Competitie-angst
zaterdag 1 november 2025 om 23:06
Drie jaar geleden eindigde mijn relatie met een ex die mij geestelijk mishandelde. Ik deed steeds meer voor hem en hij hield liefde en aanraking bij me weg als ik hem niet zinde. Uiteindelijk ging hij vreemd. Dit gaf zo'n enorme knauw dat ik mezelf minderwaardig ben gaan voelen. Ik denk dat een man nooit voor me zal kiezen, al geef ik hem álles. Ik heb er kort therapie voor gehad maar het heelt niet. Laatst datete ik een man die claimde monogaam te zijn. We hadden gezoend en toen bekende hij toch nog anderen te daten en te twijfelen. Ik ben opgestaan en in paniek weggelopen. Hij zou nooit voor mij kiezen. Ik ben geen model, niet stinkend rijk, succesvol etc. Ook al weet ik dat alle mensen om me heen die getrouwd zijn dat ook niet zijn... natuurlijk appte hij ook later dat ik hem niet overtuigd had...
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
donderdag 6 november 2025 om 08:25
Ik ook, maar die heeft een broertje dood aan 'intellectuelen'. Heeft een dikke bul in Economie maar werkt niet in de finance, echter werkt wel voor een heel groot internationaal commercieel bedrijf waar het enkel om winst draait natuurlijk (dus valt daardoor denk ik ook al weer meteen af) en is zo trouw als een hond. Maar goed hij valt al af omdat hij net als ik nooit heeft willen trouwen en net als ik bewust geen kinderen wilde. (dat was eigenlijk mijn enige eis. Met trouwen had ik eventueel nog kunnen leven als hij dat echt had gewild, maar met tegenszin, maar het krijgen van kinderen was bij mij een no-go. Als hij dat had gewild hadden we het enkel bij sex gehouden destijds maar was er nooit een relatie ontstaan) En aangezien 25 jaar samen zijn en ze verbaast was dat ik hem nog steeds 'mijn vriend' noemt gaat de TO denk ik ook absoluut voor dat felbegeerde boterbriefje. Het bewijs dat 'ie van haar is'. Dus die van mij zou andersom als hij single was ook geen interesse hebben in de TO.Rabarbara schreef: ↑05-11-2025 21:20Als je mensen zoekt die op je lijken en ze vertonen mishandelend gedrag (ik denk dat je dat bedoelt met abusive), dan lijken ze dus niet op jou óf jij bent zelf ook mishandelend.
Ik heb het gevoel dat je constant "ja maar" wenst te roepen. Ik kan het niet oplossen. Ik heb zelf een man die aan bijna alle criteria die je noemde voldoet, maar ik was van plan hem te houden. Ze bestaan dus wel. Verder zoeken dan maar.
Deze mannen bestaan gerust wel. Maar of je ze vindt daar waar je nu zoekt? Ik betwijfel het echt. Ik zou het anders gaan aanvliegen dan. Niet via een datingsite. Stel dat de TO van concertgebouw concerten houdt. Is er niet een facebook pagina met concertgebouw fans/vrienden? Als er een keer een mooi concert is dat ze daar vraagt of er iemand is die met haar mee wil een keertje, want alleen is ook maar alleen. Gewoon iets doen wat ze toch al had willen doen (dus ze is haar tijd dan niet 'kwijt') maar dan +1. Is het geen leuke man, geen nood, naar dat concert wilde ze toch al gaan. Is ie wel leuk kunnen ze misschien nog eens naar een concert gaan. En wie weet wat daar uit voort komt. Ik noem maar iets hoor. Ik denk dat ik het dan op die manier zou aanpakken. Feit is wel dat over het algemeen meer ontwikkelde mensen naar een concert willen in het concertgebouw dan minder ontwikkelde mensen. Dus de kans dat ze in die poel een man vindt die beter geschikt is voor haar is groter natuurlijk dan via een datingsite.
Of maak via de site nieuwe mensen leren kennen een activiteit aan voor een concertgebouwbezoek/museumbezoek. Dan trek je ook een groep mensen aan die dezelfde interesse hebben.
Natuurlijk is het zo dat je voor concertgebouwbezoek van alles in kan vullen vwb de interesses van TO.
buzziebee wijzigde dit bericht op 06-11-2025 08:28
10.96% gewijzigd
donderdag 6 november 2025 om 08:27
Ik denk dat die mannen niet wanhopig op een app zitten, omdat die in het echte leven ook al prima weer aan een (normale) relatie komen als ze daar klaar voor zijn.Dala schreef: ↑06-11-2025 08:11Zeker zijn die er. Mannen die weer single zijn maar verder gewoon een prima relatie gehad. Geen vreemdgaan, mishandeling. Leuke intelligente mannen bij wie de koek gewoon op was.
Maar blijkbaar ontmoet jij de stinkende zwetende sullen die me in plaats van mijn schrijven.
Wellicht vinden die mannen jou ook een E...
Ik ken namelijk wel genoeg van dit soort leuke en intelligente mannen.
donderdag 6 november 2025 om 08:30
donderdag 6 november 2025 om 08:30
En dat die mannen ook gewoon ghosten of narcist kunnen zijn, of doodgewoon een eikel. Mijn ex was hoogbegaafd, goede studie, mooie maatschappelijke carrière, maar een enorme grafbak. En uiteindelijk een echte narcist MET diagnose. Het nadeel met hoog opgeleide narcisten is dat ze er nog veel beter in zijn dan laag opgeleide narcisten. En je er dus ook veel later achter komt dat ze zo zijn.
donderdag 6 november 2025 om 08:34
Sex krijgen kan elke vrouw. Daarvoor hoef je ongeacht je uiterlijk feitelijk alleen maar naar de kroeg op een vrijdagavond als je dat zou willen. Sex ligt voor vrouwen op elke hoek van de straat gratis te wachten.ItsMineru schreef: ↑06-11-2025 00:03Maar ik ben geen incel. Ik had een man die catfishte, emotioneel werd op een date, en mij probeerde te laten betalen voor zijn eten, en zelfs hij " was niet overtuigd". Zo iemand zou dankbaar moeten zijn voor een kans denk ik dan.
Overigens is seks krijgen niet het probleem.
Maar 'dankbaar zijn' dat jij met hem op dat wil? Nah. Niemand hoeft dankbaar te zijn dat hij of zij op een date gaat naar de gene met wie ze op date gaan.
donderdag 6 november 2025 om 08:39
Wederom zelf doen wat ze anderen verwijt.BuzzieBee schreef: ↑06-11-2025 08:34Sex krijgen kan elke vrouw. Daarvoor hoef je ongeacht je uiterlijk feitelijk alleen maar naar de kroeg op een vrijdagavond als je dat zou willen. Sex ligt voor vrouwen op elke hoek van de straat gratis te wachten.
Maar 'dankbaar zijn' dat jij met hem op dat wil? Nah. Niemand hoeft dankbaar te zijn dat hij of zij op een date gaat naar de gene met wie ze op date gaan.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
donderdag 6 november 2025 om 08:45
Nee, echt leuke mannen hebben nu eenmaal veel meer keuze. Als ze dan dames hebben die qua innerlijk en niveau allemaal hetzelfde scoren gaan ze uiteraard voor degene waar ze ook de meeste chemie mee voelen qua uiterlijk. Niks mis mee. Hoort erbij. Dat hoeven geen modellen te zijn. Smaken verschillen. Maar een chemie die ze wel bij die andere dame voelen maar niet bij jou. Jammer, niks aan te doen. Ik ken zat echte leuke mannen en die zijn echt niet samen met Doutzen. Maar met een normaal uitziende vrouw. Wel hele leuke vrouwen trouwens. En andersom ook. Ik ken hele leuke mooie vrouwen die samen zijn met een man met een doorsnee uiterlijk. Maar het zijn wel enorm leuke mannen.
donderdag 6 november 2025 om 08:50
Dit heb ik ook al voorgesteld maar TO's reactie daarop is: mannen spreken me daar niet aan. Het lijkt dus dat ze dan ook nog verwacht dat die mannen allemaal op háár afstappen. Ik doe dit soort dingen namelijk geregeld alleen omdat mijn partner en ik niet dezelfde smaak en behoeften hebben in muziek, kunst, (art house) films dus ik ben gewend dat soort gesprekken met andere mensen te hebben. Vaak mensen die ook alleen komen, maar soms ook stellen/groepjes. Het gaat er om dat je dan tot leuke gesprekken komt. Omdat ik niet uit ben op een date ben ik in gedachten ook niet bezig met daten maar zo zou toch prima iets kunnen ontstaan tussen twee gelijkgestemden?BuzzieBee schreef: ↑06-11-2025 08:25Ik ook, maar die heeft een broertje dood aan 'intellectuelen'. Heeft een dikke bul in Economie maar werkt niet in de finance, echter werkt wel voor een heel groot internationaal commercieel bedrijf waar het enkel om winst draait natuurlijk (dus valt daardoor denk ik ook al weer meteen af) en is zo trouw als een hond. Maar goed hij valt al af omdat hij net als ik nooit heeft willen trouwen en net als ik bewust geen kinderen wilde. (dat was eigenlijk mijn enige eis. Met trouwen had ik eventueel nog kunnen leven als hij dat echt had gewild, maar met tegenszin, maar het krijgen van kinderen was bij mij een no-go. Als hij dat had gewild hadden we het enkel bij sex gehouden destijds maar was er nooit een relatie ontstaan) En aangezien 25 jaar samen zijn en ze verbaast was dat ik hem nog steeds 'mijn vriend' noemt gaat de TO denk ik ook absoluut voor dat felbegeerde boterbriefje. Het bewijs dat 'ie van haar is'. Dus die van mij zou andersom als hij single was ook geen interesse hebben in de TO.
Deze mannen bestaan gerust wel. Maar of je ze vindt daar waar je nu zoekt? Ik betwijfel het echt. Ik zou het anders gaan aanvliegen dan. Niet via een datingsite. Stel dat de TO van concertgebouw concerten houdt. Is er niet een facebook pagina met concertgebouw fans/vrienden? Als er een keer een mooi concert is dat ze daar vraagt of er iemand is die met haar mee wil een keertje, want alleen is ook maar alleen. Gewoon iets doen wat ze toch al had willen doen (dus ze is haar tijd dan niet 'kwijt') maar dan +1. Is het geen leuke man, geen nood, naar dat concert wilde ze toch al gaan. Is ie wel leuk kunnen ze misschien nog eens naar een concert gaan. En wie weet wat daar uit voort komt. Ik noem maar iets hoor. Ik denk dat ik het dan op die manier zou aanpakken. Feit is wel dat over het algemeen meer ontwikkelde mensen naar een concert willen in het concertgebouw dan minder ontwikkelde mensen. Dus de kans dat ze in die poel een man vindt die beter geschikt is voor haar is groter natuurlijk dan via een datingsite.
Of maak via de site nieuwe mensen leren kennen een activiteit aan voor een concertgebouwbezoek/museumbezoek. Dan trek je ook een groep mensen aan die dezelfde interesse hebben.
Natuurlijk is het zo dat je voor concertgebouwbezoek van alles in kan vullen vwb de interesses van TO.
Of als je dat aanspreken lastig vindt inderdaad een oproep ofzo op die pagina's zetten: ik ga die en die dag naar die voorstelling of dat concert. Wie komt ook alleen en heeft zin om samen in de pauze een drankje te doen? Misschien tref je de ene keer een dame van in de tachtig, de andere keer een single man van 35 (ik weet niet welke leeftijd je ongeveer "zoekt"). Maar naar dat concert wilde je toch al.
Scheelt in elk geval ergernis bij het krijgen van het zoveelste "me in plaats van mijn" klojo bericht van wat jij als E-man beschouwt.
donderdag 6 november 2025 om 09:23
Ja, dat probeer ik nu ook. Maar er komen geen leuke mannen op af. Maak wel vriendinnen zo.BuzzieBee schreef: ↑06-11-2025 08:25Ik ook, maar die heeft een broertje dood aan 'intellectuelen'. Heeft een dikke bul in Economie maar werkt niet in de finance, echter werkt wel voor een heel groot internationaal commercieel bedrijf waar het enkel om winst draait natuurlijk (dus valt daardoor denk ik ook al weer meteen af) en is zo trouw als een hond. Maar goed hij valt al af omdat hij net als ik nooit heeft willen trouwen en net als ik bewust geen kinderen wilde. (dat was eigenlijk mijn enige eis. Met trouwen had ik eventueel nog kunnen leven als hij dat echt had gewild, maar met tegenszin, maar het krijgen van kinderen was bij mij een no-go. Als hij dat had gewild hadden we het enkel bij sex gehouden destijds maar was er nooit een relatie ontstaan) En aangezien 25 jaar samen zijn en ze verbaast was dat ik hem nog steeds 'mijn vriend' noemt gaat de TO denk ik ook absoluut voor dat felbegeerde boterbriefje. Het bewijs dat 'ie van haar is'. Dus die van mij zou andersom als hij single was ook geen interesse hebben in de TO.
donderdag 6 november 2025 om 09:26
Ja, en dat vind ik dus raar, want voor corona kozen ze me wél.BuzzieBee schreef: ↑06-11-2025 08:45Nee, echt leuke mannen hebben nu eenmaal veel meer keuze. Als ze dan dames hebben die qua innerlijk en niveau allemaal hetzelfde scoren gaan ze uiteraard voor degene waar ze ook de meeste chemie mee voelen qua uiterlijk. Niks mis mee. Hoort erbij. Dat hoeven geen modellen te zijn. Smaken verschillen. Maar een chemie die ze wel bij die andere dame voelen maar niet bij jou. Jammer, niks aan te doen. Ik ken zat echte leuke mannen en die zijn echt niet samen met Doutzen. Maar met een normaal uitziende vrouw. Wel hele leuke vrouwen trouwens. En andersom ook. Ik ken hele leuke mooie vrouwen die samen zijn met een man met een doorsnee uiterlijk. Maar het zijn wel enorm leuke mannen.
Ik was na mijn helse relatie 15 kg zwaarder maar dat is er weer af. Ik zie er uit als toen, dus waarom match ik ze niet meer?
donderdag 6 november 2025 om 09:28
Ik heb vaak gesprekjes in het "echt" maar nooit met knappe mannen. Ik weet dat als ik die ga " jagen" ik in een rotatie kom. Die mannen kunnen zoveel krijgen dat ze geen waarde hechten aan vrouwen die hen willen versieren.Dala schreef: ↑06-11-2025 08:50Dit heb ik ook al voorgesteld maar TO's reactie daarop is: mannen spreken me daar niet aan. Het lijkt dus dat ze dan ook nog verwacht dat die mannen allemaal op háár afstappen. Ik doe dit soort dingen namelijk geregeld alleen omdat mijn partner en ik niet dezelfde smaak en behoeften hebben in muziek, kunst, (art house) films dus ik ben gewend dat soort gesprekken met andere mensen te hebben. Vaak mensen die ook alleen komen, maar soms ook stellen/groepjes. Het gaat er om dat je dan tot leuke gesprekken komt. Omdat ik niet uit ben op een date ben ik in gedachten ook niet bezig met daten maar zo zou toch prima iets kunnen ontstaan tussen twee gelijkgestemden?
Of als je dat aanspreken lastig vindt inderdaad een oproep ofzo op die pagina's zetten: ik ga die en die dag naar die voorstelling of dat concert. Wie komt ook alleen en heeft zin om samen in de pauze een drankje te doen? Misschien tref je de ene keer een dame van in de tachtig, de andere keer een single man van 35 (ik weet niet welke leeftijd je ongeveer "zoekt"). Maar naar dat concert wilde je toch al.
Scheelt in elk geval ergernis bij het krijgen van het zoveelste "me in plaats van mijn" klojo bericht van wat jij als E-man beschouwt.
donderdag 6 november 2025 om 09:30
Ik weet niet hoor, op je 40e is toch 95% van je kringen bezet? Toen ik 20 was, was bijna iedereen single en werd ik zelfs in de trein uitgevraagd.
donderdag 6 november 2025 om 09:40
nee hoor, op je 40e, heb je net de eerste hausse aan scheidingen gehad, dus weer weel vrijgezelle mannen op de markt
donderdag 6 november 2025 om 09:41
Kan dat wellicht te maken hebben met het feit dat je jezelf inmiddels bent gaan ontwikkelen en meer bent gaan kijken naar wat je vooral wel en niet wil. En daar misschien een klein beetje te ver in bent doorgeslagen waardoor je jezelf onbewust 'vastzet' in bepaalde kaders. Terwijl je daar vroeger wat voor Covid misschien wat losser in was.
Covid vind ik trouwens een mooi voorbeeld. Het was een klote tijd natuurlijk. Ik was dan destijds ook al samen met mijn huidige partner natuurlijk maar hoe we in een echte crisis zouden zijn wisten we niet. Voor Covid was mijn lief veel in het buitenland voor zijn werk en ineens zaten we bijna 2 jaar 24/7 op elkaars lip. Ik vond het achteraf heel fijn om te weten dat we dat samen konden. Kreeg ook andere waarden en normen. Om nu 2 jaar continu te praten e.d. over Joost mag weten wat, vond ik het ook prettig dat we samen gewoon stil konden zijn en we elkaar niet telkens hoefden te 'entertainen' met zware gesprekken oid. Kijk ook gewoon bij jezelf daarnaar. Stel nu dat jullie echt op alleen elkaar zijn aangewezen. Alleen elkaar konden zien. Welke eigenschappen verwacht je dan van een man.
donderdag 6 november 2025 om 09:49
Op een dating-app kan de populariteit van een vrouw van 37 jaar en eentje van 42 zomaar gigantisch verschillen. Omdat heel veel mannen (en vast ook vrouwen) de grens trekken bij bijvoorbeeld 39. Als ze zelf 54 zijn, want hun eigen leeftijd telt niet (en ze zijn heel jong van geest en worden altijd 15 jaar jonger geschat).
donderdag 6 november 2025 om 09:49
Absoluut mee eens. Maakt het niet makkelijker. Althans, voor mij zou het er niet makkelijker op worden. Omdat het gros van die mannen kinderen heeft en ik dus niets met kinderen (ook niet als ze reeds volwassen zijn) van doen wil hebben. Ik zou, als ik nu op zoek zou gaan, echt een man willen die kindvrij is. Dat wordt ook nog wel een dingetje. Maar goed, dat is niet aan de orde momenteelLila-Linda schreef: ↑06-11-2025 09:40nee hoor, op je 40e, heb je net de eerste hausse aan scheidingen gehad, dus weer weel vrijgezelle mannen op de markt
donderdag 6 november 2025 om 09:50
Maar het zijn wel leuke mannen? Gewoon gezellige, intelligente mannen met wie je een fijn gesprek hebt en bij wie je je op je gemak voelt? Je hoeft het toch niet meteen als een jacht te zien?
donderdag 6 november 2025 om 09:56
Ik (veertiger) heb binnenkort een reünie van mijn studentenvereniging. Je wilt niet weten hoeveel nieuwe relaties er ontstaan op zo’n reünie. Mensen vissen graag in een vertrouwde poel.
donderdag 6 november 2025 om 09:58
Ik rapporteer deze mannen. Veel liegen openlijk. En ze zien er nog ouder uit dan ze zijn.Claire45 schreef: ↑06-11-2025 09:49Op een dating-app kan de populariteit van een vrouw van 37 jaar en eentje van 42 zomaar gigantisch verschillen. Omdat heel veel mannen (en vast ook vrouwen) de grens trekken bij bijvoorbeeld 39. Als ze zelf 54 zijn, want hun eigen leeftijd telt niet (en ze zijn heel jong van geest en worden altijd 15 jaar jonger geschat).
Ik heb een ex van vroeger die op de apps foto's heeft die ik 15 jaar terug heb genomen...
donderdag 6 november 2025 om 09:59
donderdag 6 november 2025 om 09:59
Ik heb geen idee. Ik zag laatst bij een concert in de Paradiso een groep knappe mannen. Ik lachte naar ze, en niks.
donderdag 6 november 2025 om 10:00
Eens met Dala. Ik ben nog nooit hals over kop verliefd geweest op iemand. Dat moet echt groeien bij mij. Nou ja, een keer, maar toen was ik een bakvis van 18, kansloos verliefd op een 8 jaar oudere, geweldig mooie marinier met een gruwelijk lekker lijf op een vakantie en hij was met verlof. Ik zag mezelf meteen oud worden met hem. Uiteraard duurde het precies de vakantieweken en heb ik daarna nooit meer wat van hem gehoord. En ik was nog hoogstverbaasd ook natuurlijk
Ik kom dus in eerste instantie gewoon in contact met mannen. Gewoon, ik ben niet op jacht, ik ben single en ontmoet mannen via mijn werk of wat dan ook. Ik kom in gesprek met ze en heb nooit in mijn achterhoofd dat ik een partner moet of 'op jacht ben'. Ik leer gewoon mensen kennen. In de loop der tijd ga ik dan gevoelens ontwikkelen voor iemand, of niet. Al het niet is, dan blijft die persoon gewoon een kennis/collega of wordt een vriend/vriendin. Als het wel is dan ontwikkeld zich een relatie. Dat gaat op natuurlijke wijze. Ik ben dus nooit 'jagend' geweest.
Maar ik ben enorm open en praat dus werkelijk met iedereen.
Ik kom dus in eerste instantie gewoon in contact met mannen. Gewoon, ik ben niet op jacht, ik ben single en ontmoet mannen via mijn werk of wat dan ook. Ik kom in gesprek met ze en heb nooit in mijn achterhoofd dat ik een partner moet of 'op jacht ben'. Ik leer gewoon mensen kennen. In de loop der tijd ga ik dan gevoelens ontwikkelen voor iemand, of niet. Al het niet is, dan blijft die persoon gewoon een kennis/collega of wordt een vriend/vriendin. Als het wel is dan ontwikkeld zich een relatie. Dat gaat op natuurlijke wijze. Ik ben dus nooit 'jagend' geweest.
Maar ik ben enorm open en praat dus werkelijk met iedereen.
buzziebee wijzigde dit bericht op 06-11-2025 10:03
2.85% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in