Logees

22-11-2025 08:51 68 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar aanleiding van een ander topic, over een extra logeerkamer, werd ik ineens nieuwsgierig: hoe vaak hebben jullie logees? En wie zijn dat dan?

Onze logees zijn vooral vrienden uit het buitenland (paar nachtjes), vrienden die in scheiding liggen (paar weken), of kinderen van vrienden op zoek naar een kamer.

Ik ken mensen die een vluchteling in huis hebben, ik weet niet of je dat als logé moet tellen. Maar daar is ons huis niet echt geschikt voor, we hebben een extra werkkamer waar we een futon op de grond leggen.
Ikzelf heb echt nooit logees. Mijn 17 jarige dochter wel, vriendinnen en nu een vriend, maar dat slaapt uiteraard op haar kamer.
In de 10 jaar dat we samenwonen hebben we 2x een logé gehad.
Iedereen woont hier op rijafstand en er is altijd wel een BOB.

Kinderen zijn nog te klein voor logé's
Hier wekelijks logees van de kinderen. Wij hebben zelf nooit logees.
De kinderen hebben regelmatig iemand te logeren (op hun eigen kamer). Wij zelf vrijwel nooit. Incidenteel vrienden die ver weg wonen.
Paar keer per jaar, eigenlijk altijd vrienden. Na een feestje bijvoorbeeld. Soms m'n broer. Ik heb een slaapbank in m'n kantoor.
Mijn kinderen hebben vaak vriendinnen over de vloer. Ik vind het niet fijn als die in het donker alleen naar huis moeten fietsen. Dus er wordt hier vaak gelogeerd. Echt ruimte heb ik er eigenlijk niet voor. Waardoor ze wel eens met z'n drieën in een tweepersoons bed liggen😄
We hebben in ons huidige huis (waar we inmiddels 6 jaar wonen) een twee keer een loge gehad. We hebben geen aparte logeerkamer dus dat werd een matras op de grond in de werkkamer.
Leuk om te lezen dat het best verschilt. Logeren jullie zelf wel eens bij iemand?

Ik vroeger wel, maar ik merk dat ik nu denk: ik zoek wel een b&b. Wel pas ik geregeld op een huisdier in het huis van m’n broer.
Jaren lang hebben we mijn schoonmoeder 2x per maand te logeren gehad. Daarnaast ook vaker vrienden van verder. Ik denk dat wij nu een keer of 6 per jaar zelf logees hebben. De kinderen tellen dan niet mee, dat is in vakanties soms meerdere keren per week 🙈
Zelden tot nooit. Misschien op jaarbasis 2x een paar familieleden. Kind krijgt wel logees, elke vakantie wel een keer.
Mijn kind heeft een paar keer per jaar logees, meestal 1 of 2. Hij heeft zo'n bed met een extra logeerbed eronder. En ik heb allerlei kampeermatjes en extra slaapzakken.

Ik logeer wel bij vrienden (een paar keer per jaar) of bij familie (vaker, voor de gezelligheid of ik pas op neefjes/nichtjes en blijf dan slapen). Vroeger woonde ik middenin de hoofdstad, en dan had ik vaak logees omdat dat een fijne uitvalsbasis was. nu woon ik niet op een logische plek, en heb ik eigenlijk nooit logees.
Ik heb nooit logees. Ik logeer ook niet bij mensen in huis. Ik heb 's ochtends tijd nodig om wakker te worden en daar wil ik geen "vreemden" bij.
Nooit. Ik hou er niet van en heb er ook de ruimte niet echt voor.
Honey, you should see me in a crown
Eigenlijk nooit, de kinderen hebben een paar keer per jaar een vriendje te logeren. Zelf slapen we ook nooit bij anderen, dat gaat ook meestal niet als je een gezin van 5 bent.
De kinderen hebben vanaf jonge leeftijd logees. Geen probleem. En op een matras in hun eigen kamer natuurlijk. Van volwassenen verwacht ik dat ze een eigen slaapplek regelen. Zelf ga ik als volwassene ook niet bij iemand logeren. Daar zijn hotels of huisjes voor. Ik hoef geen vrienden in hun ondergoed in de gang tegen te komen. Enorme inbreuk in elkaars privacy.
Hier komt familie 1 a 2 keer per jaar logeren omdat we zo'n 3uur rijden van elkaar vandaan wonen.
Af en toe vriendinnen.

Ook komt familie in ons huis als we er niet zijn, handig voor vakanties en onze plantjes. We wonen bij de zee dus veel animo. Ze blijven dan zo een week a 2 weken. Of wisselen af, dan dat familielid en vervolgens die.
Ik heb een zus die ver weg woont, die blijft wel eens logeren. Vroeger altijd bij mijn ouders, nu vaak bij mij. Dat kan omdat wij altijd een extra kamer hadden.

Verder slaapt één van de kinderen hier wel eens, woont niet heel ver maar na een feestje hier wel fijn om niet meer naar huis te hoeven. Ook komt ze wel eens slapen bij festiviteiten in de stad waar ze woont zodat ze rustig kan slapen in ons stille straatje.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Wij hebben een aparte logeerruimte. Schoonmoeder komt regelmatig logeren en blijft dan paar weken. Vind ze gezellig en wij ook.
Vrienden uit het buitenland verblijven af en toe hier ( meerdere stellen) maar dat is meestal maar een dag of 3/4
Onze kinderen meestal 1 x per jaar maar dan heb ik plaats te kort omdat er dan 4 of 5 blijven slapen. Die wonen niet ver weg maar lusten wel een drankje op zo’n dag. En blijkbaar vinden ze het dan leuker om te blijven slapen dan een taxi te bellen :-D
Oja de huisdieren van hen komen dan ook mee….is taxi vast niet blij mee :rofl:
Op vrienden van de kinderen na, ben ik niet erg gastvrij als het op logeren aankomt vrees ik. Ik voel me dan niet vrij in mijn eigen huis.
Je loopt s'ochtends bijvoorbeeld niet in Eva kostuum naar de badkamer.
Mocht er nood aan de man zijn is het wat anders natuurlijk. Ik heb vorig jaar onverwacht 4 logees gehad omdat in de auto stappen te gevaarlijk was. (Mist en gladheid) dan vind ik het niet erg me voor een keer te schikken/ aan te passen.
Maar verder hoeft het van mij niet. Ik boek zelf ook liever een hoteltje i.p.v in iemands huis op een logeerbed te liggen. Al waardeer ik iemands gastvrijheid absoluut.
De kinderen (pubermeiden) hebben bijna wekelijks vriendinnen te logeren. Nu door de toetsweek een paar weken niet, heerlijk rustig :)

Volwassenen een paar keer per jaar een nachtje. Wij hebben een slaapbank op de werkkamer. Die overigens belabberd slaapt, ik heb hem een keer uitgeprobeerd en werd volkomen stijf wakker.

Zelf logeren probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, ik slaap nergens zo goed als in mijn eigen bed.
molly wijzigde dit bericht op 22-11-2025 10:47
13.83% gewijzigd
Hier wel regelmatig iemand die blijft crashen. Ik heb een heel fijne logeerkamer.
Wij ongeveer 10x en hebben een aparte logeerkamer waar het bed altijd klaar staat.
Mijn broer en zijn gezin kwamen vroeger ongeveer twee keer per jaar logeren, zij woonden 2.5 uur rijden bij ons vandaan. Hun kinderen sliepen samen op een kamer, mijn broer en zijn (ex)vrouw sliepen op een luchtbed in de woonkamer.
Met de vriendin die hij daarna had heeft hij 1 keer bij ons geslapen in de kamer van een puber die niet thuis was.
Toen man en ik nog met zijn tweeën waren hadden we regelmatig kinderen van mijn broers/zussen te logeren, die zijn allemaal volwassen inmiddels.
Onze kinderen hebben bijna geen logees meer, dat was vroeger bijna wekelijks. En de dochters van mijn zus kwamen in hun kindertijd en puberteit vrijwel elke vakantie bij ons logeren.
Ik vind het wel gezellig :cheer2:
Hier alleen vrienden van de kinderen die wel eens blijven slapen. Van de jongste voor de leuk, van de oudste meestal omdat het te laat werd om terug te fietsen.
Maar vrijwel alles woont hier op rij-afstand. En dan wonen wij ook nog eens op de minst gangbare/interessante plek.

Ik zou eerder zelf de loge zijn, bij vrienden/familie die in de stad wonen. Maar dan rij ik ook vaak liever gewoon naar huis.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven