Is Albufeira een geschikte plaats voor pubergroep (18 jaar)
maandag 8 september 2025 om 21:56
Onze dochter wil met een aantal vrienden naar Albufeira.
Wij kennen die plaats niet maar het is een populaire plaats voor jongerenreizen. Ik lees georganiseerde kroegentochten en goedkope accomodatie voor veel jongeren.
Daar worden we niet heel enthousiast van.
Hoort deze plaats in het rijtje van Lloret de Mar en Salou?
Of is het allemaal veel onschuldiger dan dat?
Wij kennen die plaats niet maar het is een populaire plaats voor jongerenreizen. Ik lees georganiseerde kroegentochten en goedkope accomodatie voor veel jongeren.
Daar worden we niet heel enthousiast van.
Hoort deze plaats in het rijtje van Lloret de Mar en Salou?
Of is het allemaal veel onschuldiger dan dat?
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
maandag 8 september 2025 om 22:03
Volgens mij gaan eindexamen-leerlingen hier al járen heen om een week te feesten. Dat wordt onderling afgesproken en de rol van de ouders (if any) is meebetalen en eventueel, als je echt zin hebt om je ermee te bemoeien, mee zoeken naar een accommodatie. Maar in principe doen (en kunnen) ze dat prima zelf.
maandag 8 september 2025 om 22:09
maandag 8 september 2025 om 22:16
Claire45 schreef: ↑08-09-2025 22:03Volgens mij gaan eindexamen-leerlingen hier al járen heen om een week te feesten. Dat wordt onderling afgesproken en de rol van de ouders (if any) is meebetalen en eventueel, als je echt zin hebt om je ermee te bemoeien, mee zoeken naar een accommodatie. Maar in principe doen (en kunnen) ze dat prima zelf.
Nou ja er zijn aardig wat afleveringen gemaakt van ‘Mijn vakantie is een hel’ en ‘SOS Red mijn vakantie’ met jongeren die in de ergste accommodaties terecht kwamen. Daarvan vraag ik me dan altijd af of de ouders kinderen hebben geleerd om de recensies goed te checken.
•
maandag 8 september 2025 om 22:18
Hoeft ook niet, als je dochter maar enthousiast is.
maandag 8 september 2025 om 22:20
Zuip- en feestvakantie.
Met zuip- en feestfiguren.
En zuip- en feest randverschijnselen.
Alleen rondlopen had hier nogal dramatische gevolgen.
Maar de meeste jongeren hebben het er gewoon heel erg leuk.
Tenminste, als ze van zuip- en feestvakantielocaties houden.
Had ik al verteld dat het nogal een speciaal soort vakantieplaats is?
En serieus, níet alleen rondlopen. En zorg dat je altijd een zorgpas bij je op zak hebt.
Met zuip- en feestfiguren.
En zuip- en feest randverschijnselen.
Had ik al verteld dat het nogal een speciaal soort vakantieplaats is?
En serieus, níet alleen rondlopen. En zorg dat je altijd een zorgpas bij je op zak hebt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 8 september 2025 om 22:22
Albufeira is wel de plek waar ze was, waar ik me het meest zorgen maakte
Veel gedoe met insluipers,,zakkenrollers, vieze (ouwe(= 30ers)) mannen, aanrandingen, louche proppers, clubbazen die alles toestonden aan wangedrag, etc. Daar heeft mijn toen 17jarige met haar vriendinnen veel meer meegemaakt dan de reizen ervoor en erna.
Veel gedoe met insluipers,,zakkenrollers, vieze (ouwe(= 30ers)) mannen, aanrandingen, louche proppers, clubbazen die alles toestonden aan wangedrag, etc. Daar heeft mijn toen 17jarige met haar vriendinnen veel meer meegemaakt dan de reizen ervoor en erna.
maandag 8 september 2025 om 22:28
Lekker je hersens beschadigen, je billen laten bepotelen en overlast veroorzaken. Fantastisch hoor.
maandag 8 september 2025 om 22:30
Wie is de ‘we’ in de OP? Jij en een andere ouder of vindt je dochter dit ook?
Volgens mijn dochter is Albufeira wel voor zuipvakanties, maar je kunt er ongetwijfeld ook zonder drank een leuke vakantie hebben. Het seizoen loopt wel een beetje op zijn eind, dus misschien wordt het er nu wat rustiger, ouder publiek.
Volgens mijn dochter is Albufeira wel voor zuipvakanties, maar je kunt er ongetwijfeld ook zonder drank een leuke vakantie hebben. Het seizoen loopt wel een beetje op zijn eind, dus misschien wordt het er nu wat rustiger, ouder publiek.
maandag 8 september 2025 om 22:31
Dat stukje cultuur is aan mij voorbij gegaan.
Dat is inderdaad de insteek van de kinderen die erheen willen, de meesten hebben het erg leuk; en ze downplayen het zuip&feestkarakter nogal.
Eh ... wat dan? ??Had ik al verteld dat het nogal een speciaal soort vakantieplaats is?
maandag 8 september 2025 om 22:38
Wat betreft die zorgpas, echt doen. Niet alleen digitaal maar de fysieke pas met de blauwe achterkant meegeven.
Je hoopt het niet nodig te hebben maar het kan veel zorg/stress etc schelen.
maandag 8 september 2025 om 22:38
Nou ja.. Op 18e zoek je volgens mij zelf je vakantiebestemming uit, en hebben je ouders daar niet zo veel meer over te zeggen. Dus inderdaad, waar bemoeit to zich mee.ZomerVlinder schreef: ↑08-09-2025 22:25Ja joh!!!. Pffff dit is Viva, het forum waar ouders zich totaal niet meer met hun kind bemoeien vanaf hun 18e…
maandag 8 september 2025 om 22:41
De mijne Salou toen ik 16 was. Iedereen hier uit de buurt ging naar Lloret of Salou.Yildizlar2 schreef: ↑08-09-2025 22:25Haha ik ben 59 en Albufeira was mijn eerste vakantie zonder ouders rond mijn 18e .
Was toen al een behoorlijk feest- en zuip gebeuren .
Ben nog wel met mijn vakantieliefde, sinds 1990

maandag 8 september 2025 om 22:41
De 'we' zijn de ouders van onze dochter. Dochter zelf vindt dit het beste idee van de hele week.KamilleT schreef: ↑08-09-2025 22:30Wie is de ‘we’ in de OP? Jij en een andere ouder of vindt je dochter dit ook?
Oh qua seizoen, we hebben het over nu boeken en volgend jaar na het examen gaan.
Dus dat is mogelijk niet de rustigste sfeer, maar juist de grootste groep jongeren die helemaal los gaan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in