Geluid overlast van een hond.

19-09-2025 09:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben woonachtig in het dorp Graauw en heb nu al iets langer dan drie jaar overlast, van de hond van de buren. Buurtbemiddeling en politie zijn langs geweest, maar doen hier letterlijk niets tegen. Ik heb de eigenaar van de hond natuurlijk als eerste benaderd, maar hij staat er niet voor open, om de hond te gaan corrigeren. Hij blaft al acht en een half jaar en alleen jij hebt er last van, dus moet je terug gaan naar waar je vandaan komt. Nu heb ik drie maanden gelden de consumentenman benaderd, maar die liet mij weten dat dit een te lastige zaak is en ik zal moeten verhuizen. Dit wil ik dan ook ontzettend graag, maar zoals bekend zijn de huizen niet zo makkelijk meer te verkrijgen. De hond blaft vanuit het slaapkamerraam en dit is gemiddeld van 7:45 t/m 20:50 uur en het heeft invloed op mijn Psyché. Nu ben ik afgekeurd en verlaat mijn woning weleens, maar het kan toch niet zo zijn, dat ik hele dagen mijn woning moet verlaten vanwege een blaffende hond? Kan iemand hier mij serieus advies in geven, omdat ik nu op mijn tandvlees loop en bang ben, dat ik zeer binnenkort iets zal gaan doen waar ik spijt van krijg?

Alvast bedankt.
Vast al geprobeerd maar helpt noisr cancelling koptelefoon niet?
Zebra tussen de paarden
Is het omdat de hond alleen thuis is? Want als de eigenaar zo lang van huis is, zou je de dierenpolitie nog kunnen bellen voor advies.

En staat het slaapkamerraam open? Want dan kan je nog vragen of die dicht kan om het geluid te minderen.

Noice canceling koptelefoon?

Maar natuurlijk heb jij er meer last van aangezien je thuis zit, de rest werkt waarschijnlijk en hoeft er niet de hele dag naar te luisteren. Daarnaast kan die hond dat toch niet zo lang volhouden, zitten er echt geen pauzes tussen?
En ben jij inderdaad de enige die er last van heeft? Wat zeggen de directe/andere buren er van? Samen sta je sterker?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom post je de naam van het dorp (met minder dan 1000 inwoners) erbij? Zou ik weghalen, is raar.
En dreigen met dingen doen waar je spijt van krijgt is ook een oplossing van niks. Terug naar buurtbemiddeling en politie, medestanders zoeken in de buurt, uitkijken naar een ander huis (in die hoek van Nederland is dat makkelijker dan in de Randstad) en toch een goede koptelefoon aanschaffen.
Si abra la puerta hay lobos.
Goede oordoppen. E/o noice cancelling.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Als je je huis wil verkopen, is dit iets wat je wel moet melden helaas. Dus ik ben bang dat het dan heel lastig gaat worden.
De consumentenman? Bestaat die nog?
https://dorpsraadgraauw.jouwweb.nl/info-bewoners
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR608429

Politie vragen wanneer ze de zaak serieus gaan nemen
Als de eigenaar van de hond zijn huis huurt, kun je ook contact opnemen met de verhuurder. In ons geval - jarenlang een hond schuin achter ons die alleen in de tuin zat, nauwelijks werd uitgelaten en veel jankte en blafte - is het uiteindelijk de woningcorporatie waar die mensen van huren geweest die knopen heeft doorgehakt. Een andere buurtgenote die daar ook van huurde ging er regelmatig op hoge poten klagen. Ik had op een andere manier contact met die corporatie en probeerde zo veel mogelijk concrete oplossingen aan te dragen. Ze hebben uiteindelijk ook geluidsonderzoek laten doen en de eigenaresse van de hond voor de keuze gesteld: de hond naar een goed bekend staande opvang, of juridische stappen. Toen heeft zij eieren voor haar geld gekozen. (ik heb later gelukkig vernomen dat de hond daar heel goed op zijn plek was en na een tijdje samen met een andere hond is herplaatst) Wij hadden eerder ook buurtbemiddeling ingeschakeld en die hebben goed werk gedaan, maar helaas was er met de betreffende hondeneigenaresse nauwelijks te praten. Alles bij elkaar heeft dit wel ruim 4 jaar geduurd. Ik was in die periode soms echt de wanhoop nabij, vooral eigenlijk omdat ik zo'n medelijden had met die hond en verdrietig werd bij elke jank. En vervolgens woedend omdat dit zomaar kon en wij (ik was de enige niet die er last van had) daar ook steeds mee geconfronteerd werden. Wat heeft dat een negatieve energie gekost zeg, verschrikkelijk. Ik begrijp dus heel goed wat je doormaakt en wens je veel sterkte. Je kunt misschien de Rijdende Rechter nog inschakelen en dus indien van toepassing de verhuurder van de woning van deze buurman.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Terugblaffen.
Wat een behulpzame post :-(
Yella78 schreef:
19-09-2025 13:24
Als de eigenaar van de hond zijn huis huurt, kun je ook contact opnemen met de verhuurder. In ons geval - jarenlang een hond schuin achter ons die alleen in de tuin zat, nauwelijks werd uitgelaten en veel jankte en blafte - is het uiteindelijk de woningcorporatie waar die mensen van huren geweest die knopen heeft doorgehakt. Een andere buurtgenote die daar ook van huurde ging er regelmatig op hoge poten klagen. Ik had op een andere manier contact met die corporatie en probeerde zo veel mogelijk concrete oplossingen aan te dragen. Ze hebben uiteindelijk ook geluidsonderzoek laten doen en de eigenaresse van de hond voor de keuze gesteld: de hond naar een goed bekend staande opvang, of juridische stappen. Toen heeft zij eieren voor haar geld gekozen. (ik heb later gelukkig vernomen dat de hond daar heel goed op zijn plek was en na een tijdje samen met een andere hond is herplaatst) Wij hadden eerder ook buurtbemiddeling ingeschakeld en die hebben goed werk gedaan, maar helaas was er met de betreffende hondeneigenaresse nauwelijks te praten. Alles bij elkaar heeft dit wel ruim 4 jaar geduurd. Ik was in die periode soms echt de wanhoop nabij, vooral eigenlijk omdat ik zo'n medelijden had met die hond en verdrietig werd bij elke jank. En vervolgens woedend omdat dit zomaar kon en wij (ik was de enige niet die er last van had) daar ook steeds mee geconfronteerd werden. Wat heeft dat een negatieve energie gekost zeg, verschrikkelijk. Ik begrijp dus heel goed wat je doormaakt en wens je veel sterkte. Je kunt misschien de Rijdende Rechter nog inschakelen en dus indien van toepassing de verhuurder van de woning van deze buurman.
Wij hebben ook zoiets gehad maar dan met een hond die ook nog eens de hele nacht door alles bij elkaar blafte en jankte vanuit zijn tuin. Ik kon er niet van slapen. Hun reactie: doe je raam maar dicht. Ze gingen ook op vakantie met de hond in de tuin achtergelaten en iemand die hem dan een paar keer per dag een blokje om kwam uitlaten. Hartstikke grote hond ook nog eens. Heel zielig en bloedirritant!
Uiteindelijk hebben deze mensen hem zelf gelukkig weggedaan, ik denk dat ze er zelf ook genoeg van hadden. Wat heb je zelf ook aan een hond als je die alleen maar moederziel alleen in de tuin laat zitten. Dus ik weet niet precies wat je aan juridische stappen kunt ondernemen maar ik snap wel dat het echt heel irritant is!
Ik heb geen hond, maar los van jouw probleem dat ik heel goed snap, is het niet zielig voor die hond? Kan 114 hier niet iets mee of dierenleed, of roep ik dan iets heel raars?

Ik zou zelf gaan verhuizen. Alles wat nu is én wat je nog onderneemt met deze buurman gaat de relatie niet beter maken. Kies voor jezelf, je woont er niet graag. Je buurman gaat niet veranderen. Want als de hond zòu stoppen met blaffen, gaat ie muziek draaien. Let maar op.
gryla wijzigde dit bericht op 19-09-2025 14:22
4.19% gewijzigd
Gryla schreef:
19-09-2025 14:19
Want als de hond zòu stoppen met blaffen, gaat ie muziek draaien. Let maar op.
Oh wow
Dat wil ik zien!
:rofl: scherp @lila!
Lila-Linda schreef:
19-09-2025 14:22
Oh wow
Dat wil ik zien!
:mrgreen:
Lila-Linda schreef:
19-09-2025 14:22
Oh wow
Dat wil ik zien!
:lol:
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Gryla schreef:
19-09-2025 14:19
Ik heb geen hond, maar los van jouw probleem dat ik heel goed snap, is het niet zielig voor die hond? Kan 114 hier niet iets mee of dierenleed, of roep ik dan iets heel raars?

Ik zou zelf gaan verhuizen. Alles wat nu is én wat je nog onderneemt met deze buurman gaat de relatie niet beter maken. Kies voor jezelf, je woont er niet graag. Je buurman gaat niet veranderen. Want als de hond zòu stoppen met blaffen, gaat ie muziek draaien. Let maar op.
Nee dat is niet raar en het is ook heel zielig en verwaarlozing. Maar de politie/inspecteur kan er weinig mee als de hond toegang heeft tot schoon drinkwater, voldoende gevoed wordt, geen medische zorg nodig en beschutting heeft.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Ja, precies. Helaas. Wij hebben in de buurt een vergelijkbaar geval met het verhaal dat ik hierboven doe, een klein kefhondje dat ook altijd in de tuin zit. Heel zelden zie je de vrouw ermee lopen. Het hoge gekef gaat soms heel lang door, ook 's nachts. Ik weet dat de direct omwonenden er veel last van hebben, maar blijkbaar gebeurt er niets. Na alle negatieve energie van 'onze' kwestie probeer ik me hiervoor toch af te sluiten, ook al is het ontzettend sneu voor het hondje. Een keer heb ik toch gebeld, de dierenpolitie of -bescherming, ik weet niet meer precies wie ik aan de lijn had, ik geloof dat het onder één nummer valt. Gevraagd werd of het hondje er slecht uitziet. Tsja, dat weet ik dus niet, want je ziet het beestje nooit, je hoort het alleen. Ja, dan konden ze niets doen, want er moest aanleiding zijn zoals bijvoorbeeld verwaarloosd eruitzien, te mager, veel te dik, dat soort zaken. Ik smeekte of men dan op zijn minst gewoon een keer kon gaan kijken, maar nee, dat kon alleen als er aanleiding was. We bleven maar in een kringetje praten.
Vorig jaar rond oud en nieuw heb ik de dierenpolitie gebeld, omdat het beestje bij elke knal uit zijn plaat ging. Zo zielig! Kort daarop was er geen gekef meer te horen, pas weer ruim na oud en nieuw. Waarschijnlijk is het hondje dus naar elders gebracht toen en is de politie daar toch aan de deur gegaan.
Vreselijk!!

Wij hebben dit ook gehad. Buren gingen uit elkaar en toen zat de hond vaak alleen en maar blaffen. De andere buren hadden er ook last van. Vaak wat van gezegd. Hij deed er weinig mee. Uiteindelijk is hij verhuisd en was het weer rustig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven