Mode en verzorging, hoe doen andere singles dat? dit?
vrijdag 17 oktober 2025 om 11:58
Hoe doen jullie dit als jullie het hele weekend bijvoorbeeld thuis blijven en je weet dat je geen bezoek krijgt of de deur uit hoeft?
Kleed jij je altijd leuk aan? Doe je je oude kloffie aan? Gebruik je make- up op die dagen ( als je dat anders ook doet?)
Ik vind het soms lastig. Als ik weet dat ik een afspraak heb of de deur uitga dan kleed ik me, leuk aan, gebruik ik make-up en een geurtje.
Maar als ik weet dat ik de hele dag niemand zie, vind ik het soms lastig.
Hoe doen jullie dat?
Kleed jij je altijd leuk aan? Doe je je oude kloffie aan? Gebruik je make- up op die dagen ( als je dat anders ook doet?)
Ik vind het soms lastig. Als ik weet dat ik een afspraak heb of de deur uitga dan kleed ik me, leuk aan, gebruik ik make-up en een geurtje.
Maar als ik weet dat ik de hele dag niemand zie, vind ik het soms lastig.
Hoe doen jullie dat?
vrijdag 17 oktober 2025 om 19:52
vrijdag 17 oktober 2025 om 20:05
Je kunt toch prima eerst douchen en dan een zacht pak aantrekken?GebruikerOnbekend123 schreef: ↑17-10-2025 19:24Nou zit er natuurlijk nog wel verschil tussen iemand die z’n sloffen of een comfortabele trui aantrekt en iemand die uit bed rolt en dan ongewassen en omgekamt de hele dag in z’n pyjama rondloopt. Dat eerste lijkt me prima, gezellig en knus zelfs wat mij betreft. Dat laatste vind ik echt smerig. De basis hygiëne toepassen (je wassen/douchen/baden, tanden poetsen, haren kammen en iets schoons aantrekken) is toch niet zoveel gevraagd?
Dit topic gaat toch niet over stink oksels, remsporen ongepoetste tanden?
vrijdag 17 oktober 2025 om 20:40
Voor de mensen die zeggen dat ze zich leuk aankleden voor zichzelf: zou je dan ook nog je haren in de krul zetten en een leuk jurkje aantrekken op een onbewoond eiland?
Voor TO: als ik niemand zie, loop ik in een joggingbroek en een verwassen hoodie rond. Als mijn verkering hier is, dan heb ik thuis meestal een spijkerbroek of een strakke comfy broek aan en een iets minder verwassen trui. Echt netjes is zonde als je vier katten hebt (daar is de verkering inmiddels ook achter). Als ik de deur uit ga, dan kleed ik me wat leuker (van spijkerbroek tot jurk).
Voor TO: als ik niemand zie, loop ik in een joggingbroek en een verwassen hoodie rond. Als mijn verkering hier is, dan heb ik thuis meestal een spijkerbroek of een strakke comfy broek aan en een iets minder verwassen trui. Echt netjes is zonde als je vier katten hebt (daar is de verkering inmiddels ook achter). Als ik de deur uit ga, dan kleed ik me wat leuker (van spijkerbroek tot jurk).
The impossible only takes a little longer
vrijdag 17 oktober 2025 om 20:46
Zeg je nu dat je je leuk aankleedt voor anderen?Mus* schreef: ↑17-10-2025 20:40Voor de mensen die zeggen dat ze zich leuk aankleden voor zichzelf: zou je dan ook nog je haren in de krul zetten en een leuk jurkje aantrekken op een onbewoond eiland?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 17 oktober 2025 om 20:59
Mus* schreef: ↑17-10-2025 20:40Voor de mensen die zeggen dat ze zich leuk aankleden voor zichzelf: zou je dan ook nog je haren in de krul zetten en een leuk jurkje aantrekken op een onbewoond eiland?
Dit is precies wat ik bedoel. Daarom het onderscheid tussen single zijn en de hele dag thuis blijven of wel iemand om je heen hebben voor wie je je leuk kunt aankleden en.op kunt doffen.
vrijdag 17 oktober 2025 om 21:03
Maar ook In een relatie kun je je soms leuk aankleden en ook soms in een duffe hoody rondhangen
vrijdag 17 oktober 2025 om 21:13
vrijdag 17 oktober 2025 om 21:19
BeeDifferent schreef: ↑17-10-2025 21:13Maar wat is er dan zo lastig voor jou?
Daar geef je maar geen antwoord op.
O, sorry. Ik vind het lastig om me soms helemaal leuk aan te kleden en op te tutten en te make-uppen, sieraden en alles. Als ik de hele dag alleen ben en geen afspraken heb. Dan denk ik......voor wie doe ik het eigenlijk?
Terwijl ik dat wel doe als ik de deur uitga of ga werken.
vrijdag 17 oktober 2025 om 21:23
Waarom zou je het dan van jezelf moeten doen?Wadapatja schreef: ↑17-10-2025 21:19O, sorry. Ik vind het lastig om me soms helemaal leuk aan te kleden en op te tutten en te make-uppen, sieraden en alles. Als ik de hele dag alleen ben en geen afspraken heb. Dan denk ik......voor wie doe ik het eigenlijk?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 17 oktober 2025 om 21:29
Ik ben zo'n goorlap. Als ik een paar dagen de deur niet uithoef, doe ik zo vanuit bed de comfortabele kleren van de vorige dag aan. Aan mijn haar doe ik niks, make-up al helemaal niet. En, o schande, ik douche niet vaker dan een keer in de drie dagen. Om het af te toppen loop ik thuis soms ook gewoon de hele dag zonder mijn kunstgebit in. Er wordt hier toch nooit aangebeld. Dus waarom zou ik in godsnaam aan de slag gaan met leuke jurkjes, lippenstift en oorbellen?
Overigens heb ik nog nooit enge schimmelinfecties of uitslag aan mijn afkeurenswaardige levenswijze overgehouden.
Overigens heb ik nog nooit enge schimmelinfecties of uitslag aan mijn afkeurenswaardige levenswijze overgehouden.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
vrijdag 17 oktober 2025 om 21:32
Wadapatja schreef: ↑17-10-2025 21:19O, sorry. Ik vind het lastig om me soms helemaal leuk aan te kleden en op te tutten en te make-uppen, sieraden en alles. Als ik de hele dag alleen ben en geen afspraken heb. Dan denk ik......voor wie doe ik het eigenlijk?
Het hoeft toch ook niet. Doe wat je wilt.
Er zit ook nog wat tussen opgedirkt en verslonst in hè.
vrijdag 17 oktober 2025 om 21:37
Doe ik wel met ondergoed en sokken, maar niet met de rest, dat mag een dag of meer luchten en dan nog een ronde (en dan regelmatig nog een dagje, zeker voor een spijkerbroek).
Ik ga elke ochtend douchen en kleed me altijd normaal aan (behalve bij ziekte). Op werkdagen soms net iets netter,maar ik draag nooit een huispak en zeer zelden een joggingbroek en kleed me ook niet om als ik thuiskom na het werk. Hoogstens een warmere trui in de winter als ik op de bank ga zitten en op het werk een dunnere trui heb gedragen. Haren doe ik ‘s ochtends altijd, maar make up dan weer bijna nooit. Verschil tussen single of getrouwd is er voor mij niet.
vrijdag 17 oktober 2025 om 21:41
vrijdag 17 oktober 2025 om 21:49
Het is geen driedelig grijs hoor, gewoon een zachte HEMA-pyjama en thuis een oud verwassen allegaartje. Scheten laten vind ik dan weer niet iets wat je in gezelschap doet.bijtie schreef: ↑17-10-2025 17:55Ik pas me wel aan als ik samenwoon maar dit zou ik niet trekken, dat ik in een keurige pyjama moet zitten.
Bij mij fungeert oude kleding als thuiskleding, als dat mij een zwerver maakt volgens mijn partner mag hij zelf een eind gaan zwerven.
Je kan wel proberen continu lekker fris en mooi te zijn en je scheten in te houden maar wat als je oud of ziek wordt, je moet een stoma, nouja al die argumenten die altijd voorbijkomen in deze discussie.
Vreemde trend wat mij betreft al dat overdreven clean en netjes zijn, terwijl we anderzijds elkaar continu wijzen op verspilling en vervuiling.
Niet persoonlijk bedoeld overigens hoor, ik werd getriggerd door de woordkeuzes.
vrijdag 17 oktober 2025 om 22:04
Maar waarom kapotte en bevlekte kleding? Er is toch zat lekker zittend spul te krijgen zonder er als een dakloze bij te moeten lopen?
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 17 oktober 2025 om 22:05
Vind ik ook wat overdreven. Ik draag mijn badjas dagelijks. In de avond, na het douchen. Over mijn pyjama heen. Een uurtje, soms twee uurtjes voor ik naar bed ga. Ik slaap uiteraard niet in mijn badjas.
Ik zie geen enkele reden waarom die badjas elke dag uitgewassen zou moeten worden.
vrijdag 17 oktober 2025 om 22:07
Zucht. Ik had het over een hele dag dragen. Dus vanaf 9 uur dat je opstaat tot 23 dat je naar bed gaat zonder bij het opstaan even gedoucht te hebben.Itsnojoke schreef: ↑17-10-2025 22:05Vind ik ook wat overdreven. Ik draag mijn badjas dagelijks. In de avond, na het douchen. Over mijn pyjama heen. Een uurtje, soms twee uurtjes voor ik naar bed ga. Ik slaap uiteraard niet in mijn badjas.
Ik zie geen enkele reden waarom die badjas elke dag uitgewassen zou moeten worden.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 17 oktober 2025 om 22:08
Ja, dat snap ik ook niet. Ik begrijp dat iemand graag comfort wil. Ik begrijp ook dat stijl minder prioriteit heeft als je geen plannen hebt om de deur uit te gaan. Maar het hoeft toch echt niet meteen een complete zwerver look te zijn? Genoeg lekker zittende kleding die er gewoon als normale kleding uitziet.
vrijdag 17 oktober 2025 om 22:11
Wadapatja schreef: ↑17-10-2025 21:19O, sorry. Ik vind het lastig om me soms helemaal leuk aan te kleden en op te tutten en te make-uppen, sieraden en alles. Als ik de hele dag alleen ben en geen afspraken heb. Dan denk ik......voor wie doe ik het eigenlijk?
Dat is ook lastig en dat hoeft toch ook helemaal niet? Waarom zo streng voor jezelf?
vrijdag 17 oktober 2025 om 22:13
vrijdag 17 oktober 2025 om 22:20
Mijniebelle schreef: ↑17-10-2025 22:11Dat is ook lastig en dat hoeft toch ook helemaal niet? Waarom zo streng voor jezelf?
Thanks.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in