Werk & Studie alle pijlers

Grensoverschrijdend

10-09-2025 14:21 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet gedacht dat ik ooit een topic zou openen met deze titel...ivm herkennen wel een andere nick maar al jaren actief hier.

Ik ben best pittig qua weerwoord maar nu herken ik mijzelf niet. Ik kan goed tegen seksueel getinte grappen. Ff lachen en weer door, maar ik merk dat er nu iets blijft kleven.

Een interim, die hoogstwaarschijnlijk voor langere tijd, op mijn afdeling komt werken is voor mij de grens over gegaan. Ik ga hem administratief ondersteunen dat maakt dat ik hem niet kan ontwijken.
Vanaf dag 1 is hij te aardig...daar kan ik doorheen kijken, maar nu maakt hij opmerkingen over mijn uiterlijk, dat ik ern lekker lijf heb? En ik laat het dus compleet over mij heen komen...ik lach er om en later denk ik huh? Daarna weer door met mijn werk. Maar nu...de dag erna zit het in mijn hoofd. Waarom reageer ik hier niet alert op, waarom laat ik het gebeuren. Ik heb hem al eens aangesproken over iets en dan zegt hij sorry, maar hij verandert niet. Het is een interim die keigoed is in de taak die hij heeft gekregen maar bij mij een enorme grens over gaat.

En dan moet ik voor hem gaan werken. Mijn respect voor hem ligt in de prullenbak en ik ben er gewoon emotioneel onder. Ik heb echt een wat the fuck moment. Ik dacht dat ik veel kon hebben, maar het heeft mij nu bij de poten.

Ergens denk ik stel je niet aan, maar anderzins denk ik..hoe ga ik het gesprek aan. Hij zegt sorry en gaat weer door. Hij is goed in zijn werk en is belangrijker voor de organisatie dan ik.

Iemand tips hoe ik dit uit mijn gestel krijg? Dat ik professioneel met hem kan werken zonder mijn emoties parten te laten spelen?
Goed gedaan!
💪🏼
Goed gedaan!
Van jouw bericht wordt ik blij. Heel goed gedaan. Daar was moed voor nodig en mooi ook dat je steun van je collega kreeg.

Dit zouden we met z'n allen vaker moeten doen, want mannen komen er veel te veel mee weg.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Wat een goed vervolg heb je hieraan weten te geven! Hopelijk ook echt met duurzaam resultaat voor jou maar hij zal er sowieso iets van hebben geleerd.
Xantileppe schreef:
11-09-2025 20:00
Het gesprek is geweest. Mijn collega is meegeweest en heeft mij ontzettend goed geholpen. Ik vond het lastig omdat ik echt leegliep qua emoties, maar dat gaf uiteindelijk de juiste lading. We hebben ern goed gesprek gehad en het raakte hem dat ik er zo'n last van had. Excuses aangeboden en afgerond. Ik heb hier een goed gevoel aan over gehouden en ik kijk hoe het zich ontwikkeld in de toekomst. Voor nu is het goed.

Ik moet zeggen dat ik het belangrijk vond om het gesprek aan te gaan. Waar ik het eerst wilde late rusten komt nu een sterk gevoel van rust naar boven. Bedankt voor jullie tips en steun. Als jullie niet zo eensgezind waren had ik niks gedaan denk ik.

Wat ontzettend goed dat je hem hebt aangesproken! Hopelijk gaan anderen dit nu ook makkelijker doen.

Het vetgedrukte viel me nog wel op. Ik heb ook wel mannen aangesproken op grensoverschrijdend gedrag en dit was vaak de reactie: "als jij er zoveel last van hebt, zal ik er rekening mee houden". Er wordt weer een vrouwenprobleem van gemaakt. "Vrouwen hebben er last van" in plaats van "mannen gedragen zich grensoverschrijdend". Ik hoop maar dat hoe vaker deze mannen erop worden aangesproken, het kwartje valt dat het om hun gedrag gaat en niet om de vrouwen die er last van zouden hebben.
Sierlijk schreef:
12-09-2025 08:31
Van jouw bericht wordt ik blij. Heel goed gedaan. Daar was moed voor nodig en mooi ook dat je steun van je collega kreeg.

Dit zouden we met z'n allen vaker moeten doen, want mannen komen er veel te veel mee weg.
+1
Goed gedaan TO!
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
nerdopviva schreef:
12-09-2025 09:47
Wat ontzettend goed dat je hem hebt aangesproken! Hopelijk gaan anderen dit nu ook makkelijker doen.

Het vetgedrukte viel me nog wel op. Ik heb ook wel mannen aangesproken op grensoverschrijdend gedrag en dit was vaak de reactie: "als jij er zoveel last van hebt, zal ik er rekening mee houden". Er wordt weer een vrouwenprobleem van gemaakt. "Vrouwen hebben er last van" in plaats van "mannen gedragen zich grensoverschrijdend". Ik hoop maar dat hoe vaker deze mannen erop worden aangesproken, het kwartje valt dat het om hun gedrag gaat en niet om de vrouwen die er last van zouden hebben.
Ja, god, vrouwen hebben toch ook last van dat grensoverschrijdend gedrag? En dat is toch de reden dat het moet stoppen?

Ik hoop dat deze man tot inkeer komt. Een semantische reflectie vind ik dan persoonlijk weinig zinvol.
Paradise schreef:
12-09-2025 15:37
Ja, god, vrouwen hebben toch ook last van dat grensoverschrijdend gedrag? En dat is toch de reden dat het moet stoppen?

Ik hoop dat deze man tot inkeer komt. Een semantische reflectie vind ik dan persoonlijk weinig zinvol.
Nou. Ik vind er wel iets van. Dat een man, die op zijn werk tegen een collega zegt dat ze een lekker lijf heeft, niet terugblikkend zegt: "ja dat was inderdaad niet ok van me om te zeggen, en al helemaal niet op een werkvloer". Maar zegt: "als jij er last van hebt, zal ik er rekening mee houden".
Charlie77 schreef:
12-09-2025 16:25
Nou. Ik vind er wel iets van. Dat een man, die op zijn werk tegen een collega zegt dat ze een lekker lijf heeft, niet terugblikkend zegt: "ja dat was inderdaad niet ok van me om te zeggen, en al helemaal niet op een werkvloer". Maar zegt: "als jij er last van hebt, zal ik er rekening mee houden".
Dat zei die man niet. Het raakte die man dat TO er last van had. Dat is toch echt wat anders.

En het is een begin. Veel mannen zijn zich niet bewust van kwalijk gedrag. Het zijn daarom natuurlijk sukkels, maar bewustwording moet ergens beginnen.
Charlie77 schreef:
12-09-2025 16:25
Ja daar vind ik ook wel iets van.
Ik lees er nl helemaal geen zelfreflectie in, helaas.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Paradise schreef:
12-09-2025 16:37
Dat zei die man niet. Het raakte die man dat TO er last van had. Dat is toch echt wat anders.

En het is een begin. Veel mannen zijn zich niet bewust van kwalijk gedrag. Het zijn daarom natuurlijk sukkels, maar bewustwording moet ergens beginnen.
Je hebt gelijk, dat zei hij niet.
Maar dan nog. Op het moment zelf sprak een andere collega hem aan en zei hij: "oooh is dat grensoverschrijdend" en ging door met de vergadering.
Hij weet dus blijkbaar wel wat de tegenwoordige waarden en normen zijn, anders had hij niet zo gereageerd. Dus bewustwording was er blijkbaar wel, maar hij lachte daar eerst om en maakte het belachelijk.

Dat vind ik bijna nog kwalijker dan de oorspronkelijke opmerking zelf.
Er is zeker sprake van zelfreflectie. Van mijn manager begreep ik dat hij echt geraakt was en moeite had met zijn emoties (hij heeft daarna met mijn managergesproken). Ik ben overtuigd dat hij zelfreflectie heeft. Ik ben tevreden.
Ik hoop t voor jou en alle vrouwen waar hij nog mee gaat samenwerken.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Super gedaan, TO! Scheelt toch weer één man zonder benul.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven