Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
zaterdag 27 september 2025 om 11:04
Dat een schoen kleiner valt zegt niet zoveel. In sommige landen wordt de maat anders omgezet. Een Amerikaanse schoen kan in Nederland een 38 zijn, maar in Italië een 39.
Sowieso valt de maat in Italië altijd klein uit. Ook al zou een 36 in Italië 40 zijn dan valt de 40 nog steeds iets smaller.
Om welk merk gaat het?
Sowieso valt de maat in Italië altijd klein uit. Ook al zou een 36 in Italië 40 zijn dan valt de 40 nog steeds iets smaller.
Om welk merk gaat het?
zaterdag 27 september 2025 om 11:16
New Balance. Ik heb een andere New Balance type, dus dacht dat deze kleiner viel. Totdat ik dus het filmpje op social media zag..Safrat schreef: ↑27-09-2025 11:04Dat een schoen kleiner valt zegt niet zoveel. In sommige landen wordt de maat anders omgezet. Een Amerikaanse schoen kan in Nederland een 38 zijn, maar in Italië een 39.
Om welk merk gaat het?
If chocolate can't fix it, it's a real problem
zaterdag 27 september 2025 om 11:19
De QR code gaat dus gewoon naar de New Balance site, maar naar een random sneaker, niet het model wat ik heb gekocht.BeeDifferent schreef: ↑27-09-2025 11:07Zit er een scanbare qr code op het maatlabel? Misschien dat dat nog iets oplevert qua namaak of echt.
Gezien het feit dat iemand anders afgelopen week (dus nadat ik m had gekocht) bij deze verkoper ook een comment over nep New Balance heeft geplaatst, denk ik dat ik hetzelfde probleem heb
If chocolate can't fix it, it's a real problem
zaterdag 27 september 2025 om 11:50
Ik zag dat Shein tegenwoordig ook New Balance verkoopt, het lijkt om echte te gaan maar ik weet dus niet hoe de wetten zijn in China op dat vlak. Of dat ze op zo'n groot platform dan wel echte New Balance moeten verkopen of dat namaak met de merknaam mag?
Misschien kopen mensen daar New Balance die wat goedkoper zijn en dan hier verkopen als nieuw, voor een prijs die lager ligt dan in onze winkels maar wel hoger is dan wat ze bij Shein hebben betaald?
Deze bijvoorbeeld:
Ik heb daar een jaar geleden 150 euro voor betaald bij Zalando:
https://eur.shein.com/New-Balance-Men-S ... 36613.html
Ofzoiets, lijkt mij echt lage prijs voor NB:
https://eur.shein.com/New-Balance-Shoes ... ListType=4
Misschien kopen mensen daar New Balance die wat goedkoper zijn en dan hier verkopen als nieuw, voor een prijs die lager ligt dan in onze winkels maar wel hoger is dan wat ze bij Shein hebben betaald?
Deze bijvoorbeeld:
Ik heb daar een jaar geleden 150 euro voor betaald bij Zalando:
https://eur.shein.com/New-Balance-Men-S ... 36613.html
Ofzoiets, lijkt mij echt lage prijs voor NB:
https://eur.shein.com/New-Balance-Shoes ... ListType=4
zaterdag 27 september 2025 om 12:15
Zelf ooit een dure leren tas gekocht via Vinted. Gebruikt maar in nette staat.Sjaantje37 schreef: ↑26-09-2025 17:31Ik wil graag een situatie voorleggen.
Ik heb een rok gekocht op Vinted na ontvangst zie ik dat de rits los heeft los gelaten.
Dit defect was niet gemeld in de advertentie. De rok werd geadverteerd met heel goed.
Ik heb dit gemeld bij de verkoper en eerst schreef zij dat ik de rok mag terugsturen maar dit wordt best een gedoe omdat ik niet op de knop kopen hebt gedrukt maar een bod heb gedaan.
Dus vroeg ik haar of er dan iets van de prijs af kan omdat ik de rits zelf moet gaan repareren.
Daarna kreeg ik een reactie dat dit niet kan en dat er verder ook geen probleem is. Dat de oplossing is om de rits gewoon dicht te naaien.
Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wie er gelijk heeft want ik vind dat zij het had moeten melden of het kledingstuk beter had moeten nakijken voor verzending en ik vind de staat waarin de rok verkeert nu ook geen 20 euro waard.
Moet ik mijn verlies nemen en op de knop ok drukken zodat ik ook een recensie kan achterlaten? Maak ik het dan niet veel te groot?
Komt denk ik ook omdat ik zelf heel zorgvuldig om ga met de kleding die ik zelf verkoop.
Baal gewoon denk ik ook van de verkoper haar reactie.
Bleek de rits ook los te zitten. Zeg maar het stoffen gedeelte aan de zijkant van de rits waar het vast zit in de tas.
Tas koste €20,- immers gebruikt.
Maar als ik er iets in zou doen (was grote tas, dus daar je niet alleen je telefoon in), ging het verder scheuren.
Na overleg met verkoper mocht ik de tas houden en kreeg ik mijn geld terug.
Tas direct in de container gedaan, zonde, maar zo kon je er niets mee.
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
zaterdag 27 september 2025 om 14:23
Ik zit in dubio wbt Vinted nu.
Er wordt een gloednieuwe microcurrent aangeboden, nog in de verpakking, voor de helft van de nieuwprijs.
Ondanks dat de verpakking geseald is, vind ik het te mooi om waar te zijn ( het gaat om een duur produkt ). Aan de andere kant ben ik bang een mooi mazzeltje mis te lopen.
Het moet uit Portugal komen, dus het gaat erg lang duren ook wanneer het hier is.
Wat is wijsheid?
Er wordt een gloednieuwe microcurrent aangeboden, nog in de verpakking, voor de helft van de nieuwprijs.
Ondanks dat de verpakking geseald is, vind ik het te mooi om waar te zijn ( het gaat om een duur produkt ). Aan de andere kant ben ik bang een mooi mazzeltje mis te lopen.
Het moet uit Portugal komen, dus het gaat erg lang duren ook wanneer het hier is.
Wat is wijsheid?
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in