Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine
zondag 12 oktober 2025 om 10:02
Vanmorgen nog gedaan maar niets te zien behalve een verdwaalde vogel
Haha donderdag zei een collega (al 20
jaar samen, 4 kinderen en getrouwd) nog dat ze heel blij was dat ze nooit heeft hoeven Tinderen en daten. Maar ik hoop echt dat het goed komt tussen jullie Mus! Of nouja dat de twijfels van je man weggaan. Beeldbellen zou ik nooit doen maar snel afspreken wel, alleen dan wil ik wel eerst een leuk en vlot gesprek.
Maar het is ook lastig Emmely om met de weinige informatie die je hebt van een profiel iemand naar links of rechts te swipen. Ik hoor ook van alle mensen om mij heen (die lange relaties hebben) dat ze hun vriend/man op een site nooit naar rechts hadden geswiped.
zondag 12 oktober 2025 om 10:04
Meelezer hier. Dat zei ik ook altijd tegen iedereen, totdat de relatie uitgaat…. Zeg nooit nooit.Pupke schreef: ↑12-10-2025 10:02Vanmorgen nog gedaan maar niets te zien behalve een verdwaalde vogel
jaar samen, 4 kinderen en getrouwd) nog dat ze heel blij was dat ze nooit heeft hoeven Tinderen en daten.Maar ik hoop echt dat het goed komt tussen jullie Mus! Of nouja dat de twijfels van je man weggaan. Beeldbellen zou ik nooit doen maar snel afspreken wel, alleen dan wil ik wel eerst een leuk en vlot gesprek.
Maar het is ook lastig Emmely om met de weinige informatie die je hebt van een profiel iemand naar links of rechts te swipen. Ik hoor ook van alle mensen om mij heen (die lange relaties hebben) dat ze hun vriend/man op een site nooit naar rechts hadden geswiped.
Voor iedereen een groene tuin
zondag 12 oktober 2025 om 10:18
Pupke schreef: ↑12-10-2025 10:02Vanmorgen nog gedaan maar niets te zien behalve een verdwaalde vogel
jaar samen, 4 kinderen en getrouwd) nog dat ze heel blij was dat ze nooit heeft hoeven Tinderen en daten. Maar ik hoop echt dat het goed komt tussen jullie Mus! Of nouja dat de twijfels van je man weggaan. Beeldbellen zou ik nooit doen maar snel afspreken wel, alleen dan wil ik wel eerst een leuk en vlot gesprek.
Ik begrijp ergens wel dat een 'leuk en vlot' gesprek motivatie geeft om die persoon te ontmoeten, maar als je eens heel eerlijk naar jezelf bent: waren die personen in werkelijkheid ook zo leuk en vlot als via de app? Of was die verwachting er gewoon? Want dan valt het dus in de meeste gevallen tegen.
Misschien eens op date gaan met iemand die alles behalve leuk en vlot appt? Gewoon eens over een hele andere boeg gooien?
zondag 12 oktober 2025 om 10:27
Mee eens. Iemand kan op de app zo anders zijn dan in het echt. En dat geldt niet alleen voor relaties, maar net zo goed bij vriendschappen en familieleden heb ik gemerkt.Marathonloopster schreef: ↑12-10-2025 10:18Ik begrijp ergens wel dat een 'leuk en vlot' gesprek motivatie geeft om die persoon te ontmoeten, maar als je eens heel eerlijk naar jezelf bent: waren die personen in werkelijkheid ook zo leuk en vlot als via de app? Of was die verwachting er gewoon? Want dan valt het dus in de meeste gevallen tegen.
Misschien eens op date gaan met iemand die alles behalve leuk en vlot appt? Gewoon eens over een hele andere boeg gooien?![]()
Voor iedereen een groene tuin
zondag 12 oktober 2025 om 11:22
GroenTuintje schreef: ↑12-10-2025 10:27Mee eens. Iemand kan op de app zo anders zijn dan in het echt. En dat geldt niet alleen voor relaties, maar net zo goed bij vriendschappen en familieleden heb ik gemerkt.
Dat van te voren appen/chatten wordt veel te belangrijk gemaakt. Maar ik snap het wel, want zo was ik dus zelf ook. Niet iedereen kan leuk en vlot appen/chatten kwam ik achter. Kwaliteiten liggen dan elders.
Mijn huidige liefde appt met spelfouten en rare zinnen
zondag 12 oktober 2025 om 12:04
De mijne ookMarathonloopster schreef: ↑12-10-2025 11:22Dat van te voren appen/chatten wordt veel te belangrijk gemaakt. Maar ik snap het wel, want zo was ik dus zelf ook. Niet iedereen kan leuk en vlot appen/chatten kwam ik achter. Kwaliteiten liggen dan elders.
Mijn huidige liefde appt met spelfouten en rare zinnenals ik die tegen was gekomen op Bumble was ik nooit met hem op date gegaan. Hij heeft gewoon geen gevoel voor taal.

zondag 12 oktober 2025 om 12:56
Haha die van mij ook een slimme beta
zondag 12 oktober 2025 om 16:36
Ik weet natuurlijk alleen wat Musman me hierover vertelt. En ik kan me voorstellen dat hij dat nou niet meteen tegen mij zou zeggen als zijn vrienden hem dat zouden aanraden. Wat hij erover vertelt is dat het ze vooral heel leuk voor hem vinden dat hij weer iemand is tegengekomen. En aan het begin (weet niet hoe dat nu is) zaten ze de afstand vooral te relativeren.
The impossible only takes a little longer
zondag 12 oktober 2025 om 16:41
Ja, dat geldt voor mij ook. Maar daar bedoel ik niet mee dat ik Musman qua uiterlijk niet aantrekkelijk vond. Hij viel binnen de bandbreedte: leuk genoeg, maar niet in katzwijm vanwege het uiterlijk. Ik bedoel meer dat ik voor het eerst voor een emotioneel beschikbare man ben gevallen, waar je in principe een gezonde relatie mee zou kunnen opbouwen.
maandag 13 oktober 2025 om 08:46
Nee, het zegt inderdaad niets dat chatten. Maar het kan wel net even die motivatie geven om zin te hebben om iemand te ontmoeten.
En mensen moeten beoordelen op foto's is eigenlijk ook een heel raar iets. Ik zou mijn exen waarschijnlijk ook niet hebben uitgezocht op basis van wat foto's.
Het blijft lastig dat online daten.
En mensen moeten beoordelen op foto's is eigenlijk ook een heel raar iets. Ik zou mijn exen waarschijnlijk ook niet hebben uitgezocht op basis van wat foto's.
Het blijft lastig dat online daten.
maandag 13 oktober 2025 om 09:14
Ja, daarom heb ik ontdekt dat (voor mij) even videobellen een hoop tijdverspilling voorkomt. Het kan gewoon vanaf de bank, je kunt het elk moment afkappen (vind ik lastiger als je tegenover elkaar in het café zit) en je weet meteen een heleboel. Of de foto's kloppen, zijn stem, zijn mimiek en of het een weirdo is of niet. En daarna zijn de zenuwen voor een eventuele eerste (echte) ontmoeting ook veel minder.
Maar ik ben hier geloof ik de enige die fan is hè?
Maar ik ben hier geloof ik de enige die fan is hè?

maandag 13 oktober 2025 om 09:20
Mus* schreef: ↑13-10-2025 09:14Ja, daarom heb ik ontdekt dat (voor mij) even videobellen een hoop tijdverspilling voorkomt. Het kan gewoon vanaf de bank, je kunt het elk moment afkappen (vind ik lastiger als je tegenover elkaar in het café zit) en je weet meteen een heleboel. Of de foto's kloppen, zijn stem, zijn mimiek en of het een weirdo is of niet. En daarna zijn de zenuwen voor een eventuele eerste (echte) ontmoeting ook veel minder.
Maar ik ben hier geloof ik de enige die fan is hè?![]()
We hebben allemaal onze eigen dingen waar we fan van zijn
Ik vond Breeze een verademing omdat het zoveel tijd en frustratie scheelt in swipen en chatten. En de mannen zijn gewoon serieuzer. Andere hebben het chatten toch weer even nodig ofzo.
Videobellen deed ik ook nooit omdat ik mezelf er anders op vind uit zien of overkomen dan in real life. Daarnaast voelde ik me er ook niet prettig bij.
Er is maar één feit dat de waarheid is: real life ontmoetingen, dus écht daten, zegt alles
maandag 13 oktober 2025 om 09:26
Mus* schreef: ↑13-10-2025 09:14Ja, daarom heb ik ontdekt dat (voor mij) even videobellen een hoop tijdverspilling voorkomt. Het kan gewoon vanaf de bank, je kunt het elk moment afkappen (vind ik lastiger als je tegenover elkaar in het café zit) en je weet meteen een heleboel. Of de foto's kloppen, zijn stem, zijn mimiek en of het een weirdo is of niet. En daarna zijn de zenuwen voor een eventuele eerste (echte) ontmoeting ook veel minder.
Maar ik ben hier geloof ik de enige die fan is hè?![]()
Of je de enige bent, weet ik niet, maar ik ben ook geen fan van vantevoren telefoneren of videobellen. Ik spreek liever snel af in de kroeg. Ik wil weten of iemand je aankijkt als hij praat, hoe hij het bedienend personeel behandelt, of hij gaat zitten wachten totdat ik de rekening betaal etc.
Over LATten/samenwonen: ik weet echt heel, heel erg zeker dat ik niet wil samenwonen. Maar ik herken ook wel wat -ik meen- Melon en Attraverso schreven: in mijn vorige relatie was het er op enig moment ingeslopen dat de weekends ALTIJD voor samen waren. Ik werk fulltime dus de werkweken zijn druk en sociale contacten plande ik dan doordeweeks, en mijn vrije weekend ging dan op aan die relatie.
Mijn ervaring met daten met mannen van mijn leeftijd is dat samenwonen wel altijd het toekomstplan moet zijn, of op zijn minst een stip aan de horizon. Dat wil ik dus niet. Maar zo'n ingesleten gewoonte van elk weekend samen, wil ik ook niet meer. Mijn ideale scenario zou zijn: een man die op fietsafstand woont, zodat je makkelijk even een wijntje bij elkaar kunt drinken/even samen eten/etc., en dat die relatie niet zo'n weekendvullend programma wordt.
Nou, dat wordt dus niks. Vandaar dat ik besloten heb even niet meer te daten. Het daten zelf vind ik nou niet bepaald echt heel leuk en wat ik wil lijkt me redelijk onbereikbaar, dus dan ben ik echt vele malen liever alleen.
maandag 13 oktober 2025 om 09:43
Compleet herkenbaar alles.MissUnderstood schreef: ↑13-10-2025 09:26Of je de enige bent, weet ik niet, maar ik ben ook geen fan van vantevoren telefoneren of videobellen. Ik spreek liever snel af in de kroeg. Ik wil weten of iemand je aankijkt als hij praat, hoe hij het bedienend personeel behandelt, of hij gaat zitten wachten totdat ik de rekening betaal etc.
Over LATten/samenwonen: ik weet echt heel, heel erg zeker dat ik niet wil samenwonen. Maar ik herken ook wel wat -ik meen- Melon en Attraverso schreven: in mijn vorige relatie was het er op enig moment ingeslopen dat de weekends ALTIJD voor samen waren. Ik werk fulltime dus de werkweken zijn druk en sociale contacten plande ik dan doordeweeks, en mijn vrije weekend ging dan op aan die relatie.
Mijn ervaring met daten met mannen van mijn leeftijd is dat samenwonen wel altijd het toekomstplan moet zijn, of op zijn minst een stip aan de horizon. Dat wil ik dus niet. Maar zo'n ingesleten gewoonte van elk weekend samen, wil ik ook niet meer. Mijn ideale scenario zou zijn: een man die op fietsafstand woont, zodat je makkelijk even een wijntje bij elkaar kunt drinken/even samen eten/etc., en dat die relatie niet zo'n weekendvullend programma wordt.
Nou, dat wordt dus niks. Vandaar dat ik besloten heb even niet meer te daten. Het daten zelf vind ik nou niet bepaald echt heel leuk en wat ik wil lijkt me redelijk onbereikbaar, dus dan ben ik echt vele malen liever alleen.
maandag 13 oktober 2025 om 09:54
MissUnderstood schreef: ↑13-10-2025 09:26Of je de enige bent, weet ik niet, maar ik ben ook geen fan van vantevoren telefoneren of videobellen. Ik spreek liever snel af in de kroeg. Ik wil weten of iemand je aankijkt als hij praat, hoe hij het bedienend personeel behandelt, of hij gaat zitten wachten totdat ik de rekening betaal etc.
Is het niet een beetje te zwart/wit om in een lat-relatie ieder heel weekend samen te zijn?
Mijn lief en ik wonen op een uur rijafstand van elkaar, en ja, we zijn in de weekenden wel samen, maar lang niet altijd hele weekenden. Ik zie mijn vrienden ook in de weekenden. Bijvoorbeeld op vrijdagavond eten en borrelen en vanaf zaterdagmiddag naar mijn vriend of hij naar mij.
Vrienden en relatie zien is gewoon te combineren vind ik.
maandag 13 oktober 2025 om 10:03
Zeker is dat zwart/wit, dat is nou precies mijn punt
. Ik hoef iemand niet elke weekend / het hele weekend te zien. Dat sloop er op enig moment in, en dan krijg je het er ook lastig weer uit.
Mijn ervaring met gescheiden mannen van eind 50, is dat ze weinig sociale contacten of echte vriendschappen hebben. Mannen zijn erg geneigd om emotionele verbinding bij hun partner te zoeken, en vriendschappen met andere mannen bestaan toch vaak uit het wekelijkse potje padel en een biertje. Dat weekend samen is voor hen dus belangrijk.
Een man die EN niet wil samenwonen EN zichzelf kan vermaken dus niet elk weekend op mij zit te wachten, is volgens mij moeilijker te vinden dan een kwaliteitsproduct in de Action.

Mijn ervaring met gescheiden mannen van eind 50, is dat ze weinig sociale contacten of echte vriendschappen hebben. Mannen zijn erg geneigd om emotionele verbinding bij hun partner te zoeken, en vriendschappen met andere mannen bestaan toch vaak uit het wekelijkse potje padel en een biertje. Dat weekend samen is voor hen dus belangrijk.
Een man die EN niet wil samenwonen EN zichzelf kan vermaken dus niet elk weekend op mij zit te wachten, is volgens mij moeilijker te vinden dan een kwaliteitsproduct in de Action.
maandag 13 oktober 2025 om 10:26
MissUnderstood schreef: ↑13-10-2025 10:03Een man die EN niet wil samenwonen EN zichzelf kan vermaken dus niet elk weekend op mij zit te wachten, is volgens mij moeilijker te vinden dan een kwaliteitsproduct in de Action.
Ik heb hem gevonden hoor! Die van mij propt zijn agenda elke week zo vol, dat hij moet zoeken naar tijd om (op afstand) met mij door te brengen. Maar fair enough, dat is ook wat ik leuk aan hem vond. Dat hij een sociaal leven heeft en hobby's en zo.
maandag 13 oktober 2025 om 11:12
Ha Mus, ja; ze zullen er vast zijn, maar ik ontmoet ze niet!
Ik weet gewoon van mezelf dat ik een vrij strikt beeld in mijn hoofd heb van wat ik zou willen en ik merk ook weinig (en daarmee bedoel ik: geen) bereidheid om concessies aan dat beeld te doen. En dat heeft er dan weer mee te maken dat ik mijn leven als alleenstaande eigenlijk heel prettig vind; er HOEFT niet perse een man bij, hoewel ik soms wel denk dat het leuk zou zijn.
En dan heb ik, zoals afgelopen weekend, een heerlijk weekend met Me, Myself and I na een drukke werkweek in het buitenland, en dan denk ik: wat een genot dat ik geen relatie heb
Ik weet gewoon van mezelf dat ik een vrij strikt beeld in mijn hoofd heb van wat ik zou willen en ik merk ook weinig (en daarmee bedoel ik: geen) bereidheid om concessies aan dat beeld te doen. En dat heeft er dan weer mee te maken dat ik mijn leven als alleenstaande eigenlijk heel prettig vind; er HOEFT niet perse een man bij, hoewel ik soms wel denk dat het leuk zou zijn.
En dan heb ik, zoals afgelopen weekend, een heerlijk weekend met Me, Myself and I na een drukke werkweek in het buitenland, en dan denk ik: wat een genot dat ik geen relatie heb

maandag 13 oktober 2025 om 12:05
MissUnderstood schreef: ↑13-10-2025 11:12Ha Mus, ja; ze zullen er vast zijn, maar ik ontmoet ze niet!
En dan heb ik, zoals afgelopen weekend, een heerlijk weekend met Me, Myself and I na een drukke werkweek in het buitenland, en dan denk ik: wat een genot dat ik geen relatie heb![]()
En wat als je nou een relatie hebt met iemand met wie je het heel fijn hebt?
Ik denk dat je je laatste zin kunt veranderen naar: wat heerlijk dat ik daarna in zijn armen kan liggen! of wat heerlijk dat hij een wijntje voor me heeft klaargezet!
Ik snap je verder wel hoor MissU, een relatie hoort geen bittere noodzaak te zijn om gelukkig te zijn.
maandag 13 oktober 2025 om 12:11
Dat had ik. Niet eens 600 meter afstand. En toch kwam ik in de knoei met 'ik moet ook nog tijd aan m'n relatie besteden'. In mijn hoofd dan he. Het was hem echt helemaal prima om elkaar een paar dagen niet te zien of dat ik liever met vriendinnen op pad ging en dan even snel koffie of een drankje te doen na die paar dagen. Maar na een paar dagen elkaar niet zien, voelde dat voor mij dan soms als een moetje. Dan wilde ik lekker een hele dag op de bank hangen en series kijken, maar dan 'moest' ik eigenlijk ook nog even koffie drinken met m'n lief. Of dan 'moest' het de dag erna maar even, want ja ik had hem al een paar dagen niet gezien.MissUnderstood schreef: ↑13-10-2025 09:26Of je de enige bent, weet ik niet, maar ik ben ook geen fan van vantevoren telefoneren of videobellen. Ik spreek liever snel af in de kroeg. Ik wil weten of iemand je aankijkt als hij praat, hoe hij het bedienend personeel behandelt, of hij gaat zitten wachten totdat ik de rekening betaal etc.
In het begin wilde ik echt wel elke vrije minuut met elkaar besteden, maar op den duur wordt dat toch normaal en de frequentie wat minder.
En als ik vriendinnen een paar dagen helemaal niet hoor is er geen man overboord, maar in een relatie werkt dat niet, vind ik tenminste.
Of zoals m'n vriendin dan zegt; jij moet een oproepvriend. Gewoon 1 wanneer het je uitkomt.
Gewoon _melon met login problemen
maandag 13 oktober 2025 om 12:25
Maar niet iedereen vindt dat heerlijk natuurlijk. En de meeste mensen gaan er nogal slecht op dat je dat 'ik kom vanavond (niet) bij je' pas op het laatste moment laat weten. Je weet toch aan het begin van zo'n buitenlandse werkweek niet of je op zondag zin hebt om in iemands armen te liggen?Marathonloopster schreef: ↑13-10-2025 12:05En wat als je nou een relatie hebt met iemand met wie je het heel fijn hebt?
Ik denk dat je je laatste zin kunt veranderen naar: wat heerlijk dat ik daarna in zijn armen kan liggen! of wat heerlijk dat hij een wijntje voor me heeft klaargezet!
Ik snap je verder wel hoor MissU, een relatie hoort geen bittere noodzaak te zijn om gelukkig te zijn.
Verwachtingen. Teleurstellingen.
Maar misschien ben ik wel te graag alleen haha.

Gewoon _melon met login problemen
maandag 13 oktober 2025 om 12:31
Marathonloopster schreef: ↑13-10-2025 12:05En wat als je nou een relatie hebt met iemand met wie je het heel fijn hebt?
Tuurlijk, die vetgedrukte zinnen zijn zeker de reden dat ik af en toe weer eens een datingprofiel afstof. Dat zou ik zeker wel willen.
Maar dan wel met de juiste man. En zo lang ik die man niet vind, vind ik het meer dan prima om alleen te zijn.
maandag 13 oktober 2025 om 12:38
Melon: elkaar een aantal dagen niet zien of horen in een relatie, zou ik helemaal niet erg vinden. In mijn ideale scenario hebben zowel hij als ik veel behoefte aan eigen-tijd, is er een diep vertrouwen in elkaar en een dermate stabiele basis zodat elkaar een aantal dagen niet spreken helemaal geen issue is, kan er op het laatste moment iets besloten of afgezegd worden. Is de tijd die je samen doorbrengt belangrijk, dus geen TV-kijkerij of huishoudelijk gedoe en weet je van elkaar dat de ander bereid is om midden in de nacht zijn/haar bed uit te komen bij nood of calamiteiten, maar is er bovenal vrijheid.
Een FWB zou voor mij niet werken, want te vrijblijvend. Een relatie zoals de meeste mannen die willen, is voor mij te beklemmend. Ik "zoek" een vrije geest die emotioneel stabiel is, iemand die mij niet nodig heeft om zijn leven leuk te maken maar mij wel de allerleukste op de hele wereld vindt, zonder dat ie mij dagelijks hoeft te zien etc. In mijn hoofd heb ik hierbij altijd een soort boswachter of meubelmaker in mijn hoofd, hahahahaha.
Een FWB zou voor mij niet werken, want te vrijblijvend. Een relatie zoals de meeste mannen die willen, is voor mij te beklemmend. Ik "zoek" een vrije geest die emotioneel stabiel is, iemand die mij niet nodig heeft om zijn leven leuk te maken maar mij wel de allerleukste op de hele wereld vindt, zonder dat ie mij dagelijks hoeft te zien etc. In mijn hoofd heb ik hierbij altijd een soort boswachter of meubelmaker in mijn hoofd, hahahahaha.
maandag 13 oktober 2025 om 12:43
_melon2 schreef: ↑13-10-2025 12:11Dat had ik. Niet eens 600 meter afstand. En toch kwam ik in de knoei met 'ik moet ook nog tijd aan m'n relatie besteden'. In mijn hoofd dan he. Het was hem echt helemaal prima om elkaar een paar dagen niet te zien of dat ik liever met vriendinnen op pad ging en dan even snel koffie of een drankje te doen na die paar dagen. Maar na een paar dagen elkaar niet zien, voelde dat voor mij dan soms als een moetje. Dan wilde ik lekker een hele dag op de bank hangen en series kijken, maar dan 'moest' ik eigenlijk ook nog even koffie drinken met m'n lief. Of dan 'moest' het de dag erna maar even, want ja ik had hem al een paar dagen niet gezien.
In het begin wilde ik echt wel elke vrije minuut met elkaar besteden, maar op den duur wordt dat toch normaal en de frequentie wat minder.
En als ik vriendinnen een paar dagen helemaal niet hoor is er geen man overboord, maar in een relatie werkt dat niet, vind ik tenminste.
Of zoals m'n vriendin dan zegt; jij moet een oproepvriend. Gewoon 1 wanneer het je uitkomt.
Dat bovenste gedeelte: klinkt alsof je gewoon niet verliefd was.
marathonloopster wijzigde dit bericht op 13-10-2025 12:45
2.74% gewijzigd

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in