Trouwringen, budget
woensdag 1 oktober 2025 om 15:13
Bij trouwen is het volgens mij hetzelfde als bij kinderen.. alles waar je “trouw” of “baby” voorzet in een artikel wordt gelijk 10 keer zo duur..
Over een kleine twee maanden gaan mijn partner en ik trouwen. Gewoon klein, op maandagochtend bij het gemeentehuis. We willen dit vooral graag vanwege de geboorte van onze kleine, en alles dan grotendeels goed geregeld is. En ik wil graag mijn partner z’n naam aannemen.
We geven geen feest, er mogen maar zes mensen aan aanwezig zijn, geen muziek, geen geloftes… maaaar ik wilde eigenlijk wel graag een ring.
Dit omdat het huwelijk voor ons geen mega groot ding is, maar ik het wel een mooi teken vindt. Op het moment dat je op zoek gaat naar een trouwring zijn bedragen als € 600 per stuk helemaal niet gek.. echter kunnen we dat gewoon echt niet betalen.
We willen graag goudkleurig, en ik denk wel dat we het dagelijks gaan dragen. Het zou dus jammer zijn als het snel verkleurd.
Is er iemand die tips heeft?
Graveren vinden we helemaal niet zo belangrijk..
Over een kleine twee maanden gaan mijn partner en ik trouwen. Gewoon klein, op maandagochtend bij het gemeentehuis. We willen dit vooral graag vanwege de geboorte van onze kleine, en alles dan grotendeels goed geregeld is. En ik wil graag mijn partner z’n naam aannemen.
We geven geen feest, er mogen maar zes mensen aan aanwezig zijn, geen muziek, geen geloftes… maaaar ik wilde eigenlijk wel graag een ring.
Dit omdat het huwelijk voor ons geen mega groot ding is, maar ik het wel een mooi teken vindt. Op het moment dat je op zoek gaat naar een trouwring zijn bedragen als € 600 per stuk helemaal niet gek.. echter kunnen we dat gewoon echt niet betalen.
We willen graag goudkleurig, en ik denk wel dat we het dagelijks gaan dragen. Het zou dus jammer zijn als het snel verkleurd.
Is er iemand die tips heeft?
Graveren vinden we helemaal niet zo belangrijk..
woensdag 1 oktober 2025 om 15:17
Wij hebben precies zo’n bruiloft gehad en hebben een goedkope ring gekocht a 100 euro per stuk. Pas later hebben we geupgrade, en is de goedkope ring in de kast beland.
Maar ik hecht helemaal geen waarde aan dit soort dingen, dus ik vind het niet erg dat ik inmiddels met een andere ring laat zien dat ik getrouwd ben dan met de ring die we daadwerkelijk omschoven. Dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Hou er wel rekening mee dat een goedkope ring gewoon niet zo lang mooi blijft. Zelfs mijn ring van 700 euro zie je na 5 jaar wel dat ie gedragen wordt. Die moet ik dus ook echt een beetje bij laten werken zo af en toe.
Maar ik hecht helemaal geen waarde aan dit soort dingen, dus ik vind het niet erg dat ik inmiddels met een andere ring laat zien dat ik getrouwd ben dan met de ring die we daadwerkelijk omschoven. Dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Hou er wel rekening mee dat een goedkope ring gewoon niet zo lang mooi blijft. Zelfs mijn ring van 700 euro zie je na 5 jaar wel dat ie gedragen wordt. Die moet ik dus ook echt een beetje bij laten werken zo af en toe.
woensdag 1 oktober 2025 om 15:24
woensdag 1 oktober 2025 om 15:29
woensdag 1 oktober 2025 om 15:31
https://www.lucardi.nl/product/14-karaa ... lgoud.html
Lucardi heeft best wat betaalbare gouden ringen en nu 20% korting op alles.
woensdag 1 oktober 2025 om 15:32
woensdag 1 oktober 2025 om 15:45
woensdag 1 oktober 2025 om 15:54
Goud is gewoon ontzettend duur nu, dat heeft vrij weinig met 'trouw' of niet te maken. Een smalle gouden ring is nog wel betaalbaar, maar wil je iets breders dan zit je al snel op 600 Euro of meer. Ik heb zelf online een smalle gouden ring met diamantjes gekocht bij Linjer en mijn man heeft iets laten maken bij een goudsmid. Allebei totaal wat anders dus, maar dat vinden we juist leuk.
Ik zou dus vooral niet teveel vast houden aan traditionele ringen maar gewoon eens goed online zoeken naar wat je mooi vindt. Vintage is er ook genoeg te krijgen en dat is vaak wat goedkoper dan nieuw.
Ik zou dus vooral niet teveel vast houden aan traditionele ringen maar gewoon eens goed online zoeken naar wat je mooi vindt. Vintage is er ook genoeg te krijgen en dat is vaak wat goedkoper dan nieuw.
woensdag 1 oktober 2025 om 16:43
Het mag niet verkleuren en het moet bestand zijn tegen dagelijks dragen. Dat is nu juist de reden dat trouwringen meestal van goud zijn, omdat goud een edelmetaal is wat niet roest en niet wordt aangetast door bijtende stoffen.
Ik zou dan toch kiezen voor zilver, ook een edelmetaal, alleen niet goudkleurig.
Alle 'nep' gouden sieraden worden lelijk en slijten na verloop van tijd, goud en zilver zijn blijvend - zoals je hoopt dat jullie huwelijk ook blijvend is.
Ik zou dan toch kiezen voor zilver, ook een edelmetaal, alleen niet goudkleurig.
Alle 'nep' gouden sieraden worden lelijk en slijten na verloop van tijd, goud en zilver zijn blijvend - zoals je hoopt dat jullie huwelijk ook blijvend is.
woensdag 1 oktober 2025 om 16:51
Eens. De goudprijs is op dit moment walgelijk hoog, dan is zilver een betere optie omdat je dan echt iets moois kunt kopen. Moet je wel van zilver houden natuurlijk.Joyce48 schreef: ↑01-10-2025 16:43Het mag niet verkleuren en het moet bestand zijn tegen dagelijks dragen. Dat is nu juist de reden dat trouwringen meestal van goud zijn, omdat goud een edelmetaal is wat niet roest en niet wordt aangetast door bijtende stoffen.
woensdag 1 oktober 2025 om 16:52
Wij hebben titanium ringen, die zijn er ook met (veel) goud. Ik draag de mijne (geen goud wel steentjes) al 15 jaar en hij is nog prachtig. Enige nadeel is dat je ze niet kunt laten vergroten of verkleinen.
https://www.boccia-titanium.nl/titanium ... TM5NDA3NTA.
https://www.boccia-titanium.nl/titanium ... TM5NDA3NTA.
woensdag 1 oktober 2025 om 17:05
woensdag 1 oktober 2025 om 17:53
Ik denk dat ze geen idee hadden dat dat een optie was en dat ze daar nu, omdat jij hen op de mogelijk wijst, voor zullen kiezen. Denk je ook niet?ladadieladieda schreef: ↑01-10-2025 16:30Je wil er geen groot ding van maken, maar wil wel de naam van je man gaan dragen. Ik vind dat best een heel groot ding. Heeft je man er ook over nagedacht om jouw naam aan te nemen?
woensdag 1 oktober 2025 om 18:11
TiumPerfectum schreef: ↑01-10-2025 15:31https://www.lucardi.nl/product/14-karaa ... lgoud.html
Ik denk dat dit een heel kwetsbaar ringetje is. Sowieso heel dun, maar ook een holle binnenkant. Een keer klemzitten en het is krom.
Goud is nu eenmaal duur. Ik zou dan eerder kiezen voor een goede ring van een ander (edel)metaal, dan een kwetsbare ring van goud.
woensdag 1 oktober 2025 om 18:18
Daar mag best op gewezen worden, als mijn man mijn naam niet had gewild dan waren we waarschijnlijk niet getrouwd. Verder valt dat nog best tegen wat je denkt dat er allemaal geregeld is door te trouwen. Je kunt erna het best nog naar een notaris, helaas... want dat kost meer dan een paar ringen.
Wij hebben de 'vintage' ringen trouwens gekregen, van familie. Vond ik super bijzonder. Zo bijzonder dat we ze bijna niet dragen want als je ze kwijt raakt dan kun je niet bijbestellen.
Wij hebben de 'vintage' ringen trouwens gekregen, van familie. Vond ik super bijzonder. Zo bijzonder dat we ze bijna niet dragen want als je ze kwijt raakt dan kun je niet bijbestellen.
Lorem Ipsum
woensdag 1 oktober 2025 om 18:49

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in