Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5
zaterdag 10 mei 2025 om 21:03
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.
Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.
Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
woensdag 15 oktober 2025 om 06:57
Och Avo, je hoeft geen straf. Alles voelt fout en stout en eng en schaam. Maar je hoeft geen straf.
Je mag jezelf helpen door hier te zijn. Je mag willen dat het anders wordt. Je mag praten.
Durf je wel te delen straks dat het allemaal zo ontzettend fout en stout voelde? Dat je ergens wel hulp wil (anders zou je daar niet zijn), maar dat het zo fout voelt om dit te ontvangen? Mag ook per mail of brief als je het niet kan zeggen.
Je mag jezelf helpen door hier te zijn. Je mag willen dat het anders wordt. Je mag praten.
Durf je wel te delen straks dat het allemaal zo ontzettend fout en stout voelde? Dat je ergens wel hulp wil (anders zou je daar niet zijn), maar dat het zo fout voelt om dit te ontvangen? Mag ook per mail of brief als je het niet kan zeggen.

woensdag 15 oktober 2025 om 07:02
Je 'behoefte' aan straf snap ik, maar is niet terecht. Je doet het niet fout, je bent niet fout. Het kleine meisje dat zo dapper is mag gesteund worden. Misschien wil ze 's nachts niet zo alleen zijn? Of weten dat er iemand zorgt dat ze veilig blijft? Ergens in zo'n lange nacht even zien dat er iemand is en dat de mensen wat ze zo bang voor is er echt niet zijn en ik niet kunnen komen?
In gedachten kom ik even op vele afstand naast je zitten. Je bent veilig in het nu.
In gedachten kom ik even op vele afstand naast je zitten. Je bent veilig in het nu.
Forever is a hell of a long time.
woensdag 15 oktober 2025 om 07:26
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Was vanmorgen letterlijk de weg kwijt. Had de stop met de trein gemist en ik ken de stad echt prima, maar wist niet meer terug te komen. Uiteindelijk met maps gevonden waar ik was en nu wel bijna op werk. Maar ook wel heel erg paniekerig nog, toen ik niet meer wist waar ik was in het donker was het complete paniek (schaam), ik trek dit zo slecht.
Forever is a hell of a long time.
woensdag 15 oktober 2025 om 10:03
O zo herkenbaar, een halte missen, denken dat je de weg wel weet en vervolgens raakt je oriëntatievermogen in verwarring. Ook de paniek, angst en schaamte die aangaat. De haast, maar blijven doorlopen.
Ik maak zelfs piepende geluidjes dan, dan toont zich weer even de innerlijke verdeeldheid - als ik even niet snap of het pijltje van de google route aangever nu voor- of achteruit aangeeft.
Laatst in een woonwijk van een groeikernplaats verdwaald op weg naar de sauna. Ik had een timeslot met sauna per minuut en kwam bijna een half uur te laat. Heerlijk gestresst beginnen daar.
Ik maak zelfs piepende geluidjes dan, dan toont zich weer even de innerlijke verdeeldheid - als ik even niet snap of het pijltje van de google route aangever nu voor- of achteruit aangeeft.
Laatst in een woonwijk van een groeikernplaats verdwaald op weg naar de sauna. Ik had een timeslot met sauna per minuut en kwam bijna een half uur te laat. Heerlijk gestresst beginnen daar.
woensdag 15 oktober 2025 om 10:09
Avo, ik denk aan je, duim voor je.
Alles wat je is ingepeperd en en veilig leek, opeens op de schop. Wel heel heel heel goed dat ze daar hameren op grenzen, dat ze jou daarin respect geven.
Ook dat even weglopen doseren en zelfzorg wordt genoemd en terugkomen een normale optie is.
Ik zou grootverbruiker deo en schone T- shirts zijn.
Alles wat je is ingepeperd en en veilig leek, opeens op de schop. Wel heel heel heel goed dat ze daar hameren op grenzen, dat ze jou daarin respect geven.
Ook dat even weglopen doseren en zelfzorg wordt genoemd en terugkomen een normale optie is.
Ik zou grootverbruiker deo en schone T- shirts zijn.
woensdag 15 oktober 2025 om 11:39
Sterkte vandaag, Avo!
Selune: ik zou dan ook kunnen verdwalen, zeker in het donker. Dan is mijn oriëntatievermogen opeens niet meer aanwezig, terwijl ik overdag precies weet waar ik ben. Kan me je stress (en verwijten aan jezelf 'Waarom...?') ook zo goed voorstellen.
Selune: ik zou dan ook kunnen verdwalen, zeker in het donker. Dan is mijn oriëntatievermogen opeens niet meer aanwezig, terwijl ik overdag precies weet waar ik ben. Kan me je stress (en verwijten aan jezelf 'Waarom...?') ook zo goed voorstellen.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Je kunt wel meer jezelf worden.
woensdag 15 oktober 2025 om 13:13
Hai iedereen,
Allereerst wil ik zeggen dat ik het mooi vind zoals jullie met elkaar omgaan. Ik lees sinds een paar weken mee, ik moet eerlijk zijn dat ik niet alles heb gelezen. Ik loop ook tegen dingen aan en zou heel graag mee willen schrijven. Maar voor nu lees ik nog even mee zodat ik wat meer weet over jullie , want ik vind het wel fijn als ik op jullie berichten kan reageren al is het maar een knuffel. Want het is niet mijn bedoeling om alleen mijn emoties hier te schrijven, vandaar dat ik nog even meelees.
Misschien een beetje warrig geschreven maar goed bedoeld!
In ieder geval sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
Allereerst wil ik zeggen dat ik het mooi vind zoals jullie met elkaar omgaan. Ik lees sinds een paar weken mee, ik moet eerlijk zijn dat ik niet alles heb gelezen. Ik loop ook tegen dingen aan en zou heel graag mee willen schrijven. Maar voor nu lees ik nog even mee zodat ik wat meer weet over jullie , want ik vind het wel fijn als ik op jullie berichten kan reageren al is het maar een knuffel. Want het is niet mijn bedoeling om alleen mijn emoties hier te schrijven, vandaar dat ik nog even meelees.
Misschien een beetje warrig geschreven maar goed bedoeld!
In ieder geval sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in