Ik durf prille relatie/date contact niet te beëindigen

14-09-2025 22:27 226 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik schaam me een beetje om op mijn leeftijd een topic als dit te moeten openen. Achtergrond informatie is dat ik door een ex vroeger echt jarenlang ben gestalkt en ik hier echt wel een trauma aan heb overgehouden.

Maar alsnog ik schaam me. De situatie is zo. Ik ben nu zes weken aan het daten en afspreken met een man. Ik vind hem zeker aantrekkelijk maar wel had ik van begin af aan al wel een soort van "niet pluis" gevoel. Moeilijk uit te leggen.
Hij was echt wel lief met apjes sturen in het hele begin en lieve woorden zeggen enzo. En met afspreken ook gewoon lief maar er was iets wat me een beetje zenuwachtig maakte.

Daarom wilde ik twee weken geleden er al mee stoppen en had dat ook geapt alleen dan ook onder het mom van eerst aan mezelf willen werken. Wat ik ook wil eigenlijk want ik ben geen goede partij in een relatie door bepaalde onzekerheden en dingen waar ik zelf mee worstel.

Hij nam het alleen niet goed op en reageerde met apjes dat hij nu geen leuke vakantie had en dat alle weken van appen en keren afspreken dan voor niks zijn geweest. Toen heb ik me laten overhalen en reageerde hij weer lief.

Maar ik voel me gewoon niet helemaal fijn en op m'n gemak bij hem. Hij lijkt iets hards over zich te hebben.

Toen ik afgelopen keer iets wilde zeggen maar even niet wist hoe zei hij van praat nou eens normaal. Weet je soms zegt hij dingen op een niet leuke manier. Of we hadden een gesprek wat over knap enzo ging en ik vroeg zo van vind je mij knap? We waren een beetje lollig aan het doen. En toen zei hij nee schat je hebt een kutkop daarom spreek ik ook met je af. Moest als grapje bedoelt zijn dat weet ik wel maar voelde niet goed. Ook noemde hij me truttebol toen ik iets niet snapte ofzo en dat klonk echt niet leuk.

We hebben meerdere keren seks gehad, hij drong absoluut niet aan, ik wilde zelf. Daar was hij lief en netjes in. Maar ik voelde de laatste keer erna een leegte en hij was ook wat stugger. En toen begon hij weer over dat we zulke gezellige avonden hadden gehad op WhatsApp maar niet heus. Daarmee bedoelt hij de keer dat ik het eigenlijk wilde afkappen. En dan zegt hij dat op zo'n toon waar toch irritatie enzo doorheen klinkt en verwijt.

We hebben elkaar acht keer gezien ofzo en ik wil het gewoon stoppen. Maar de vorige keer deed hij zo moeilijk. Dat dan al zijn moeite voor niks is geweest enzo. En dat hij niet begrijpt waarom ik van hem af wilde en dat ik goud in handen heb met hem.

Wie kan me helpen hoe ik dit moet aanpakken. Ik zit er heel erg mee.
Klinkt als een vreselijke ordinaire vent.

Zou heel duidelijk zijn. Geen ruimte laten voor hoop. En idd; app het terwijl een vriendin bij je is. Die kan je ondersteunen wanneer deze Bokito druk wil uitvoeren op je.
Niet nu, maar nog vóór de middag appen, TO.
Hoe eerder je van deze enge man af bent, hoe beter.
Ik heb je geloept. Hoeveel nare relaties heb jij ondertussen achter de rug de laatste jaren? Door je onzekerheid en doordat je zoveel twijfelt en pikt trek jij juist de verkeerde mannen aan.

Zoek alsjeblieft psychologische hulp en begin pas weer aan een relatie als je weet wat je wil en wat je waard bent.
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 09:33
Ik weet niet waarom ik zo onzeker ben. Ik word daar zelf ook niet goed van. En nee ik heb er geen hulp bij.
Misschien is dat dan een cadeau van deze relatie: dat je merkt dat je soms onzeker bent en dat je dat wilt veranderen.
Maar die 'relatie' kun je echt nu direct afkappen als je dat wilt, via whatsapp is helemaal prima.
Wat eten we vanavond?
Je kunt dit. Het gaat je lukken!
Begin met het berichtje te formuleren.
Pleister er nu aftrekken jezelf nog een dag gek lopen maken helpt zeker niet .
Berichtje sturen en telefoon een tijdje weg leggen met geluid etc uit .
En morgen huisarts of ggd bellen voor een soatest . Dat is de enige manier om gerust gesteld te worden .
Je bent een voorbeeld voor jouw dochter. Je wil toch niet dat zij ook in dit soort situaties beland en het dan niet durft uit te maken met alle gevolgen van dien?
Ga je nou niet laten afleiden door rare gedachten. De kern is dat je deze man niet wilt. Doe daar iets mee. Stuur een whatsapp.

Je zult het toch een keer moeten doen als je van hem af wilt. Het voelt niet goed voor jou en dat is genoeg reden.
En als je het eigenlijk niet durft, dan is dat een extra reden om er juist heel snel mee te kappen. Liever nu dan over een uur.
Als het niet goed voelt moet je stoppen.
Snap alleen niet dat je hem appt als hinnik vakantie is.
Toevallig zijn we gaan daten toen hij vakantie had.
Wel nu appen, niet pas vanavond.
Appen, blokken en telefoon wegleggen.

En wel hulp zoeken bij huisarts of praktijkondersteuner van huisarts.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 10:59
Toevallig zijn we gaan daten toen hij vakantie had.
O en nooit meer iemand pijpen als je je er niet goed bij voelt. :facepalm:
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Miranda3232 schreef:
14-09-2025 22:38
Ik durf absoluut niet in real life dit tegen hem te zeggen. Helaas weet hij waar ik woon daarom ben ik ook zo bang. Klinkt misschien overdreven maar ik kan echt wel janken. Hij doet alsof ik hem iets verschuldigd ben omdat we zes weken veel geapt hebben en ook afgesproken.
Wat heb ik mezelf in de nesten gewerkt.
Ik hoef me toch niet schuldig te voelen als ik niet meer door wil gaan?
Gewoon een apje sturen, ik heb geen behoefte aan verder contact/daten, je naam en klaar.
Gaat hij vervelend doen zeg je hem dat dat dus precies de reden is dat je bent afgeknapt, fijn leven verder en blokken die hap.
Lieverd, begrijp ik nou goed dat je het uit wilt maken en toch seks met hem hebt gehad?
Waarom toch? :hug:
Ladadieladada ja een beetje wel. Ik vond hem wel aantrekkelijk hoor, dat zeker. Maar ik hoopte ook dat hij misschien wat liever zou zijn voor me als we seks hadden gehad. Ik zie ook in dat ik echt aan mezelf moet gaan werken want dit is geen gezond gedrag van mij.
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 12:30
Ladadieladada ja een beetje wel. Ik vond hem wel aantrekkelijk hoor, dat zeker. Maar ik hoopte ook dat hij misschien wat liever zou zijn voor me als we seks hadden gehad. Ik zie ook in dat ik echt aan mezelf moet gaan werken want dit is geen gezond gedrag van mij.
Oef! Gelukkig zie je zelf ook in dat je wat hulp nodig hebt. Geen oordeel verder en ook geen aanval. Wel het advies dat je hier zo snel mogelijk een streep onder moet trekken. En ook als hij van alles probeert, ga daar niet op in verder en wees heel duidelijk. Als je hem niet meer spreekt/ziet vermoed ik dat je opgelucht bent. Nu hik je er zo tegenaan…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Als je bang voor hem bent maakt lig zijn niet uit. Dat weet je zelf ook wel toch? Mannen worden niet liever door seks. Ze waren al lief en daarom heb je seks met ze.

Het zijn 4 woordjes die je moet appen: ik maak het uit.
Daarna zijn nummer blokkeren en vergeten. Beter voor jezelf. Jij bent niet verantwoordelijk voor hoe hij het opneemt, wat hij ook zegt.
Je geeft ook wel een bijzonder signaal af op deze manier. Het ene moment zeg je 'ik vind je aantrekkelijk en leuk, ik wil intiem zijn', en het andere moment 'ik zie het niet zitten'. Lijkt mij verwarrend als andere partij.

Wees helder, en stop het contact. Is ook voor hem fijner.
Miranda, ken je de term codependentie? Misschien eens googelen. Kan zomaar dat je veel herkent.

Je bent niet afhankelijk van hem, of welke man, voor zelfliefde of zelfwaarde. Zoek dat ook niet bij hem. Net als de bevestiging dat het uitmaken een goede beslissing is. Hij ziet in jou iemand die hij kan controleren, als ik het zo lees. Laat hem niet langer controle over je hebben.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 12:30
:hug:
Wees vooral niet te hard naar jezelf hierover, daarmee help je jezelf niet verder.
Daarom heb ik nu ook een schuldgevoel naar hem toe natsuro. Omdat ik wisselende signalen heb afgegeven. Maar ook omdat na de laatste keer seks afgelopen woensdag hij zo stug bleef en sarcastisch ging doen over de keer op WhatsApp dat ik al niet meer verder wilde was het voor mij een teken dat ik me niet veilig bij hem voel. Hij noemde me toen ook truttebol toen ik iets niet direct begreep. Hij voelde kil en afstandelijk. Toen dacht ik van ik wil dit niet meer.
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 13:17
Daarom heb ik nu ook een schuldgevoel naar hem toe natsuro. Omdat ik wisselende signalen heb afgegeven. Maar ook omdat na de laatste keer seks afgelopen woensdag hij zo stug bleef en sarcastisch ging doen over de keer op WhatsApp dat ik al niet meer verder wilde was het voor mij een teken dat ik me niet veilig bij hem voel. Hij noemde me toen ook truttebol toen ik iets niet direct begreep. Hij voelde kil en afstandelijk. Toen dacht ik van ik wil dit niet meer.
Maar dat schuldgevoel moet je niet gebruiken om het niet uit te maken. Hij is stug, sarcastisch, kil, afstandelijk, scheld je uit en bovenal voel je je onveilig bij hem.
Maak Het Uit!
Is er een reden dat je het uitmaken uitstelt?
Heb je nu dat bericht al gestuurd?
Doe het gewoon. Nu.
Nu kan je hier wat ventileren, het is nog overdag, tegen vanavond kan de rust weergekeerd zijn. Je wil niet dat bericht sturen en dan de nacht in gaan…
Ik stel het uit omdat ik bang ben voor zijn reactie. Ik hoopte dat als ik minder zou reageren hij er zelf wel klaar mee zou zijn. Ik voel me zo bang en hulpeloos ik wil zo graag dat het klaar is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven