Expeditie Robinson 2025
maandag 11 augustus 2025 om 12:52
Op 31 augustus start het nieuwe seizoen en vandaag zijn de deelnemers bekendgemaakt.
Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 28-09-2025 23:07
2.41% gewijzigd
zondag 5 oktober 2025 om 22:08
Dat zei ik over Vincent al meteen. Lies heeft natuurlijk nu nog een vrouw erbij.Soumis schreef: ↑05-10-2025 21:46Vincent en Lies hebben hun eigen graf gegraven bij deze.
En ik vind Tobias helemaal niks. Hij is het zwartgalligste van dit eiland in al die 10 dagen. Op het vorige eiland was ik ook niet laaiend enthousiast over hem, maar dat werd nog wat overschaduwd door de kumbajasfeer daar.
Eens over Tobias.
maandag 6 oktober 2025 om 07:00
maandag 6 oktober 2025 om 07:36
Ah thanks!Irregular_Choice schreef: ↑06-10-2025 07:00Voor ze vertrokken vanaf de eilanden richting de mix, moest iedereen een koker pakken. Gewoon willekeurig. Deze moesten ze in hun rugzak stoppen toen.
maandag 6 oktober 2025 om 08:10
Fijn dat het gedoe met die stammen nu voorbij is. Dat was leuk geprobeerd, maar bracht niet zoveel.
Ik moest gewoon lachen om Tobias (ken hem niet overigens), ik kon me niet voorstellen dat hij echt zo is. Wat een drama-king. Mijn man zei 'sjeezus, lijkt wel een wijf'. Niet heel charmant en netjes, maar ik was het met hem eens.
Vincent heb ik vanaf het begin al een irritant ventje gevonden en dat vind ik nog. Als ik die man zie krijg ik de bibbers. Hij vindt zichzelf heel wat en heeft helemaal niet in de gaten dat hij volstrekt niets toevoegt volgens mij. Roelof voegt ook niet zoveel toe denk ik, maar dat lijkt me wel een hele rustige en fijne man om om je heen te hebben.
Nordin kan nog wel eens een eind komen. Dat lijkt me een sterke kandidaat, maar hij komt helemaal niet sympathiek over, wat een enorm ego heeft die gozer. Dus voor de sfeer lijkt het me wel prima zo.
Ik ben benieuwd wat er volgende week met Amije aan de hand is. Vind haar heel stabiel en sterk tot nu. Kende ik ook niet, maar vind haar een hele leuke vrouw. En ik vond Linda ook leuk deze aflevering. Supergoede instelling had ze.
Ik moest gewoon lachen om Tobias (ken hem niet overigens), ik kon me niet voorstellen dat hij echt zo is. Wat een drama-king. Mijn man zei 'sjeezus, lijkt wel een wijf'. Niet heel charmant en netjes, maar ik was het met hem eens.
Vincent heb ik vanaf het begin al een irritant ventje gevonden en dat vind ik nog. Als ik die man zie krijg ik de bibbers. Hij vindt zichzelf heel wat en heeft helemaal niet in de gaten dat hij volstrekt niets toevoegt volgens mij. Roelof voegt ook niet zoveel toe denk ik, maar dat lijkt me wel een hele rustige en fijne man om om je heen te hebben.
Nordin kan nog wel eens een eind komen. Dat lijkt me een sterke kandidaat, maar hij komt helemaal niet sympathiek over, wat een enorm ego heeft die gozer. Dus voor de sfeer lijkt het me wel prima zo.
Ik ben benieuwd wat er volgende week met Amije aan de hand is. Vind haar heel stabiel en sterk tot nu. Kende ik ook niet, maar vind haar een hele leuke vrouw. En ik vond Linda ook leuk deze aflevering. Supergoede instelling had ze.
maandag 6 oktober 2025 om 13:14
Ik snap de match van Tobias en Matyas ook niet helemaal, Matyas is een super positieve kerel en Tobias is een en al drama.
Hij doet me ook een beetje denken aan Mark Baanders uit seizoen 23 qua drama, maar die was juist heel dankbaar.
Ik zou Tobias er echt uitknikkeren vanwege z’n instelling.
En Roelof vond ik ook maar negatief doen over z’n oude kamp. Tuurlijk was de sfeer niet top maar dat lag net zo goed aan hem als aan de rest.
Wel leuk dat Nordin nog even door mocht, ik vind hem niet per se sympathiek maar heb wel het idee dat hij veel pech heeft gehad met de mensen om zich heen.
Hij doet me ook een beetje denken aan Mark Baanders uit seizoen 23 qua drama, maar die was juist heel dankbaar.
Ik zou Tobias er echt uitknikkeren vanwege z’n instelling.
En Roelof vond ik ook maar negatief doen over z’n oude kamp. Tuurlijk was de sfeer niet top maar dat lag net zo goed aan hem als aan de rest.
Wel leuk dat Nordin nog even door mocht, ik vind hem niet per se sympathiek maar heb wel het idee dat hij veel pech heeft gehad met de mensen om zich heen.
maandag 6 oktober 2025 om 14:03
Nordin niet sympathiek? Hij nam zijn exit anders enorm sportief op en in de proeven helpt hij ook anderen. Hij reageerde alleen geïrriteerd op Vincent toen Vincent zei dat ze die proeven steeds verloren door de aanpak en het leiderschap (Twan) en zelfs zei dat Roelof niet over de evenwichtsbalk kwam door het team ipv door Roelof zelf. Feit is gewoon dat Nordin en Churandy het leeuwendeel van de proeven voor hun rekening namen, maar dat de rest niet zo sterk was. De proef die ze uiteindelijk wel wonnen, kwam voornamelijk doordat Churandy zo goed stond te gooien.
maandag 6 oktober 2025 om 14:18
maandag 6 oktober 2025 om 15:29
Dit inderdaad, een haantje. Maar omdat hij dus wel de pech heeft van de groep om hem heen gun ik het hem wel om zichzelf persoonlijk te bewijzen, want ik denk wel dat hij meer Robinson kwaliteiten heeft dan hij tot nu toe heeft kunnen laten zien.
maandag 6 oktober 2025 om 15:30
In het voorstukje, ik denk dat het gewoon weer een misleidende quote is. Ze zat in de biecht en zei emotioneel: "ik had niet gedacht dat het me zo zou raken".
Kan ook zijn dat een kampgenoot noodgedwongen moet opgeven, of dat ze het thuisfront eventjes mist. Kan van alles zijn.
Overigens ken ik haar vooral van Temptation Island VIPS waar ze toen meedeed samen met Donny Roelvink. Toen was ze ook al te leuk en normaal voor Temptation.
maandag 6 oktober 2025 om 23:12
Precies dit was mijn gedachtegang ook de afgelopen aflevering. Want zo blijf het wel een neerwaartse spiraal als je verliest. Geen eten, nog slapper, weer verliezen, weer geen eten.Irregular_Choice schreef: ↑06-10-2025 20:08Het lijkt me ook wel een leuke twist als je als winnend team niet het eten krijgt. Dus dat je immuniteit wint en het verliezende team dan het eten. Zo is er meer tactiek nodig bij de proeven.
dinsdag 7 oktober 2025 om 06:52
Inderdaad! Dan ga je er ook nog over nadenken of je iemand gaat opofferen voor eten bijvoorbeeld
dinsdag 7 oktober 2025 om 13:25
dinsdag 7 oktober 2025 om 15:44
Ik had tot de eerste uitzending van Robinson nog nooit van hem gehoord. En als ik jou zo lees heb ik ook geen behoefte om die show te gaan bekijken

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 7 oktober 2025 om 15:58
Ik zou het (hoe moeilijk misschien ook,) opsplitsen een deel in de avond en een ander deel in de ochtend voor de proef.Irregular_Choice schreef: ↑07-10-2025 06:52Inderdaad! Dan ga je er ook nog over nadenken of je iemand gaat opofferen voor eten bijvoorbeelden wat je zegt, die neerwaartse spiraal wordt nog enigszins doorbroken. Kan je in ieder geval fatsoenlijk eten en aansterken voor de volgende proef. Dat bord spaghetti was ook echt overdreven vond ik. Was gewoon net zo veel als ik thuis op schep!
Bij te grote porties in een keer keert het honger gevoel veel sneller terug dan bij iedere keer kleinere beetjes.
Karakter is wat je bent in het donker.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in