Entertainment alle pijlers

Expeditie Robinson 2025

11-08-2025 12:52 251 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op 31 augustus start het nieuwe seizoen en vandaag zijn de deelnemers bekendgemaakt.

Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 28-09-2025 23:07
2.41% gewijzigd
himalaya schreef:
07-10-2025 11:31
Ik erger mij dan weer rot aan zijn gezeur.
Ik ook. Doe dan niet mee.
MidasWolf schreef:
07-10-2025 15:58
Ik zou het (hoe moeilijk misschien ook,) opsplitsen een deel in de avond en een ander deel in de ochtend voor de proef.
Bij te grote porties in een keer keert het honger gevoel veel sneller terug dan bij iedere keer kleinere beetjes.
Dit kan niet want ze hadden een kant en klare saus en vlees, dus als je geen koeling hebt, kun je dat niet bewaren. Ze hadden wel de ongekookte spaghetti kunnen opdelen, zou ik denk ik ook gedaan hebben.
Ik vind Tobias juist de leukste, heerlijk om te kijken :) Blij dat Nordin soort van exit is, hou niet van zulke mannetjes.

Koen is me ook alles meegevallen!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
09-10-2025 17:46
Ik vind Tobias juist de leukste, heerlijk om te kijken :) Blij dat Nordin soort van exit is, hou niet van zulke mannetjes.

Koen is me ook alles meegevallen!
Ik ben juist blij dat Nordin niet echt weg is.
En Tobias? Ik kende hem niet, maar ik vind dat hij wel erg dramatisch reageert op de hussel. Maar misschien is een deels een act.

Koen vind ik ook leuk. Maar dat had ik ook wel verwacht.
Ben benieuwd of ze Twan er echt uit gaan stemmen, zou het wel lullig vinden voor hem. Misschien dat er een paar toch iets anders gaan doen want ze krijgen al last van hun geweten.
Of dat hij toch zijn munt inzet....

Niet dat ik hem nou zo leuk vindt maar van mij mag Linda er ook wel uit.
Van mij mag Linda ook wel weg.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Camiel lijkt het er niet zo mee eens te zijn. Misschien tipt hij hem om de munt in te zetten.
Kevin maakte het wel erg bont, dus logisch dat de pijn bij Twan het meest betrekking heeft op Kevin. Gelukkig is er nog een afvallerseiland. En hij heeft nog een immuniteitsmunt.
Nou de volgende keer vliegt Roelof er dus uit dat is duidelijk.
Dat afvallerseiland is volgens mij hetzelfde eiland als titanen eiland vorig jaar. Dat was ook zo met aan 1 kant een punt strand.

Het spel wordt wel heel vies gespeeld inderdaad zo. Snap dat het een spel blijft en ook dat het “liegen” of elkaar dingen niet zeggen er bij hoort, maar het hele toneelstuk van nu was wel next level. En ik snap Roelof ook echt niet. Ze zitten openlijk te vertellen dat ze als afspraak hebben dat kamp zuid samen blijft en hij zit er gewoon bij. En gaat alsnog mee met hun plan. Als hij samen met Twan was gaan samenspannen tegen Linda dan was Twan misschien nog gered.
Minik schreef:
07-10-2025 21:27
Dit kan niet want ze hadden een kant en klare saus en vlees, dus als je geen koeling hebt, kun je dat niet bewaren. Ze hadden wel de ongekookte spaghetti kunnen opdelen, zou ik denk ik ook gedaan hebben.

Ze hadden de s de gekookte spaghetti bewaard en die na 1,5 dag weer opgebakken.
Ik hoopte nog even dat ze niet (compleet) de proef konden doen vanwege een voedselvergiftiging :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bah, vies spelletje.
Aan de ene kant jammer dat Twan niet zijn munt ingezet heeft. Maar dikke kans dat hij er dan de volgende ronde alsnog uit lag. Mocht hij de samensmelting halen, dan heeft hij mooi de munt nog op zak. Leuk dat hij herenigd wordt met Nordin. Volgende keer misschien Churandy erbij.
himalaya schreef:
12-10-2025 22:53
Ze hadden de s de gekookte spaghetti bewaard en die na 1,5 dag weer opgebakken.
Ik hoopte nog even dat ze niet (compleet) de proef konden doen vanwege een voedselvergiftiging :P
Ja en Amijé zegt ‘het is gewoon een graan’ alsof je daar niet ziek van kunt worden…. Eeeeeh er gaan nog steeds mensen dood aan voedselvergiftiging van rijst en pasta die verkeerd bewaard is, zelfs in Nederland.

Ik snap ook echt niet waarom ze hebben bedacht dat het een goed idee was de spaghetti gekookt te bewaren? Ongekookt is toch tien keer makkelijker en trekt geen ongedierte aan en dan ga je niet dood aan voedselvergiftiging. Niet te volgen.

Edit: dat dodelijk is onwaarschijnlijk hoor maar door beroepsdeformatie van een nabij familielid de meest bizarre angsten aangeleerd gekregen 😅
Irregular_Choice schreef:
12-10-2025 22:40
Dat afvallerseiland is volgens mij hetzelfde eiland als titanen eiland vorig jaar. Dat was ook zo met aan 1 kant een punt strand.

Het spel wordt wel heel vies gespeeld inderdaad zo. Snap dat het een spel blijft en ook dat het “liegen” of elkaar dingen niet zeggen er bij hoort, maar het hele toneelstuk van nu was wel next level. En ik snap Roelof ook echt niet. Ze zitten openlijk te vertellen dat ze als afspraak hebben dat kamp zuid samen blijft en hij zit er gewoon bij. En gaat alsnog mee met hun plan. Als hij samen met Twan was gaan samenspannen tegen Linda dan was Twan misschien nog gered.
Ik vond dat ook heel raar van Roelof. Hij vergeet even dat, al voelt hij zich helemaal thuis bij Kamp Zuid, hij geen Kamp Zuid is dus hij gewoon de volgende is.
dom van Roelof! Hij is idd de volgende.
Hij had tegen Twan moeten zeggen wat hun van plan waren.
Dan had Twan de munt ingezet en moest Linda naar afvallerseiland.

Niet alleen hoogverraad van Kevin, maar ook van Linda.
Wat een krokodillentranen dat ze het zo leuk heeft gehad
en dat ze het prima vind om naar huis te gaan!
BAH wat een vies spel!
Ik hoop op ooit een Robinson waarbij overleggen verboden is!
Vincent deed hetzelfde vorige week, heeft ook zijn eigen graf gegraven, terwijl ze daar nog in de meerderheid waren.
Het oude kamp zuid heeft blijkbaar goede overtuigingskracht.
myname1 schreef:
13-10-2025 08:14
BAH wat een vies spel!
Ik hoop op ooit een Robinson waarbij overleggen verboden is!

Dat is opnametechnisch niet te doen. De filmcrew kan nooit 24/7 en op verschillende plekken tegelijk zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tja zo is het spel nu eenmaal. Ik noem dat niet vies. Er moet iemand weg. Niet stemmen is geen optie.
Hoe zie je het voor je dan, dat iedereen voor de stemming al openlijk zegt op wie hij/zij gaat stemmen? Dat werkt toch niet?
toulouse_74 schreef:
13-10-2025 10:29
Tja zo is het spel nu eenmaal. Ik noem dat niet vies. Er moet iemand weg. Niet stemmen is geen optie.
Hoe zie je het voor je dan, dat iedereen voor de stemming al openlijk zegt op wie hij/zij gaat stemmen? Dat werkt toch niet?
Er zit een heel groot verschil tussen zeggen op wie je gaat stemmen en een heel toneelstuk opvoeren. Het was niet voor niks dat een aantal kandidaten er veel moeite mee had. Het gebeurt wel vaker dat ze iemand laten geloven dat iedereen op A gaat en stiekem gaan ze op B. Maar Linda en Kevin gingen echt veel te ver. Vind ik.

Maar goed, Twan en Nordin samen op afvallerseiland vind ik dan wel weer leuk. En Twan kan nu terugkeren met munt, hopelijk gebeurt dat of geeft hij hem aan iemand anders die terugkeert. Ik vind het niet zo leuk dat oud kamp Zuid nu 1 voor 1 de anderen weg kan stemmen.
Roelof is alleen nog gespaard, omdat ze hem geen sterke speler vinden. De pijlen zijn nu gericht op Churandy. Hopelijk wint Noord de komende proeven. Dan moet Zuid in eigen vlees gaan snijden.
Twan en Nordin zullen waarschijnlijk een proef moeten doen, heel lang samen zullen zij ook niet zijn vermoed ik.
Het eiland is klein, daar kunnen met een beetje fatsoen 2 misschien 3 mensen verblijven.
Ik vermoed het eerste, steeds proeven doen en mocht Nordin die allemaal winnen, dan komt hij aanlopen bij het diner.
Karakter is wat je bent in het donker.
MidasWolf schreef:
13-10-2025 11:16
Twan en Nordin zullen waarschijnlijk een proef moeten doen, heel lang samen zullen zij ook niet zijn vermoed ik.
Het eiland is klein, daar kunnen met een beetje fatsoen 2 misschien 3 mensen verblijven.
Ik vermoed het eerste, steeds proeven doen en mocht Nordin die allemaal winnen, dan komt hij aanlopen bij het diner.
Vaak blijven er toch wel meerdere kandidaten over die op het laatst dan een proef/proeven moeten doen om te kijken wie er definitief naar de samensmelting gaat? Dat kan er ook meer dan een zijn.
In 2023 streden Mark, Jaimie en Eva om een plek, Mark en Jaimie mochten uiteindelijk naar de samensmelting.
Mousse28 schreef:
12-10-2025 23:51
Ik vond dat ook heel raar van Roelof. Hij vergeet even dat, al voelt hij zich helemaal thuis bij Kamp Zuid, hij geen Kamp Zuid is dus hij gewoon de volgende is.
Precies. Hij moet echt niet denken dat hij niet de volgende is daar.
Ik heb het idee dat ze de precieze invulling van afvallerseiland ook een beetje laten afhangen van wie er terecht komen. Dat er elke week gedueleerd wordt en uiteindelijk één of meerdere mensen terugkomen bij de samensmelting staat vast, maar je kunt natuurlijk de invulling wel aanpassen.
Nu zijn er bijvoorbeeld twee sterke spelers die je wel terug zou willen hebben, dus doe je liever niet direct een duel waar je er één verliest. Terwijl je bij een eliminatie van bijvoorbeeld een Linda dat wel kan doen omdat zij niet zo belangrijk is voor het verhaal en goede tv.
Ik denk dus dat Twan en Nordin nog niet gaan dueleren maar dat dat begint bij een derde persoon.
AnAppleADay schreef:
13-10-2025 14:36
Ik heb het idee dat ze de precieze invulling van afvallerseiland ook een beetje laten afhangen van wie er terecht komen. Dat er elke week gedueleerd wordt en uiteindelijk één of meerdere mensen terugkomen bij de samensmelting staat vast, maar je kunt natuurlijk de invulling wel aanpassen.
Nu zijn er bijvoorbeeld twee sterke spelers die je wel terug zou willen hebben, dus doe je liever niet direct een duel waar je er één verliest. Terwijl je bij een eliminatie van bijvoorbeeld een Linda dat wel kan doen omdat zij niet zo belangrijk is voor het verhaal en goede tv.
Ik denk dus dat Twan en Nordin nog niet gaan dueleren maar dat dat begint bij een derde persoon.
Dat denk ik ook. En ik denk ook dat welke proef wanneer gespeeld wordt beïnvloed wordt door de teamsamenstelling. Nordin was eruit, dus een proef op kracht ging zijn kamp nooit meer winnen, dus kwam er nu een proef waarin dat niet belangrijk was, zodat het nog spannend is.
Minik schreef:
13-10-2025 14:43
Dat denk ik ook. En ik denk ook dat welke proef wanneer gespeeld wordt beïnvloed wordt door de teamsamenstelling. Nordin was eruit, dus een proef op kracht ging zijn kamp nooit meer winnen, dus kwam er nu een proef waarin dat niet belangrijk was, zodat het nog spannend is.
Dat kan je natuurlijk maar tot zekere hoogte doen ivm aantal deelnemers per proef maar denk inderdaad dat er wel iets te kiezen is.

Sowieso kwam ik er dus laatst pas achter dat ze vaak tegelijk filmen met de edities van andere landen zodat de proef-opstellingen meerdere keren gebruikt kunnen worden. :idee:
Ik denk inderdaad ook dat ze de volgorde van de proeven niet perse helemaal vast hebben liggen.
Een andere editie heb ik ook wel eens gezien dat er een proef was met plek voor minstens 10 mensen en toen waren ze met veel minder.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven