Wintersportliefhebbers
maandag 10 november 2025 om 18:11
Zijn hier meer wintersportliefhebbers die geen of weinig mensen om zich heen hebben?
Ik ga dit jaar samen met mijn dochter van 10 en nog een paar dagen met een kennis die ook een reisgenoot zocht.
Wie kijkt er hier ook al net even te vaak op de webcam of het sneeuwt?
Ik ga dit jaar samen met mijn dochter van 10 en nog een paar dagen met een kennis die ook een reisgenoot zocht.
Wie kijkt er hier ook al net even te vaak op de webcam of het sneeuwt?
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
maandag 10 november 2025 om 20:49
Ik ben net twee weken terug uit de sneeuw
De afgelopen jaren gaan we zo’n 2 á 3 keer per jaar. Vaak in het voorseizoen, dan een week in januari en ergens rond de Pasen nog een paar dagen. En als ik geluk heb mag ik voor het werk ook nog ski’s testen in Sölden!
Afgelopen seizoen voor het eerst een huttentocht op toerski’s gedaan, dat was echt fantastisch! Staat voor dit jaar weer op de planning
Dus ja, ik hou wel van sneeuwglijden
De afgelopen jaren gaan we zo’n 2 á 3 keer per jaar. Vaak in het voorseizoen, dan een week in januari en ergens rond de Pasen nog een paar dagen. En als ik geluk heb mag ik voor het werk ook nog ski’s testen in Sölden!
Afgelopen seizoen voor het eerst een huttentocht op toerski’s gedaan, dat was echt fantastisch! Staat voor dit jaar weer op de planning
Dus ja, ik hou wel van sneeuwglijden
maandag 10 november 2025 om 21:13
Present!
Kijk het hele jaar door naar het weer in de bergen. Eerst zo vaak mogelijk op wintersport (ja ook in de zomer snowboarden op de gletsjers), nu in de winter op het board en in de zomer de bergen in om te paragliden.
Ben begin oktober nog in de dolomieten geweest en toen de eerste sneeuw alweer kunnen zien.
Heb nu een week in januari en in maart gepland. Ik hoop in december nog een dag winterberg te doen.
Kijk het hele jaar door naar het weer in de bergen. Eerst zo vaak mogelijk op wintersport (ja ook in de zomer snowboarden op de gletsjers), nu in de winter op het board en in de zomer de bergen in om te paragliden.
Ben begin oktober nog in de dolomieten geweest en toen de eerste sneeuw alweer kunnen zien.
Heb nu een week in januari en in maart gepland. Ik hoop in december nog een dag winterberg te doen.
dinsdag 11 november 2025 om 05:44
Ik woon met mijn man in west Canada aan de voet van de bergen (30 min van huis tot de skilift), dus hier is skien vast onderdeel van onze dagelijkse routine tussen december en begin april. We hebben seizoenspassen en gaan meestal wel 3-5 keer, afhankelijk van de condities en ons werk. Naast resortskiën doen we ook aan tourskiën, en proberen we 1 of 2 keer per seizoen naar een ander resort te gaan voor wat variatie. Ik ben niet opgegroeid met skiën en dit is pas mijn 5e jaar, maar ik kijk er nu alweer naar uit
dinsdag 11 november 2025 om 06:13
dinsdag 11 november 2025 om 07:21
Met het gezin met de kerst dit jaar naar Gerlos, alhoewel “het gezin” dit keer zonder mij gaat want ik heb 3 weken geleden mijn sleutelbeen gebroken, ik moet het hebben van kracht en dat heb ik dan nog niet weer op orde vrees ik.
In februari gaan we met een grote groep op wintersport, dan durf ik het wel weer aan.
Nog meer mensen hier die het van kracht moeten hebben?
Heb wel wat techniek natuurlijk, maar ik reken mij niet (meer) rijk.
Verder heb ik geen mensen om me heen die zomaar een weekend weg willen/kunnen om te gaan skiën of een dag naar Winterberg willen/kunnen.
Van de vrouwen om me heen eigenlijk al helemaal niet.
In februari gaan we met een grote groep op wintersport, dan durf ik het wel weer aan.
Verder heb ik geen mensen om me heen die zomaar een weekend weg willen/kunnen om te gaan skiën of een dag naar Winterberg willen/kunnen.
Pieremachochel
dinsdag 11 november 2025 om 09:06
pompelmoentje schreef: ↑11-11-2025 06:13Yes, binnenkort een paar dagen naar een gletsjer en eind januari gaan we ook.
En we hebben nog plannen met vrienden om op het laatste moment te gaan, als de gelegenheid zich voordoet en er ligt sneeuw.
Een huttentocht staat op m’n bucketlist. Ben je met een groepsreis gegaan almdudler, heb je tips?
Ik heb via mountainnetwork een reis geboekt. Maximaal 7 deelnemers + gids. Dit was onze eerste keer, maar is echt fantastisch bevallen!
Tenzij je heel veel lawinekunde het zou ik zoiets altijd icm een gids doen. Je loopt en skiet door hoogalpine gebied, ik heb er geen verstand van iig.
Ski’s hebben we daar ter plekke gehuurd, schoenen had ik vantevoren wel gekocht.
Wij zijn voor de tocht nog 2 dagen wezen skiën op een gletscher en heb het gevoel dat ik daardoor een stuk beter geaclimatiseerd was op hoogte.
Hardshell broek en jas zijn wel een aanrader, alles wat geïsoleerd is is veel te warm.
Welke gletscher ga je?
dinsdag 11 november 2025 om 11:57
dinsdag 11 november 2025 om 17:42
Ik ski juist veel meer op techniek.noglangnietjarig schreef: ↑11-11-2025 07:21
Heb t later in mn leven geleerd en heb nog jaarlijks lessen op rollerbaan.
Ik hoop in december nog wel een dagje naar winterberg of willjngen te gaan. Hoe meer zielen .... enz
dinsdag 11 november 2025 om 18:04
Ik ski puur op techniek, op kracht hou ik het niet lang vol.noglangnietjarig schreef: ↑11-11-2025 07:21
Ik denk dat je met goede techniek tot op hogere leeftijd en slechtere conditie veel langer volhoudt dan op kracht.
Neem je nooit meer les? Doe ik nog regelmatig.
dinsdag 11 november 2025 om 18:09
Leuk! Ik ga eens kijken. En ja, ik kan me wel indenken dat het snel te warm wordt.Almdudler schreef: ↑11-11-2025 09:06Ik heb via mountainnetwork een reis geboekt. Maximaal 7 deelnemers + gids. Dit was onze eerste keer, maar is echt fantastisch bevallen!
Tenzij je heel veel lawinekunde het zou ik zoiets altijd icm een gids doen. Je loopt en skiet door hoogalpine gebied, ik heb er geen verstand van iig.
Ski’s hebben we daar ter plekke gehuurd, schoenen had ik vantevoren wel gekocht.
Wij zijn voor de tocht nog 2 dagen wezen skiën op een gletscher en heb het gevoel dat ik daardoor een stuk beter geaclimatiseerd was op hoogte.
Hardshell broek en jas zijn wel een aanrader, alles wat geïsoleerd is is veel te warm.
Welke gletscher ga je?
Naar Stubaier gletscher!
dinsdag 11 november 2025 om 19:12
Jaladadieladieda schreef: ↑11-11-2025 18:05Ik verkeer trouwens ook vaak op wintersport.nl. Nog meer mensen daar van hier?
Maar ben daar herkenbaarder als hier.
dinsdag 11 november 2025 om 19:50
Ik hoor van kind: “mama jij skiede altijd zo goed! Wat is dit nu?!”
Maar idd ik moet het wel van kracht hebben en dat kón en deed ik fluitend
Mss ben ik een luie skiër die techniek niet zo nauw neemt, zo van minder door de knieën en vooral mn bochten niet afmaken.
Ja en dan kom ik tegenwoordig mezelf tegen vanaf de 4e dag… dan ga ik van vermoeidheid op 2 benen skiën van vermoeidheid en dan krijg ik les van man hoe het moet en wat ik verkeerd doe en dan is het (weer) te laat.
Had net met man afgesproken om daar dan vanaf de 1e dag aandacht aan te gaan schenken, maar nu heb ik dus 3 weken geleden mn sleutelbeen gebroken en mag het gezin mét een vriend ter vervanging voor mij met kerst naar Gerlos.
Prachtige zwarte piste in Gerlos, dat wel.
Kwam ik ooit fluitend af
Pieremachochel
dinsdag 11 november 2025 om 20:02
Ben nu 65 en ik wil het zeker nog jaren blijven doen.ladadieladieda schreef: ↑11-11-2025 18:04Ik ski puur op techniek, op kracht hou ik het niet lang vol.
Ik denk dat je met goede techniek tot op hogere leeftijd en slechtere conditie veel langer volhoudt dan op kracht.
Neem je nooit meer les? Doe ik nog regelmatig.
Ben gaan skiën op mijn 35e en heb idd maar 3 jaar les gehad en nog een jaar op een borstelbaan.
Man hier heeft begin 20 leren en skiet ook echt als een prof!
Heeft ook bij iedereen een engelengeduld om het iemand voor te doen/aan te leren.
Vindt ie mooi.
Wij gaan in februari nog naar Oostenrijk, ik ga dan toch maar wel weer op skiles, prive-les dan maar, in een klasje weet je (ik) het wel (denk ik).
Maar dank voor dat je het benoemt, had ik wel nodig!
Pieremachochel
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in