Mode en verzorging, hoe doen andere singles dat? dit?
vrijdag 17 oktober 2025 om 11:58
Hoe doen jullie dit als jullie het hele weekend bijvoorbeeld thuis blijven en je weet dat je geen bezoek krijgt of de deur uit hoeft?
Kleed jij je altijd leuk aan? Doe je je oude kloffie aan? Gebruik je make- up op die dagen ( als je dat anders ook doet?)
Ik vind het soms lastig. Als ik weet dat ik een afspraak heb of de deur uitga dan kleed ik me, leuk aan, gebruik ik make-up en een geurtje.
Maar als ik weet dat ik de hele dag niemand zie, vind ik het soms lastig.
Hoe doen jullie dat?
Kleed jij je altijd leuk aan? Doe je je oude kloffie aan? Gebruik je make- up op die dagen ( als je dat anders ook doet?)
Ik vind het soms lastig. Als ik weet dat ik een afspraak heb of de deur uitga dan kleed ik me, leuk aan, gebruik ik make-up en een geurtje.
Maar als ik weet dat ik de hele dag niemand zie, vind ik het soms lastig.
Hoe doen jullie dat?
vrijdag 17 oktober 2025 om 15:52
Het eerste wat wij allebei doen als we thuiskomen is onze “volwassenbroek “ uitdoen en wollen sloffen aanLila-Linda schreef: ↑17-10-2025 15:30Maar kun jij ook niet genieten van een partner die lekker zijn dikke sloffen aantrekt of een lekkere trui, omdat hij bij jou helemaal thuis is?

vrijdag 17 oktober 2025 om 16:13
Ik heb thuis altijd 'thuiskleren' aan (jogging/pyjamabroek met wijd t-shirt en/of grote trui), en mijn man ook. Zodra we thuiskomen gaan de 'buitenkleren' uit en bij mij ook de sieraden af. Ik videobel ook in die thuiskleren voor m'n werk, wat ik zelf eigenlijk wel raar vind want ik kleed me op m'n werk juist heel zorgvuldig, maar goed.
Mijn 'buitenkleren' zijn niet minder comfortabel dan m'n 'thuiskleren', dus dat is niet de reden. Het is meer een gevoel van 'zo, nu zijn we lekker samen thuis' ofzo. De 'thuiskleren' zijn bij mij juist ook heel erg gekoppeld aan de aanwezigheid van m'n man.
Mijn 'buitenkleren' zijn niet minder comfortabel dan m'n 'thuiskleren', dus dat is niet de reden. Het is meer een gevoel van 'zo, nu zijn we lekker samen thuis' ofzo. De 'thuiskleren' zijn bij mij juist ook heel erg gekoppeld aan de aanwezigheid van m'n man.
vrijdag 17 oktober 2025 om 16:19
Ik heb kloffie in meerdere gradaties. Bij mijn vriend heb ik een keurige pyjama voor de hangmomenten. Thuis heb ik een oude pyjamabroek met haarverfvlekken en een vest met een scheur erin die ik heb gerepareerd met wol in een afwijkende kleur. Als we gaan samenwonen neem ik die niet mee, want hij vindt het wel fijn als ik er niet letterlijk uitzie als een zwerver. Huiselijk is dus prima, maar niet alle remmen los

vrijdag 17 oktober 2025 om 16:48
Getrouwd.
Als we thuiskomen gooien we beiden onze "goede kleding" uit en morfen naar onze joggingbroek, fleece trui en ik mijn oversokken.
Ik draag sowieso nooit make-up en parfum alleen voor feestjes.
Het enige wat ik ten allen tijde en elke dag belangrijk vind is mijn haar kammen.
Mijn nachtshirt is dan weer énkel en alleen om van de badkamer naar het bed te lopen en terug en om in bed te dragen. Dat ding draag ik werkelijk nooit op het gelijkvloers.
Dat is één of andere imaginaire grens waar ik niet over ga, ook al omdat ik anders bevries.
Als we thuiskomen gooien we beiden onze "goede kleding" uit en morfen naar onze joggingbroek, fleece trui en ik mijn oversokken.
Ik draag sowieso nooit make-up en parfum alleen voor feestjes.
Het enige wat ik ten allen tijde en elke dag belangrijk vind is mijn haar kammen.
Mijn nachtshirt is dan weer énkel en alleen om van de badkamer naar het bed te lopen en terug en om in bed te dragen. Dat ding draag ik werkelijk nooit op het gelijkvloers.
Dat is één of andere imaginaire grens waar ik niet over ga, ook al omdat ik anders bevries.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 17 oktober 2025 om 16:49
Wadapatja schreef: ↑17-10-2025 14:50Ja dat klopt.
Ik weet dat er mensen zijn, die in een relatie het niet belangrijk vinden wat hun partner van hun kleding en haarstijl e.d. vindt. Ik snap dat helemaal niet, je wilt er toch leuk uitzien voor je partner?
Ik hield er zeker rekening mee.
Dus vandaar mijn vraag aan singles, maar iedereen mag natuurlijk antwoorden.
Waarom wil je zoiets dan van singles weten? je stelt daar een vraag die vooral gaat over mensen in een relatie, toch?

Wie zegt dat hij of zij of hen er sowieso niet leuk uit ziet in hun zachte broek en zonder make up?
Ik kan van opgedirkt genieten en van een heerlijke joggingbroek, beiden heeft z'n charmes. Ik hoef geen partner die mij alleen mooi vindt als ik opgeprikt en opgemaakt rondloop, speciaal voor hem en zelfde andersom, waarom is dat zo belangrijk?
Als je vanaf begin af aan gewoon jezelf bent, thuis en buiten huis, en die ander vindt dat helemaal oké en mooi genoeg, en hier is dat 20 jaar zo, wat is precies je probleem?
vrijdag 17 oktober 2025 om 16:55
Mijn partner vindt mij leuk genoeg zoals ik ben.Wadapatja schreef: ↑17-10-2025 14:50Ja dat klopt.
Ik weet dat er mensen zijn, die in een relatie het niet belangrijk vinden wat hun partner van hun kleding en haarstijl e.d. vindt. Ik snap dat helemaal niet, je wilt er toch leuk uitzien voor je partner?
Ik hield er zeker rekening mee.
Dus vandaar mijn vraag aan singles, maar iedereen mag natuurlijk antwoorden.
Ik hoef me toch echt niet op te dirken voor hem.
Make-up vindt ie tout court gewoon je reinste verspilling.
En hij hoeft zich ook niet op te dirken voor mij.
Het enige waar ik horens van krijg zijn de strandsletsen die hij regelmatig aan zijn voeten tenen heeft

(Terwijl ie 5 paar prima sandalen én nog een stel sloffen heeft staan.)
Is dit nu later?
vrijdag 17 oktober 2025 om 17:25
Jawel.
Als ze alleen thuis zijn en hun partner buitenshuis aan 't werk is.
Moet je natuurlijk wel zien dat je jezelf omkleedt 5 minuten voor partner thuiskomt

Installeer dus maar een Trace op zijn / haar telefoon om te kunnen volgen of hij / zij in de buurt is.
Is dit nu later?
vrijdag 17 oktober 2025 om 17:31
Ohhhhhh, daar is dat voor

Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 17 oktober 2025 om 17:55
Ik pas me wel aan als ik samenwoon maar dit zou ik niet trekken, dat ik in een keurige pyjama moet zitten.KamilleT schreef: ↑17-10-2025 16:19Ik heb kloffie in meerdere gradaties. Bij mijn vriend heb ik een keurige pyjama voor de hangmomenten. Thuis heb ik een oude pyjamabroek met haarverfvlekken en een vest met een scheur erin die ik heb gerepareerd met wol in een afwijkende kleur. Als we gaan samenwonen neem ik die niet mee, want hij vindt het wel fijn als ik er niet letterlijk uitzie als een zwerver. Huiselijk is dus prima, maar niet alle remmen los![]()
Bij mij fungeert oude kleding als thuiskleding, als dat mij een zwerver maakt volgens mijn partner mag hij zelf een eind gaan zwerven.
Je kan wel proberen continu lekker fris en mooi te zijn en je scheten in te houden maar wat als je oud of ziek wordt, je moet een stoma, nouja al die argumenten die altijd voorbijkomen in deze discussie.
Vreemde trend wat mij betreft al dat overdreven clean en netjes zijn, terwijl we anderzijds elkaar continu wijzen op verspilling en vervuiling.
Niet persoonlijk bedoeld overigens hoor, ik werd getriggerd door de woordkeuzes.
vrijdag 17 oktober 2025 om 18:17
Als ik nergens heen hoef heb ik de hele dag mijn pyjama en badjas aan en ongekamd haar. Als ik wel ergens heen ga (bijvoorbeeld de supermarkt) dan kleed ik me aan voordat ik er heen ga (dus vaak om 16:00 uur ofzo).
Ik deed dit ook toen ik nog samenwoonde.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
vrijdag 17 oktober 2025 om 18:23
Dat is best slonzigCleopatraVII schreef: ↑17-10-2025 18:17Als ik nergens heen hoef heb ik de hele dag mijn pyjama en badjas aan en ongekamd haar. Als ik wel ergens heen ga (bijvoorbeeld de supermarkt) dan kleed ik me aan voordat ik er heen ga (dus vaak om 16:00 uur ofzo).
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 17 oktober 2025 om 18:35
vrijdag 17 oktober 2025 om 18:40
vrijdag 17 oktober 2025 om 18:50
Haha ja, dat vind ik sowieso van in badjassen lopen. Kan er niets aan doen

Mijn badjas draag ik alleen in de sauna of de enkele keer dat de schone badhanddoeken nog in een wasmand beneden liggen en ik dat pas na het douchen ontdek.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 17 oktober 2025 om 18:57
Hier dan weer een badjassen-allergie.
Dat ding komt gewoon niet binnen in mijn huis.
Het is standaard foei-lelijk.
En ik ben als kind gestalkt met die dingen door mijn oma. Die ze in haar winkel verkocht.
En de onverkochte rommel aan haar kleinkinderen "cadeau deed".
Als ik dus ergens op afknap - naast strandsletsen - is het een man in een badjas

Is dit nu later?
vrijdag 17 oktober 2025 om 19:19
Hier op en top gekleed, stijlvol zakelijk, haar opgestoken, luchtje op, oorbellen in, matchende tas bij mijn schoenen naar het werk. Vriend strak in pak. Eenmaal thuis is het eerste wat we doen naar boven gaan, alles uittrekken, bevrijd worden van mijn beha, huispak aan, ik alle make up eraf poetsen, haar uitborstelen en met een elastiekje een flutknotje maken. En de rest van de avond zitten we dus lekker op de bank met de poezen. Mijn lief vind make up de grootste bullshit en heeft altijd al een voorkeur voor puur natuur gehad. Hij vindt met mazzel soms twee dezelfde happy socks maar meestal niet en ik vind dat prima
En we vinden elkaar gewoon net zo leuk in comfort kloffie. Heerlijk comfortabel je minst aantrekkelijke en minst sexy zelf zijn en elkaar gewoon net zo aantrekkelijk vinden
En we vinden elkaar gewoon net zo leuk in comfort kloffie. Heerlijk comfortabel je minst aantrekkelijke en minst sexy zelf zijn en elkaar gewoon net zo aantrekkelijk vinden
vrijdag 17 oktober 2025 om 19:24
Nou zit er natuurlijk nog wel verschil tussen iemand die z’n sloffen of een comfortabele trui aantrekt en iemand die uit bed rolt en dan ongewassen en omgekamt de hele dag in z’n pyjama rondloopt. Dat eerste lijkt me prima, gezellig en knus zelfs wat mij betreft. Dat laatste vind ik echt smerig. De basis hygiëne toepassen (je wassen/douchen/baden, tanden poetsen, haren kammen en iets schoons aantrekken) is toch niet zoveel gevraagd?Lila-Linda schreef: ↑17-10-2025 15:30Maar kun jij ook niet genieten van een partner die lekker zijn dikke sloffen aantrekt of een lekkere trui, omdat hij bij jou helemaal thuis is?
vrijdag 17 oktober 2025 om 19:28
Wissewis schreef: ↑17-10-2025 18:57Hier dan weer een badjassen-allergie.
Dat ding komt gewoon niet binnen in mijn huis.
Het is standaard foei-lelijk.
En ik ben als kind gestalkt met die dingen door mijn oma. Die ze in haar winkel verkocht.
En de onverkochte rommel aan haar kleinkinderen "cadeau deed".
Als ik dus ergens op afknap - naast strandsletsen - is het een man in een badjas.
Een badjas vind ik juist erg sexy bij de juiste man.

vrijdag 17 oktober 2025 om 19:37
Ik vind het zo smoezelig. En dan helemaal als er dagen in gehangen wordt en dat ding niet na een dag dragen gewassen wordt, zoals de meesten. Brrrr.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in