Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Nolanollie | 31 | 2e | 14 sept | 1e | - |
Juul2014 | 34 | 4e | ZWANGER | 1e | 1e echo 5-9 |
Beepbeep | 32 | 1e | 21juni | 4e | - |
Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
Vuurvlinder | 30 | 1e | 27 Aug | 3e | - |
RubyRose | 32 | 1e | 3 sept | 2e | |
Simplysoof | 29 | 2e | ZWANGER | 1e? | - |
Marlijne | 30 | 1e | 5 juni | 2e | Medisch |
Sterren | 33 | 1e | 20 sept | 7e | - |
Toetie | 28 | 1e | 18 sept | 5e | - |
PickingUpThePieces | 29 | 3e | ZWANGER | 2e | 5 sept 1e echo |
Lilaloopsie | 29 | 2e | 5 sept | 2e | Lang spiraal gehad |
Krulala | 34 | 2e | ZWANGER | 1e | Januari miskraam gehad ![]() |
Nimnim | 33 | 1e | 14 sept | 2e | - |
Snugbun | 31 | 1e | 18 aug | 1e | - |
Dropmaan | 35 | 2e | 14 sept | 1e | Miskraam in juni ![]() |
nolanollie wijzigde dit bericht op 02-09-2025 20:39
53.52% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
zondag 31 augustus 2025 om 20:20
Haha, wij hebben precies dezelfde cyclus! Hier vandaag mijn ovulatie (gehad) en genoeg gebruik van kunnen maken dus op het wachtbankje maar..
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
zondag 31 augustus 2025 om 21:09
Oja nu je het zegt! We lopen goed gelijk op haha. Op naar het wachtbankjeNolanollie schreef: ↑31-08-2025 20:20Haha, wij hebben precies dezelfde cyclus! Hier vandaag mijn ovulatie (gehad) en genoeg gebruik van kunnen maken dus op het wachtbankje maar..

maandag 1 september 2025 om 18:38
dinsdag 2 september 2025 om 20:38
woensdag 3 september 2025 om 06:57
Dank voor alle felicitaties. Spannend dat wachten op de echo’s hè?
Ik merk dat ik steeds vaker wat misselijk ben en ‘s middags in slaap val op de bank

Hoe gaat het daar?
donderdag 4 september 2025 om 16:05
Ah Riekie, wat een dapper besluit inderdaad!
PickingUpThePieces, dat wachten op die echo's heb ik inderdaad ook altijd als enorm spannend ervaren! En bij beide zwangerschappen was ik ook heel vroeg misselijk en moe, zo moe... Bij de eerste waren we van week 4-6 op vakantie en vriendlief noemt dat de "Dropmaan sliep" vakantie. "Dan hadden we ontbeten, ging ik zwemmen en zij slapen. Ja en dan de lunch en dan een stukje wandelen en dan ging ze slapen. Dan waren we naar een restaurantje gereden en sliep ze in de auto. Ja, ze sliep alleen maar!" . Dus eh, ik kan alleen maar zeggen, geef je eraan over...
Voor de misselijkheid heb ik vrij lang suprimal geslikt, werkte bij mij heel goed om de kantjes eraf te halen. Ik nam het 's avonds omdat je er een klein beetje duf van kan worden, en dan sliep ik ook rustiger. Is bij de drogist verkrijgbaar (reispilletjes normaal gesproken, aangeraden door mijn verloskundige toen). En popcorn werkte bij mij goed als zoute snack!
PickingUpThePieces, dat wachten op die echo's heb ik inderdaad ook altijd als enorm spannend ervaren! En bij beide zwangerschappen was ik ook heel vroeg misselijk en moe, zo moe... Bij de eerste waren we van week 4-6 op vakantie en vriendlief noemt dat de "Dropmaan sliep" vakantie. "Dan hadden we ontbeten, ging ik zwemmen en zij slapen. Ja en dan de lunch en dan een stukje wandelen en dan ging ze slapen. Dan waren we naar een restaurantje gereden en sliep ze in de auto. Ja, ze sliep alleen maar!" . Dus eh, ik kan alleen maar zeggen, geef je eraan over...
Voor de misselijkheid heb ik vrij lang suprimal geslikt, werkte bij mij heel goed om de kantjes eraf te halen. Ik nam het 's avonds omdat je er een klein beetje duf van kan worden, en dan sliep ik ook rustiger. Is bij de drogist verkrijgbaar (reispilletjes normaal gesproken, aangeraden door mijn verloskundige toen). En popcorn werkte bij mij goed als zoute snack!
donderdag 4 september 2025 om 20:08
Morgen onze eerste echo! Ik vind het best spannend merk ik.
En ik twijfel heel erg over wanneer we het aan de kinderen gaan vertellen, als alles goed is. Bij de 3e hebben we het pas na de termijnecho verteld met 11 weken. Maar vindt dat zo lang duren nog. Aan de andere kant, als we het de kids vertellen moeten we het de rest ook vertellen. Wat zouden jullie doen?
En ik twijfel heel erg over wanneer we het aan de kinderen gaan vertellen, als alles goed is. Bij de 3e hebben we het pas na de termijnecho verteld met 11 weken. Maar vindt dat zo lang duren nog. Aan de andere kant, als we het de kids vertellen moeten we het de rest ook vertellen. Wat zouden jullie doen?
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
donderdag 4 september 2025 om 20:54
Lastig.. Ik zou 11 weken ook wel heel lang vinden denk ik. Zou het heel erg zijn om het wat vroeger te vertellen aan iedereen? Als ik naar mezelf kijk dan ga ik waarschijnlijk iemand zijn die het eerder vroeger dan later zou vertellen. Maar ik heb er verder nog geen ervaring mee. Lijkt me gewoon erg irritant om zoiets wekenlang geheim te moeten houden (vooral als je je niet lekker voelt ofzo).Juul2014 schreef: ↑04-09-2025 20:08Morgen onze eerste echo! Ik vind het best spannend merk ik.
vrijdag 5 september 2025 om 14:55
vrijdag 5 september 2025 om 15:17
Gefeliciteerd Pickingupthepieces!
Ik had vandaag ongesteld moeten worden, maar nog niks. Test was negatief. Ik ga er vanuit dat de menstruatie wel snel zal volgen, echt jammer. Had er veel vertrouwen in deze maand omdat ik nul symptomen had en bij mijn vorige kind was het toen juist raak
Het kan nog zolang ik niet ongesteld ben geworden maar heb er geen vertrouwen meer in.
Ik had vandaag ongesteld moeten worden, maar nog niks. Test was negatief. Ik ga er vanuit dat de menstruatie wel snel zal volgen, echt jammer. Had er veel vertrouwen in deze maand omdat ik nul symptomen had en bij mijn vorige kind was het toen juist raak
vrijdag 5 september 2025 om 19:41
Gefeliciteerd Pickingupthepieces.
Hoe was jouw echo Juul2014?
Oh stom zeg Lilaloopsie25. Wij lopen een beetje gelijk qua cyclus. Ik ben zelf vandaag ongesteld geworden. Woensdag was mijn NOD en ik ging ook vol hoop testen, maar helaas. En vandaag kwam de menstruatie doorzetten. Balen, maar op naar de volgende ronde!
Ik ga wel stoppen met die ovulatie testen doen want ik merk dat ik daar zelf echt meer stress van ervaar en dat doet niet echt goed. Ik ga nu gewoon proberen beter te luisteren naar mijn lichaam en het maar gewoon wat vaker doen. Mocht het echt over een paar maanden nog niet gelukt zijn dan kunnen we altijd weer gaan proberen met die ovulatie testen.
Hoe was jouw echo Juul2014?
Oh stom zeg Lilaloopsie25. Wij lopen een beetje gelijk qua cyclus. Ik ben zelf vandaag ongesteld geworden. Woensdag was mijn NOD en ik ging ook vol hoop testen, maar helaas. En vandaag kwam de menstruatie doorzetten. Balen, maar op naar de volgende ronde!
Ik ga wel stoppen met die ovulatie testen doen want ik merk dat ik daar zelf echt meer stress van ervaar en dat doet niet echt goed. Ik ga nu gewoon proberen beter te luisteren naar mijn lichaam en het maar gewoon wat vaker doen. Mocht het echt over een paar maanden nog niet gelukt zijn dan kunnen we altijd weer gaan proberen met die ovulatie testen.
vrijdag 5 september 2025 om 20:01
Ik had vandaag een goede echo met een mooi kloppend hartje en een ieniminie kindje in beeld.
Ben iets meer dan 8 weken. Over 2 of 3 weken de termijnecho. Lag aan de drukte in het ziekenhuis, dus hoor dat nog.
We hebben besloten tot de volgende echo te wachten voor we het aan de kinderen vertellen en het algemeen bekend maken
We hebben besloten tot de volgende echo te wachten voor we het aan de kinderen vertellen en het algemeen bekend maken
vrijdag 5 september 2025 om 20:14
Fijn dat je een kloppend hartje zag!PickingUpThePieces schreef: ↑05-09-2025 14:55Ik heb vandaag de 6 weken echo gehad en ben 1 mei 2026 uitgerekend. Mevrouw zei dat ik niet eerder had moeten komen want dan hadden we geen kloppend hartje gezien omdat het nog zo pril is.
Bij 10 weken ga ik weer terug.
Hoop dat het voor jullie snel zo ver mag zijn!
zaterdag 6 september 2025 om 21:01
Wat fijn dat jullie echo's goed zijn gegaan PickingUpThePieces en Juul!
En rot dat jullie weer een ronde door moeten LilaLoopsie en Ruby..
@Ruby, ik probeer zelf te letten op mijn afscheiding. Weet niet of je dat ook al doet, maar zo niet; het kan handig zijn bij het checken of je vruchtbaar bent of niet.
Ik merk dat ik nu al mezelf inprent dat het deze maand niet raak gaat zijn. Om mezelf maar vast in te dekken. Onbewust ben ik er zoveel meer mee bezig dan ik zou willen. Pas de tweede ronde en toch al een soort van spanning erom gemaakt voor mezelf. En het irriteert me mateloos aan mezelf. Ik denk dat het een controle dingetje is. Iemand tips om hiermee om te gaan? Mezelf afleiden enzo lukt wel. Het is meer de mindset die ik graag anders wil hebben.
En rot dat jullie weer een ronde door moeten LilaLoopsie en Ruby..
@Ruby, ik probeer zelf te letten op mijn afscheiding. Weet niet of je dat ook al doet, maar zo niet; het kan handig zijn bij het checken of je vruchtbaar bent of niet.
Ik merk dat ik nu al mezelf inprent dat het deze maand niet raak gaat zijn. Om mezelf maar vast in te dekken. Onbewust ben ik er zoveel meer mee bezig dan ik zou willen. Pas de tweede ronde en toch al een soort van spanning erom gemaakt voor mezelf. En het irriteert me mateloos aan mezelf. Ik denk dat het een controle dingetje is. Iemand tips om hiermee om te gaan? Mezelf afleiden enzo lukt wel. Het is meer de mindset die ik graag anders wil hebben.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in