After holiday, gezonder eten en afvallen!
woensdag 20 augustus 2025 om 15:42
Iedereen heeft na de vakantie wel het idee om weer gezonder te eten en wat kilo’s kwijt te raken.
De zomer periode vind ik altijd een hele lastige i.v.m ijsje/BBQ/borrels maar nu de vakantie weer voorbij is en regio noord nu ook weer naar school gaat willen we hier in huis gezonder eten maar ook weer wat kilo’s kwijt!
Wie doet er mee met afvallen en fitter 2026 in te gaan?
Je mag hier lekkere en gezonde recepten delen! Maar ook je afval struggles, motivatie en je gewicht!
Stel jezelf even voor, als je mee wilt doen!
Je huidige gewicht, doel, lekkerste eten en wie je bent etc.

De zomer periode vind ik altijd een hele lastige i.v.m ijsje/BBQ/borrels maar nu de vakantie weer voorbij is en regio noord nu ook weer naar school gaat willen we hier in huis gezonder eten maar ook weer wat kilo’s kwijt!
Wie doet er mee met afvallen en fitter 2026 in te gaan?
Je mag hier lekkere en gezonde recepten delen! Maar ook je afval struggles, motivatie en je gewicht!
Stel jezelf even voor, als je mee wilt doen!
Je huidige gewicht, doel, lekkerste eten en wie je bent etc.
beauty32 wijzigde dit bericht op 20-08-2025 16:35
1.27% gewijzigd
maandag 25 augustus 2025 om 13:39
Ik had een goede week maar niet strak!
Nog wat chips gegeten en een lekker ijsje gehaald. Wel -0,3kg maar ik verwacht komende week als ik naar mijn cyclus kijk.
Vandaag lekker bezig en ga zo heerlijk lunchen
maandag 25 augustus 2025 om 13:40
Lekker pizza en gebak! Dat hoort gewoon bij het leven en dat hebben we allemaal.bb14 schreef: ↑25-08-2025 09:10Nou, ik begin bij 76 kg. Die pizza en 3 gebakjes hebben er flink ingehakt gisteren.M'n buik is ook niet heel happy nu. Waarschijnlijk binnen een week dus ook wel wat resultaat verwacht ik. Ik ga nu aan m'n ontbijt van havermout met kaneel en appel beginnen.
Lucy: oef, als je je best hebt gedaan wil je ook graag resultaten zien natuurlijk.. Soms kan ik het verklaren doordat ik in de dagen ervoor wat meer zout of andere dingen heb gegeten waardoor ik vocht vasthoud. Als ik dan rustig doorga, dan is er het weegmoment erna extra veel af: het vocht + nog weer wat meer afgevallen. En wat ik ook heb geleerd: eigenlijk moet je niet (alleen) naar de kg's kijken, maar juist ook naar de cm's en/of foto's van jezelf maken. Ik heb dat een periode iedere maand gedaan en er was altijd wel ergens resultaat als ik me wat aan het plan hield: of kilo's, of cm's of juist dat ik op de foto's zag dat m'n lijf echt wel stappen maakte. Hopelijk volgende week wel wat eraf!
Heel veel succes allemaal!
Volgende week voor jou een mooi resultaat, ik weet het zeker!
maandag 25 augustus 2025 om 18:09
Whaat om 5.30u al in de sportschool? Oké jij wint

We eten hier zometeen zelf belegde pizza. Ik heb wat zuiniger aan gedaan met de kaas en neem wat minder stukjes dan normaal.
Vanavond als de kids op bed liggen nog maar even een stuk wandelen.
Ik ga woensdagochtend wegen, dat is dan m’n vaste weegmoment. Hopelijk is de eerste halve kilo er dan af!
maandag 25 augustus 2025 om 18:50
Lekker pizza!Filomena18 schreef: ↑25-08-2025 18:09Whaat om 5.30u al in de sportschool? Oké jij wint![]()
We eten hier zometeen zelf belegde pizza. Ik heb wat zuiniger aan gedaan met de kaas en neem wat minder stukjes dan normaal.
Vanavond als de kids op bed liggen nog maar even een stuk wandelen.
Ik ga woensdagochtend wegen, dat is dan m’n vaste weegmoment. Hopelijk is de eerste halve kilo er dan af!
Wat doe je er allemaal op?
Gaan wij binnenkort eten, zin in namelijk!
Wij hebben gisteren zelfgemaakt Turkse pizza op maar dan de gezonde variant met volkoren wrap en kipgehakt
maandag 25 augustus 2025 om 18:52
Hier een topdag!
Ik eindig mijn dag met hoofdpijn door werk!
Verder zin in lekkers maar elke keer geëindigd met iets gezonds en weinig calorieën want ik werkte thuis vandaag.
Vanavond spaghetti gegeten met heerlijke saus van mijn schoonmoeder. Heel lekker maar vast wat hoger in calorieën. Dus vanavond een lekkere kop thee
Ik eindig mijn dag met hoofdpijn door werk!
Verder zin in lekkers maar elke keer geëindigd met iets gezonds en weinig calorieën want ik werkte thuis vandaag.
Vanavond spaghetti gegeten met heerlijke saus van mijn schoonmoeder. Heel lekker maar vast wat hoger in calorieën. Dus vanavond een lekkere kop thee
maandag 25 augustus 2025 om 19:07
maandag 25 augustus 2025 om 19:09
Ik ben trots op mezelf! Ik hou gezond eten nu "al" 8 dagen vol, zelfs het weekend. Vandaag was ik met mijn zoontje naar de Avonturenboerderij en daar lunchten we. Ik heb een boerenbol gezond op (lekker!) en een paar frietjes van hem, omdat ik een heel bakje weggooien zonde vond en ik die vijf of zes frietjes wel lekker vond.
Verder alle verleidingen weerstaan. Ik ben trots dus! Mag ook gezegd worden toch?
Nog 2 kg en ik zit onder mijn eerste grote mijlpaal, woohoo en door!
Verder alle verleidingen weerstaan. Ik ben trots dus! Mag ook gezegd worden toch?
maandag 25 augustus 2025 om 19:58
Hoi dames, ik kom ook af en toe meeschrijven.
Moet morgen weer even wegen maar zo na de vakantie zal dat wel vies tegenvallen.
Uiteindelijk mogen er heel wat kilo's van af. Maar stap voor stap. Ik wil proberen niet elke week op de weegschaal te staan. Dat gaat alleen maar teleurstelling geven. Het gaat in ieder geval een flinke uitdaging worden. Ook omdat het hormonaal steeds een zooitje is.
Moet morgen weer even wegen maar zo na de vakantie zal dat wel vies tegenvallen.
Uiteindelijk mogen er heel wat kilo's van af. Maar stap voor stap. Ik wil proberen niet elke week op de weegschaal te staan. Dat gaat alleen maar teleurstelling geven. Het gaat in ieder geval een flinke uitdaging worden. Ook omdat het hormonaal steeds een zooitje is.
Time doesn't hear if you ask it to wait.
So own all your tears and just roll with the waves
maandag 25 augustus 2025 om 20:05
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik wil graag aanhaken.
Ik ben 48, 1.72 m, en weeg nu 72 kilo. Met redelijk gelijkmatige verhoudingen valt dat op zich mee, maar ik vind het mooier als ik een paar kilo minder weeg.
Ooit, ik was toen begin twintig, ben ik 15 kilo afgevallen tot 61 kilo, wat ik jarenlang ben gebleven. Toen ik zwanger werd, ben ik zo'n dertig kilo aangekomen én ook weer afgevallen, dus ook daarna weer jaren rond de 61, 62 kilo gebleven.
Vanaf eind dertig ongeveer begonnen er langzaamaan wat kilootjes bij te sluipen en nu is rond de 70 kilo al een paar jaar mijn gewicht. Soms zit ik er wat boven, zoals nu. Dan val ik een kilo of twee, drie af en dan versloft het weer.
Ik zou nu graag af willen vallen tot 67 kilo, vijf kilo dus. Dat lukt me wel, is me wel vaker gelukt, maar ik merk wel dat het langzamer gaat naarmate ik ouder word.
Wat ik ga doen: drie maaltijden per dag, met meer focus op proteïne. Geen tussendoortjes of wat fruit. Ik ga geen bijzondere dingen doen qua avondeten, gewoon net als anders met het gezin mee. Grootste winst valt voor mij te behalen uit niet snoepen. Ik snoep veel te veel, vooral chips, nootjes en chocolade. Dat gaat even helemaal in de ban.
Ik ben 48, 1.72 m, en weeg nu 72 kilo. Met redelijk gelijkmatige verhoudingen valt dat op zich mee, maar ik vind het mooier als ik een paar kilo minder weeg.
Ooit, ik was toen begin twintig, ben ik 15 kilo afgevallen tot 61 kilo, wat ik jarenlang ben gebleven. Toen ik zwanger werd, ben ik zo'n dertig kilo aangekomen én ook weer afgevallen, dus ook daarna weer jaren rond de 61, 62 kilo gebleven.
Vanaf eind dertig ongeveer begonnen er langzaamaan wat kilootjes bij te sluipen en nu is rond de 70 kilo al een paar jaar mijn gewicht. Soms zit ik er wat boven, zoals nu. Dan val ik een kilo of twee, drie af en dan versloft het weer.
Ik zou nu graag af willen vallen tot 67 kilo, vijf kilo dus. Dat lukt me wel, is me wel vaker gelukt, maar ik merk wel dat het langzamer gaat naarmate ik ouder word.
Wat ik ga doen: drie maaltijden per dag, met meer focus op proteïne. Geen tussendoortjes of wat fruit. Ik ga geen bijzondere dingen doen qua avondeten, gewoon net als anders met het gezin mee. Grootste winst valt voor mij te behalen uit niet snoepen. Ik snoep veel te veel, vooral chips, nootjes en chocolade. Dat gaat even helemaal in de ban.
maandag 25 augustus 2025 om 20:10
Hoi allemaal! Mag ik ook nog meeschrijven?
Ik ben Blondie, 47 jaar en weeg denk ik tussen de 70 en 75 kilo, ben 1.71 meter lang.
Ik ben vorig jaar geopereerd aan mijn knie (ski-ongeluk; keihard omver geskied) en ben sinds een paar weken pas klaar met revalideren en fysio.
Ik ben ook net terug van vakantie en van plan de komende maanden weer lekker gezond en bewust te leven. En daar bovenop veel te wandelen.
Ik tennis ook 3x per week dus qua bewegen zit het al wel redelijk goed.
Mijn valkuilen zijn snaaien in de avond en ook de soms bijbehorende wijntjes.
Hopelijk is er nog ruimte voor een meeschrijver?
Ik ben Blondie, 47 jaar en weeg denk ik tussen de 70 en 75 kilo, ben 1.71 meter lang.
Ik ben vorig jaar geopereerd aan mijn knie (ski-ongeluk; keihard omver geskied) en ben sinds een paar weken pas klaar met revalideren en fysio.
Ik ben ook net terug van vakantie en van plan de komende maanden weer lekker gezond en bewust te leven. En daar bovenop veel te wandelen.
Ik tennis ook 3x per week dus qua bewegen zit het al wel redelijk goed.
Mijn valkuilen zijn snaaien in de avond en ook de soms bijbehorende wijntjes.
Hopelijk is er nog ruimte voor een meeschrijver?

maandag 25 augustus 2025 om 20:15
Goed bezig Daphne!
Ik heb gister avond de laatste snoepjes opgegeten die we in huis hadden. Niet de bedoeling, wel lekker.
Vandaag tot nu toe een goede dag. Alleen die beweging vindt ik echt lastig in te passen. Zie om me heen op social media iedereen een loopband aanschaffen, en ik kom in de verleiding. Heeft iemand hier en een? En gebruik je hem dan ook, of is het alleen een groot ding dat in de weg ligt?
Ik heb gister avond de laatste snoepjes opgegeten die we in huis hadden. Niet de bedoeling, wel lekker.
Vandaag tot nu toe een goede dag. Alleen die beweging vindt ik echt lastig in te passen. Zie om me heen op social media iedereen een loopband aanschaffen, en ik kom in de verleiding. Heeft iemand hier en een? En gebruik je hem dan ook, of is het alleen een groot ding dat in de weg ligt?
maandag 25 augustus 2025 om 20:26
Nooit een loopband gehad. Wel een crosstrainer, een fiets (voor op zolder dus), een fitnessapparaat, een step (als in: op de plaats stappen maken), een buikspiermachine.
Allemaal gebruikt, allemaal na drie maanden aan het verstoffen.
Ik raad aan dat áls je het wil proberen, er één via marktplaats te kopen
.
(Die crosstrainer nog het meeste gebruikt trouwens. Maar ook die stond op een gegeven moment stof te happen).
En wat goed Daphne! Ik ben nu ook 8 dagen echt goed bezig, zelfs met de bbq van zo dag heel rustig en netjes aan gedaan. Helaas zonder resultaat dus, maar ik ga stug door. Sinds 3 dagen ook weer mijn calorieën inname aan het bijhouden.
Allemaal gebruikt, allemaal na drie maanden aan het verstoffen.
Ik raad aan dat áls je het wil proberen, er één via marktplaats te kopen
(Die crosstrainer nog het meeste gebruikt trouwens. Maar ook die stond op een gegeven moment stof te happen).
En wat goed Daphne! Ik ben nu ook 8 dagen echt goed bezig, zelfs met de bbq van zo dag heel rustig en netjes aan gedaan. Helaas zonder resultaat dus, maar ik ga stug door. Sinds 3 dagen ook weer mijn calorieën inname aan het bijhouden.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
maandag 25 augustus 2025 om 20:34
Zeker mag dat gezegd worden. Móet, zou ik zelfs zeggen.Daphneb310 schreef: ↑25-08-2025 19:09Ik ben trots op mezelf! Ik hou gezond eten nu "al" 8 dagen vol, zelfs het weekend. Vandaag was ik met mijn zoontje naar de Avonturenboerderij en daar lunchten we. Ik heb een boerenbol gezond op (lekker!) en een paar frietjes van hem, omdat ik een heel bakje weggooien zonde vond en ik die vijf of zes frietjes wel lekker vond.
Goed bezig!
maandag 25 augustus 2025 om 20:44
Itsnojoke, ik heb altijd meegekregen dat je twee dingen kan doen: of 1x per week wegen, maar je realiseren dat dat altijd een momentopname is.
Of iedere dag wegen, en dan elke week het gemiddelde uitrekenen. Dat is 'eerlijker', maar als je de natuurlijke schommelingen niet goed aankan en dan de neiging hebt om de handdoek in de ring te gooien misschien wat minder handig.
Of iedere dag wegen, en dan elke week het gemiddelde uitrekenen. Dat is 'eerlijker', maar als je de natuurlijke schommelingen niet goed aankan en dan de neiging hebt om de handdoek in de ring te gooien misschien wat minder handig.
maandag 25 augustus 2025 om 20:44
Hoi! Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben 181 lang en 45 jaar. Ik moet dan nog wel op vakantie gaan, maar ben wel een tijdje bezig om gezonder en voedzamer te eten. Ik ben 19 juli begonnen en ben nu 4 kilo afgevallen. Ik begon op 92,9.
Ik loop nu in een traject bij een diëtist die ook kijkt of ik al mijn voedingsstoffen binnen krijg (nee dus) en wat voor slimme eetwissels ik kan doen om wel alles uit voeding te halen. Ook gericht op de aanstaande overgang
Ik weeg trouwens elke dag en voer het ook in. Ik gebruik om te tracken de Eetmeter van het Voedingscentrum.
Verder wandel ik veel en ben net begonnen met een hardloopschema op de lopende band die hier thuis staat.
Ik loop nu in een traject bij een diëtist die ook kijkt of ik al mijn voedingsstoffen binnen krijg (nee dus) en wat voor slimme eetwissels ik kan doen om wel alles uit voeding te halen. Ook gericht op de aanstaande overgang

Ik weeg trouwens elke dag en voer het ook in. Ik gebruik om te tracken de Eetmeter van het Voedingscentrum.
Verder wandel ik veel en ben net begonnen met een hardloopschema op de lopende band die hier thuis staat.
maandag 25 augustus 2025 om 20:45
Eentje met kaas, salami en stukjes paprika en kastanjechampignon.
En eentje met kaas, tonijn, kappertjes en rode ui.
De gezonde wrap- pizza klinkt ook lekker!
Leuk dat er meer mee schrijven!
En natuurlijk mag je melden dat je trots op jezelf bent, dat werkt voor anderen vast ook motiverend
Ik kies ervoor om wekelijks een vast moment te wegen. Anders ben ik er teveel mee bezig. Ik wil het nu echt wat minder geforceerd doen zeg maar.
maandag 25 augustus 2025 om 20:54
Hier vandaag dan ook echt begonnen. Ook begonnen met wandelen, viel toch tegen, die conditie
Heb niet echt een richtlijn hoevaak ik het wil doen, valt ook niet mee met baan en gezin ernaast, maar 2 keer per week een half uur tot een uur zou haalbaar moeten zijn, toch? Naast weer naar school fietsen met de kinderen zal het qua sport dat zijn voor mij (naast een uurtje yoga, maar telt dat echt?). Wel bewegen dus, echt 'hardcore' sporten niet.
Maar mijn uitdaging ligt hier, nu, op dit moment. Na een lange dag op de bank en nu heb ik zin in chips, nootjes en een kaasje (of 2
). Maar ik pak zo wat plakjes komkommer met wat Maggi, een drinkbouillion en nog wat olijfjes (die uit pot, niet met olie) met knoflookpoeder. Kijken of dat ook werkt...
Succes allemaal, ik blijf meelezen en ook af en toe posten

Maar mijn uitdaging ligt hier, nu, op dit moment. Na een lange dag op de bank en nu heb ik zin in chips, nootjes en een kaasje (of 2

Succes allemaal, ik blijf meelezen en ook af en toe posten

maandag 25 augustus 2025 om 20:57
Ja, ik heb een loopband! Die staat nu onder de bank maar ga hem woensdag weer gebruiken.Maisnon3 schreef: ↑25-08-2025 20:15Goed bezig Daphne!
In de zomer vond ik het te warm en ik had hem pas eind juni. Maar vanaf deze week rustig opbouwen en mijn doel is dagelijks8000 stappen te lopen.
Vooral op kantoordagen maandag en donderdag. Want beweging op een klein kantoor is heel weinig
maandag 25 augustus 2025 om 22:09
Wat een gezellige drukte hier! Mijn dag 1 verliep prima. Ik zat nog zo vol van gisteren, dat ik zelfs minder heb gegeten dan gepland! Benieuwd hoe vaak me dat nog zal overkomen. Ik heb nu wel lekkere trek, maar als ik oprecht voel, viel ik dat het geen honger is. Ik drink daarom m'n kopje thee nog op en ga dan lekker naar bed.
Beweging van vandaan is nog voor verbetering vatbaar. Ik heb geen lunchwandeling gemaakt, helemaal vergeten. Het hoeft ook niet in 1 keer perfect. Ik heb wel m'n oefeningen gedaan en in de ochtend veel op kantoor heen en weer gelopen. Ook de kleine successen vier ik.
Wat betreft het wegen: ik heb het in het verleden wel dagelijks gedaan. Toen trackte ik ook alles en kon ik heel goed herleiden waar een gewicht vandaan kwam. Ik wil alleen niet meer zo met eten en gewicht bezig zijn, dus ik wil nu maar 1 keer per week wegen.
Beweging van vandaan is nog voor verbetering vatbaar. Ik heb geen lunchwandeling gemaakt, helemaal vergeten. Het hoeft ook niet in 1 keer perfect. Ik heb wel m'n oefeningen gedaan en in de ochtend veel op kantoor heen en weer gelopen. Ook de kleine successen vier ik.
Wat betreft het wegen: ik heb het in het verleden wel dagelijks gedaan. Toen trackte ik ook alles en kon ik heel goed herleiden waar een gewicht vandaan kwam. Ik wil alleen niet meer zo met eten en gewicht bezig zijn, dus ik wil nu maar 1 keer per week wegen.
maandag 25 augustus 2025 om 22:26
Ik ben weer begonnen met mijn eten te registreren. Als ik dat niet doe, besluit ik te vaak dat iets lekkers wel kan en baal er vervolgens van dat mijn gewicht maar blijft hangen. Het hoeft niet meer zo snel, maar ik wil wel een dalende lijn zien. Er valt verder niet veel winst te behalen met gezondere alternatieven of met minder calorieën. 30+ kaas, friteslijn, popcorn of snack a jacks in plaats van chips, etc. doe ik allemaal al.
maandag 25 augustus 2025 om 23:04
Moet wel lachen om jouw post. Gun je een hele mooie sprong!SunShine35 schreef: ↑25-08-2025 22:40Daar ben ik weer. Ik schrijf steeds in de afval topics. Nu nog afvallen… ik ben 1.70m en weeg 85 kilo. Ik zou een gat in de lucht springen als ik eind van het jaar 70 kilo weeg. Dat lukt met dat gewicht natuurlijk ook veel beter.
Nu nog afvallen inderdaad, dat geldt voor ons allen. Hopelijk vinden we samen de motivatie!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in