Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.
woensdag 23 juli 2025 om 18:21

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
woensdag 17 september 2025 om 16:13
Dit heb ik ook.. vind het ook maar raar weer eigenlijk.
Het is bewolkt maar ik heb gewoon geen Herfst gevoel, komt ook door die temperaturen die er nog aankomen dit weekend denk ik.
Vind september sowieso altijd nog een rare maand het is geen Zomer maar echt Herfst is het ook nog niet.
woensdag 17 september 2025 om 22:04
Ik heb ook nog totaal geen herfstgevoel. Ik merk wel echt dat de nachten een stuk koeler zijn en daardoor heb ik zelfs m’n vier seizoenen dekbed weer aan elkaar geplakt (ja, jullie zullen me wel gek vinden haha, maar ik ga zooo goed op die zwaarte). Lig er nu twee nachten onder en echt, ik slaap weer veel fijner.
woensdag 17 september 2025 om 22:39
donderdag 18 september 2025 om 07:18
Van mij mag het nog wel kouder!
Toen ik vanochtend weg wilde gaan zag ik op mijn weerstation dat het buiten 18 graden was dat ik al dacht ''oké..''
Het was inderdaad niet koud, maar op den duur kwamen er toch wat ''frisse'' windvlagen en heb ik m'n spijkerjas toch maar aangedaan
Nou, ik dacht even dat ik ziek aan het worden was want ik kreeg het me toch warm!
Klinkt misschien zwaar overdreven, maar zo voelde ik het echt.
Dinsdagochtend begon de storm en stond de wind misschien ook net iets anders, toen was het heerlijk!
Toen ik vanochtend weg wilde gaan zag ik op mijn weerstation dat het buiten 18 graden was dat ik al dacht ''oké..''
Het was inderdaad niet koud, maar op den duur kwamen er toch wat ''frisse'' windvlagen en heb ik m'n spijkerjas toch maar aangedaan
Nou, ik dacht even dat ik ziek aan het worden was want ik kreeg het me toch warm!
Klinkt misschien zwaar overdreven, maar zo voelde ik het echt.
Dinsdagochtend begon de storm en stond de wind misschien ook net iets anders, toen was het heerlijk!
donderdag 18 september 2025 om 07:39
Ik heb het huis ook al vol met pompoenkaarsjes, pumpkin chai, al pompoensoep gemaakt
Nog even een warm weekendje en hopelijk kan ik dan mijn winterkleding boven halen.
Ondertussen wordt er deze week bij ons op het werk een airco geïnstalleerd. Een beetje late to the game maar misschien kunnen we het zaterdag al testen.

Ondertussen wordt er deze week bij ons op het werk een airco geïnstalleerd. Een beetje late to the game maar misschien kunnen we het zaterdag al testen.
donderdag 18 september 2025 om 08:00
Gisteren rook ik voor het eerst de herfst. Kennen jullie dat? Het is moeilijk uit te leggen.
Vanaf vandaag gaat het weer los, met temperaturen tussen de 24 en de 30 graden. Ik woon in Midden-Europa. Gelukkig is het om 7 uur donker. En vanaf dinsdag kelderen de temperaturen
.
Vanaf vandaag gaat het weer los, met temperaturen tussen de 24 en de 30 graden. Ik woon in Midden-Europa. Gelukkig is het om 7 uur donker. En vanaf dinsdag kelderen de temperaturen

I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
donderdag 18 september 2025 om 08:04
Ja, ik weet precies wat je bedoelt! Heerlijke geur, soms was die specifieke geur er al wel eens in augustus zelfs. Dit jaar heb ik hem nog niet geroken. Het is een combinatie van aarde, bladeren, eikels, regenachtige lucht, kou. Lastig precies te benoemen inderdaad.Fantasy schreef: ↑18-09-2025 08:00Gisteren rook ik voor het eerst de herfst. Kennen jullie dat? Het is moeilijk uit te leggen.
Vanaf vandaag gaat het weer los, met temperaturen tussen de 24 en de 30 graden. Ik woon in Midden-Europa. Gelukkig is het om 7 uur donker. En vanaf dinsdag kelderen de temperaturen.
donderdag 18 september 2025 om 08:31
En een soort frisheid in de lucht. Ik krijg daar zoveel energie van!
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
donderdag 18 september 2025 om 10:32
Ik vond het vanmorgen warm toen ik de deur uitstapte om zeven uur. Dan mis ik echt die frisse ochtend lucht.
Verder is het in mijn huis wisselvallig. Soms aangenaam afgekoeld, soms eigenlijk best fris, maar heb dan ook nog de ventilator aan gehad afgelopen week. En afgelopen nacht had ik het warm onder mijn zomer dekbed
Verder is het in mijn huis wisselvallig. Soms aangenaam afgekoeld, soms eigenlijk best fris, maar heb dan ook nog de ventilator aan gehad afgelopen week. En afgelopen nacht had ik het warm onder mijn zomer dekbed
vrijdag 19 september 2025 om 13:09
Dit had ik vandaag..
Ik vertik het net als vandaag gewoon om nog in een Zomerse outfit te lopen maar veel te warm natuurlijk

Wil echt mijn Zomerkleding heel ver op gaan bergen! He-le-maal klaar mee.
vrijdag 19 september 2025 om 14:29
Gister iemand op bezoek die echt verbaast was dat ik de buitenboel al had opgeruimd. Ik kan werkelijk niks met dat soort opmerkingen, hou die maar lekker voor je
Verder zien de temperaturen er na morgen wel goed uit hier. Gemiddeld zo'n 18 graden en veel minder zon!
Morgen nog wel 23 graden, maar dan ben ik toch lekker aan het shoppen op het Zuidplein
Verder zien de temperaturen er na morgen wel goed uit hier. Gemiddeld zo'n 18 graden en veel minder zon!
Morgen nog wel 23 graden, maar dan ben ik toch lekker aan het shoppen op het Zuidplein
zaterdag 20 september 2025 om 11:46

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in