Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.

23-07-2025 18:21 481 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Er kwamen 2 soldaatjes aan, die vielen op hun gat. (Ik maak het maar af) :biggrin:
Vanity of vanities; all is vanity
Ondanks de miezerregen lag hier een vleesje op de bbq. Rib-eyesteak.
Laatste keer denk ik. Hallo herfst.
pink-freud wijzigde dit bericht op 16-09-2025 20:59
4.63% gewijzigd
De storm is begonnen hier, max 75 km per uur.
Klinkt wel heftig hoor, zo met de deur open. Moet er straks ook doorheen, dus ben heel benieuwd
Hier gaat het ook flink tekeer nu.
Regen, fikse wind.

Heerlijk :heart:
Nou, ik zit nog altijd te wachten op die herfst hoor. Hier in midden Vlaanderen toch nog erg warm de afgelopen dagen. Gisteren had ik zelf weer een zomerjurk aan en voor komend weekend wordt er ook weer 27 graden voorspeld. Ik geniet van de koude ochtenden en avonden, maar man ik kan een potje chagrijnig worden als het 's middags dan toch weer zo warm is.
Binnen leek het erger dan het was, maar dat kwam denk ik ook wel omdat ik wind mee had en het volgens de app nog opgeschroefd wordt.
Koud was het inderdaad niet.
Het is inderdaad nog best warm. En de voorspellingen zijn ook weer flink warm.
Hier was de regen en storm van korte duur. De felle zon is er alweer een tijdje met helderblauwe lucht.
noas_1993 schreef:
15-09-2025 07:41
Binnen leek het erger dan het was, maar dat kwam denk ik ook wel omdat ik wind mee had en het volgens de app nog opgeschroefd wordt.
Koud was het inderdaad niet.
Hier waait het echt hard al een tijdje en af en aan wat regen, vind wel; lekker zo.
Was wel beetje eng rijden in de polder, mijn auto vind heel veel windstoten. Moet zo nog een keer de polder in en uit omdat fietsen voor mijn jongste echt niet te doen is.

Heb beneden wel deur stuk open op de haak, maakt herrie maar het is nu eindelijk onder de 24 graden beneden.
Hier in het oosten afwisselend zon en regen. Net op de terugweg op de fiets de wind tegen en even een stevige bui. Waaide af en toe bijna van de fiets.
Voor het weekend is hier weer 25 graden voorspeld.
Voor zaterdag en zondag zelfs 27 en 28 graden!
Ja, hier in het zuiden ook 28.
Bah. Hou op zeg.
Wordt het huis weer even opgewarmd. Niet lekker die hitte, maar het is wel echt een ontzettend lekkere herfststorm vandaag!
elena schreef:
15-09-2025 07:35
Nou, ik zit nog altijd te wachten op die herfst hoor. Hier in midden Vlaanderen toch nog erg warm de afgelopen dagen. Gisteren had ik zelf weer een zomerjurk aan en voor komend weekend wordt er ook weer 27 graden voorspeld. Ik geniet van de koude ochtenden en avonden, maar man ik kan een potje chagrijnig worden als het 's middags dan toch weer zo warm is.
Nou dit inderdaad..
Ik voel 'm ook niet hoor met die lauwe wind.
Heb echt zo'n zin in koudere dagen, écht koudere dagen, ik zal het naar niet hardop zeggen in mijn omgeving want ik zie al mensen in winterjassen het is hier 20 graden 😅
flawed schreef:
15-09-2025 15:02
Ja, hier in het zuiden ook 28.
Bah. Hou op zeg.
Ja bah echt ook zó geen zin meer in.
Ik doe ook elke dag nu m’n tussen-/herfstjas aan. Ik ben zo klaar met die kut zon en kut hoge temperaturen. Ik doe gewoon alsof het herfst en kouder is.

Dat is vervolgens een uur oververhit op m’n werk zit neem ik op de koop toe :-$
Dat afwisselende weer vind ik dus echt het meest verschrikkelijke. Ik heb dan altijd hoofdpijn. Het is gewoon alsof ik overprikkeld raak ervan.
Ik heb niet eens een winterjas. Heb het sowieso altijd warm.
In de winter volstaat mijn dunne mantel en een sjaal en bij wat kouder herfstweer een dikker vest.
Anaïs schreef:
15-09-2025 16:56
Ik doe ook elke dag nu m’n tussen-/herfstjas aan. Ik ben zo klaar met die kut zon en kut hoge temperaturen. Ik doe gewoon alsof het herfst en kouder is.

Dat is vervolgens een uur oververhit op m’n werk zit neem ik op de koop toe :-$
Herkenbaar dit! En in de ochtend gaat dst nog maar ik heb het 's middags zo warm. Maar echt ik weiger het gewoon in t shirtjes en met blote benen rond te lopen alsof het een dag aan het strand is in juli.
Hai meiden, was ik ook weer even.
Lees nog steeds mee.
Maar wat een heerlijk weertje hè, de REGEN.
Ja as zaterdag kijk ik al weer tegen op, hopelijk 1 dagje maar.

Binnenkort moet ik weer naar de tandarts, en ik kan het stukje niet meer terug vinden dat iemand, was het ZuurSnoepje of Sterrenstof, mij een mevrouw toe wees. Waar ik naar toe kon berichten vanwege mijn angst.

Zou je dat misschien nog even voor me willen noteren, mag ook via PB.
Mijn dank is groot.

Voor nu een fijne avond allemaal.
SterrenStof74 had de link van de Dula in het berichtje gezet
Ik had even flink in deel 11 doorgespit.

Ik heb die mw even een berichtje gestuurd.

Nogmaals dankje
Elsje79 schreef:
15-09-2025 20:12
SterrenStof74 had de link van de Dula in het berichtje gezet
Ik had even flink in deel 11 doorgespit.

Ik heb die mw even een berichtje gestuurd.

Nogmaals dankje
Graag gedaan. Ik hoop dat ze je kan helpen :hug:
Nu lekker fris en donker.
Hier staan 3 warme dagen in de voorspellingen. Donderdag 25 graden, vrijdag 27 en zaterdag 28. Daarna gaat het weer omlaag.
Hier zijn de voorspelde temperaturen iets naar beneden bijgesteld tot max 25. Nog steeds te warm. Maar hier is het de laatste week wel aardig herfstig geweest, dus ik kan dit aan.

Het mag van mij wel wat stabieler worden. Graadje of 17, half bewolkt. Niet zo warm als 25 graden maar ook niet zo nat als de afgelopen week.
Ik vind regen prima en zon is ook gewenst. Ik moet mijn gazon en bloemzaden nog inzaaien.
Heerlijk dat ik weer lekker koel slaap!

Maar donker in de ochtend vind ik wel een beetje naar.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven