Entertainment alle pijlers

Make over woning zoals b.v. vt-wonen

04-11-2025 08:01 109 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het verbaast mij lichtelijk om nu, op dinsdag erachter te komen wat er bij vt-wonen afgelopen weekend is gebeurd. En er niets van te vinden hier.
Zoals je hieronder in de korte link kunt zien waren de eigenaren helemal niet tevreden.

https://youtu.be/OrCez8kS3DQ?si=v64X8afdb9TvtjQd

Het is toch je grootste angst! Zou het vaker gebeuren?
En wat doe je dan?

Zelf vond ik het trouwens wel mooi. Vind alleen alles zo in 1 kleurenpallet teveel van het goede, maar dat is mijn visie.
Ik zou er prima mee kunnen leven.
Vooral als je bedenkt hoe het eerst uit zag en de bewoners het zelf blijkbaar niet zo goed kunnen.
Anders hadden ze zich niet aangemeld.
de wereld wacht om ontdekt te worden
GriebusDus schreef:
04-11-2025 08:30
Ik kan dit filmpje gewoon niet afkijken, met die idioot slechte AI-commentaarstem. Geeft me het idee dat de inhoud ook wel verzonnen zal zijn.

Maar goed, er was dus een stel dat die VT-verbouwing niet mooi vond? Dan kenden ze het programma waarschijnlijk niet. Die huizen zien er na afloop allemaal hetzelfde uit, dus dan weet je wat je kunt verwachten als je je opgeeft.

Klopt, met allemaal dezelfde tinten 'vergrijsd groen' of zoiets.
Uiteraard clips voorbij zien komen overal. Leek me een uitermate dominante onvriendelijke man. Had gewoon te doen met zn vrouw. Gevormd en gekneed voor haar man. Geen eigen mening. Je zag haar eigen mening even 1 klein moment toen ze binnenkwam. Met een blij gezicht en een oprechte "wauw!" Ze veranderde echt direct toen haar man los ging.
Onbeschofte nare nare man.
BeeDifferent schreef:
04-11-2025 11:37
Ik dacht eerst dat het een parodie was toen ik het op Tiktok voorbij zag komen :biggrin:
Haha ik ook, schakelde op het laatst stuk in voor Gooise vrouwen en dacht doen ze nu een parodie ?
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
care_ schreef:
04-11-2025 13:15
Dit staat mij ook tegen. Vroeger keek ik het graag, maar allang mee gestopt. Doordat ze zo vastzitten aan de trends en sponsoren, mis je eigenlijk de kracht die een stylist écht zou kunnen brengen. En hoe leuk zou het zijn als ze kunnen laten zien hoe je met een mix van kringloop en nieuw juist een vet interieur neer kan zetten, wat echt past bij het gezin? Zou juist een mooi signaal zijn, ook vanuit duurzaamheid (niet alles hoeft nieuw, je hoeft geen huis volgens de laatste trends maar het moet bij jou passen).

Ik kijk met mijn ouders wel eens Binnenstebuiten mee, op Nederland 2 volgens mij. Dat heeft vaak een segment waar mensen en soms verenigingen met allerlei soorten (club)huizen een make-over krijgen. Er komt veel tweedehands of restyling van bestaand meubilair aan bod. Ik vind het altijd erg leuk om te zien, juist totaal geen eenheidsworsten of allemaal dezelfde trendmeubelen. Elk gekozen huis is echt anders en uniek, het verveelt daarom nooit.
Maar wat is er nou zo grandioos mislukt dan? Ja, het ziet er uit alsof er gewoon een stel nieuwe meubels zijn gekocht en zó zijn neer gezet en nog weinig persoonlijk allemaal, maar kom op zeg. Grootste nachtmerrie?
Ik vind de manier waarop die man reageert erg naar en dominant. Hij had ook iets subtieler kunnen zijn, het anders kunnen verwoorden. Waarom zo negatief?
Je mag best zeggen dat je iets niet mooi vindt, maar 'Als ik de bank voor het raam had willen hebben, had ik dat zelf wel gedaan', is echt heel erg vervelend en vooral ook heel dominant.
konwalia schreef:
04-11-2025 13:58
Ik kijk met mijn ouders wel eens Binnenstebuiten mee, op Nederland 2 volgens mij. Dat heeft vaak een segment waar mensen en soms verenigingen met allerlei soorten (club)huizen een make-over krijgen. Er komt veel tweedehands of restyling van bestaand meubilair aan bod. Ik vind het altijd erg leuk om te zien, juist totaal geen eenheidsworsten of allemaal dezelfde trendmeubelen. Elk gekozen huis is echt anders en uniek, het verveelt daarom nooit.
Eens. Is veel inspirerender dan dat hele vtwonen-reclameblok :P
Voor iedereen een groene tuin
Ik kijk dus ook nooit meer naar dat programma. Ik vind overigens woontijdschriften ook niks meer van. Allemaal eenheidsworst. Incl de woonwinkels van tegenwoordig. Doe mij maar de kringloop.
bijtie schreef:
04-11-2025 10:37
Die kop van de heer des huizes in dat crappy yt filmpje spreekt boekdelen. Enge controlfreak is de gedachte die in mij opkomt.

Ja en het viel mij ook op dat hij zei 'Ik had een prachtige trap in mijn kamer en nu staat er dit houten blok'.

MIJN kamer? Woont hij daar alleen?
Jemoederheethenk6 schreef:
04-11-2025 09:34
Nou, ik heb 11 reclames gekeken en daarna ook even gespiekt naat het eindresultaat. Mijn eigen stijl is maximalistisch, veel kleur en eclectisch.De keuken en de deur naar de hal vind ik beide erg mooi. Maar de zithoek echt een bruine poepmassa. Die roze muur en roze bank, helemaal niks… dan blok wat eerst de trap was snap ik dat ze dat er weer uithalen…

Dat moodbord van de man was geloof ik industrieel, daar hadden ze veel meer mee kunnen doen.
Het was inderdaad een bruin-roze brei. Ik hou persoonlijk ook helemaal niet van die zalm/oudroze/bruinige tinten. Daarentegen vond ik de ombouw van de trap erg mooi. het alternatief is die lelijke onderkant van de trap. Het moodbord van de man kwam inderdaad amper aan bod... maar dan nog, zijn reactie was niet vriendelijk. Het kan ook anders.
Ik denk dat het vaker gebeurd bij dit soort programma's bij kopen zonder kijken is zijn er ook koppels geweest die het huis meteen weer in de verkoop deden. En een inrichting is natuurlijk heel persoonlijk. Ik moet de aflevering nog helemaal zien maar van de stukjes die ik gezien heb vond ik de nieuwe inrichting wel erg mooi behalve dan dat hout tegen de muur, dat is niet zo mijn ding. Was ook een verbetering ten opzichte van hoe het was. Vond die man echt wel een beetje te kritisch, als je zo kritisch bent had je niet mee moeten doen of heel specifiek moeten zeggen van dat hout aan de muur willen we absoluut niet. Vond het ook dat er goed was gekeken naar de mood boards, wat ze ervan lieten zien in het stukje wat ik wel zag.

Vond het echt niet fair en een klap in het gezicht voor al die mensen die hard gewerkt hadden. Ja je mag zeggen dat je iets niet mooi vind maar het was vooral de manier waarop.
En ik heel holland stond een huis... dat was soms echt verschrikkelijk en gewoon niet leefbaar. Ik weet nog die aflevering waarin iemand hield van western en toen hadden ze echt zo'n saloon gemaakt met bar etc in de huiskamer. Incl. paard met hooi. Of die mensen die van vissen hielden en ze door het hele huis plastic buizen door muren enzo hadden gedaan met water en vissen. Had echt zoiets van dat die je toch niet en dat is ook niet zomaar aan te passen. Buiten het feit van het dierenleed.
Janskap schreef:
04-11-2025 09:11
Maar deze zijn meestal de meest kritische op het werk van anderen, ik denk nu even aan “help mijn man is klusser”. Dus het verbaasde mij niet echt dat hij niet tevreden was. Ik vond dat de styliste meer naar haar moodbord was uitgeweken dan naar dat van hem. En ik denk dat daar ‘m de kneep zat bij meneer. Want het resultaat was modisch, maar wel mooi vond ik.
Ik moet nu meteen denken aan die vrouw die die blij was met haar nieuwe keuken in "help mijn man is klusser" omdat er niet voldoende stopcontacten waren om haar keuken apparatuur aan te sluiten. Bleef daar maar over doorzagen en zag niks anders meer. Ja het is vervelend als je net te weinig stopcontacten hebt in de keuken maar het was wel een hele verbetering met de puinzooi waar je eerst in zat.
https://www.linda.nl/lifestyle/wonen/ko ... p-je-huis/

Kandidaten betalen zelf ook mee. Als dan blijkt dat er van je zuurverdiende centen een - in jouw ogen - afschuwelijke bank oid is gekocht dan is dat vast best effe slikken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
04-11-2025 16:22
https://www.linda.nl/lifestyle/wonen/ko ... p-je-huis/

Kandidaten betalen zelf ook mee. Als dan blijkt dat er van je zuurverdiende centen een - in jouw ogen - afschuwelijke bank oid is gekocht dan is dat vast best effe slikken.

Dat kan ik me ook voorstellen, maar dat is wel het risico als je meedoet natuurlijk.
Dan is het alsnog heel naar hoe hij reageert. Zelfs al valt het erg tegen en is het van je zuurverdiende geld.
Bij help mijn man is klusser dit seizoen was een stel aan het einde ook niet helemaal blij. De vrouw vond de indeling vooral niet mooi, ze had ook wel iets anders aangegeven toen ze alles gingen doorspreken. De stylist van het programma zei 1 op 1 in de camera, ja dat ga ik niet doen, want dat vind ik niet mooi en zo is het heel druk om een woonkamer in te komen. Heel flauw dus eigenlijk, want aanpassen kan heel simpel, maar bij de ontknoping lijkt een stel dan heel ondankbaar.

Uiteindelijk bij de terugkomst van John had stel de indeling aangepast, zoals ze eerder in het programma al had aangegeven en waren ze wel blij. Dus was het uiteindelijk eind goed al goed. Moet ook wel zeggen dat het stel (meer rock stijl) ook niet goed vond passen bij de kleuren. Heel veel pastel tint en die lelijke niets zeggende posters altijd.

Heb ook het idee dat ze in de verbouw programma's nooit heel goed luisteren wat de mensen willen, maar er eerder gekeken wordt wat de makers mooi vinden/mode is. Bij 'weer verliefd op je huis' is/was het altijd wel meer in lijn met wat het koppel/persoon wilt, heb ik het idee.
sunflower_cookie wijzigde dit bericht op 04-11-2025 16:46
Reden: Iets aangepast
26.79% gewijzigd
Ik vraag me altijd af of die stylisten wel erg hebben dat mensen nou eenmaal bergruimte nodig hebben ; kledingkasten bijvoorbeeld.
https://decorrespondent.nl/15958/waarom ... 19e6d279e4
blijfgewoonbianca schreef:
04-11-2025 16:44
Ik vraag me altijd af of die stylisten wel erg hebben dat mensen nou eenmaal bergruimte nodig hebben ; kledingkasten bijvoorbeeld.
Oja die ontbreken 9 van de 10 keer, of een goed dressoir of andere kast in de woonkamer waar je veel in kwijt kunt.
konwalia schreef:
04-11-2025 13:58
Dan zie je dus hoe smaken kunnen verschillen, ik vind het vaak een bijeen geraapt zooitje;).
Ik moet altijd wel lachen om Theo-Bert!
Graze schreef:
04-11-2025 16:55
Oja die ontbreken 9 van de 10 keer, of een goed dressoir of andere kast in de woonkamer waar je veel in kwijt kunt.

Ja en soms hebben ze stoeltjes voor de sier. Dus waarvan je meteen kunt zien dat die niet lekker zitten. Of een witte of lichtkleurige bank terwijl er kleine kinderen wonen.

Praktisch is het vaak niet en ik ben ook benieuwd hoe sommige huizen er na een half jaar uitzien.
Wat een akelige man. Kan m over de keukenvloer geen ongelijk geven, gruwelijk lelijk.
Pelle schreef:
04-11-2025 10:27
Die vond hij toch te massief?
Volgens mij ging dat over de barkrukken.
Het zou me ook niet verbazen als t vooropgezet was. Dit is natuurlijk geweldige reclame voor SBS en ik vond hem erg acteren. Zijn reactie voelde niet natuurlijk. Het was too much.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Zelf geen last van. Ik haat meedoen met de massa. Als iedereen links gaat, ga ik rechts ;)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven