Ik durf prille relatie/date contact niet te beëindigen
zondag 14 september 2025 om 22:27
Hallo,
Ik schaam me een beetje om op mijn leeftijd een topic als dit te moeten openen. Achtergrond informatie is dat ik door een ex vroeger echt jarenlang ben gestalkt en ik hier echt wel een trauma aan heb overgehouden.
Maar alsnog ik schaam me. De situatie is zo. Ik ben nu zes weken aan het daten en afspreken met een man. Ik vind hem zeker aantrekkelijk maar wel had ik van begin af aan al wel een soort van "niet pluis" gevoel. Moeilijk uit te leggen.
Hij was echt wel lief met apjes sturen in het hele begin en lieve woorden zeggen enzo. En met afspreken ook gewoon lief maar er was iets wat me een beetje zenuwachtig maakte.
Daarom wilde ik twee weken geleden er al mee stoppen en had dat ook geapt alleen dan ook onder het mom van eerst aan mezelf willen werken. Wat ik ook wil eigenlijk want ik ben geen goede partij in een relatie door bepaalde onzekerheden en dingen waar ik zelf mee worstel.
Hij nam het alleen niet goed op en reageerde met apjes dat hij nu geen leuke vakantie had en dat alle weken van appen en keren afspreken dan voor niks zijn geweest. Toen heb ik me laten overhalen en reageerde hij weer lief.
Maar ik voel me gewoon niet helemaal fijn en op m'n gemak bij hem. Hij lijkt iets hards over zich te hebben.
Toen ik afgelopen keer iets wilde zeggen maar even niet wist hoe zei hij van praat nou eens normaal. Weet je soms zegt hij dingen op een niet leuke manier. Of we hadden een gesprek wat over knap enzo ging en ik vroeg zo van vind je mij knap? We waren een beetje lollig aan het doen. En toen zei hij nee schat je hebt een kutkop daarom spreek ik ook met je af. Moest als grapje bedoelt zijn dat weet ik wel maar voelde niet goed. Ook noemde hij me truttebol toen ik iets niet snapte ofzo en dat klonk echt niet leuk.
We hebben meerdere keren seks gehad, hij drong absoluut niet aan, ik wilde zelf. Daar was hij lief en netjes in. Maar ik voelde de laatste keer erna een leegte en hij was ook wat stugger. En toen begon hij weer over dat we zulke gezellige avonden hadden gehad op WhatsApp maar niet heus. Daarmee bedoelt hij de keer dat ik het eigenlijk wilde afkappen. En dan zegt hij dat op zo'n toon waar toch irritatie enzo doorheen klinkt en verwijt.
We hebben elkaar acht keer gezien ofzo en ik wil het gewoon stoppen. Maar de vorige keer deed hij zo moeilijk. Dat dan al zijn moeite voor niks is geweest enzo. En dat hij niet begrijpt waarom ik van hem af wilde en dat ik goud in handen heb met hem.
Wie kan me helpen hoe ik dit moet aanpakken. Ik zit er heel erg mee.
Ik schaam me een beetje om op mijn leeftijd een topic als dit te moeten openen. Achtergrond informatie is dat ik door een ex vroeger echt jarenlang ben gestalkt en ik hier echt wel een trauma aan heb overgehouden.
Maar alsnog ik schaam me. De situatie is zo. Ik ben nu zes weken aan het daten en afspreken met een man. Ik vind hem zeker aantrekkelijk maar wel had ik van begin af aan al wel een soort van "niet pluis" gevoel. Moeilijk uit te leggen.
Hij was echt wel lief met apjes sturen in het hele begin en lieve woorden zeggen enzo. En met afspreken ook gewoon lief maar er was iets wat me een beetje zenuwachtig maakte.
Daarom wilde ik twee weken geleden er al mee stoppen en had dat ook geapt alleen dan ook onder het mom van eerst aan mezelf willen werken. Wat ik ook wil eigenlijk want ik ben geen goede partij in een relatie door bepaalde onzekerheden en dingen waar ik zelf mee worstel.
Hij nam het alleen niet goed op en reageerde met apjes dat hij nu geen leuke vakantie had en dat alle weken van appen en keren afspreken dan voor niks zijn geweest. Toen heb ik me laten overhalen en reageerde hij weer lief.
Maar ik voel me gewoon niet helemaal fijn en op m'n gemak bij hem. Hij lijkt iets hards over zich te hebben.
Toen ik afgelopen keer iets wilde zeggen maar even niet wist hoe zei hij van praat nou eens normaal. Weet je soms zegt hij dingen op een niet leuke manier. Of we hadden een gesprek wat over knap enzo ging en ik vroeg zo van vind je mij knap? We waren een beetje lollig aan het doen. En toen zei hij nee schat je hebt een kutkop daarom spreek ik ook met je af. Moest als grapje bedoelt zijn dat weet ik wel maar voelde niet goed. Ook noemde hij me truttebol toen ik iets niet snapte ofzo en dat klonk echt niet leuk.
We hebben meerdere keren seks gehad, hij drong absoluut niet aan, ik wilde zelf. Daar was hij lief en netjes in. Maar ik voelde de laatste keer erna een leegte en hij was ook wat stugger. En toen begon hij weer over dat we zulke gezellige avonden hadden gehad op WhatsApp maar niet heus. Daarmee bedoelt hij de keer dat ik het eigenlijk wilde afkappen. En dan zegt hij dat op zo'n toon waar toch irritatie enzo doorheen klinkt en verwijt.
We hebben elkaar acht keer gezien ofzo en ik wil het gewoon stoppen. Maar de vorige keer deed hij zo moeilijk. Dat dan al zijn moeite voor niks is geweest enzo. En dat hij niet begrijpt waarom ik van hem af wilde en dat ik goud in handen heb met hem.
Wie kan me helpen hoe ik dit moet aanpakken. Ik zit er heel erg mee.
maandag 15 september 2025 om 18:29
Al had je hem gebruikt voor seks, dan nog mag je er vanaf zien hé. Hij heeft geen garantie op jou toch.
Of ben je gewoon dingen aan het verzinnen weer...?
Weetje, je hoeft het niet uit te maken he als je eigenlijk juist graag een moeilijke situatie creëert voor jezelf. Volgens mij ben je niet alleen bang voor hem maar vooral voor wat erna komt. De weer niks, ook niet gelukt, eenzame saaie situatie. Met deze gast in beeld krijg je tenminste nog wel wat aandacht en medeleven.... al was het maar van ons.
Weetje, je hoeft het niet uit te maken he als je eigenlijk juist graag een moeilijke situatie creëert voor jezelf. Volgens mij ben je niet alleen bang voor hem maar vooral voor wat erna komt. De weer niks, ook niet gelukt, eenzame saaie situatie. Met deze gast in beeld krijg je tenminste nog wel wat aandacht en medeleven.... al was het maar van ons.
Lorem Ipsum
maandag 15 september 2025 om 18:33
Dan bel je hem. 'Luister Richard, ik kom toch terug op mijn berichtje van twee weken geleden en zie af van verdere dates'.Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 18:24Dankjewel allemaal voor de reacties. Ik lees ze allemaal goed. Het gaat niet zo ik ben echt aan het proberen om hem te appen maar m'n hart springt bijna uit m'n borst als ik dat doe en dan voel ik me niet lekker worden. Gelijk blokkeren durf ik niet want dan weet ik zeker dat hij boos wordt en dat hij misschien aan de deur staat. Ook zal hij boos worden dat ik het in een apje zeg dat ik wil stoppen. Want hij heeft al eerder gezegd dat hij whatsapp vreselijk vindt met dit soort dingen en liever belt of afspreekt.
Maar ook bellen zie ik niet zitten want ik klap dan zeker weten dicht.
Pff, wat heb ik mezelf weer op de hals gehaald.
maandag 15 september 2025 om 18:34
Dit het is echt een geval van de mens lijdt het meest door het lijden dat men vreest .Attraverso schreef: ↑15-09-2025 18:30Tja… had je nu deze voormiddag dat appje had gestuurd dan was het ergste nu al voorbij en vroeg je je misschien al af waarom je er zo lang mee gewacht hebt.
Hij kan je niet door de telefoon trekken he! Stuur dat appje nu.
maandag 15 september 2025 om 18:41
Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 18:24Dankjewel allemaal voor de reacties. Ik lees ze allemaal goed. Het gaat niet zo ik ben echt aan het proberen om hem te appen maar m'n hart springt bijna uit m'n borst als ik dat doe en dan voel ik me niet lekker worden. Gelijk blokkeren durf ik niet want dan weet ik zeker dat hij boos wordt en dat hij misschien aan de deur staat. Ook zal hij boos worden dat ik het in een apje zeg dat ik wil stoppen. Want hij heeft al eerder gezegd dat hij whatsapp vreselijk vindt met dit soort dingen en liever belt of afspreekt.
Inderdaad, weer een fruitcake aangehaald, net zoals de vorige keren dat je ging daten. Zolang jij bol staat van de angsten kun je het daten beter laten denk ik. Voor nu: app hem jouw afscheid terwijl je ergens anders dan thuis bent, want dan weet je zeker dat hij bij jou voor een dichte deur staat.
maandag 15 september 2025 om 18:42
Boeie dat hij dat niet wil. Waar ben jij in dit verhaal? Je mag het doen zoals jij het fijn vindt, je hoeft het niet te doen zoals hij het fijn vindt want hoe je het ook doet het is toch nooit goed genoeg.Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 18:24Dankjewel allemaal voor de reacties. Ik lees ze allemaal goed. Het gaat niet zo ik ben echt aan het proberen om hem te appen maar m'n hart springt bijna uit m'n borst als ik dat doe en dan voel ik me niet lekker worden. Gelijk blokkeren durf ik niet want dan weet ik zeker dat hij boos wordt en dat hij misschien aan de deur staat. Ook zal hij boos worden dat ik het in een apje zeg dat ik wil stoppen. Want hij heeft al eerder gezegd dat hij whatsapp vreselijk vindt met dit soort dingen en liever belt of afspreekt.
Ga je het appje nog sturen of niet?
maandag 15 september 2025 om 18:44
Miranda, ik heb even speciaal voor dit topic een account aangemaakt. Ik herken mezelf heel erg in jou. Ik was/ben ook zo. De angst, het verantwoordelijk voelen voor andermans gevoelens en acties, ergens maar in blijven hangen want, “want als..” of “wat als ze een verkeerd beeld van mij krijgen..” “wat als ze boos worden..” en zo ben ik een hele tijd in een relatie blijven hangen die net zo begon als de situatie waar jij nu in zit.
Ik heb echt moeten leren dat ik de verantwoordelijkheid daarvoor niet alleen bij de ander kan leggen, maar net zo goed bij mezelf. Als ik iets niet wil, dan zal ik actie moeten ondernemen om ermee te stoppen, en daarvan dus ook de consequenties van aanvaarden.
En ja, hij kan boos worden, hij kan je gaan manipuleren, hij kan je het gevoel gaan geven dat je zijn tijd hebt verspild. Dat is dan maar zo. Je hebt geen enkele reden nodig om met een relatie te willen stoppen, de enige reden die je nodig hebt is simpelweg dat jij dit niet meer wil, en dat je je niet veilig voelt. En dan is dit niet eens een relatie maar een zo goed als onbekende die je 8 keer hebt gezien en die jou nu al niet respecteert.
Ik herken het gevoel van paniek en angst om zo’n appje te moeten sturen maar al te goed. Echt. Maar je moet het wel doen. Je wil van hem af, dus stuur het. Klik op verzenden zonder na te denken. Het maakt echt helemaal niks uit dat hij WhatsApp niet fijn vind. Jij wel, dus dan doe je dat. Het gaat om jou, niet om hem.
Toen ik in deze situatie zat, heb ik, en dat voelde toen heel kinderachtig, zelf “het” appje geschreven, maar ik heb toen een vriendin op verzenden laten klikken, ik heb daarna mijn telefoon weggelegd, en toen er reactie kwam, heb ik het mijn vriendin eerst laten lezen, zodat ik die adrenaline niet meteen zelf hoefde te voelen. Zou zoiets voor jou ook niet fijner zijn?
Je kan het. Echt. Het gevoel van “het moeten beëindigen” en allerlei scenario’s bedenken over wat er wel niet zou kunnen gebeuren, is uiteindelijk veel erger dan het gevoel waar je even doorheen moet nadat je het daadwerkelijk hebt gedaan. Je zult je uiteindelijk weer vrij voelen. Dit is echt jouw verantwoordelijkheid. Het doet er niet toe of het een goed moment voor hem is of niet. Stop met excuses verzinnen en klik op verzenden, je zult jezelf dankbaar zijn.
Succes!!
Ik heb echt moeten leren dat ik de verantwoordelijkheid daarvoor niet alleen bij de ander kan leggen, maar net zo goed bij mezelf. Als ik iets niet wil, dan zal ik actie moeten ondernemen om ermee te stoppen, en daarvan dus ook de consequenties van aanvaarden.
En ja, hij kan boos worden, hij kan je gaan manipuleren, hij kan je het gevoel gaan geven dat je zijn tijd hebt verspild. Dat is dan maar zo. Je hebt geen enkele reden nodig om met een relatie te willen stoppen, de enige reden die je nodig hebt is simpelweg dat jij dit niet meer wil, en dat je je niet veilig voelt. En dan is dit niet eens een relatie maar een zo goed als onbekende die je 8 keer hebt gezien en die jou nu al niet respecteert.
Ik herken het gevoel van paniek en angst om zo’n appje te moeten sturen maar al te goed. Echt. Maar je moet het wel doen. Je wil van hem af, dus stuur het. Klik op verzenden zonder na te denken. Het maakt echt helemaal niks uit dat hij WhatsApp niet fijn vind. Jij wel, dus dan doe je dat. Het gaat om jou, niet om hem.
Toen ik in deze situatie zat, heb ik, en dat voelde toen heel kinderachtig, zelf “het” appje geschreven, maar ik heb toen een vriendin op verzenden laten klikken, ik heb daarna mijn telefoon weggelegd, en toen er reactie kwam, heb ik het mijn vriendin eerst laten lezen, zodat ik die adrenaline niet meteen zelf hoefde te voelen. Zou zoiets voor jou ook niet fijner zijn?
Je kan het. Echt. Het gevoel van “het moeten beëindigen” en allerlei scenario’s bedenken over wat er wel niet zou kunnen gebeuren, is uiteindelijk veel erger dan het gevoel waar je even doorheen moet nadat je het daadwerkelijk hebt gedaan. Je zult je uiteindelijk weer vrij voelen. Dit is echt jouw verantwoordelijkheid. Het doet er niet toe of het een goed moment voor hem is of niet. Stop met excuses verzinnen en klik op verzenden, je zult jezelf dankbaar zijn.
Succes!!
maandag 15 september 2025 om 18:48
Wat is het alternatief van niet appen? En waarom is zijn mening (ik hou niet van appen) belangrijker dan jouw veiligheid en voorkeur (in een face to face gesprek is hij dominant)?
Je krijgt hartkloppingen en valt bijna flauw. Dat heet een paniekaanval. Je gaat niet dood, je luistert naar je gedachten die niet reëel zijn en je laat je overspoelen door angst.
Het alternatief is er geen einde achter zetten. Of met de noorderzon vertrekken (hoe die je dat met kind?). Of hem blokken en ghosten zonder bericht (en dan altijd bang zijn dat hij je ergens confronteert).
Als je het omdraait: wie ben je als je niet anderen pleast en de noden van anderen altijd voor jezelf zet? Wie blijft er dan over?
En welk voorbeeld wil je voor je kind zijn?
En: hoe voel je je morgen als het uit is en na wat boze woorden van zijn kant hij het gewoon accepteert, want zo belangrijk ben je nu ook nog niet voor hem. Meer een irritant wijf dat hem ook al na een paar weken aan de kant zet. Je zal namelijk niet de eerste zijn.
Bonus: hij heeft nog wel seks gehad, dus het uit eten betalen was niet voor niets (tja, ik denk dat het zo'n man is...)
Je krijgt hartkloppingen en valt bijna flauw. Dat heet een paniekaanval. Je gaat niet dood, je luistert naar je gedachten die niet reëel zijn en je laat je overspoelen door angst.
Het alternatief is er geen einde achter zetten. Of met de noorderzon vertrekken (hoe die je dat met kind?). Of hem blokken en ghosten zonder bericht (en dan altijd bang zijn dat hij je ergens confronteert).
Als je het omdraait: wie ben je als je niet anderen pleast en de noden van anderen altijd voor jezelf zet? Wie blijft er dan over?
En welk voorbeeld wil je voor je kind zijn?
En: hoe voel je je morgen als het uit is en na wat boze woorden van zijn kant hij het gewoon accepteert, want zo belangrijk ben je nu ook nog niet voor hem. Meer een irritant wijf dat hem ook al na een paar weken aan de kant zet. Je zal namelijk niet de eerste zijn.
Bonus: hij heeft nog wel seks gehad, dus het uit eten betalen was niet voor niets (tja, ik denk dat het zo'n man is...)
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
maandag 15 september 2025 om 18:53
O, en "wat heb ik mijzelf aangehaald":
Je doet het echt zelf. 2 weken geleden had je al kunnen zeggen: tja, kut van je vakantie. Hoop dat de volgende vakantie beter voor je verloopt. Dikke doei!
Jij laat je manipuleren door een vent die niet oprecht en aardig is nadat je hem 4 weken kent. Dat heb je jezelf op de hals gehaald. Dat gebeurt er als je niet voor je eigen mening en keuze durft te gaan staan, maar zo bang bent en zo vermijdend bent dat als iemand heel misschien niet happy is met jou, jij er alles aan gaat doen om het te fixen.
En dat is voor gezonde volwassen mannen niet heel erg sexy vrees ik.
Ga je (jeugd)trauma's opruimen
. Krijg je als vanzelf veel minder drama in je leven.
Je doet het echt zelf. 2 weken geleden had je al kunnen zeggen: tja, kut van je vakantie. Hoop dat de volgende vakantie beter voor je verloopt. Dikke doei!
Jij laat je manipuleren door een vent die niet oprecht en aardig is nadat je hem 4 weken kent. Dat heb je jezelf op de hals gehaald. Dat gebeurt er als je niet voor je eigen mening en keuze durft te gaan staan, maar zo bang bent en zo vermijdend bent dat als iemand heel misschien niet happy is met jou, jij er alles aan gaat doen om het te fixen.
En dat is voor gezonde volwassen mannen niet heel erg sexy vrees ik.
Ga je (jeugd)trauma's opruimen

You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
maandag 15 september 2025 om 18:58
Wat maakt het in godsnaam uit wat hij denkt to? Al vindt hij jou een loeder from hell en een kutwijf, dan nog maakt het geen ene flikker uit. JIJ wil niet verder en dat is het enige dat belangrijk is. En daar hoef je zelfs geen enkele reden voor te hebben. Dat je niet wil, is meer dan genoeg.
En verder raad ik je van harte aan om hulpverlening in te schakelen. Want dat kun je goed gebruiken. En ik hoop dat je voorlopig niet gaat daten, want daar ben je imo nog helemaal niet klaar voor.
En verder raad ik je van harte aan om hulpverlening in te schakelen. Want dat kun je goed gebruiken. En ik hoop dat je voorlopig niet gaat daten, want daar ben je imo nog helemaal niet klaar voor.
maandag 15 september 2025 om 19:00
Bij haar vorige relatiebreuk schreef ze ook al dat ze nergens goed voor is.turquasi schreef: ↑15-09-2025 18:29Al had je hem gebruikt voor seks, dan nog mag je er vanaf zien hé. Hij heeft geen garantie op jou toch.
Daarom...meld je aan voor therapie to.
maandag 15 september 2025 om 19:06
Goed gedaan. Je hebt voor jezelf gekozen en dat is super.Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 19:04Ik heb hem geapt. M'n hart klapt haast uit m'n keel en ik ben er misselijk van maar ik heb het gedaan. Ik ben toch geen slecht mens?
Je bent daarmee een goed voorbeeld voor je kind.
Ga zo door.
En zoek hulp, want dat heb je echt, echt, echt nodig.
aikidoka wijzigde dit bericht op 15-09-2025 20:35
0.26% gewijzigd
maandag 15 september 2025 om 19:11
Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 19:04Ik heb hem geapt. M'n hart klapt haast uit m'n keel en ik ben er misselijk van maar ik heb het gedaan. Ik ben toch geen slecht mens?
Nee, je maakt slechte keuzes, vandaar dat iedereen je therapie aanraad om gezond over jezelf te gaan leren denken (ipv in je gedachten te blijven herhalen wat tijdens je opvoeding vermoed ik tegen je werd gezegd)
maandag 15 september 2025 om 19:11
Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 19:04Ik heb hem geapt. M'n hart klapt haast uit m'n keel en ik ben er misselijk van maar ik heb het gedaan. Ik ben toch geen slecht mens?
Hou eens op met dat needy gedrag. Je bent een volwassen vrouw, kom op.
maandag 15 september 2025 om 19:12
maandag 15 september 2025 om 19:13
Nee ik wil geen aandacht. Natuurlijk wel fijn als mensen me kunnen helpen online als hij moeilijk doet maar ik wil geen aandacht. Ik voel me gewoon altijd snel schuldig. En ook omdat hij vorige keer toen ik niet verder wilde stuurde dat hij veel liefde voor me voelde en nog nooit zo sterk dat voor iemand had gevoeld. Maar dat hij die gevoelens nog nooit voor iemand had gevoeld zei hij al snel. En hij had best veel relaties gehad. Dus ik had daar altijd mijn bedenkingen al bij.
Maar ik weet 1000 procent zeker dat ik niet verder wil. Ik wil alleen hem niet kwetsen.
Maar ik weet 1000 procent zeker dat ik niet verder wil. Ik wil alleen hem niet kwetsen.
maandag 15 september 2025 om 19:16

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in