Mode & Beauty alle pijlers

Dr. Martens - Nieuw of tweedehands?

10-10-2025 10:40 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na jaren twijfelen heb ik de knoop doorgehakt: Ik wil mijn eerste paar Dr. Martens (Pascal Virginia) aanschaffen. Maar ik weet niet of ik ze nieuw wil kopen en €200 wil uitgeven of dat ik ze voor de helft van Vinted pluk. Ik vind namelijk nog steeds €200 erg veel geld voor een paar schoenen maar ik vind het ook wel een beetje een risico om ze op Vinted te kopen dus twijfel, twijfel.. Wat zouden jullie doen?
Ik koop vaak tweedehands kleding op Vinted maar mijn Docs zijn nieuw. Heb beide paren wel met enorme korting gekocht. Eentje bij About You en de andere via Yoox.

Ik zal wel een uitzondering zijn maar ik heb mijn Docs nog nooit echt hoeven inlopen. En ik heb ze altijd van dat stugge leer. Ik vind ze lekker lopen maar op een gegeven moment verandert er wel wat in de zolen. Dan gaat die 'bounce' er uit en wordt de zool harder.
Ik heb inmiddels 4 paar Virginia’s.
Eerste zwarte paar was drama met inlopen: kon er eerst maar even mee zitten, zo’n pijn.
Toen het zooltje eruit gehaald, dat ging beter en paar weken later zooltje er weer in. Nu kan ik mijn eigen zooltjes er zelfs in dragen. ( later nog eens een nieuw paar zwarte gekocht, die kon ik direct aan zonder inlopen)

Als eerste paar zou ik nieuwe kopen .
En als tip dus, zooltje eruit mocht je ze moeten inlopen.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb ze gisteren (nieuw) besteld met korting, vandaag worden ze al bezorgd :-D Ik kon op Vinted ook niet echt wat vinden, veel vragen alsnog de hoofdprijs en ik vind het risico dat ze nep zijn of de staat van de schoen toch wel te groot.
kiddootje schreef:
11-10-2025 00:25
Ik heb inmiddels 4 paar Virginia’s.
Eerste zwarte paar was drama met inlopen: kon er eerst maar even mee zitten, zo’n pijn.
Toen het zooltje eruit gehaald, dat ging beter en paar weken later zooltje er weer in. Nu kan ik mijn eigen zooltjes er zelfs in dragen. ( later nog eens een nieuw paar zwarte gekocht, die kon ik direct aan zonder inlopen)

Als eerste paar zou ik nieuwe kopen .
En als tip dus, zooltje eruit mocht je ze moeten inlopen.
Ik heb normaal maat 37 en ik heb zelf al zooltjes dus de huidige zool gaat er sowieso uit. Maar maat 37 was écht mega strak als in dat het echt pijn deed, afknelde en ik kon er niet eens op lopen🙈 Maat 38 was een stuk beter! Denk ook dat dat komt door mijn zooltjes, die zijn iets dikker dan het zooltje zelf van de schoen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven