Wat is jouw guilty kerst pleasure?

29-10-2025 12:33 172 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is opgedragen aan Rabarbara.

Vertel; wat is jouw guilty kerst pleasure?
Ragoutbakjes? Foute kersttruien? Een fotoshoot met het hele gezin in kerstpyjama?

Ben benieuwd!
star⁴ wijzigde dit bericht op 29-10-2025 12:37
0.56% gewijzigd
yasmijn schreef:
29-10-2025 13:45
Ik doe niet aan kerstmeuk.

Jaarlijks komt wereldwijd zo’n 8 miljoen ton plastic in de oceanen terecht.

Daar breekt het niet af, maar verbrokkelt tot microplastics die in dieren, drinkwater en zelfs de lucht worden teruggevonden.

Ik ben een partypooper nu zeker. 🎄
Waarom zou kerstmeuk van plastic moeten zijn en maar 1 jaar meegaan?
moiren wijzigde dit bericht op 29-10-2025 15:11
0.48% gewijzigd
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ik ben vooral van elk jaar hetzelfde doen. Misschien best saai, maar ik vind het prima zo.
1e kerstdag naar kerstcircus in Carre met vriend en kind, daarna naar mijn ouders en daar gourmetten en ijstaart.
2e kerstdag met zijn drieën uitslapen en uitbuiken en toch wat van het kerstontbijt eten en daarna naar de schoonfamilie of de schoonfamilie bij ons. Eerst een flinke wandeling en daarna kaasfondue.
3e kerstdag is met vrienden wat leuks doen. Dit jaar naar Lumineuze nachten.
de "echte" kerstliedjes zoals de herdertjes, middenin de winternacht enz..
Vroeger op lagere school begonnen we de week na kerst al met oefenen. Iedere ochtend, aan het einde met voor de lunch kwamen de kaarsjes op tafel, ging het licht uit en maar zingen met z'n allen. :love:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Moiren schreef:
29-10-2025 15:06
Waarom zou kerstmeuk van plastic moeten zijn en maar 1 jaar meegaan?
Precies! Foute kerstliedjes zijn wel meuk, maar niet van plastic en je doet er jaren mee.
Kerstinrichting van de Intratuin :heart: elk jaar loop ik daar een paar keer doorheen.
Ik ben pas geleden voor het eerst in die in Duiven geweest. Geweldig!!
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
jojojo schreef:
29-10-2025 15:08
Ik ben vooral van elk jaar hetzelfde doen. Misschien best saai, maar ik vind het prima zo.
1e kerstdag naar kerstcircus in Carre met vriend en kind, daarna naar mijn ouders en daar gourmetten en ijstaart.
2e kerstdag met zijn drieën uitslapen en uitbuiken en toch wat van het kerstontbijt eten en daarna naar de schoonfamilie of de schoonfamilie bij ons. Eerst een flinke wandeling en daarna kaasfondue.
3e kerstdag is met vrienden wat leuks doen. Dit jaar naar Lumineuze nachten.

Klinkt helemaal niet saai, juist hartstikke leuk!
Azura schreef:
29-10-2025 15:23
Kerstinrichting van de Intratuin :heart: elk jaar loop ik daar een paar keer doorheen.
Ik ben pas geleden voor het eerst in die in Duiven geweest. Geweldig!!
Heb je geen mensen geslagen daar? Zo druk de laatste keer dat ik er was, hele kerstgedachte weg :biggrin:
De Muppets kijken
Deze kijken wij altijd:
https://www.youtube.com/watch?v=vGDTAB4Ubqo
De Sneeuwman, dat muziekje hoort echt bij Kerst voor mij.
O en de lichtjesavonden in de Orchideeën Hoeve. Busladingen bejaarden, maar ik vind het kneuterig leuk.
star⁴ wijzigde dit bericht op 29-10-2025 15:40
0.96% gewijzigd
Samen met mijn zus aan de piano tweestemmige christmascarols zingen. Het lukt niet elk jaar, maar zo leuk en kersterig !
yasmijn schreef:
29-10-2025 13:45
Ik doe niet aan kerstmeuk.

Jaarlijks komt wereldwijd zo’n 8 miljoen ton plastic in de oceanen terecht.

Daar breekt het niet af, maar verbrokkelt tot microplastics die in dieren, drinkwater en zelfs de lucht worden teruggevonden.

Ik ben een partypooper nu zeker. 🎄
Gelukkig gooi ik mijn kersttruien en kerstdorp van Lego niet in zee na de kerst…
O, en ik heb een glitterjurkje, dat ik het hele jaar niet aandoe, maar met kerst wel. Ik weet niet of dat nou een guilty pleasure is maar normaal zul je mij niet in glitter zien. Met kerst dus wel.
Star⁴ schreef:
29-10-2025 15:26
Heb je geen mensen geslagen daar? Zo druk de laatste keer dat ik er was, hele kerstgedachte weg :biggrin:
Ik had wel de neiging ja. Maar ik woon totaal niet in de buurt en wilde het uitstapje niet laten verpesten door de hoeveelheid mensen. Heb mijn ogen uitgekeken.
Irregular_Choice schreef:
29-10-2025 15:36
Gelukkig gooi ik mijn kersttruien en kerstdorp van Lego niet in zee na de kerst…
Ik gooi ook niks weg, tenzij kapot. Als ik het niet meer leuk vind, gaat het naar de kringloop.
azura wijzigde dit bericht op 29-10-2025 16:01
Reden: verbetering
1.54% gewijzigd
tenzij
Rabarbara schreef:
29-10-2025 13:10
Gekleurde kerstverlichting. Maar dat vindt de rest van het gezin te sjompig, dus heb ik een heel klein hoekje.
Ik weet waar jij wegkomt nu ;)

In dat kader: ik heb deze kersttrui:

Afbeelding
Amare schreef:
29-10-2025 15:43
tenzij
Afbeelding
nellievermicelli wijzigde dit bericht op 29-10-2025 15:53
42.38% gewijzigd
NellieVermicelli schreef:
29-10-2025 15:47
Ik weet waar jij wegkomt nu ;)

In dat kader: ik heb deze kersttrui:

Afbeelding
Ja, ik bedacht me later dat ik beter een ander woord had kunnen gebruiken, maar zij vinden het echt sjompig, niet "tokkie."
Prachtige trui trouwens, die wil ik ook!
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
29-10-2025 15:48
Ja, ik bedacht me later dat ik beter een ander woord had kunnen gebruiken, maar zij vinden het echt sjompig, niet "tokkie."
Prachtige trui trouwens, die wil ik ook!
Waar anders dan de Groningen Store
Ik ben helaas niet geschikt om mee naar overdekte kerstdingen te gaan (ik kan dat echt niet en word er niet zo leuk van), maar ik ga elk jaar naar een lieve kleine kerstmarkt en naar de kerstafdeling van een tuincentrum in de buurt, want daar is het heel rustig en kan ik altijd naar de buitenafdeling rennen :facepalm:

Sissi kijken.
Si abra la puerta hay lobos.
Mijn quilts pleasure zou zijn dat ik een jaar niks hoef op te tuigen of versieren. Ben er niet van en vind mijn huis zonder al die meuk al gezellig genoeg. Maar heb gezin dus moet wel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik ben niet dol op kerst, werk in een winkel dus de hele maand december hard werken, maar dan op kerstavond op de bank ploffen onder een dekentje , met lekkere dingen, en janken bij All you need is love..😅
jojojo schreef:
29-10-2025 15:33
Deze kijken wij altijd:
https://www.youtube.com/watch?v=vGDTAB4Ubqo
De Sneeuwman, dat muziekje hoort echt bij Kerst voor mij.
Prachtig ja!
Sinds vorig jaar staat “That Christmas” op Netflix en dat is wel zo’n leuke film! Vorig jaar al 2 keer gekeken en wil het als traditie er in houden 😁

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven