Mode en verzorging, hoe doen andere singles dat? dit?
vrijdag 17 oktober 2025 om 11:58
Hoe doen jullie dit als jullie het hele weekend bijvoorbeeld thuis blijven en je weet dat je geen bezoek krijgt of de deur uit hoeft?
Kleed jij je altijd leuk aan? Doe je je oude kloffie aan? Gebruik je make- up op die dagen ( als je dat anders ook doet?)
Ik vind het soms lastig. Als ik weet dat ik een afspraak heb of de deur uitga dan kleed ik me, leuk aan, gebruik ik make-up en een geurtje.
Maar als ik weet dat ik de hele dag niemand zie, vind ik het soms lastig.
Hoe doen jullie dat?
Kleed jij je altijd leuk aan? Doe je je oude kloffie aan? Gebruik je make- up op die dagen ( als je dat anders ook doet?)
Ik vind het soms lastig. Als ik weet dat ik een afspraak heb of de deur uitga dan kleed ik me, leuk aan, gebruik ik make-up en een geurtje.
Hoe doen jullie dat?
vrijdag 17 oktober 2025 om 13:56
vrijdag 17 oktober 2025 om 13:57
Maar dan heeft wat je aan hebt toch niets met single zijn of niet te maken?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 17 oktober 2025 om 14:05
of zo lang in een relatie, dat die relatie voelt als een heerlijke comfortabele hoody en warme sokkenTaskmaster schreef: ↑17-10-2025 13:29Ohhhh wat een geneuzel weer, iedereen.
"Hoezo is er een verschil als je single bent?"
Die mensen zijn duidelijk al veel te lang in een relatie en zijn de joys van het single zijn vergeten of zo.
en niet als een strak pak en hoge hakken
vrijdag 17 oktober 2025 om 14:10
Als ikweet dat ik zowiezo d deur niet uit ga dan trek ik een jogging broek en een trui aan of m'n snuddie, huispak etc. Een enkele keer loop ik gewoon de hele dag in mijn pyjama en badjas. En soms bedenk ik me savonds dan pas dat ik m'n haar nog niet eens gekamd heb. Maar ik ga ook wel eens uitgebreid in bad en neem overal lekker de tijd voor, maskertje etc.
vrijdag 17 oktober 2025 om 14:16
Of hebben dat al vanaf het begin.Lila-Linda schreef: ↑17-10-2025 14:05of zo lang in een relatie, dat die relatie voelt als een heerlijke comfortabele hoody en warme sokken
en niet als een strak pak en hoge hakken
vrijdag 17 oktober 2025 om 14:20
Ik denk dat TO gewoon bedoelt: als je weet dat je de hele dag geen ander mens ziet, doe je dan je best iets van je uiterlijk te maken of niet?
Mijn antwoord (en single, maar dat terzijde): dat hangt ervan af. Soms loop ik de hele zondag in mijn vrij lelijke joggingpak met mijn haar in een rare staart, geen make-up en mijn bril op. Op sommige van die dagen mag het al een wonder heten als ik ordentelijk gedouched heb.
En soms heb ik daar geen zin in en trek ik iets leuks aan, krul mijn haar en doe ik make-up op. Gewoon voor mezelf, omdat ik daar dan vrolijk van word.
Mijn antwoord (en single, maar dat terzijde): dat hangt ervan af. Soms loop ik de hele zondag in mijn vrij lelijke joggingpak met mijn haar in een rare staart, geen make-up en mijn bril op. Op sommige van die dagen mag het al een wonder heten als ik ordentelijk gedouched heb.
En soms heb ik daar geen zin in en trek ik iets leuks aan, krul mijn haar en doe ik make-up op. Gewoon voor mezelf, omdat ik daar dan vrolijk van word.
vrijdag 17 oktober 2025 om 14:33
MissUnderstood schreef: ↑17-10-2025 14:20Ik denk dat TO gewoon bedoelt: als je weet dat je de hele dag geen ander mens ziet, doe je dan je best iets van je uiterlijk te maken of niet?
Ja, dat bedoel ik inderdaad.
Als je een relatie hebt, dan is er een reden om je leuk aan te kleden en parfum enzo op te doen en make-up.
Maar als je alleen bent is die er misschien minder. Ja, voor jezelf kan je dat doen en dat doe ik ook, maar soms ook niet. Bij mij heeft dat zeker te maken met het hebben van een relatie. Ten tijde van mijn relatie zorgde ik er altijd voor dat ik er leuk en verzorgd uitzag. Niet omdat dat van ' hem moest', maar omdat ik zelf er graag leuk uit wilde zien.
vrijdag 17 oktober 2025 om 14:50
Ja dat klopt.
Ik weet dat er mensen zijn, die in een relatie het niet belangrijk vinden wat hun partner van hun kleding en haarstijl e.d. vindt. Ik snap dat helemaal niet, je wilt er toch leuk uitzien voor je partner?
Ik hield er zeker rekening mee.
Dus vandaar mijn vraag aan singles, maar iedereen mag natuurlijk antwoorden.
vrijdag 17 oktober 2025 om 15:00
Wadapatja schreef: ↑17-10-2025 14:50Ja dat klopt.
Ik weet dat er mensen zijn, die in een relatie het niet belangrijk vinden wat hun partner van hun kleding en haarstijl e.d. vindt. Ik snap dat helemaal niet, je wilt er toch leuk uitzien voor je partner?
Maar wat vind je dan precies lastig?
vrijdag 17 oktober 2025 om 15:07
Bij mij niet. Al het uiterlijke vertoon was bij mij exact hetzelfde toen ik single was als dat het nu met een relatie is. Thuis = comfortabel, de deur uit = verzorgder. Om een neutrale indruk te maken bij mensen die me niet kennen, want vreemden denken al gauw dat er iets mis met je is als je haar of kleding "raar" is, of niet bij elkaar past. Maar bij vriend hoef ik toch niet een bepaalde indruk te maken. Hij kent me al.

Dus, mode en verzorging: gewoon volgens mijn eigen standaarden? Dat je jezelf een beetje prettig voelt over hoe je eruit ziet?
Het enige wat ik anders doe in een relatie is dat ik beter op m'n hygiëne let. Dus toch maar 's ochtends oksels wassen, deodorant op en een schoon shirt aan op een vrije dag, in plaats van gewoon uit bed rollen en in die kleding blijven rondlopen. Anders ruik je tegen het middaguur mijn okselzweet. Voor mij binnenshuis acceptabel, maar vriend hoeft daar niet onder te lijden.

Of dat ik zelf nog wel een extra dagje met mijn vette haar zou kunnen lopen als ik toch vrij ben, en dus ook zo weer naar bed ging. Maar nu was ik het dan toch voor het slapengaan, omdat we samen slapen.
vrijdag 17 oktober 2025 om 15:07
Ik, single, doe echt geen enkele moeite als ik weet dat ik niemand zie.
Maar ik zie ook niet de noodzaak om in een relatie er iedere dag 'leuk uit te willen zien voor je partner'. Ook dan is af en toe een dag 'geen enkele moeite' toch ook prima? Je relatie is toch meer dan alleen 'er leuk uitzien voor elkaar', van een dagje pyjama wordt je beeld van de ander niet anders, in mijn ogen.
Maar ik zie ook niet de noodzaak om in een relatie er iedere dag 'leuk uit te willen zien voor je partner'. Ook dan is af en toe een dag 'geen enkele moeite' toch ook prima? Je relatie is toch meer dan alleen 'er leuk uitzien voor elkaar', van een dagje pyjama wordt je beeld van de ander niet anders, in mijn ogen.
vrijdag 17 oktober 2025 om 15:12
Mijn partner vind me al leuk.Wadapatja schreef: ↑17-10-2025 14:50Ja dat klopt.
Maar zowel met als zonder partner wissel ik dus af. Net een beetje hoe ik me voel en wat er gaat gebeuren die dag.
vrijdag 17 oktober 2025 om 15:13
Zet je dan ook je wekker eerder dan de zijn zodat je je make up en haar kan doen?Wadapatja schreef: ↑17-10-2025 14:33Ja, dat bedoel ik inderdaad.
Als je een relatie hebt, dan is er een reden om je leuk aan te kleden en parfum enzo op te doen en make-up.
Maar als je alleen bent is die er misschien minder. Ja, voor jezelf kan je dat doen en dat doe ik ook, maar soms ook niet. Bij mij heeft dat zeker te maken met het hebben van een relatie. Ten tijde van mijn relatie zorgde ik er altijd voor dat ik er leuk en verzorgd uitzag. Niet omdat dat van ' hem moest', maar omdat ik zelf er graag leuk uit wilde zien.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 17 oktober 2025 om 15:15
Maar je hebt ook nog de optie dat je "inner circle" het leuk genoeg vindt. Dus dat je je comfortabel en tegelijkertijd ook leuk genoeg voor je partner voelt, al ben je niet kantoor-ready.Wadapatja schreef: ↑17-10-2025 14:50Ja dat klopt.

Vind je het lastig om zelf moeite te doen als er geen druk op zit van buitenaf, is dat je vraag? Want dan zou ik gewoon klein beginnen. Borstel door je haar en staart in, maar je hoeft het niet gelijk helemaal te stylen. 's Ochtends pyjama uit, je even wassen en aankleden, maar je hoeft niet meteen een gestreken bloes en pantalon aan en bijpassende sieraden om. Kan altijd nog als je toch de deur uit moet.

vrijdag 17 oktober 2025 om 15:25
Nee.
Wel is het eerste dat ik doe als ik wakker word, mijn tanden poetsen. Ik vind het heel vies om dat niet te doen en mijn partner dan een kus te geven of met hem te zoenen.
Maar ik weet dat er ook mensen zijn die dat raar en overdreven vinden.
vrijdag 17 oktober 2025 om 15:29
Maar wat maakt het uit wat een ander vindt? Je kunt toch voor jezelf beslissen wat jij wilt.
Ik douche bv iedere ochtend zodra ik uit bed rol. Kan me er ook niks bij voorstellen dat je niet gedoucht de dag begint. Of ik nou iemand zie of niet. Tanden poetsen hetzelfde. Ik lees hier ook mensen met ongekamd haar of alleen de kam erdoor. Nou én?
Hun standaard hoeft de mijne niet te zijn en andersom.
vrijdag 17 oktober 2025 om 15:30
Maar kun jij ook niet genieten van een partner die lekker zijn dikke sloffen aantrekt of een lekkere trui, omdat hij bij jou helemaal thuis is?Wadapatja schreef: ↑17-10-2025 14:50Ja dat klopt.
vrijdag 17 oktober 2025 om 15:30
vrijdag 17 oktober 2025 om 15:46
Ja maar, ja maar... ik kleed me toch voor mezelf, toch niet om 'indruk' te maken op mijn partner of andere mensen? Ik denk dat dat het verschil is. Als ik me niet kleed/douche/opmaak dan begin ik niet lekker aan mijn dag. Dan voel ik me bleeehWadapatja schreef: ↑17-10-2025 14:33Ja, dat bedoel ik inderdaad.
Ik ben vandaag aan het werk, en ik vind dat ik er leuk uitzie. Jeans/shirt/bontbodywarmer. Als ik vanavond alleen thuis ben trek ik mn schoenen uit, maar verder hou ik het aan, want mijn kleding zit ook gewoon lekker. Ik zit niet in een keurslijf wanneer ik aangekleed ben. Als het niet lekker zit, dan koop ik het niet. Schoenen doe ik altijd uit als ik thuis ben. Het enige wat ik thuis weleens uitdoe en wissel voor een trui is een colbert.
vrijdag 17 oktober 2025 om 15:47
Ik ben niet single maar ik voel me wel beter als ik mascara op doe, dus dat doe ik meestal wel. Verder draag ik buitenhuis fijne iets nettere broeken maar binnen altijd joggingbroeken en geen bh
. Dus als iemand aanbelt en niet blijft doe ik juist een trui aan haha.
Ik heb een goeie vriendin die er netjes en verzorgd uitziet terwijl ze dan een joggingbroek, een trui en geen make up draagt. Dus voor mij ligt het ook echt aan het type kleding.

Ik heb een goeie vriendin die er netjes en verzorgd uitziet terwijl ze dan een joggingbroek, een trui en geen make up draagt. Dus voor mij ligt het ook echt aan het type kleding.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in