Dr. Martens - Nieuw of tweedehands?
vrijdag 10 oktober 2025 om 10:40
Na jaren twijfelen heb ik de knoop doorgehakt: Ik wil mijn eerste paar Dr. Martens (Pascal Virginia) aanschaffen. Maar ik weet niet of ik ze nieuw wil kopen en €200 wil uitgeven of dat ik ze voor de helft van Vinted pluk. Ik vind namelijk nog steeds €200 erg veel geld voor een paar schoenen maar ik vind het ook wel een beetje een risico om ze op Vinted te kopen dus twijfel, twijfel.. Wat zouden jullie doen?
zaterdag 11 oktober 2025 om 00:06
Ik koop vaak tweedehands kleding op Vinted maar mijn Docs zijn nieuw. Heb beide paren wel met enorme korting gekocht. Eentje bij About You en de andere via Yoox.
Ik zal wel een uitzondering zijn maar ik heb mijn Docs nog nooit echt hoeven inlopen. En ik heb ze altijd van dat stugge leer. Ik vind ze lekker lopen maar op een gegeven moment verandert er wel wat in de zolen. Dan gaat die 'bounce' er uit en wordt de zool harder.
Ik zal wel een uitzondering zijn maar ik heb mijn Docs nog nooit echt hoeven inlopen. En ik heb ze altijd van dat stugge leer. Ik vind ze lekker lopen maar op een gegeven moment verandert er wel wat in de zolen. Dan gaat die 'bounce' er uit en wordt de zool harder.
zaterdag 11 oktober 2025 om 00:25
Ik heb inmiddels 4 paar Virginia’s.
Eerste zwarte paar was drama met inlopen: kon er eerst maar even mee zitten, zo’n pijn.
Toen het zooltje eruit gehaald, dat ging beter en paar weken later zooltje er weer in. Nu kan ik mijn eigen zooltjes er zelfs in dragen. ( later nog eens een nieuw paar zwarte gekocht, die kon ik direct aan zonder inlopen)
Als eerste paar zou ik nieuwe kopen .
En als tip dus, zooltje eruit mocht je ze moeten inlopen.
Eerste zwarte paar was drama met inlopen: kon er eerst maar even mee zitten, zo’n pijn.
Toen het zooltje eruit gehaald, dat ging beter en paar weken later zooltje er weer in. Nu kan ik mijn eigen zooltjes er zelfs in dragen. ( later nog eens een nieuw paar zwarte gekocht, die kon ik direct aan zonder inlopen)
zaterdag 11 oktober 2025 om 09:18
zaterdag 11 oktober 2025 om 09:22
Ik heb normaal maat 37 en ik heb zelf al zooltjes dus de huidige zool gaat er sowieso uit. Maar maat 37 was écht mega strak als in dat het echt pijn deed, afknelde en ik kon er niet eens op lopenkiddootje schreef: ↑11-10-2025 00:25Ik heb inmiddels 4 paar Virginia’s.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in