Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
zondag 21 september 2025 om 08:12
Ja raar Baggal, wat moet je daar nu weer mee idd?
Hier op 5 kledingstukken van in totaal 10 euro een bod gehad van 7,10 euro. Hoe kom je toch op zo'n raar bedrag uit? En kom op, het kost al niet veel. En dan zie je in de reviews klachten over dat koper vaak bundels koopt en achteraf nogal vaak lijkt te klagen over vanalles, dus ik geloof dat ik het dan nog beter naar de kledingbak kan doen.
Wat ik wel vervelend vind is dat een andere koper mij gisterenavond na het sturen van een extra foto nog vroeg iets op te meten en dat ik zei ja maar dat doe ik morgen, want ik ging eigenlijk al slapen en dat ik nu zie dat iemand anders het vannacht gekocht heeft. Zou dat nog echt gedoe opleveren? Want die koop annuleren, is ook totaal niet netjes natuurlijk.
Hier op 5 kledingstukken van in totaal 10 euro een bod gehad van 7,10 euro. Hoe kom je toch op zo'n raar bedrag uit? En kom op, het kost al niet veel. En dan zie je in de reviews klachten over dat koper vaak bundels koopt en achteraf nogal vaak lijkt te klagen over vanalles, dus ik geloof dat ik het dan nog beter naar de kledingbak kan doen.
Wat ik wel vervelend vind is dat een andere koper mij gisterenavond na het sturen van een extra foto nog vroeg iets op te meten en dat ik zei ja maar dat doe ik morgen, want ik ging eigenlijk al slapen en dat ik nu zie dat iemand anders het vannacht gekocht heeft. Zou dat nog echt gedoe opleveren? Want die koop annuleren, is ook totaal niet netjes natuurlijk.
zondag 21 september 2025 om 08:29
Denk dat dat de laagste optie is die ze kunnen kiezen. Je kunt kiezen uit 10 of 20 procent korting, of ' aangepast', maar dat is dan max 40 procent korting. Dus dan krijg je soms dat soort rare bedragen.happyapple schreef: ↑21-09-2025 08:12Ja raar Baggal, wat moet je daar nu weer mee idd?
En je kunt gewoon een bod weigeren hoor. Ik reageer überhaupt niet als iemand 5 dingen van 1,50 heeft gekozen, bundelkorting krijgt en dan ook nog lager gaat bieden.
De tijd die het me kost om alles bij elkaar te zoeken, in de pakken en naar een pakketpunt te brengen is me meer waard.
En niet gelijk kopen op Vinted is altijd een risico. Het is geen winkel met een voorraad natuurlijk, dus je waagt de kans of iets past, of je vraagt of iemand iets voor je wilt reserveren als je het echt graag wilt hebben. En anders loop je dus het risico dat het al verkocht is.
lemon_pledge wijzigde dit bericht op 21-09-2025 08:33
9.58% gewijzigd
zondag 21 september 2025 om 08:33
zondag 21 september 2025 om 08:34
Die max 40 procent korting wordt gewoon voor je berekend. En je kunt niet lager bieden dan dat bedrag.happyapple schreef: ↑21-09-2025 08:33Ja ik heb daar ook niet op gereageerd inderdaad. En ik denk dat ze nu ook automatisch melding krijgt dat 2 artikelen ervan verkocht zijn. Dus ik geloof het verder wel. Maar dan snap ik waar dat rare onafgeronde bedrag vandaan komt haha
zondag 21 september 2025 om 09:40
Uiteindelijk heeft de mevrouw van de laarsjes gewoon betaald nadat ik haar voorstelde ze door te verkopen op Vinted. Voor laarsjes van £7.50 is het ook niet de moeite om ze te retourneren.happyapple schreef: ↑21-09-2025 08:12Ja raar Baggal, wat moet je daar nu weer mee idd?
Ik snap heel goed dat je dat niet gaat opmeten. En op Vinted is het nou eenmaal zo dat je een deal hebt met de eerste die het koopt. Ik had het ook met mijn tas. Iemand bood minder, toen iets meer, ik accepteerde haar bod maar ze ging niet over tot betaling. Toen werd de tas door een ander gekocht. Jammer de bammer, maar zo werkt Vinted nou eenmaal.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 21 september 2025 om 11:24
Ja dat is ook zo. En fijn dat jij verder gewoon zonder gezeur je geld krijgt voor de laarsjes.
Ik kreeg net trouwens voor de eerste keer geen digitaal verzendlabel van vinted go, maar eentje die geprint moet worden. In de instructies staat vervolgens wel dat dit ook bij het pakketpunt kan. Klopt dat? Iemand ervaring daarmee? Ik heb namelijk geen printer thuis en zou het dan bij de bieb of man zijn werk moeten gaan printen...
Ik kreeg net trouwens voor de eerste keer geen digitaal verzendlabel van vinted go, maar eentje die geprint moet worden. In de instructies staat vervolgens wel dat dit ook bij het pakketpunt kan. Klopt dat? Iemand ervaring daarmee? Ik heb namelijk geen printer thuis en zou het dan bij de bieb of man zijn werk moeten gaan printen...
zondag 21 september 2025 om 11:27
Miskopen van vinted zet ik er niet terug weer op.
Van de winter een jurk van een onbekend merk gekocht. Een gokje, het stofje leek wel leuk op de foto's en uit Frankrijk waar ze soms prachtige dingen aanbieden. Dat bleek dus een draak van een polyester geval van M&S te zijn (daar stond het merk waarschijnlijk expres niet bij in de advertentie, weer wat geleerd). Die ging linea recta in de kledingcontainer, jammer de bammer maar ik ga geen lelijk spul doorverkopen.
Van de winter een jurk van een onbekend merk gekocht. Een gokje, het stofje leek wel leuk op de foto's en uit Frankrijk waar ze soms prachtige dingen aanbieden. Dat bleek dus een draak van een polyester geval van M&S te zijn (daar stond het merk waarschijnlijk expres niet bij in de advertentie, weer wat geleerd). Die ging linea recta in de kledingcontainer, jammer de bammer maar ik ga geen lelijk spul doorverkopen.
zondag 21 september 2025 om 11:34
Doen jullie dat trouwens ook, dat je zo'n pakketje openmaakt, je hart in je schoenen zakt omdat je er iets in zit waar je in de winkel direct voorbij was gelopen, en dat je de miskoop toch maar gaat passen in de hoop dat het meevalt als je het eenmaal aanhebt? En het valt nooit mee maar wegdoen zonder passen voelt zo slecht

zondag 21 september 2025 om 11:53
Ik verkoop inderdaad geen 'troep' door, maar wel als het toch niet past of die keer dat ik iets heel graag wilde hebben, wat ik alleen vond met nog een andere daarvan die ik al had. Dan bied ik de dubbele vervolgens zelf weer aan. Ik durfde het risico niet te lopen dat iemand anders het voor mijn neus wegkocht, terwijl ik wachtte op reactie van de verkoper op de vraag of ik ook alleen de ene kon kopen.framboise-t schreef: ↑21-09-2025 11:27Miskopen van vinted zet ik er niet terug weer op.
zondag 21 september 2025 om 11:56
Hier heb ik je ook dat je het digitale label in de winkel moet scannen: Relay, Evri en InPost doen dat soms.happyapple schreef: ↑21-09-2025 11:24Ja dat is ook zo. En fijn dat jij verder gewoon zonder gezeur je geld krijgt voor de laarsjes.
En met miskopen bedoel ik geen troep; maar dingen die mij niet passen, verkeerde maat of gewoon niet zo geschikt zijn voor mijn figuur, maar verder wel bruikbaar. Dat kan er dan gewoon weer op met hetzelfde gemak.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 21 september 2025 om 14:04
Ja dit gaat inderdaad naar het buitenland. Ik vraag het wel even bij het pakketpunt en anders wordt het net iets later verstuurd als mijn man het heeft kunnen printen.
zondag 21 september 2025 om 15:50
Ja, gelukkig kun je het label laten printen bij het pakketpunt, eerder moest ik ook eerst naar de bibliotheek om twee printjes te laten maken.happyapple schreef: ↑21-09-2025 11:24Ja dat is ook zo. En fijn dat jij verder gewoon zonder gezeur je geld krijgt voor de laarsjes.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in