Zwanger worden | Herfst 2025

25-09-2025 14:14 264 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allen,

Zoals in het 'Zwanger worden v.a. september topic' besproken, hierbij een nieuw topic mét tabel gezien TO van het andere topic al even niet meer heeft gereageerd (mocht je dit lezen, uiteraard van harte welkom hier :))

Oude topic: zwanger/zwanger-worden-v-a-september-25 ... ges/512565

Mocht je informatie missen of aan willen passen: wil je dit dan in bold aangeven in de reacties? Dat houdt het voor mij overzichtelijk.

NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODRondeBijzonderheden
Whups79311eZWANGER 1ezwanger van een meisje :heart:
Giraffe332eZWANGER 1e
Aes301e-4e
-April-383e ZWANGER2e
Verbouwvrouw332eZWANGER1e2 bonus kinderen :heart:
GinnyDamrak362e31 okt2eEerdere miskraam :redrose:
Hallodhdh291e13 dec3e-
Fietsertje89354eZWANGER2e2 sterrenkindjes :redrose:
Quicks1lver341e ZWANGER2e23/12 termijnecho
ElizabethMegan-3e-3eEerdere miskraam :redrose:
Cupido1-1e29 dec5e
Myx91341e:redrose:2e
Kaasplankje10322e15 dec--
Kerstelf321e:redrose:1e
Wished303e ZWANGER2eEerdere miskraam :redrose:
EmmaLC302eZWANGER3e9/12 vitaliteitsecho
whups79 wijzigde dit bericht op 09-12-2025 17:20
29.14% gewijzigd
En nu?
Ach Wished, dat is ook zenuwslopend.. knuffel voor jou. :hug: Ik zou ook zeker de verloskundige nogmaals bellen. Al is het maar om je zorgen nogmaals te benadrukken.

Het LH-hormoon komt in golven en de piek kan ook maar enkele uren aanhouden Kaasplankje! Een donkere streep is een donkere streep (donkerder dan controle streep) dus dan zou je heel goed binnen 24 uur je ovulatie kunnen hebben. Bij mij klopte de ovulatie niet met de app; ik ben afgegaan op de piek van de ovulatie test (3 dagen eerder). Je ovulatie kan ook elke cyclus weer 1-3 dagen verschuiven (augustus en september waren dus anders qua ritme bij mij, zeg maar). Als ik van de app was uitgegaan was ik nu in ieder geval niet zwanger geweest. :) En ik ging ook echt 2-3 uur voor een test niet meer plassen en even weinig drinken. Is even vervelend, maar zorgde bij mij wel voor duidelijkere testen omdat m’n urine veel geconcentreerder was.
En nu?
Hoi allemaal,

Ik moet er nog even inkomen. Wat fijn dat er al zo veel zwanger zijn, zo snel ook! Onze oudste was ook ronde 1 raak, dus alles duurt nu in verhouding lang. Ons eerste kindje is nu 1,5 jaar, dus straks rond de 2,5 jaar leeftijdsverschil hopelijk. Voelde eerder ook niet echt ruimte voor een tweede kindje, nu wel.

Mijn NOD is maandag 17 november. Ik ga denk ik wel zondag al testen, op maandag voor de werkdag is minder praktisch.

Hopelijk stopt het bloeden Wished! Heb het veel vaker gehoord dat er bloedingen zijn in de eerste weken en alles verder gewoon goed gaat. Even afwachten tot de vitaliteitsecho dus, maar wel extra spannend.

Ik gebruik geen ovulatietesten, wel houd ik mijn cyclus bij en ik merk het ook wel wanneer mijn ovulatie ongeveer is (vandaag denk ik :D )

Aes ik ben nu ook gestopt met drinken tot de volgende test. Als ik dan ongesteld wordt mag ik als troost weer een paar drankjes. Wel aan de multivitamine en folaat (al sinds juni geloof ik).
Hé dames,

Ik dacht ik kom even een update geven hoe het met mij gaat.
Het bloeden gaat door zoals bijna een gewone menstruatie, het word niet erger maar ook niet echt minder. Met vlagen is het kort wel weer weg een dag deel, mijn lichaam maakt mij gek.
Nog altijd geen krampen erbij maar goed het is zo pril (geweest) dat ik denk als dit een miskraam is dan heb je er wellicht ook weinig last van.
Ik vind de onzekerheid heel moeilijk.
Morgen ga ik toch opnieuw de verloskundige bellen of zij wellicht bijv bloed onderzoek kunnen doen? Geen idee of dat kan.

Hoe is het met jullie dames?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
@Whups dan heb jij dus echt wel baat gehad bij ovulatietesten. Bij mij was de streep wel goed aanwezig maar niet helemaal dikker dan de controlestreep. Maar 6u daarna was hij weer heel licht, dus negatief. Dus ik denk dat het rond die tijd wel raak geweest moet zijn dan. Wel weinig kans om dan raak te schieten als je niet de volgende dag uiterlijk rond hetzelfde tijdstip actief kunt zijn. Ook al heb je er een beetje om heen ook nog wel wat kans.. Nouja we'll see. Misschien ook beter testen maar dat gaat op mijn werk niet echt helaas.
@ wished: de verloskundige kan zeker bloed laten prikken op HCG. Dit heb ik ruim 10 jaar geleden al gehad. Moest toen om de dag naar het ziekenhuis om te checken of mijn hormoon voldoende steeg. Heel gedoe maar daardoor wel snel duidelijkheid.

@whups: zeker fijn, die mindfulness! Zeker door haar ervaring in de verloskunde!
Verloskundige gebeld maar die blijft hetzelfde zeggen, afwachten tot de echo.
Bloedverlies gaat heel erg op en af en dat maakt mij zo onzeker maar er zit niks anders op dan wachten.. :"-(
Ach meid wat spannend.. niet te doen deze fase! Ik hoop voor je dat het snel stopt!!
Oh dat is vervelend Wished. En dan duren die paar weken nog wel even. Sterkte met het wachten! Hopelijk stopt het bloeden snel en is er niks aan de hand!
Wat super vervelend en onzeker dit Wished. Heb je een test gedaan om te kijken of de testen omlaag gaan? Of wacht je het nu gewoon af

Lijkt me echt zenuwslopend
Lieve dames,
Ik wil jullie bedanken voor jullie fijne steun en medeleven, heeft mij goed gedaan :hug:

Helaas vanmorgen negatief getest met een vroege test, die waar ik als eerst mee getest had, helaas super negatief.. niet eens licht streepje te zien. Echt balen :"-(

Ik reageer later ook weer even uitgebreid op de rest.
Wat verdrietig Wished.. :( Kan me voorstellen dat hoofd en lijf nu even helemaal in de war zijn, dat is weer flink schakelen. Heel veel sterkte :redrose:
En nu?
He wat naar Wished, dat is echt even klote en een flinke mindfuck… :hug:
Dat is echt ***** Wished. Ik vind het echt heel naar voor je! Sterkte de komende periode.

Dikke knuffel!
Ah nee wat ontzettend naar Wished. 😔😔😔Knuffel 🫂
Oh wat rot! Heel veel sterkte!
Oh nee Wished, wat verdrietig zeg.. Sterkte en dikke knuffel voor jou!
Quicks1lver ik zie dat jij ook bijna op je NOD zit, al getest? 🤗

Ik ga zondagochtend een testje doen, spannend!
Wat naar wished, heel veel sterkte... Ik hoop dat het bloeden snel stopt en dat er dan ruimte komt voor verwerking hiervan. Neem daar je tijd en ruimte voor.

Spannend kerstelf, zal voor je duimen!

Ben zelf vooral aan het afwachten wanneer de ingreep gepland wordt die ik moet ondergaan (tussen 12 en 14 weken, dus op korte termijn). Misselijkheid neemt langzaam wat af dus dat is heel positief, misschien dat de energie daarna ook wat bijtrekt.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Kerstelf ik ga heel hard voor je duimen!

Fijn dat de misselijkheid afneemt Fietsertje, en hopelijk snel de energie juist omhoog. :zzz:

Ik heb vanmorgen getest en naar ons idee een streep, dus voorzichtig positief :hyper:
Quicks1lver ooo wat spannend, heel voorzichtig gefeliciteerd! Hopen dat de testen nu mooi oplopen 💪

Heb je al symtomen of dingetjes waarvan je dacht het is raak?
Dankjewel! :heart: Nee ik was er eigenlijk van overtuigd dat ik ongesteld zou worden maar dat heb ik me misschien vooral aangepraat om er niet te veel op te hopen.
Wauw QuickSilver! Heel voorzichtig gefeliciteerd! :heart:

Voel jij je anders Kerstelf? Morgen dus testen, spannend zeg!

Wat fijn Fietsertje dat de misselijkheid af begint te nemen, dan heb je hopelijk je piek gehad. :)

Hier aan het aftellen naar vrijdag voor de termijnecho. Gaat nog steeds zo-zo qua klachten.
En nu?
Ooo dat is ook spannend Whups!

Ik weet het niet goed, al bijna een jaar gestopt met de pil en normaal voel ik eigenlijk niks voor mijn menstruatie. Nu wel vaker een wat trekkerig gevoel daaronder en af en toe steekjes, maar ik let er nu natuurlijk ook meer op dan anders 😉 Ik laat het morgen weten wat er uit de test is gekomen, ik ga uit van een negatieve... zeker omdat het ook de 1e ronde is en ik verwacht dat het allemaal wel iets langer duurt.
Ooo dat is ook spannend Whups!

Ik weet het niet goed, al bijna een jaar gestopt met de pil en normaal voel ik eigenlijk niks voor mijn menstruatie. Nu wel vaker een wat trekkerig gevoel daaronder en af en toe steekjes, maar ik let er nu natuurlijk ook meer op dan anders 😉 Ik laat het morgen weten wat er uit de test is gekomen, ik ga uit van een negatieve... zeker omdat het ook de 1e ronde is en ik verwacht dat het allemaal wel iets langer duurt.
@wished: sterkte! Een miskraam is heel zwaar. Laat je maar lekker verwennen!!

@Quicksilver: gefeliciteerd! ♥️

@whups: spannend, nog een kleine week! Ik heb dinsdag de termijnecho en intake.

Ik ben zo moe dames, is nu al de tweede avond dat ik om 20.00 in bed lig.. zo niks voor mij!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven