Geld & Recht alle pijlers

Pakketje weg, lege kluis

20-10-2025 21:34 49 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even frustratie ventileren en misschien weet hier iemand raad.
Via marktplaats had ik iets gekocht, met kopersbescherming. De verkoper heeft het dingetje ook opgestuurd, DHL was de bezorger, omdat ik niet aanwezig was werd het pakketje overgebracht naar een kluisjeswand van DHL in een supermarktvestiging in mijn woonplaats. Ik daarheen, QR-code gescand, kluisje ging open en... bleek leeg. Bij DHL staat nu in het systeem dat ik mijn pakje heb opgehaald. Bij marktplaats heb ik inmiddels toch maar aangegeven dat alles in orde is, anders krijgt de verkoper zijn geld niet terwijl hem geen blaam treft. Maar ik sta met lege handen. Gelukkig gaat het niet om een heel duur iets, rond 40 euro heb ik betaald. Ik vind het gewoon zo frustrerend! Bij DHL kom ik ook niet verder, een leeg kluisje past niet in de standaard vragen en adviezen etc. En iemand spreken schijnt onmogelijk te zijn, het is mij in elk geval niet gelukt. Chatten wel maar kwam ik ook niet verder mee.
Bij de kluisjeswand heb ik een briefje opgehangen, of iemand misschien mijn pakje in zijn kluisje heeft liggen. En ik heb een bericht in een lokale facebookgroep gezet. Want ergens zal het pakje toch moeten zijn? Is nu een dag of vier geleden. Iemand nog een goede tip?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Via de app van DHL kun je bij de ze ding contact opnemen (via de chatbot) met een medewerker. Die kunnen je dan verder helpen. Ik zie trouwens dat het ook via de website kan, je moet dus wel eerst langs Tracey (de bot).
Bij marktplaats heb ik inmiddels toch maar aangegeven dat alles in orde is, anders krijgt de verkoper zijn geld niet terwijl hem geen blaam treft.
Ik zou dit toch even hebben uitgesteld.

Als een grote partij als marktplaats vragen aan DHL gaat stellen is dat toch iets anders dan Mien uit Klazienaveen met alle respect.

Het klinkt alsof DHL het kluisje niet goed heeft dichtgedrukt óf het zelf achterover heeft gedrukt.
En dat kunnen zij in hun bestanden prima terugzien, op de seconde nauwkeurig.
En Marktplaats heeft toch wat kortere lijntjes naar DHL.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Ik heb dit gehad bij PostNL. Moest even langs de chatbot en in gesprek met de medewerker was het zomaar klaar.
Ze beloofde dat het pakket 2 dagen later bij pakketpunt X zou liggen (niet in de kluisjes, maar achter de balie) en dat was ook echt zo.

Maar goed. Geen DHL dus en niet via MP.
Gewoon _melon met login problemen
Staat er geen camerabeveiliging op die wand? Meestal is die er wel.
Heel vervelend voor je en ik hoop dat je je pakketje nog terug krijgt.

Maar niet heel duur zeg je? € 40?!!
KooktMetKnoflook schreef:
20-10-2025 21:45
Ik zou dit toch even hebben uitgesteld.

Als een grote partij als marktplaats vragen aan DHL gaat stellen is dat toch iets anders dan Mien uit Klazienaveen met alle respect.
Ik had ook gewacht met aangeven dat alles ok was. Dat is toch ook niet zo? De verkoper z'n geld gunnen is sympathiek, maar had altijd nog gekund nadat je eerst een probleem had gemeld / een onderzoek naar het vermiste pakket had aangevraagd.

Het is wel extra ingewikkeld geworden nu je hebt aangegeven dat je het pakket al in huis hebt. Ik vermoed namelijk dat je zelf geen partij in het pakket opsporen: de laatste keer dat ik een pakketje kwijt was moest de verzender een onderzoek aanvragen. Door 'alles is ok' aan te geven en het geld over te laten maken, is de verzender mogelijk minder happig op een onderzoek aanvragen. Ik zou in ieder geval mijn wenkbrauwen optrekken als de koper eerst aangeeft dat alles ok is, om daarna te melden dat het pakketje 'kwijt' is. Het kan wellicht niet eens meer als het via Marktplaats liep: het systeem geeft immers aan dat het bezorgd is door DHL en aangekomen bij koper.

Het briefje ophangen is wel een slimme zet. Heb je ook bij de balie gevraagd of daar een pakket is afgegeven? Daar zou ik het achterlaten als ik het pakket al gevonden had ik mijn kluisje voordat jij dat briefje ophing.

Succes, ik hoop dat er nog iets mogelijk is en/of het pakketje nog opduikt.
amaryllis wijzigde dit bericht op 20-10-2025 22:24
13.69% gewijzigd
Galileogalilei schreef:
20-10-2025 22:02

Maar niet heel duur zeg je? € 40?!!
Dat ligt maar net aan je inkomen of iets van €40 "heel duur" is of niet.
Raar dat je aangeeft dat alles oké is. Je hebt nu toch helemaal geen poot meer om op te staan? Waarom meld je iets dat niet klopt?
En 40 euro vind ik wel duur.
Vaak scannen ze pakketjes als bezorgd maar dan wordt het pas 1/2 dagen later bezorgd. Ik zou dus teruggaan naar het pakketpunt en nogmaals scannen, grote kans dat je pakketje dan in de kluis ligt.
Treesje4 schreef:
20-10-2025 22:24
Vaak scannen ze pakketjes als bezorgd maar dan wordt het pas 1/2 dagen later bezorgd. Ik zou dus teruggaan naar het pakketpunt en nogmaals scannen, grote kans dat je pakketje dan in de kluis ligt.
Dit heb ik bij thuisbezorging regelmatig gehad, maar als het in de kluis zou liggen dan lag het er altijd. Het lijkt me ook meer moeite om die kluisjes te "vullen" met niks en de dag erop terug te moeten komen als je daar toch al staat met je bus.
toulouse_74 schreef:
20-10-2025 22:20
Raar dat je aangeeft dat alles oké is. Je hebt nu toch helemaal geen poot meer om op te staan? Waarom meld je iets dat niet klopt?
En 40 euro vind ik wel duur.
Marktplaats staat toch los van DHL? TO heeft toch niet bij DHL aangegeven dat ze het pakje heeft?

TO, moest je niet bij de kluis bevestigen dat je je pakje goed aantrof? Of in ieder geval een smiley-enquête invullen bij de kluis?
Catan schreef:
20-10-2025 22:41
Marktplaats staat toch los van DHL? TO heeft toch niet bij DHL aangegeven dat ze het pakje heeft?

TO, moest je niet bij de kluis bevestigen dat je je pakje goed aantrof? Of in ieder geval een smiley-enquête invullen bij de kluis?
Niet als de verkoper het label via marktplaats heeft gekregen. Dan is in principe marktplaats de opdrachtgever zeg maar. TO had beter de verkoper kunnen benaderen met wat er aan de hand was zodat die marktplaats weer kon inlichten.
Catan schreef:
20-10-2025 22:41

Nee, maar voor DHL is TO helemaal geen partij. Hun klant (en degene die hun rekening betaalt) is marktplaats/de verkoper. Als er iets moet gebeuren, moeten die er achteraan, niet TO. En bij de verkoper/marktplaats is nu aangegeven dat het pakket ontvangen is. Ik zou als verkoper echt niet zomaar een onderzoek proberen in te laten stellen als iemand eerst aangeeft het goed ontvangen te hebben, en dan ineens toch niet.

Ik gebruik best vaak zo’n wand, al jaren, en ik heb nog nooit ook maar 1 vraag hoeven beantwoorden bij ophalen als de kluis eenmaal open was.
Ik heb uitvoerig contact gehad met de verkoper, hij heeft mij ook een foto van het pakje gestuurd zodat ik dat weer kan delen met DHL en de lokale apps hier. Ik had het goedkeuren van de betaling ook uitgesteld omdat het niet klopte dat alles in orde was, maar ja, verkoper kon er niets aan doen.
Met Marktplaats heb ik ook geprobeerd contact te krijgen, omdat ik met kopersbescherming had gekocht. Maar die zeggen dat ik bij DHL moet zijn, klopt ook, die hebben het pakje niet in de juiste kluis gelegd.
Bij DHL uitvoerig gechat, toen bleek dat ik bij de verkeerde afdeling zat. Zucht. Zoeken op de site leerde dat de verkoper een onderzoek zou moeten instellen, maar daar ligt het probleem niet. Het blijft ronddraaien in een kringetje, omdat de kwestie 'kluis geopend maar leeg' niet lijkt te bestaan. Straks weer gepoogd een klacht in te dienen, maar omdat de kwestie niet in de standaard rubrieken valt moet het sowieso via chat met een medewerker, die zijn er morgen natuurlijk pas weer tijdens kantooruren. Grrr, wat een tijd dat allemaal kost ook.
De tip van nogmaals proberen het kluisje te openen ga ik wel opvolgen, al verwacht ik niet dat het er nu wel ligt want ik ging het pas na een dag of drie halen. Ik denk ook niet dat het nog eens open gaat met dezelfde code, zeker niet omdat na het openen ik direct bericht ontving dat ik mijn pakket had opgehaald. Helaas is er in die supermarkt verder geen balie voor pakketten, er is alleen die muur met kluisjes.
Is het pakketje nog gescand nadat je de kluis hebt geopend?

Ik heb dit ongeveer een half jaar geleden gehad met een Vinted pakje: ook een lege kluis. Meteen gemeld bij de koerier, Vinted en de verkoper. Omdat het kluisje geopend was, werd het door Vinted als bezorgd beschouwd. De verkoper deed verder niets en de koerier gaf aan dat het mis was gegaan, maar ik alsnog bij Vinted aan moest kloppen (die het geld al aan de koper had vrijgegeven). Uiteindelijk heb ik contact gehad met mijn bank voor een reversed credit charge (en gekregen). Maar was een hoop gedoe…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ben je bij de supermarkt geweest?
Toevallig wilde ik onlangs bij een PostNL kluis een pakje versturen, dus ik de code intypen en een kluisje ging open. Tot mijn verbazing zat daar een pakje in. Ik heb dat pakje afgegeven bij de winkel waar de kluisjes voor stonden.
Met die kluisjes gaat vaak wat mis. Of dat ze er een verkeerd pakje in stoppen. Of dat het nog niet eens bezorgd is. Ik zou toch even een onderzoek laten instellen door DHL. En hopelijk komt het pakje alsnog boven water. Succes!
Voor iedereen een groene tuin
Yella78 schreef:
21-10-2025 01:23
Zoeken op de site leerde dat de verkoper een onderzoek zou moeten instellen, maar daar ligt het probleem niet.
Je hebt het wel heel ingewikkeld gemaakt door de koop al af te ronden. Maar je maakt het sowieso wel moeilijk, want hoezo kan de verkoper geen onderzoek laten instellen? Het klopt dat het probleem daar niet ligt, maar dat is natuurlijk altijd als de bezorgdienst iets verkeerd heeft gedaan. Het gaat er gewoon om dat iemand dat in gang moet zetten en dat de verzender daarvoor de aangewezen persoon is. Dus ik snap je gedachtengang hierover niet.
Precies hetz3lfde gehad via Vinted. Leeg DHL kluisje. Ging om e3n bedrag van €8,-
In het verleden veel energie en tijd gestoken in niet thuis bezorgde pakjes door DHL.
Waar vervolgens niets mee gedaan is.
Heb momenteel andere dingen aan mijn hoofd.
Wel gemeld maar er verder bewust niets mee gedaan.
Twee weken later lag het in mijn brievenbus.
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Huacachina schreef:
21-10-2025 08:08
Twee weken later lag het in mijn brievenbus.
Dan heb je nog geluk gehad. In mijn geval en na heel veel mailen bleek dat de koerier het uiteindelijk “vernietigd” had. En bleef maar wijzen naar Vinted die niets (meer) deed, want het was zogenaamd aangekomen nu het kluisje geopend was :bonk: .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
meisje85 schreef:
21-10-2025 08:08
Je hebt het wel heel ingewikkeld gemaakt door de koop al af te ronden. Maar je maakt het sowieso wel moeilijk, want hoezo kan de verkoper geen onderzoek laten instellen? Het klopt dat het probleem daar niet ligt, maar dat is natuurlijk altijd als de bezorgdienst iets verkeerd heeft gedaan. Het gaat er gewoon om dat iemand dat in gang moet zetten en dat de verzender daarvoor de aangewezen persoon is. Dus ik snap je gedachtengang hierover niet.
En dat ben ik met Meisje85 eens. Ik snap ook niet waarom je het geld voor de verkoper bij Marktplaats hebt vrijgegeven. Ik vind het sympathiek, maar je bent er zelf niet mee geholpen.
ik moet bij zo'n wand altijd aangeven of ik mijn pakket in handen heb nadat de kluis geopend is.

maar als je daar niet hebt aangegeven dat iets mis is én je hebt op mp aangegeven dat alles in orde is dan ben je het schaap ben ik bang
En doooooor!
Yella78 schreef:
21-10-2025 01:23
Ik heb uitvoerig contact gehad met de verkoper, hij heeft mij ook een foto van het pakje gestuurd zodat ik dat weer kan delen met DHL en de lokale apps hier. Ik had het goedkeuren van de betaling ook uitgesteld omdat het niet klopte dat alles in orde was, maar ja, verkoper kon er niets aan doen.
Met Marktplaats heb ik ook geprobeerd contact te krijgen, omdat ik met kopersbescherming had gekocht. Maar die zeggen dat ik bij DHL moet zijn, klopt ook, die hebben het pakje niet in de juiste kluis gelegd.
Bij DHL uitvoerig gechat, toen bleek dat ik bij de verkeerde afdeling zat. Zucht. Zoeken op de site leerde dat de verkoper een onderzoek zou moeten instellen, maar daar ligt het probleem niet. Het blijft ronddraaien in een kringetje, omdat de kwestie 'kluis geopend maar leeg' niet lijkt te bestaan. Straks weer gepoogd een klacht in te dienen, maar omdat de kwestie niet in de standaard rubrieken valt moet het sowieso via chat met een medewerker, die zijn er morgen natuurlijk pas weer tijdens kantooruren. Grrr, wat een tijd dat allemaal kost ook.
Verzender is opdrachtgever (of MP), opdracht wordt niet of niet correct uitgevoerd, waarom zou de verzender daar niets mee te maken hebben? Niet als dader, maar wel als benadeelde: de opdracht is niet compleet. Daarom moet de klacht daarvandaan komen. Dringender vragen of ze een onderzoek willen laten instellen dus, en zo nodig ze op hun verantwoordelijkheid wijzen. Je vindt zelf de info al op de website, waarom zo moeilijk blijven doen en in kringetjes ronddraaien?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven