Welke kattenbrokken geven jullie?

18-11-2025 00:06 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag dit voor een vriendin die sinds kort kittens heeft. Ze wilt graag goede kwaliteit brokken.
Whiskas en Felix voor senioren.
De kat klaagt niet.
Perfect Fit 7+

De vorige katten blieften het huismerk van Aldi.
Maar de huidige kat eet geen hap Aldi-Juliet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ben-ik-weer schreef:
18-11-2025 02:10
De kat klaagt niet.
Nu noem je volgens mij twee van de slechtste merken.

Je kan beter voor Hills of Royal Canin gaan
Royal Canin. Kies altijd voor premium voeder. In Whiskas en Felix, het voer dat je koopt in de supermarkt, zit heel veel rotzooi. Je merkt onmiddellijk het verschil bij het uitscheppen van de kattenbak.
Orijen
Hills urinary stress metabolic. Maar onze kat heeft én blaasgruis én een soort genetische obesitas. De andere kat eet vrolijk mee. Maar het werkt wel (zeker voor het gruis), onze dierenarts heeft ook alleen Hills. Dus het is vermoedelijk ook echt wel een goed merk.
One purina kip
Hills omdat ze dat in het asiel kreeg en we niet wilden wisselen.
Voor natvoer (als extraatje en voor extra vocht) ook wel eens huismerk van de supermarkt.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Ben-ik-weer schreef:
18-11-2025 02:10
De kat klaagt niet.
Dit is het slechtste wat je je kat kunt geven. De kat zal zeker niet klagen omdat hier zo veel smaakversterkers in zitten. Maar Google maar eens op dit voer.

Mijn ene kat krijgt Hill’s en Virbac (speciaal voer voor nier/blaastenen) en mijn andere kat krijgt Hill’s (normaal voer) maar ik denk erover om over te stappen naar Orijen.

Nat voer krijgen ze ook van verschillende merken zoals Wild Freedom, Welness Core, Almo Nature. Hier ben ik nog een beetje zoekende in wat kwalitatief nou het beste is. Maar soms zie je echt door de bomen het bos niet meer.
Purina One.
Ze wil absoluut niks anders. En natvoer lust ze ook niet. Alleen stukjes vlees/vis in vocht.
Geen gelei of saus of weet ik het.
Gewoon _melon met login problemen
Twee van de drie krijgen royal canin dentalbrokken. Omdat een van die twee snel last heeft van tandateen.

De andere een oudere kat krijgt in theorie 7+ brokjes van purina one of 11+ brokken van een ander merk. Maar in de praktijk eet ze mee met de andere twee, hiermee gaat ook haar tandsteen weg, dat is alleen maar mooi.
Wanneer ze niet met de rest mee eet krijgt ze dus senior brokjes.
Hier krijgen ze Royal Canin British Shorthair brokken, aangevuld met Almo Nature natvoer.

Even een aanvulling: als zij kittens heeft horen ze sowieso de eerste 12 maanden kittenbrokken te krijgen. Royal Canin heeft hier een speciale lijn voor, zelfde geldt voor Riverwood. Supermarktvoer is echt niet goed voor ze en al helemaal niet voor kittens.
Hier 2 soorten voer voor de katten.
De een krijgt anallergenic van royal canin(is helaas allergisch voor bijna alles)
De andere krijgt ook royal canin maar dan de appetite control (neigt een beetje naar overgewicht)
Ze kan kittenbrokjes halen in de supermarkt of als ze het fancy wil doen een A-merk kopen bij de dierenwinkel of zooplus.

Ik gaf mijn kat Perfect Fit 7+ maar de kat is dood. Mocht iemand een aangebroken zak (7 kilo!) Perfect Fit 7+ brokken gratis willen ophalen laat het me weten, Noordoost NL.
Weer wat geleerd. Felix is blijkbaar slechte kwaliteit, wist ik niet. Wiskas is niet veel beter en ik lees dat Purina van dezelfde fabrikant is. Als deze verpakking op is ga bij de dierenwinkel ander voer kopen. Nu koop ik dat altijd bij de supermarkt en daar hebben ze Wiskas / Felix.

Ik wist wel dat Nestle rommel maakt voor mensen; dat ze deze methode ook voor dieren toepassen had ik natuurlijk wel kunnen bedenken.
Lidl huismerk krijgen ze hier
Ik lees op internet dat iams ook goed moet zijn?
Animonda of Almo Nature en dan heb ik de graanvrije variant.
Voor de vier grote fitte katten heb ik Main Coon brokken. Niet omdat ze Main Coon zijn, ze zijn groter vaak, maar omdat die brokken heel groot zijn en makkelijker is met hun bek. Maar dat is voor 'erbij'. Ik geef ze vers eten (van die worsten uit de diepvries, en ontdooide eendagskuikens zo nu en dan). "Dat is echt supervet zielig! en denk je wel aan dierenleed enzo" Ja ik weet het maar ik heb het maanden met Courgette en winterpeen geprobeerd maar die eikels weigeren vegetarisch te worden.

Is de vriezer leeg of moet ik te lang wachten krijgen ze blikjes van Schesir als extraatje.

Oude bes heeft geen tanden en kan niet met de rest mee eten. Heeft kleine brokjes die wel gaan, maar ze wordt een beetje een verwende oude dame dus die heeft gourmet mousse. We zijn enorm van het 'moet gezond eten zijn' maar ze is de 16 gepasseerd dus mag ze van ons eten wat ze lekker vind, zolang ze maar lekker eet. En dat doet mevrouw gelukkig.
Niks mis met IAMS. Prima merk. Die van mij lusten het helaas niet.
Met katten is het zo TO dat je vaak diverse merken en smaakjes moet uitproberen tot je 'beet' hebt. Wij letten er wel altijd op dat producten zo natuurlijk mogelijk moeten zijn zonder toegevoegde granen ed.
Perfectfit indoor, krijgen ze hier. Er zijn ook kittenbrokken van.
Ze doen het er goed op.
Tussendoor krijgen ze anti-tandsteen brokjes als snoepjes en wat natvoer van verschillende merken.

Vorige kat kreeg dieetvoer van Hills. Dat maakte het makkelijk, want weinig keuze maar wel erg duur. ( Kon niet anders vanwege haar nierproblemen)
Taste of the Wild katten droogvoer. Graanvrije brokjes. Jaren gegeven, ook aan onze vorige katten die door ouderdom zijn overleden.

Helaas heeft onze kater uit het asiel blaasproblemen ontwikkeld en geven we ze nu speciaal voer
Catco schreef:
18-11-2025 08:12
Animonda of Almo Nature en dan heb ik de graanvrije variant.
Dit dus. Beiden ook prima merken en graanvrij. Is wel duurder dan de supermarkt brokjes natuurlijk. Maar hier krijgen ze geen whiskas of andersoort supermarkt zooi.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/graanvrij

Echt een hoop keuze. Veel vinden ze bij mij lekker, maar dan weer een specifiek smaakje. Denk ik daarna eens creatief leuk een ander smaakje van precies dat merk te doen is het weer viesbah ineens. Het blijven eikels. Maar dan lieve eikels
Lindakristy123 schreef:
18-11-2025 07:54
Ik lees op internet dat iams ook goed moet zijn?
iams is middelmatig. Een stuk beter dan Whiskas, Felix of andere supermarkt merken. (Hier zitten net als andere goedkopere merken veel granen en bijproducten in). Ik zou dan zelf eerder voor Hill’s of Royal Canin kiezen maar zelfs dat zijn niet de beste merken. Orijen komt als 1 van de beste uit de bus volgens mij maar is wel echt duur.

Als ik je vriendin was zou ik nu brokjes kiezen speciaal voor kittens van Hill’s of RC en zich nu alvast verdiepen in welk voer ze later wilt gaan geven. Op internet is heel veel te vinden maar maakt de keuze ook niet makkelijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven