Over datum
dinsdag 4 november 2025 om 08:09
Goedemorgen, ik ben de vriezer aan het schoonmaken.
Bij het leegruimen kom ik 4 mora sate tegen die over datum zijn.
Houdbaar tot eind juni dit jaar, zo'n 4 maanden over datum dus.
Zouden jullie zoiets nog eten ?
Je kan niet eerst de sate ontdooien en open trekken om te kijken/ ruiken of het nog goed is want dan kan je het niet meer opwarmen.
Bij het leegruimen kom ik 4 mora sate tegen die over datum zijn.
Houdbaar tot eind juni dit jaar, zo'n 4 maanden over datum dus.
Zouden jullie zoiets nog eten ?
Je kan niet eerst de sate ontdooien en open trekken om te kijken/ ruiken of het nog goed is want dan kan je het niet meer opwarmen.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
dinsdag 4 november 2025 om 08:42
dinsdag 4 november 2025 om 09:20
dinsdag 4 november 2025 om 11:06
Ik had laatst een biefstuk uit de krochten van mijn vriezer opgedoken met tht 12-2023. Ik zag dat (gelukkig) pas naderhand.
Toen dacht ik wel ff oeps, maar er gebeurde niets. Hij smaakte uitstekend!
Ik vind het eigenlijk griezeliger dat je ziek kan worden van producten die nog niet over datum zijn, als je ze bijvoorbeeld niet goed verhit. Laatst had ik een (varkensvlees)hamburger die nog wat roze was van binnen, dan gaan wel mijn alarmbellen af.
Toen dacht ik wel ff oeps, maar er gebeurde niets. Hij smaakte uitstekend!
Ik vind het eigenlijk griezeliger dat je ziek kan worden van producten die nog niet over datum zijn, als je ze bijvoorbeeld niet goed verhit. Laatst had ik een (varkensvlees)hamburger die nog wat roze was van binnen, dan gaan wel mijn alarmbellen af.
dinsdag 4 november 2025 om 11:33
Ik zou dat nog gewoon eten tenzij je proeft, ruikt of ziet dat het niet meer goed is. Ik had laatst mini loempia's die al een tijdje in de vriezer lagen en waarschijnlijk over datum. Ze smaakten anders dan ze zouden moeten smaken dus heb ze allemaal weggegooid. Zonde maar goed. Ben er niet ziek van geworden.
dinsdag 4 november 2025 om 12:11
Lila-Linda schreef: ↑04-11-2025 11:56Het lastige is, dat je niet alle bacteriën kunt ruiken, salmonella bijvoorbeeld niet. En daar kun je gruwelijk ziek van worden.
In -17C groeien bacteriën niet. Dus dat het wat langer in de diepvries zit doet niks met de bacteriën.
dinsdag 4 november 2025 om 12:33
Vivamensje schreef: ↑04-11-2025 10:36Nee ik eet niks wat over datum is. Dat komt ook omdat ik een hele slechte weerstand heb en daar geen risico’s in neem.
Dat begrijp ik wel als je een lage weerstand hebt. Ikzelf denk altijd dat als er op staat t.h.t. 04-11-2025, dat het dus ten mínste houdbaar is tot vandaag. Sowieso dus. En waarschijnlijk langer. Zo lees ik het.
Als de verpakking bol staat eet ik het natuurlijk niet, dan is het bedorven. Maar anders ruik ik er aan en al het goed ruikt, dan eet ik het.
dinsdag 4 november 2025 om 14:38
Klopt. Maar vaak gaat het dan eerder om een uiteindelijk verlies van structuur en smaak, dan om bederf.Lila-Linda schreef: ↑04-11-2025 14:09toch kun je producten, ook in de vriezer, niet eeuwig goed houden
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in