Blaasontsteking anale seks
dinsdag 16 september 2025 om 17:45
Hee lieve mensen,
Nu heb ik even een vraag namens mijn partner en ik, bijna altijd na anale seks krijgt mijn vriendin blaasontsteking, hoe voorzichtig we ook zijn. Uiteraard weten we dat het van de e coli bacterie komt en het uitwisselen van vocht. We zorgen ervoor dat we na anale seks niet normaal teruggaan in haar vagina, ik kijk met mijn vingers uit en glijmiddel passen we slim toe. Wassen ons extra en we heeft er wat middeltjes voor om in te brengen om het te voorkomen. Hebben anderen hier ervaring en eventueel tips zodat we ook anaal ons seksleven kunnen blijven ontdekken.
Mvg
Nu heb ik even een vraag namens mijn partner en ik, bijna altijd na anale seks krijgt mijn vriendin blaasontsteking, hoe voorzichtig we ook zijn. Uiteraard weten we dat het van de e coli bacterie komt en het uitwisselen van vocht. We zorgen ervoor dat we na anale seks niet normaal teruggaan in haar vagina, ik kijk met mijn vingers uit en glijmiddel passen we slim toe. Wassen ons extra en we heeft er wat middeltjes voor om in te brengen om het te voorkomen. Hebben anderen hier ervaring en eventueel tips zodat we ook anaal ons seksleven kunnen blijven ontdekken.
Mvg
woensdag 17 september 2025 om 20:14
donderdag 18 september 2025 om 09:40
Oh ik zie net dat er antibacteriële glijmiddelen bestaan. Maar wees er bedacht op dat die natuurlijk ook de goede vaginale flora aantasten dus je moet wel heel kritisch zijn. Ik kan me voorstellen dat als je daar weer een schimmelinfectie van oploopt het een hoog van de regen in de drup gehalte krijgt. Maar het is ook mogelijk dat je daar geen last van krijgt.
Ik zou daarvoor trouwens de huisarts benaderen.
Ik zou daarvoor trouwens de huisarts benaderen.
donderdag 18 september 2025 om 14:47
Nog als aanvulling: Cranberry werkt alleen preventief, niet als je al een blaasontsteking hebt.
Bij mij irriteerde cranberry de blaas alleen maar meer. Iemand op het forum tipte me hierop, zij nam ookg een cranberry meer.
Ik neem de antibiotica trouwens alleen direct na de seks. Dus dat is maximaal 1 keer per week. Volgens mijn huisarts heeft de ab die ik slik weinig tot geen invloed op de vaginale bacterieen. Resistentie zou op kunnen treden, maar die kans is niet groot.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in