Rechtszaak Marco Borsato
woensdag 19 november 2025 om 15:53
Ik zit in geen enkel kamp en vind voor beiden iets te zeggen. Marco had beter kunnen en moeten weten maar de moeder heeft in dit geheel een discutabele rol die m.i. onderzocht moet worden.Baggal schreef: ↑18-11-2025 17:24In de publieke opinie zie je duidelijk twee kampen: mensen die vinden dat Borsato er door moeder en dochter is ingeluisd en mensen die vinden dat Borsato echt beter had moeten weten (en handelen). Vooral veel BN-ers die zich achter Borsato scharen en vinden dat ze hem een hart onder de riem moeten steken, want “die zingende coltrui was zo’n aardige gast…”
woensdag 19 november 2025 om 16:01
Maar die wordt niet onderzocht want moeder staat niet terecht.
Bovendien, denk je dat de Knoopsen er niet alles aan zouden doen om dat wél onderzocht te krijgen als dat van rechtswege enigszins mogelijk was? Dat zou de ultieme manier zijn om Marco vrij te pleiten.
Blijkbaar is daar geen grond voor en is dús de strategie moeder en dochter in de rechtszaal en media zwart maken. En daar hebben ze best succes mee.
Overigens vind ik jou absoluut niet neutraal in deze want je blijft voortdurend hameren op de rol van de moeder.
Bovendien, denk je dat de Knoopsen er niet alles aan zouden doen om dat wél onderzocht te krijgen als dat van rechtswege enigszins mogelijk was? Dat zou de ultieme manier zijn om Marco vrij te pleiten.
Blijkbaar is daar geen grond voor en is dús de strategie moeder en dochter in de rechtszaal en media zwart maken. En daar hebben ze best succes mee.
Overigens vind ik jou absoluut niet neutraal in deze want je blijft voortdurend hameren op de rol van de moeder.
woensdag 19 november 2025 om 16:06
In mijn ogen niet hoor.Baggal schreef: ↑18-11-2025 17:24In de publieke opinie zie je duidelijk twee kampen: mensen die vinden dat Borsato er door moeder en dochter is ingeluisd en mensen die vinden dat Borsato echt beter had moeten weten (en handelen). Vooral veel BN-ers die zich achter Borsato scharen en vinden dat ze hem een hart onder de riem moeten steken, want “die zingende coltrui was zo’n aardige gast…”
Ik hoor vooral dat Marco schuldig is. Ik hoor niemand zeggen dat hij erin geluisd is. Wel dat er een bijzondere sfeer in huis was. En voordat ik commentaar krijg, nee ik vind het niet relevant hoe de sfeer in huis was.
Iemand de zingende coltrui noemen vind ik trouwens behoorlijk kinderlijk.
sabine wijzigde dit bericht op 19-11-2025 16:14
6.17% gewijzigd
woensdag 19 november 2025 om 16:07
Al had moeder haar dochter op een presenteerblad aangeboden aan Marco dan nog had Marco van haar af moeten blijven. Of hij aan haar heeft gezeten in die paar maanden is het enige wat wel of niet bewezen moet moet worden.
woensdag 19 november 2025 om 16:20
Mee eens, in mijn omgeving ook.Baggal schreef: ↑18-11-2025 17:24In de publieke opinie zie je duidelijk twee kampen: mensen die vinden dat Borsato er door moeder en dochter is ingeluisd en mensen die vinden dat Borsato echt beter had moeten weten (en handelen). Vooral veel BN-ers die zich achter Borsato scharen en vinden dat ze hem een hart onder de riem moeten steken, want “die zingende coltrui was zo’n aardige gast…”
En dan ook zeggen: we waren er niet bij he?
Ja dag! Zo werkt het niet.
Ik vind ook iets van de moeder, maar Marco is zelf verantwoordelijk voor de dingen die hij heeft gedaan.
En dat heeft hij gewoon niet slim gedaan. Hij had beter moeten weten, op dat moment, niet achteraf.
Mijn conclusie: Marco is degene die fout zit.
En naar de moeder mag ook een onderzoek gestart worden.
woensdag 19 november 2025 om 16:23
Toch weer gezwicht -ik, niet JB- voor de Mediacourant...: Jada Borsato slaat terug naar Angela de Jong: 'Heb je wel geluisterd?' https://share.google/NceA2Zlcja6JoV4lm
Ars longa, vita brevis
woensdag 19 november 2025 om 16:28
Is inmiddels toch wel bekend hoe Jada Borsato erin staat?Anna75 schreef: ↑19-11-2025 16:23Toch weer gezwicht -ik, niet JB- voor de Mediacourant...: Jada Borsato slaat terug naar Angela de Jong: 'Heb je wel geluisterd?' https://share.google/NceA2Zlcja6JoV4lm
Dat roddelbladen verhaal gaan halen bij haar vind ik kwalijk. Maar moet elke uitspraak vervolgens ook weer hier besproken worden?
woensdag 19 november 2025 om 16:35
Leuk, retorische vragen. Is zíj hier de minderjarige die bescherming nodig heeft? Mag je niet reageren op uitspraken die zij in de media doet?
Quote: “Dan denk ik bijna: hè?! Heb je wel geluisterd naar alles wat er is besproken? Want als je nu nog stééds — en dat is mijn mening hè — denkt dat hij schuldig is, heb ik het idee dat je de rechtszaak niet hebt gevolgd. Ik denk dat het heel duidelijk is allemaal, hoe het daadwerkelijk in elkaar zit.”
Ja, ik heb geluisterd naar MB himself. Dat was inderdaad heel duidelijk.
Ars longa, vita brevis
woensdag 19 november 2025 om 16:41
Marco wordt hier op het forum al járen de zingende coltrui genoemd. Volgens mij bijna vanaf het begin dat ik hier kwam en dat is 26 jaar geleden.Sabine schreef: ↑19-11-2025 16:06In mijn ogen niet hoor.
Ik hoor vooral dat Marco schuldig is. Ik hoor niemand zeggen dat hij erin geluisd is. Wel dat er een bijzondere sfeer in huis was. En voordat ik commentaar krijg, nee ik vind het niet relevant hoe de sfeer in huis was.
Iemand de zingende coltrui noemen vind ik trouwens behoorlijk kinderlijk.
Dat maakt het wellicht niet minder infantiel maar op een gegeven moment blijft die naam dan hangen.
Ik lees van heel veel mensen dat hij er ingeluisd is. Ook van veel BN-ers.
“Zo’n lieve joviale man, de Italiaanse inborst hè, Italianen houden van knuffelen, hij bedoelde het niet zo. En die moeder hè, die heeft haar dochter gewoon aangeboden, het is haar schuld”.
Dat is wat ik lees en hoor.
woensdag 19 november 2025 om 16:43
Ik lees dit inderdaad wel maar in mijn omgeving zegt echt niemand dit. Zeggen allemaal dat Marco over de schreef is gegaan.LaFleurNoire schreef: ↑19-11-2025 16:41Marco wordt hier op het forum al járen de zingende coltrui genoemd. Volgens mij bijna vanaf het begin dat ik hier kwam en dat is 26 jaar geleden.
Dat maakt het wellicht niet minder infantiel maar op een gegeven moment blijft die naam dan hangen.
Ik lees van heel veel mensen dat hij er ingeluisd is. Ook van veel BN-ers.
“Zo’n lieve joviale man, de Italiaanse inborst hè, Italianen houden van knuffelen, hij bedoelde het niet zo. En die moeder hè, die heeft haar dochter gewoon aangeboden, het is haar schuld”.
Dat is wat ik lees en hoor.
Grappig dat jij hem ook de coltrui noemt en het toch infantiel vindt
woensdag 19 november 2025 om 16:45
Zoals wel meer mensen hier vinden: hoe dom haar uitspraken ook zijn, zij is de dochter van. En dat vertroebelt mogelijk haar beeld.Anna75 schreef: ↑19-11-2025 16:35Leuk, retorische vragen. Is zíj hier de minderjarige die bescherming nodig heeft? Mag je niet reageren op uitspraken die zij in de media doet?
Quote: “Dan denk ik bijna: hè?! Heb je wel geluisterd naar alles wat er is besproken? Want als je nu nog stééds — en dat is mijn mening hè — denkt dat hij schuldig is, heb ik het idee dat je de rechtszaak niet hebt gevolgd. Ik denk dat het heel duidelijk is allemaal, hoe het daadwerkelijk in elkaar zit.”
Ja, ik heb geluisterd naar MB himself. Dat was inderdaad heel duidelijk.
Ik vind de rol van roddelpers ook dubieus. Ik vind het weinig zinvol hetgeen de roddelpers steeds opduikt hier te herhalen. Ik zie het nu er niet van in.
Behalve dat het hier blijkbaar moet gaan over mensen die niet terecht staan.
Het zal er wel mee te maken hebben dat er tot de uitspraak omtrent Borsato geen nieuws is, maar dat er toch wat geschreven moet worden.
Ik begrijp best dat mensen hier uitspraken van anderen langs te meetlat moeten leggen. Maar om nu steeds dezelfde uitspraken van die dochter hier weer te herhalen begrijp ik niet zo goed.
woensdag 19 november 2025 om 16:52
Het is infantiel maar je weet onmiddellijk wie er mee bedoelt wordt en infantiel is niet per se negatief wat mij betreft.
In mijn omgeving ga ik geleuter over die rechtszaak zoveel mogelijk uit de weg maar mijn man komt daar minder snel mee weg en op zijn werk is de tendens wel meer kamp “ingeluisd”.
woensdag 19 november 2025 om 16:55
De Weekend staat er notoir om bekend, in ieder geval in de bladenwereld, dat ze helemaal niet met BN'ers praten, maar heel vaak quootjes verzinnen (op basis van andere interviews, instagram posts of gewoon op basis van niks). Ik geloof er echt helemaal niks van dat Jada Borsato met Weekend praat, die weet echt nog net wel beter dan dat.
En nee, bijna niemand spant hierover een zaak aan want dat kost tijd en levert alleen maar meer publiciteit voor Weekend op.
woensdag 19 november 2025 om 16:55
Ik denk dat als je Marco typt dat mensen ook wel begrijpen over wie je het hebt. Zeker als je er zijn achternaam bij noemt.LaFleurNoire schreef: ↑19-11-2025 16:52Het is infantiel maar je weet onmiddellijk wie er mee bedoelt wordt en infantiel is niet per se negatief wat mij betreft.
woensdag 19 november 2025 om 16:57
woensdag 19 november 2025 om 16:58
Zo'n beetje alles wat we over die moeder weten komt van de verdediging van Marco Borsato. En zelfs als dat klopt, wat heeft ze dan voor strafbaars gedaan? Je kan hooguit zeggen dat iemand destijds Veilig Thuis had moeten inschakelen. Bijvoorbeeld Marco Borsato met zn ordners, ipv "mee te gaan met de mores van het gezin".bartjes schreef: ↑19-11-2025 16:20Mee eens, in mijn omgeving ook.
En dan ook zeggen: we waren er niet bij he?
Ja dag! Zo werkt het niet.
Ik vind ook iets van de moeder, maar Marco is zelf verantwoordelijk voor de dingen die hij heeft gedaan.
En dat heeft hij gewoon niet slim gedaan. Hij had beter moeten weten, op dat moment, niet achteraf.
Mijn conclusie: Marco is degene die fout zit.
En naar de moeder mag ook een onderzoek gestart worden.
woensdag 19 november 2025 om 17:00
Ik moest net toch weer hardop lachen om 'de zingende coltrui', maar dat kan ook komen doordat ik infantiel ben.
woensdag 19 november 2025 om 17:02
Het is een beetje de vraag wie hier primair voor verantwoordelijk is: de dochter van Borsato of een roddelblad dat weer even een soort scoop heeft.
En zoals LolplusLolisHiHi zegt: het is een onbetrouwbare bron.
En zeker geen bron die herhaald hoeft te worden.
woensdag 19 november 2025 om 17:06
Ja, dat schijnen heel veel mensen te vergeten. Die verdediging kan van alles beweren en mag liegen dat het gedrukt staat, plus er is ze alles aan gelegen om de zingende coltrui neer te zetten als het onnozele weerloze slachtoffer die door zijn Italiaanse inborst geplaagd, niet anders kán dan alles en iedereen knuffelen. Vooral 15-jarige meisjes met een moeder die hem er in wil luizen.LolplusLolisHiHi schreef: ↑19-11-2025 16:58Zo'n beetje alles wat we over die moeder weten komt van de verdediging van Marco Borsato. En zelfs als dat klopt, wat heeft ze dan voor strafbaars gedaan? Je kan hooguit zeggen dat iemand destijds Veilig Thuis had moeten inschakelen. Bijvoorbeeld Marco Borsato met zn ordners, ipv "mee te gaan met de mores van het gezin".
woensdag 19 november 2025 om 17:10
Wat een onzinnig artikel. Jada zegt nou werkelijk helemaal niks, als ze dit al gezegd heeft tegen de roddelpers. En als ze ervan overtuigd is dat haar vader onschuldig is is dat ergens nog te begrijpen ook. Ik denk dan ook niet dat we dit soort berichtgeving al te serieus moeten nemen.Anna75 schreef: ↑19-11-2025 16:23Toch weer gezwicht -ik, niet JB- voor de Mediacourant...: Jada Borsato slaat terug naar Angela de Jong: 'Heb je wel geluisterd?' https://share.google/NceA2Zlcja6JoV4lm
Graftak!
woensdag 19 november 2025 om 17:20
Ik snap je punt. Het is ook niet dat Angela de Jong mijn favo is met haar inmiddels huishoudelijke prietpraatjes, maar ik had zelf een linkje geplaatst naar haar column over deze zaak. Dit is daar een reactie op. MB zou zingen: je maakt de cirkel rond.Paradise schreef: ↑19-11-2025 16:45Zoals wel meer mensen hier vinden: hoe dom haar uitspraken ook zijn, zij is de dochter van. En dat vertroebelt mogelijk haar beeld.
Ik vind de rol van roddelpers ook dubieus. Ik vind het weinig zinvol hetgeen de roddelpers steeds opduikt hier te herhalen. Ik zie het nu er niet van in.
Behalve dat het hier blijkbaar moet gaan over mensen die niet terecht staan.
Het zal er wel mee te maken hebben dat er tot de uitspraak omtrent Borsato geen nieuws is, maar dat er toch wat geschreven moet worden.
Ik begrijp best dat mensen hier uitspraken van anderen langs te meetlat moeten leggen. Maar om nu steeds dezelfde uitspraken van die dochter hier weer te herhalen begrijp ik niet zo goed.
Ars longa, vita brevis
woensdag 19 november 2025 om 17:23
Mee eens hoor.LolplusLolisHiHi schreef: ↑19-11-2025 16:58Zo'n beetje alles wat we over die moeder weten komt van de verdediging van Marco Borsato. En zelfs als dat klopt, wat heeft ze dan voor strafbaars gedaan? Je kan hooguit zeggen dat iemand destijds Veilig Thuis had moeten inschakelen. Bijvoorbeeld Marco Borsato met zn ordners, ipv "mee te gaan met de mores van het gezin".
Ik bedoel ook geen strafzaak oid.
Maar een onderzoek naar haar aandeel. Want als het klopt wat er gesuggereerd wordt, dan is er, grof gezegd, met haar iets mis.
woensdag 19 november 2025 om 17:23
Maar waarschijnlijk wel een verzonnen reactie. Om maar in thema te blijven: 'de meeste quootjes zijn bedrog';
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in