Entertainment alle pijlers

Unknown Number: The High School Catfish

01-09-2025 15:10 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zojuist heb ik met open mond deze docu op Netflix gekeken. Nog anderen hier? Los van hoe verbijsterend ik het vind wie de uiteindelijke dader bleek, blijf ik vooral hangen op 'Some might see me as a bad person. Realistically, a lot of us have probably broken the law at some point or another and not gotten caught. I’m sure people drove drunk, haven’t been caught.'. Excuse you????? Ik ben niet snel flabbergasted, ook niet door een volslagen gebrek aan ziekte-inzicht of reflectie op de ernst van gedrag, maar dit vind ik wel echt zo'n absurde uitspraak...
Ze kijkt toch al niet goed uit haar ogen dat mens.
En die dochter is ook niet helemaal 100 volgens mij. Treurige docu.
Munchhausen by proxi moest ik aan denken.
Niet fysiek ziek maken, maar wel geestelijk

Die vader ook, had echt met hem te doen. Ze had over zoveel gelogen
Frankly my dear, I don"t give a damn
De dochter toonde geen enkele emotie en dat vond ik heel vreemd om te zien.
Star⁴ schreef:
01-09-2025 22:43
Ik wilde het niet zeggen, maar ben het met je eens
Risiebisi schreef:
01-09-2025 23:40
De dochter toonde geen enkele emotie en dat vond ik heel vreemd om te zien.
Ik denk dat die dochter een flink trauma heeft volgens mij was ze behoorlijk in shock ( of ze had al een vermoeden ?)
Yildizlar2 schreef:
02-09-2025 07:10
Ik denk dat die dochter een flink trauma heeft volgens mij was ze behoorlijk in shock ( of ze had al een vermoeden ?)
Ze leek helemaal niet verrast. Ik dacht nog zou de dader iemand in bescherming nemen dat het toch het meisje zelf was.
Star⁴ schreef:
01-09-2025 22:43
Wat naar dat dat kind dit soort onnodige, onaardige opmerkingen nu wereldwijd over zich heen krijgt. Ze toont erg kwetsbaar, dat is wat anders, en ook niet erg verrassend na alles wat er gebeurd is. Het is ook precies waarom deze docu niet gemaakt had moeten worden (dat er een markt voor is, is evengoed mijn schuld, want ik heb ook gekeken). Netflix doet het lijken alsof de film integer gemaakt wordt, maar als er over herstel van de relatie gesproken wordt, worden de verschrikkelijke teksten van de dader er nog even doorheen gegooid en zo wordt alles lekker dik aangezet. Bovendien zie je dat dader en meisje nog contact mochten hebben toen dader nog gevangen zat, en kwam er meteen weer zo'n manipulatieve tekst in beeld (dader bozig omdat meisje niet 'I love you' had gezegd, maar 'doei'). Dit arme kind is nog vreselijk loyaal, ze heeft nog niet door hoe ze gemanipuleerd werd en wordt, ze moet eerst volwassener worden om afstand te nemen. Wie was er nu gebaat bij deze documentaire behalve Netflix zelf?
Dat dader meedeed, begrijp ik overigens wel. Dit nieuws was toch al de wereld overgegaan, met naam, toenaam en foto. Deze documentaire was een kans om ook nog enige sympathie te kweken bij kijkers, door het te hebben over haar mentale problemen. Die ze duidelijk heeft, maar het is moeilijk begrip op te brengen voor haar. Het is trouwens ook helemaal niet de bedoeling van de makers, het gaat om de sensatie. Er komt ook nog een nicht in beeld om haar persoonlijkheid te duiden, en wat die nicht zegt pleit ook al niet voor haar. En hoe terecht dat misschien ook is, vreselijk om iemand die blijkbaar zo diep in de problemen zit nog dieper te laten zinken zo op televisie. Inclusief het slachtoffer, dit kan niet goed voor haar zijn.
De kans is groot dat die dochter dissocieert.

Die moeder is gestoord. Hele enge vrouw.
Ik herkende er wel wat van mijn eigen ouders in. De meest zieke shit uithalen maar alsnog het slachtoffer uithangen en aanhalen wat anderen doen.
dolfje schreef:
02-09-2025 07:32
Ze leek helemaal niet verrast. Ik dacht nog zou de dader iemand in bescherming nemen dat het toch het meisje zelf was.
Natuurlijk niet
Ik vond het vooral ziek dat zij haar dochter op gegeven moment ( als de anonieme apper) aanstuurt op ze expliciete seksuele handelingen, die ze bij haar vriendje zou moeten doen, wat al ziek genoeg is . Maar meisje is daar geloof ik nog 14 jaar. Nog zieker.

En herhaaldelijk dus zeggen dat ze dood moet, zichzelf moet doden.
Bij je eigen kind.
Ik heb toevallig net deze documentaire zitten kijken. Wat een misselijkmakend verhaal weer dit. Ik snap niet dat je dit je eigen dochter aan kan doen en haar toenmalige vriendje en die meid die vals beschuldigd werd. Bah.
Je kunt er wel vanuit gaan dat dat meisje al heel wat heeft meegemaakt met die moeder, ook wat betreft gaslighting en gelieg en gemanipuleer enz. Dit komt niet zomaar even uit de lucht vallen voor die dochter. Misschien had ze zelfs al wel een vermoeden.. maar ja het is je moeder en je houdt van haar en hebt haar nodig.. Je zag ook hoe de moeder de aandacht en troost zocht bij de dochter op het moment dat ze werd ontmaskerd. Meteen aan haar zitten en troost zoeken, alsof het de taak van de dochter was om moeder te troosten en steun te bieden. Terwijl dat natuurlijk juist andersom hoort te zijn. Reken maar dat dat meisje flink beschadigd is, al voor dit begon. Trauma bonding wordt het ook genoemd.
"It's a fool that looks for logic in the chambers of the human heart."
Dat de dochter vreemd over komt vind ik niet gek. Als je zo’n gek als moeder hebt gehad je halve leven. Zal ook niet de eerste leugen zijn geweest waar mammie in is gestikt. Of de eerste emotionele chantage. Als je je bloedeigen moeder nog niet kunt vertrouwen, toch wel universeel gezien als de nummer 1 van personen die je blindelings zou moeten kunnen vertrouwen om het allerbeste met je voor te hebben. Ik denk dat de bodem, die al heel wankel en glibberig was, compleet onder dat kind vandaan is geslagen.
Pas geleden bij Zeeman confronteert was ook een moeder die haar zoon en zijn vriendin stalkte.
calvijn1 schreef:
02-09-2025 22:12
Pas geleden bij Zeeman confronteert was ook een moeder die haar zoon en zijn vriendin stalkte.
Ja ook zo erg vooral voor die zoon je zag hem echt ineen krimpen van ellende . Je eigen moeder .
Homuncula schreef:
02-09-2025 10:02
Wat naar dat dat kind dit soort onnodige, onaardige opmerkingen nu wereldwijd over zich heen krijgt. Ze toont erg kwetsbaar, dat is wat anders, en ook niet erg verrassend na alles wat er gebeurd is.
Echt heel naar hoe zoiets wordt gezegd over het slachtoffer inderdaad. Getuigt van geen enkel inlevingsvermogen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven