Blaasontsteking anale seks

16-09-2025 17:45 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee lieve mensen,

Nu heb ik even een vraag namens mijn partner en ik, bijna altijd na anale seks krijgt mijn vriendin blaasontsteking, hoe voorzichtig we ook zijn. Uiteraard weten we dat het van de e coli bacterie komt en het uitwisselen van vocht. We zorgen ervoor dat we na anale seks niet normaal teruggaan in haar vagina, ik kijk met mijn vingers uit en glijmiddel passen we slim toe. Wassen ons extra en we heeft er wat middeltjes voor om in te brengen om het te voorkomen. Hebben anderen hier ervaring en eventueel tips zodat we ook anaal ons seksleven kunnen blijven ontdekken.

Mvg
Kan eventueel al van een druppeltje glijmiddel wat in de vagina terecht komt.

Is er vocht en warmte dan zijn er bacteriën..
Ik krijg na seks bijna standaard een blaasontsteking. Dus daarom neem ik een lage dosis antibiotica. Voorgeschreven door de huisarts uiteraard (en na heel veel andere dingen te hebben geprobeerd). Voor mij werkt dit heel goed. Je vriendin zou het eens kunnen bespreken met haar dokter.
Gebruikt ze al cranberry supplementen?
Glijmiddel of ander soortig vocht.
Als je er gevoelig voor bent heb je helaas pech, vrees ik.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Oh ik zie net dat er antibacteriële glijmiddelen bestaan. Maar wees er bedacht op dat die natuurlijk ook de goede vaginale flora aantasten dus je moet wel heel kritisch zijn. Ik kan me voorstellen dat als je daar weer een schimmelinfectie van oploopt het een hoog van de regen in de drup gehalte krijgt. Maar het is ook mogelijk dat je daar geen last van krijgt.

Ik zou daarvoor trouwens de huisarts benaderen.
gonniegijsje schreef:
17-09-2025 20:44
Gebruikt ze al cranberry supplementen?

Nog als aanvulling: Cranberry werkt alleen preventief, niet als je al een blaasontsteking hebt.
Bij mij irriteerde cranberry de blaas alleen maar meer. Iemand op het forum tipte me hierop, zij nam ookg een cranberry meer.

Ik neem de antibiotica trouwens alleen direct na de seks. Dus dat is maximaal 1 keer per week. Volgens mijn huisarts heeft de ab die ik slik weinig tot geen invloed op de vaginale bacterieen. Resistentie zou op kunnen treden, maar die kans is niet groot.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven