Ik durf prille relatie/date contact niet te beëindigen

14-09-2025 22:27 213 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik schaam me een beetje om op mijn leeftijd een topic als dit te moeten openen. Achtergrond informatie is dat ik door een ex vroeger echt jarenlang ben gestalkt en ik hier echt wel een trauma aan heb overgehouden.

Maar alsnog ik schaam me. De situatie is zo. Ik ben nu zes weken aan het daten en afspreken met een man. Ik vind hem zeker aantrekkelijk maar wel had ik van begin af aan al wel een soort van "niet pluis" gevoel. Moeilijk uit te leggen.
Hij was echt wel lief met apjes sturen in het hele begin en lieve woorden zeggen enzo. En met afspreken ook gewoon lief maar er was iets wat me een beetje zenuwachtig maakte.

Daarom wilde ik twee weken geleden er al mee stoppen en had dat ook geapt alleen dan ook onder het mom van eerst aan mezelf willen werken. Wat ik ook wil eigenlijk want ik ben geen goede partij in een relatie door bepaalde onzekerheden en dingen waar ik zelf mee worstel.

Hij nam het alleen niet goed op en reageerde met apjes dat hij nu geen leuke vakantie had en dat alle weken van appen en keren afspreken dan voor niks zijn geweest. Toen heb ik me laten overhalen en reageerde hij weer lief.

Maar ik voel me gewoon niet helemaal fijn en op m'n gemak bij hem. Hij lijkt iets hards over zich te hebben.

Toen ik afgelopen keer iets wilde zeggen maar even niet wist hoe zei hij van praat nou eens normaal. Weet je soms zegt hij dingen op een niet leuke manier. Of we hadden een gesprek wat over knap enzo ging en ik vroeg zo van vind je mij knap? We waren een beetje lollig aan het doen. En toen zei hij nee schat je hebt een kutkop daarom spreek ik ook met je af. Moest als grapje bedoelt zijn dat weet ik wel maar voelde niet goed. Ook noemde hij me truttebol toen ik iets niet snapte ofzo en dat klonk echt niet leuk.

We hebben meerdere keren seks gehad, hij drong absoluut niet aan, ik wilde zelf. Daar was hij lief en netjes in. Maar ik voelde de laatste keer erna een leegte en hij was ook wat stugger. En toen begon hij weer over dat we zulke gezellige avonden hadden gehad op WhatsApp maar niet heus. Daarmee bedoelt hij de keer dat ik het eigenlijk wilde afkappen. En dan zegt hij dat op zo'n toon waar toch irritatie enzo doorheen klinkt en verwijt.

We hebben elkaar acht keer gezien ofzo en ik wil het gewoon stoppen. Maar de vorige keer deed hij zo moeilijk. Dat dan al zijn moeite voor niks is geweest enzo. En dat hij niet begrijpt waarom ik van hem af wilde en dat ik goud in handen heb met hem.

Wie kan me helpen hoe ik dit moet aanpakken. Ik zit er heel erg mee.
Hoe weet je dat hij je geblokkeerd heeft? Heb je weer contact met hem proberen te zoeken?
Merys schreef:
15-09-2025 20:51
Kijk. Heel goed. Die gaat waarschijnlijk niet stalken, teveel moeite.
Precies. Die gaat snel op zoek naar een vrouw die zich wel laat meeslepen in zijn spelletjes.

Opluchting, TO!
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 20:47
Hij heeft zonder wat terug te sturen mij geblokkeerd. Ik voel me echt schuldig maat het is beter zo.
Ik zou hem ook even blokkeren.
Miranda3232 schreef:
Hij heeft zonder wat terug te sturen mij geblokkeerd. Ik voel me echt schuldig maat het is beter zo.
Schuldig voelen is echt onzin. Dit hoort nou eenmaal bij daten. Hij klonk ontzettend manupulatief en heeft waarschijnlijk door gehad dat je enorm makkelijk te manipuleren bent en je snel schuldig voelt.
Hem nu ook blokkeren dan kun je geen last meer van hem krijgen.
Verder aan jezelf gaan werken, want anders blijf je een magneet voor dit soort types.
meisje22 wijzigde dit bericht op 15-09-2025 20:58
2.42% gewijzigd
Miranda3232 schreef:
Super! Heel goed resultaat

Goed gedaan!!
Het is zoals het is
Miranda3232 schreef:
Helemaal goed toch. Echt waar. Wat goed dat je dat appje hebt gedaan!
Schuldig voelen, niet nodig en daar mag je iets mee doen bij een psych. Sterkte :)
Vanity of vanities; all is vanity
Dit is het allerbeste scenario voor jou. Geen boosheid, geen discussie, niks. Je hebt het in je hoofd van tevoren veel groter en belangrijker gemaakt dan dat het in werkelijkheid is. In plaats van je schuldig te voelen, probeer je te focussen op iets positiefs, het feit dat je nu van hem af bent en dan ook nog zonder teveel gedoe.
Miranda3232 schreef:
Ik hoop niet dat je dat ziet door hem zelf tijdelijk te deblokkeren. Houd hem geblokkeerd!
Miranda3232 schreef:
Je voelt je schuldig omdat je geen relatie hebt met een man die je niet leuk vindt? Zou jij graag een relatie willen met een man die eigenlijk van je af wil?
Vind je dat je verplicht bent om een relatie aan te gaan met elke man die jou wel ziet zitten?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Nee natuurlijk heb ik hem niet meer proberen te bereiken. Ik zag opeens zijn profielfoto niet meer. Dus hij heeft me geblokkeerd of uit zijn contacten verwijderd.
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 21:13
Nee natuurlijk heb ik hem niet meer proberen te bereiken. Ik zag opeens zijn profielfoto niet meer. Dus hij heeft me geblokkeerd of uit zijn contacten verwijderd.
Nou dat is maar goed ook dan hoef jij je nergens slecht over te voelen.

Stop deze energie maar in jezelf en ga in therapie TO. Je doet jezelf echt tekort.
Nou, goede uitkomst toch? Waarom voel je je schuldig? Morgen de huisarts bellen voor een doorverwijzing.
Miranda3232 schreef:
beste uitkomst! :) nu verder met je leven.
Vanity of vanities; all is vanity
Miranda3232 schreef:
Helemaal goed! Hopelijk is het hiermee daadwerkelijk klaar en kun jij verder.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Goed dat je het gedaan hebt.
Hè hè, fijn! Kun je dat ook weer achter je laten. Ik sluit me bij de rest aan dat het me beter lijkt als je eerst hulp zoekt en voorlopig niet date.
Heel fijn. Goed gedaan!
Goed gedaan, TO. En helemaal mooi dat hij je blokkeert. Heb je dat zelf ook al gedaan?

TO, dit was een hele stap, dit heb je toch maar even gedaan.

Wel zou ik hulp zoeken voor je angsten. En voorlopig niet meer gaan daten. Zolang je niet sterk in je schoenen staat, zul je verkeerde types aantrekken. Jij bent meer waard dan dat.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Miranda3232 schreef:
Mooi zo. Probleem opgelost.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Ik zou hem zelf ook wel blokkeren. Dan zie je het in elk geval niet als hij opeens toch nog apps gaat sturen.
Don’t grow up, it’s a trap
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 19:04
Ik heb hem geapt. M'n hart klapt haast uit m'n keel en ik ben er misselijk van maar ik heb het gedaan. Ik ben toch geen slecht mens?

Goed van je!
Miranda3232 schreef:

Stap 1 heb je genomen: je hebt het uitgemaakt door al je angsten en spanning heen.
Stap 2 is dat je hem nu blokkeert en stopt met jezelf toestemming te geven om de boel te proberen te controleren.
Stap 3 is hulp zoeken voor jezelf.

Hoe ga je dit aanpakken?
Wat goed dat je het gedaan hebt! Hoe voel je je nu? Ben je opgelucht of voel je je nog steeds angstig en schuldig?
Hoe is het nu met je? Ben je de nacht goed doorgekomen?
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Sierlijk schreef:
16-09-2025 08:09
Hoe is het nu met je? Ben je de nacht goed doorgekomen?
Ik gok van niet, gezien haar andere topic;-)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven