Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat raar zeg. Goed dat je nog kon annuleren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees net de recensies door en er staan een paar recensies tussen van mensen die het dus pas na ontvangst gemerkt hebben. En de advertentie stond er nu weer op dus gelijk gerapporteerd.

Heel apart dat ze zo moeilijk doen over bepaalde merken, maar dat dit schijnbaar gewoon mag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zelf als verkoper even een dilemma. Ik had een jurkje met een kanten strook aan de onderkant verkocht en net wilde ik het inpakken en zie ik dat er helaas ineens een paar haaltjes in het kant zitten. Als ik inzoom op de foto's in de advertentie en goed kijk, zie ik mss ook een kleine oneffenheid, maar het is zeker niet meteen duidelijk te zien en ik had het jurkje er (helaas) opgezet als heel goed ipv veelgebruikt.
Ik heb nu dus geen idee of dat al was of dat het in de zak met te verkopen spullen aan een knoop of rits van een ander kledingstuk is blijven hangen, maar lang verhaal kort:
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik vind het echt vervelend, maar als ik zelf de verkoop annuleer, krijg ik volgens mij automatisch een slechte review toch? Is het dan evt beter om de koper een extra foto te sturen en te vragen of ze het zo nog wil hebben of om het gewoon te versturen en het evt zonder gedoe als retour te accepteren als de koper een probleem bij vinted meldt?
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
28-10-2025 21:29
Ik heb zelf als verkoper even een dilemma. Ik had een jurkje met een kanten strook aan de onderkant verkocht en net wilde ik het inpakken en zie ik dat er helaas ineens een paar haaltjes in het kant zitten. Als ik inzoom op de foto's in de advertentie en goed kijk, zie ik mss ook een kleine oneffenheid, maar het is zeker niet meteen duidelijk te zien en ik had het jurkje er (helaas) opgezet als heel goed ipv veelgebruikt.
Ik heb nu dus geen idee of dat al was of dat het in de zak met te verkopen spullen aan een knoop of rits van een ander kledingstuk is blijven hangen, maar lang verhaal kort:
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik vind het echt vervelend, maar als ik zelf de verkoop annuleer, krijg ik volgens mij automatisch een slechte review toch? Is het dan evt beter om de koper een extra foto te sturen en te vragen of ze het zo nog wil hebben of om het gewoon te versturen en het evt zonder gedoe als retour te accepteren als de koper een probleem bij vinted meldt?
Ik meld het gewoon met een extra foto.
Hoi, ik wilde net het jurkje inpakken voor verzending toen ik zag dat... (zie foto's)
Wil je de koop door laten gaan of annuleren?

Groetjes ..


Tot nu toe heeft eigenlijk niemand de bestelling daarom geannuleerd, en door middel van de foto heb je jezelf ingedekt voor het geval de koper achteraf wèl gaat klagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemon_Pledge schreef:
28-10-2025 22:09
Ik meld het gewoon met een extra foto.
Hoi, ik wilde net het jurkje inpakken voor verzending toen ik zag dat... (zie foto's)
Wil je de koop door laten gaan of annuleren?

Groetjes ..


Tot nu toe heeft eigenlijk niemand de bestelling daarom geannuleerd, en door middel van de foto heb je jezelf ingedekt voor het geval de koper achteraf wèl gaat klagen.
Ja, dat leek mij inderdaad ook wel de netste manier. Vind het echt vervelend en had het anders er zeker zo niet op gezet. 😞
Alle reacties Link kopieren Quote
Update, denk dat ze er toch iets mee gedaan hebben, ik heb de nieuwe advertentie van dezelfde carteridges gisteravond gerapporteerd en dit kreeg ik terug van Vinted

"Nadat we je melding hebben beoordeeld, hebben we actie ondernomen om sancties op te leggen *naam* voor het schenden van onze community-normen.

Het spijt ons dat je dit je is overkomen. Maar bedankt voor het melden – dankzij jouw hulp kunnen we van Vinted een community maken waar iedereen zich veilig kan voelen"
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
28-10-2025 22:12
Ja, dat leek mij inderdaad ook wel de netste manier. Vind het echt vervelend en had het anders er zeker zo niet op gezet. 😞
Kan gebeuren toch? Je meldt het in ieder geval.
Ik snap soms ook niet hoe ik iets over het hoofd heb gezien, en het pas zie als ik het product inpak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemon_Pledge schreef:
29-10-2025 05:32
Update, denk dat ze er toch iets mee gedaan hebben, ik heb de nieuwe advertentie van dezelfde carteridges gisteravond gerapporteerd en dit kreeg ik terug van Vinted

"Nadat we je melding hebben beoordeeld, hebben we actie ondernomen om sancties op te leggen *naam* voor het schenden van onze community-normen.

Het spijt ons dat je dit je is overkomen. Maar bedankt voor het melden – dankzij jouw hulp kunnen we van Vinted een community maken waar iedereen zich veilig kan voelen"
Ah goed zo!
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
28-10-2025 10:29
Ik vind het zo raar. Twee pakjes onderweg, met Mondial Relay en DpD. En allebei liggen sinds 22 oktober stil. Eentje vanuit Belgie of Frankrijk en de ander binnen Nederland.

Terwijl dingen die ik verstuur gewoon goed gaan.

Update: dpd is gaan bewegen, lijkt alsof het bij hun gewoon een week stilgelegen heeft.

Mondial heb ik gebeld (!) en die zijn een onderzoek gestart. Heel benieuwd wat daar uitkomt. Het is ook een item waar ik al maanden op zat te azen :|
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh fijn dat het pakketje van DPD weer in beweging is.
En wat frustrerend als je eindelijk een item hebt gevonden dat je heel graag wil, dat dat dan zoek lijkt te raken. Hopelijk komt het nog boven water voor je.
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
29-10-2025 07:56
Update: dpd is gaan bewegen, lijkt alsof het bij hun gewoon een week stilgelegen heeft.

Mondial heb ik gebeld (!) en die zijn een onderzoek gestart. Heel benieuwd wat daar uitkomt. Het is ook een item waar ik al maanden op zat te azen :|
Het maakt volgens mij weinig uit welke vervoerder je kiest, alleen dhl gaat meestal redelijk snel en zonder gedoe.

Mijn Vintedgo pakket staat nog steeds op dezelfde status
"Het pakket is onderweg naar pakketwinkel
07:40, maandag 13 oktober"

En het is een grote doos dus ik kan me niet voorstellen dat het ergens tussen is beland, of nog in een busje ligt. Ik denk haast dat ze het vergeten zijn om te scannen op het pakketpunt ofzo?
Maar de vraag is natuurlijk, welk pakketpunt hebben ze nu weer gekozen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had weer een pareltje vandaag: of ik twee items die samen 16 euro waren voor 11 euro wilde verkopen. Het is een merk dat populair is, dus nee. Het mooie is dan nog dat ze zelf items heeft staan voor de hoofdprijs. Wat denk je dan, wie niet waagt? :facepalm:
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren Quote
Cheshire-cat schreef:
29-10-2025 12:19
Ik had weer een pareltje vandaag: of ik twee items die samen 16 euro waren voor 11 euro wilde verkopen. Het is een merk dat populair is, dus nee. Het mooie is dan nog dat ze zelf items heeft staan voor de hoofdprijs. Wat denk je dan, wie niet waagt? :facepalm:
ik vind dit niet zo gek hoor. als je het een uur online hebt staan dan zou ik dit niet bieden, maar staan de items er al een paar weken dan zou ik denk ik ook 5 euro minder bieden met het idee op 13 á 14 euro uit te komen met jou
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
28-10-2025 21:29
Ik heb zelf als verkoper even een dilemma. Ik had een jurkje met een kanten strook aan de onderkant verkocht en net wilde ik het inpakken en zie ik dat er helaas ineens een paar haaltjes in het kant zitten. Als ik inzoom op de foto's in de advertentie en goed kijk, zie ik mss ook een kleine oneffenheid, maar het is zeker niet meteen duidelijk te zien en ik had het jurkje er (helaas) opgezet als heel goed ipv veelgebruikt.
Ik heb nu dus geen idee of dat al was of dat het in de zak met te verkopen spullen aan een knoop of rits van een ander kledingstuk is blijven hangen, maar lang verhaal kort:
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik vind het echt vervelend, maar als ik zelf de verkoop annuleer, krijg ik volgens mij automatisch een slechte review toch? Is het dan evt beter om de koper een extra foto te sturen en te vragen of ze het zo nog wil hebben of om het gewoon te versturen en het evt zonder gedoe als retour te accepteren als de koper een probleem bij vinted meldt?
Dat is bij mij ook 2 keer gebeurd. Beide keren heb ik het opgestuurd met een berichtje dat ze de aankoop achteraf via de ik heb een probleem knop konden annuleren.
Alle reacties Link kopieren Quote
broadway schreef:
29-10-2025 12:41
ik vind dit niet zo gek hoor. als je het een uur online hebt staan dan zou ik dit niet bieden, maar staan de items er al een paar weken dan zou ik denk ik ook 5 euro minder bieden met het idee op 13 á 14 euro uit te komen met jou
Team Cheshire-cat ;-) Daar ga ik dus echt niet in mee. Het fijne van Vinted vind (vond) ik dat er gewoon gekocht kan worden zonder gedoe van biedingen en berichten. De prijzen zijn daar meestal ook op aangepast. Als ik het sneller kwijt wil verlaag ik de prijs zelf wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemon_Pledge schreef:
29-10-2025 09:37
Maar de vraag is natuurlijk, welk pakketpunt hebben ze nu weer gekozen..


Dat is inderdaad steeds weer als roulette. Ik ga komende dagen een pakketje ophalen op 20 minuten fietsen. En nee, ik woon niet ergens in het buitengebied, maar gewoon in een grote stad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, ik heb voor de eerste keer te maken met een geschil via Vinted. Het gaat om gloednieuwe paardrijlaarzen, slechts een keer gedragen. Het gaat om laarzen met een lichte suede neus. Op deze neus zit aan de buitenkant een zwart vlekje van de stijgbeugel, ik verwacht dat het er met een gum zo uitgaat. Dit vlekje is duidelijk te zien op de foto. Nu wil de koper haar geld terug, omdat ze aangeeft dat de laarzen niet overeenkomen met de beschrijving. Daarin staat namelijk dat de laarzen slechts één keer zijn gedragen, wat ook de waarheid is. Ze geeft aan dat ze het probleem gaat melden, omdat ik niet akkoord ga met het terug geven van haar geld. Tot op heden heeft ze dit nog niet gedaan, maar ik heb haar wel geadviseerd om dit te doen aangezien ik vind dat ik in mijn recht sta.

Heeft iemand van jullie een soortgelijke ervaring, en zo ja, hoe goed ben je ''beschermd'' als verkoper? Ik heb naar eer en geweten gehandeld. Het gaat om een prijs van 130 euro. Daarnaast heeft ze ook een aantal recensies waarin de verkopers soortgelijke dingen hebben meegemaakt. Dit zag ik helaas te laat...
jillz1801 wijzigde dit bericht op 29-10-2025 15:30
1.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Het verhaal wordt nog mooier: ze zegt nu dat het geen originele Lipica laarzen zijn, omdat het merk nergens op de laarzen staat. Dit is absolute onzin, ik heb zelfs de factuur nog in mijn bezit. Mijn gevoel wordt steeds meer bevestigd, volgens mij gaat dit gewoon om een oplichter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Safrat schreef:
29-10-2025 12:47
Dat is bij mij ook 2 keer gebeurd. Beide keren heb ik het opgestuurd met een berichtje dat ze de aankoop achteraf via de ik heb een probleem knop konden annuleren.
En hebben ze toen geannuleerd? Hier heeft de koper na mijn extra foto's inmiddels geannuleerd. Prima, liever dat dan achteraf een boze of ontevreden koper.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jillz1801 schreef:
29-10-2025 15:42
Het verhaal wordt nog mooier: ze zegt nu dat het geen originele Lipica laarzen zijn, omdat het merk nergens op de laarzen staat. Dit is absolute onzin, ik heb zelfs de factuur nog in mijn bezit. Mijn gevoel wordt steeds meer bevestigd, volgens mij gaat dit gewoon om een oplichter.
Jeetje wat vervelend zeg. Ik ben benieuwd of ze dan nog een probleem gaat melden bij vinted (maar mij lijkt ook dat jij in je recht staat) of dat ze gewoon probeert te bluffen zodat je akkoord gaat met korting of geld terug (geen idee of dat kan zonder een probleem te melden eigenlijk maar toch)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had laatst een bod gedaan op iets maar dat is afgewezen. Naar mijn idee was mijn bod redelijk maar de verkoper vond duidelijk van niet. Ga het nu maar gewoon in de winkel halen, ben ik goedkoper uit dan de vraagprijs betalen+ kopersbescherming en verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
29-10-2025 21:44
En hebben ze toen geannuleerd? Hier heeft de koper na mijn extra foto's inmiddels geannuleerd. Prima, liever dat dan achteraf een boze of ontevreden koper.
Nee, blijkbaar was het geen probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
29-10-2025 21:46
Jeetje wat vervelend zeg. Ik ben benieuwd of ze dan nog een probleem gaat melden bij vinted (maar mij lijkt ook dat jij in je recht staat) of dat ze gewoon probeert te bluffen zodat je akkoord gaat met korting of geld terug (geen idee of dat kan zonder een probleem te melden eigenlijk maar toch)
Waar je niet mee akkoord moet gaan, ook eventueel terugsturen ook niet.

Zou denk ik zelf misschien alvast die bon/bewijs en gezeur melden bij Vinted via het Itje.
Dat ge hoopt dat de koper en er gewoon uitkomen maar dat gevoel krijgt dat ze wel eens de boel probeert te flessen dat jij ( niet jij maar de verkoper in dit topic) de bon zelfs nog hebt ect.
En dan zou ik ook alvast melden bij deze koopster, dat jij al contact hebt gehad met Vinted hierover.

Dat heeft vaak 2 functies, Vinted is echt vaker op de hand van de partij die hen contacteert, ook al is advies dat je eerst samen moet proberen er uit te komen, wat jij ook doet maar lijkt dat ze degene die zelf contact opneemt en bewijs zonder gedoe kan produceren vaker te geloven.

En het schrikt een deel van de azijnpissers en kleine oplichters af.
Niet geschoten is altijd mis.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven