?
Je mag hier lekkere en gezonde recepten delen! Maar ook je afval struggles, motivatie en je gewicht!
Stel jezelf even voor, als je mee wilt doen!
Je huidige gewicht, doel, lekkerste eten en wie je bent etc.
beauty32 wijzigde dit bericht op 20-08-2025 16:35
1.27% gewijzigd
woensdag 20 augustus 2025 om 15:50
Ik zal beginnen met mezelf voor te stellen!
33 jaar en samenwonend met de liefste en onze dochter van 6!
Al 1,5 week terug uit het heerlijke Frankrijk en super gemotiveerd om gezonder te eten maar ook kilo’s kwijt te raken.
Na de vakantie woon ik 79kilo inmiddels is daar na een week 0,5kg van af.
Mijn doel is 70kg te wegen eind 2025!
Ik hou van lekker eten, maar ook van gezond lekker eten! Ik wil daarom ook gewoon genieten van borrels/lunch en etentjes maar dan bewuster.
Mijn doel is om gezonder zwanger te worden maar ook weer iets strakker te worden bij mijn buik.
Vanaf september ga ik mijn loopband er weer bij pakken om stappen te zetten en wat conditie op te bouwen. Dat is er door de warme dagen en vakantie helemaal bij in geschoten.
Ik ben benieuwd wie er mee doen dan kunnen we een tabel maken
33 jaar en samenwonend met de liefste en onze dochter van 6!
Al 1,5 week terug uit het heerlijke Frankrijk en super gemotiveerd om gezonder te eten maar ook kilo’s kwijt te raken.
Na de vakantie woon ik 79kilo inmiddels is daar na een week 0,5kg van af.
Mijn doel is 70kg te wegen eind 2025!
Ik hou van lekker eten, maar ook van gezond lekker eten! Ik wil daarom ook gewoon genieten van borrels/lunch en etentjes maar dan bewuster.
Mijn doel is om gezonder zwanger te worden maar ook weer iets strakker te worden bij mijn buik.
Vanaf september ga ik mijn loopband er weer bij pakken om stappen te zetten en wat conditie op te bouwen. Dat is er door de warme dagen en vakantie helemaal bij in geschoten.
Ik ben benieuwd wie er mee doen dan kunnen we een tabel maken
woensdag 20 augustus 2025 om 15:56
In de (wandel)vakantie ben ik 5 kg aangekomen, die moeten er af en nog meer, want voor de vakantie mocht ik nog wel 10 kg kwijtraken. Bij mij waren de ijskoffies en speciaal biertjes de boosdoeners. En ik ben een echte zoetekauw, eerst maar eens van de suikerverslaving af, dan volgt de rest vanzelf. Ik loop elke dag 1 uur en fitness 1 keer per week. Dat heeft ook een hele tijd op z'n gat gelegen en dat merk ik echt. Dus 15 kg eraf voor de zomer volgend jaar zou heel fijn zijn.
"Boring conversation anyway"
woensdag 20 augustus 2025 om 16:31
Ik zou ook graag meedoen. Ik zou al blij zijn met 5 kilo eraf, maar 7 zou fijner zien. Vakantie zit er bijna op, ik wil maandag beginnen. Weer wat gezonder, minder tot geen wijntjes meer, meer bewegen... Valkuil voor mij is snaaien in de avond (chips, hartige snacks...) Ik hoop hier wat steun en inspiratie te vinden
Oh ja, ik ben begin 40, 2 kinderen van 3 en 7, en mijn man wil ook wel wat aan z'n buikje doen
maar is vaak wat minder gedisciplineerd, haha, dus hoop hier de stok achter de deur ook te vinden
Tot slot: ik ben 1.69m, nu zo'n 72 kilo schat ik (heb de weegschaal de laatste maand niet gezien...) en zou heel blij zijn weer 65 op de weegschaal te zien...

Tot slot: ik ben 1.69m, nu zo'n 72 kilo schat ik (heb de weegschaal de laatste maand niet gezien...) en zou heel blij zijn weer 65 op de weegschaal te zien...
annna-lisa wijzigde dit bericht op 20-08-2025 16:32
13.43% gewijzigd
woensdag 20 augustus 2025 om 16:37
woensdag 20 augustus 2025 om 16:57
Ik doe ook graag mee, met dit topic hopenlijk als enige stok achter de deur.
Dit weekend terug gekomen van vakantie en gister woog ik 78,8 kilo. In de loop van de jaren en na zwangerschappen ben ik geleidelijk steeds zwaarder geworden en wil eigenlijk in ieder geval terug naar 70 kg.
Ik hou te veel van lekkere dingen, met name in de avond, en beweeg te weinig. Dat laatste wil ik verandering in brengen, dat eerste zal ook moeten, anders gaat er weinig veranderen vrees ik
Dit weekend terug gekomen van vakantie en gister woog ik 78,8 kilo. In de loop van de jaren en na zwangerschappen ben ik geleidelijk steeds zwaarder geworden en wil eigenlijk in ieder geval terug naar 70 kg.
Ik hou te veel van lekkere dingen, met name in de avond, en beweeg te weinig. Dat laatste wil ik verandering in brengen, dat eerste zal ook moeten, anders gaat er weinig veranderen vrees ik

woensdag 20 augustus 2025 om 17:11
O wat fijn! Afgelopen zondag terug gekomen.
Ik ben Lucy, 49 jaar en er mag zo'n 20(+..) kilo eraf. Door ziekte ben ik het afgelopen jaar flink aangekomen, omdat sporten en bewegen er niet meer in zat en thuis zitten snaaien in de hand werkt. Lekkere dingen weer laten staan dus, en focussen op gezond eten.
En hopelijk langzaam weer wat meer kunnen gaan bewegen en sporten, al is het maar thuis!
Ik ben Lucy, 49 jaar en er mag zo'n 20(+..) kilo eraf. Door ziekte ben ik het afgelopen jaar flink aangekomen, omdat sporten en bewegen er niet meer in zat en thuis zitten snaaien in de hand werkt. Lekkere dingen weer laten staan dus, en focussen op gezond eten.
En hopelijk langzaam weer wat meer kunnen gaan bewegen en sporten, al is het maar thuis!
lucy wijzigde dit bericht op 20-08-2025 18:08
0.88% gewijzigd
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
woensdag 20 augustus 2025 om 17:50
Oeh, dit lijkt me een fijne stok achter de deur voor na de vakantie. Ik ben nu nog op de camping, maar vanaf maandag gaat alles weer in het gareel hier. Na de laatste zwangerschap, waarvan het resultaat in september 2 wordt, lukt het me niet goed om blijvend af te vallen. Of breder gesteld, goed voor mezelf te zorgen.
Dat uit zich in te weinig slaap, te veel snaaien in de avonden en te weinig structureel sporten. Ik heb daardoor ook flink lichamelijke klachten (rug, arm, lies). Mijn doel is dus allereerst om beter voor mezelf te zorgen, daardoor fitter te worden en onderdeel daarvan is ook dat ik wat afval.
Wie ik ben? Ik ben 43 jaar, getrouwd en moeder van 2 geweldige kinderen. 1 van 6 en 1 van bijna 2 dus.
Ik weet niet hoe zwaar ik nu ben, maar ik wil eerst graag terug naar 68. Ik laat maandag weten hoeveel ik daar vanaf zit.
Heel veel succes allemaal!
Wie ik ben? Ik ben 43 jaar, getrouwd en moeder van 2 geweldige kinderen. 1 van 6 en 1 van bijna 2 dus.
Heel veel succes allemaal!
woensdag 20 augustus 2025 om 18:09
Wat lief Maisnon!
Nee, ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering mijn viva-nick van 10 jaar geleden in mijn bericht gezet
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
woensdag 20 augustus 2025 om 18:32
Ik doe ook mee! Ik was heel goed bezig maar in het begin van het jaar brak ik mijn knie. In de periode van stilzitten wel afgevallen maar dat was natuurlijk voornamelijk spier en dat zit er gelukkig grotendeels weer aan. Dus nu kan ik er weer tegenaan. Ik wil graag weer 65 kilo wegen maar als ik. De 70 haal mag ik al heel erg trots zijn. Ik ben net twee-drie weken begonnen met dagelijks 20 minuten bewegen buiten (fietsen of wandelen) en tot nu toe heb ik nog maar 2 dagen gemist.
Ik weeg momenteel 78 kilo. Ik kom van 83 kilo.
Ik weeg momenteel 78 kilo. Ik kom van 83 kilo.
woensdag 20 augustus 2025 om 18:47
woensdag 20 augustus 2025 om 19:03
Wat een goed topic.
Hier geniet ik nog van de laatste vakantie dagen. Vanaf maandag weer flink aan de bak in de sportschool, gezond en regelmatig eten en gaat de alcohol achter slot en grendel
De witte wijn en de Limoncello Spritz smaakten me heerlijk.
Zal maandagochtend even wegen. Wil graag tussen de 72-74 wegen.
@redrose je bent al goed bezig!!
Hier geniet ik nog van de laatste vakantie dagen. Vanaf maandag weer flink aan de bak in de sportschool, gezond en regelmatig eten en gaat de alcohol achter slot en grendel

Zal maandagochtend even wegen. Wil graag tussen de 72-74 wegen.
@redrose je bent al goed bezig!!
woensdag 20 augustus 2025 om 19:35
woensdag 20 augustus 2025 om 21:21
woensdag 20 augustus 2025 om 21:45
Ik praat ook graag mee! Na 2 zwangerschappen blijven steken op 93 kilo.. was voor mijn 1e zwangerschap ongeveer 83, dus ook al niet de slankste maar zou daar ook graag onder komen nu.
Streefgewicht is 73, maar lang geleden dat ik dat gewogen heb..
Helaas een slechte knie, wandelen en fietsen gaat prima, maar moet nog even kijken wat voor sport ik verder kan gaan doen op het moment.
Hoe willen jullie het gaan doen, bepaalde tips? Ik volg op instagram o.a. lazyfitgirl en nog een paar vergelijkbare accounts, hoop daar inspiratie uit te halen.
Helaas een slechte knie, wandelen en fietsen gaat prima, maar moet nog even kijken wat voor sport ik verder kan gaan doen op het moment.
Hoe willen jullie het gaan doen, bepaalde tips? Ik volg op instagram o.a. lazyfitgirl en nog een paar vergelijkbare accounts, hoop daar inspiratie uit te halen.
woensdag 20 augustus 2025 om 21:49
Ik volg broodje dunner en heb wat e-books. Ik haal daar vooral inspiratie uit. Daarnaast maak afvallen makkelijk de podcast en verder probeer ik veel inspiratie op te doen.diedietje schreef: ↑20-08-2025 21:45Ik praat ook graag mee! Na 2 zwangerschappen blijven steken op 93 kilo.. was voor mijn 1e zwangerschap ongeveer 83, dus ook al niet de slankste maar zou daar ook graag onder komen nu.
Ik heb wat goede producten die ik nu gebruik zoals gepofte spelt, skyr 0% vet maar ook bij de lunch minimaal 200 gram groente.
woensdag 20 augustus 2025 om 21:51
Ik heb jaren intermitted fasting gedaan. Dat beviel goed, maar ben ik (stom genoeg) mee gestopt toen ik ziek werd. Maandag weer mee begonnen.
En verder dus stoppen met snoepen (vooral chips en chocola zijn mijn valkuilen). En proberen dagelijks 5 km te wandelen.
en jullie? Diëten, vooral gezonder eten, meer sporten? Wat is jullie plan?
En verder dus stoppen met snoepen (vooral chips en chocola zijn mijn valkuilen). En proberen dagelijks 5 km te wandelen.
en jullie? Diëten, vooral gezonder eten, meer sporten? Wat is jullie plan?
woensdag 20 augustus 2025 om 22:02
Ik blijf in ieder geval elke dag 5 km lopen, weer naar de fitness, ik merk echt dat ik strammer wordt. En weer terug naar koolhydraat beperkt. Daar ben ik vorig jaar 13 kg mee afgevallen, jammer dat er weer 7 aanzitten. Hoe doen jullie dat met lekkers in huis halen. Het beste is natuurlijk niet doen, maar ik wil voor visite wel altijd wat hebben en de kleinkinderen mogen ook wel eens wat. Probleem is dat ik dat ook allemaal lekker vind, blijf er dan maar eens vanaf.
"Boring conversation anyway"
woensdag 20 augustus 2025 om 22:15
Ja, goede vraag! Ik heb jarenlang calorieën geteld. Ik had er een heel schema voor en als ik dat goed bijhield en eerlijk invulde, dan werkte dat perfect. Maat ik wil dat niet meer en wil gewoon op een normale manier met eten om kunnen gaan. De basis is op zich wel goed, dus daarin ga ik tweaken: groenten bij iedere maaltijd en voldoende eiwitten voor een verzadigd gevoel.
En echt met mezelf afspreken dat ik niet meer gedachteloos een zak chips, veel nootjes of chocola en koek ga wegwerken in de late avond.
Daarnaast ben ik al stiekem weer begonnen met dagelijks heel licht trainen. Met name vanwege lichamelijke klachten, dus nu vooral op hersteld gericht. Maar ik hoop natuurlijk dat ik daar steeds meer stappen in kan zetten, zodat ik ook echt wat kan opbouwen. Verder wil ik meer bewegen op werkdagen. Ik zit echt veel te veel, dus ik ga weer structureel wandelen in de pauze en minimaal ieder uur van m'n plek. Waar mogelijk ga ik overleggen ook wandelend doen.
Verder wil ik op de dagen dat ik niet werk ook meer bewegen: wandelen, fietsen, een korte training, etc.
En verder ben ik van plan om een paar keer per week gewoon lekker thuis te dansen op m'n favoriete muziek. Ik dans graag (groepsles, maar ook bij het uitgaan bijvoorbeeld), maar doe het nu bijna nooit meer en dat mis ik.
Dat klinkt als een flink plan, dus ik denk dat ik er verstandig aan doe het stap voor stap te implementeren.
Benieuwd naar jullie plannen!
En echt met mezelf afspreken dat ik niet meer gedachteloos een zak chips, veel nootjes of chocola en koek ga wegwerken in de late avond.
Daarnaast ben ik al stiekem weer begonnen met dagelijks heel licht trainen. Met name vanwege lichamelijke klachten, dus nu vooral op hersteld gericht. Maar ik hoop natuurlijk dat ik daar steeds meer stappen in kan zetten, zodat ik ook echt wat kan opbouwen. Verder wil ik meer bewegen op werkdagen. Ik zit echt veel te veel, dus ik ga weer structureel wandelen in de pauze en minimaal ieder uur van m'n plek. Waar mogelijk ga ik overleggen ook wandelend doen.
Verder wil ik op de dagen dat ik niet werk ook meer bewegen: wandelen, fietsen, een korte training, etc.
En verder ben ik van plan om een paar keer per week gewoon lekker thuis te dansen op m'n favoriete muziek. Ik dans graag (groepsles, maar ook bij het uitgaan bijvoorbeeld), maar doe het nu bijna nooit meer en dat mis ik.
Dat klinkt als een flink plan, dus ik denk dat ik er verstandig aan doe het stap voor stap te implementeren.
Benieuwd naar jullie plannen!
woensdag 20 augustus 2025 om 22:27
Ik kom met calorieën tellen ook een eind, en vooral door te stoppen met allemaal lekkere extra's. Ik vind ook alles lekker, helaas. Dus het maar niet of beperkt in huis halen helpt, als ik eenmaal een week van de suiker kick af ben.
Maar net als bb14 wil ik eigenlijk graag naar een meer gezonde basis leefstijl, die ik ook echt voor langere tijd vol kan houden. Want uiteindelijk val ik tot nu toe steeds weer terug in hetzelfde gedrag, van het eten van te veel snoepjes, chips, enz. Dus ik wil wel heel graag toewerken naar blijvende gedragsverandering waarin ik dingen met mate kan eten, en dat kan denk ik alleen maar heel langzaam.
Ik vind dat heel lastig, maar een paar dingen die me denk ik gaan helpen zijn het volgen van Lot Beukers. Het moet je stijl zijn, zij is zeer direct, maar voor mij werkt het idee er achter wel. Daarnaast wel weer een periode calorieën tellen om weer even een idee te hebben hoeveel ik soms gedachteloos naar binnen werk. En dan kijken of ik toe kan naar een idee of ik iets de calorieën waard vind om te eten. Ik wil mezelf niets echt ontzeggen, maar het moet wel naar minder. En, een van de belangrijkste maar moeilijkste dingen: ik beloon mezelf (onbewust) met eten. Als ik moe ben heb ik vaak het idee dat ik die dag wel wat lekkers extra kan eten. Maar als je dat iedere dag doet gaat het natuurlijk mis.
En ik wil een manier vinden om weer meer te gaan bewegen, dus ik dacht aan twee keer per week wandelen als de kinderen in bed liggen, en ook twee keer per week een online oefening volgen.
Maar net als bb14 wil ik eigenlijk graag naar een meer gezonde basis leefstijl, die ik ook echt voor langere tijd vol kan houden. Want uiteindelijk val ik tot nu toe steeds weer terug in hetzelfde gedrag, van het eten van te veel snoepjes, chips, enz. Dus ik wil wel heel graag toewerken naar blijvende gedragsverandering waarin ik dingen met mate kan eten, en dat kan denk ik alleen maar heel langzaam.
Ik vind dat heel lastig, maar een paar dingen die me denk ik gaan helpen zijn het volgen van Lot Beukers. Het moet je stijl zijn, zij is zeer direct, maar voor mij werkt het idee er achter wel. Daarnaast wel weer een periode calorieën tellen om weer even een idee te hebben hoeveel ik soms gedachteloos naar binnen werk. En dan kijken of ik toe kan naar een idee of ik iets de calorieën waard vind om te eten. Ik wil mezelf niets echt ontzeggen, maar het moet wel naar minder. En, een van de belangrijkste maar moeilijkste dingen: ik beloon mezelf (onbewust) met eten. Als ik moe ben heb ik vaak het idee dat ik die dag wel wat lekkers extra kan eten. Maar als je dat iedere dag doet gaat het natuurlijk mis.
En ik wil een manier vinden om weer meer te gaan bewegen, dus ik dacht aan twee keer per week wandelen als de kinderen in bed liggen, en ook twee keer per week een online oefening volgen.
woensdag 20 augustus 2025 om 22:30
Ja, ik doe ook mee! Ik ben Nutella, 42 jaar en 25kg te zwaar. Het liefst wil ik weer terug naar de 70kg (ik ben 1,72), maar ik weet niet hoe realistisch het is.
Zeker het laatste jaar iets teveel genoten van het goede leven. In combinatie met een andere baan (minder lopen/bewegen) ben ik het laatste jaar 10kg aangekomen. Ik zou heel gelukkig zijn met 80kg, maar eerst maar die laatste 10kg eraf voor het einde van het jaar.
Zeker het laatste jaar iets teveel genoten van het goede leven. In combinatie met een andere baan (minder lopen/bewegen) ben ik het laatste jaar 10kg aangekomen. Ik zou heel gelukkig zijn met 80kg, maar eerst maar die laatste 10kg eraf voor het einde van het jaar.
Fox off!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in