Vreemdgegaan
zaterdag 22 november 2025 om 13:24
Hoi mensen,
Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.
Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.
Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.
Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…
Alvast bedankt voor dr reacties.
Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.
Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.
Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.
Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…
Alvast bedankt voor dr reacties.
zondag 23 november 2025 om 00:02
Geen afkeuring voor een ongeplande zwangerschap, dat kan gebeuren, maar wel afkeuring verbazing over de combinatie van factoren: principieel tegen abortus zijn is ieders goed recht, maar om met zulke principes in deze situatie terecht te komen… en om die principes dan vol te houden over de rug van je eigen man en je ongeboren kind (en de biologische vader)… en om dan liever de schone schijn op te houden dan de waarheid te vertellen… omdat een abortus blijkbaar erger is dan drie mensen in de ellende te storten…framboosje123 schreef: ↑22-11-2025 23:00Ik lees vooral afkeuring.
En zelf was ik wel wat langer in shock en paniek toen ik eens ongepland zwanger was.
TO mag best in shock zijn, maar ik snap niet dat iemand die zulke onwrikbare principes over abortus heeft dan weer heel nonchalant doet over de onvergeeflijke beslissing om het maar gewoon stil te houden - want dat is, in tegenstelling tot een abortus, voor haar wél een optie.
zondag 23 november 2025 om 00:03
Ze heeft het helemaal zelf veroorzaakt en heeft zo te lezen vooral heel veel medelijden met zichzelf. Dan is het juist goed om haar een spiegel voor te houden.framboosje123 schreef: ↑22-11-2025 22:25En verder, tjee wat een harde reacties op iemand die helemaal in puin ligt. Laat haar eerst even bijkomen van de schok ipv met de zweep erover.
zondag 23 november 2025 om 00:27
Eerlijkheid duurt het langst. Ik denk dat dit hoe dan ook een keer uit gaat komen. In de zin van je krijgt teveel last van je geweten, wellicht is er op een later moment medisch iets aan de hand wat erfelijk is, kind lijkt helemaal niet op jou of je man.
Ik zou dus echt uitzoeken wie de vader is, dat ben je naar mijn idee zowiezo verplicht naar je kind toe. Mocht het van je man zijn dan is er niks aan de hand en kun je het vreemdgaan best geheim houden maar is dat niet zo dan toch opbiechten.
Ik zou dus echt uitzoeken wie de vader is, dat ben je naar mijn idee zowiezo verplicht naar je kind toe. Mocht het van je man zijn dan is er niks aan de hand en kun je het vreemdgaan best geheim houden maar is dat niet zo dan toch opbiechten.
zondag 23 november 2025 om 00:38
Eerste post: abortus is echt geen optie
Tweede post: het liefst houd ik het kind
Wat mij betreft moet het zijn:
Liegen is nu echt geen optie meer.
Vreemdgaan is niet iets dat je overkomt (dat is meer dat je buiten loopt en door een vogel ondergepoept wordt), je kiest er bewust voor en dit is het risico (heel klein hoor, maar het is er wel) dat bewust is genomen.
Tweede post: het liefst houd ik het kind
Wat mij betreft moet het zijn:
Liegen is nu echt geen optie meer.
Vreemdgaan is niet iets dat je overkomt (dat is meer dat je buiten loopt en door een vogel ondergepoept wordt), je kiest er bewust voor en dit is het risico (heel klein hoor, maar het is er wel) dat bewust is genomen.
zondag 23 november 2025 om 00:44
zondag 23 november 2025 om 01:09
Hoor eigenlijk alleen maar IK IK IK in je verhaal.
1 zwak moment staat niet gelijk aan meerdere keren sex. Bang zijn om alles kwijt te raken kan geen reden zijn om je huidige man en je toekomstige kindje een leven lang voor te willen/kunnen liegen.
Tijd om je eigen fouten onder ogen te zien en verantwoordelijkheid te nemen. Het zijn jouw fouten maar je maakt het liever een levenslang probleem voor anderen die er geen enkele schuld aan hebben. Enkel en alleen om zo zelf maar uit de problemen te blijven en geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen. Tijd om jezelf eens goed in de spiegel aan te kijken.
Ik geloof er niet zo in dat je nu met je minnaar verder wil. Denk dat je bent geschrokken van de reacties.
Ik vind je een super egoïst.
1 zwak moment staat niet gelijk aan meerdere keren sex. Bang zijn om alles kwijt te raken kan geen reden zijn om je huidige man en je toekomstige kindje een leven lang voor te willen/kunnen liegen.
Tijd om je eigen fouten onder ogen te zien en verantwoordelijkheid te nemen. Het zijn jouw fouten maar je maakt het liever een levenslang probleem voor anderen die er geen enkele schuld aan hebben. Enkel en alleen om zo zelf maar uit de problemen te blijven en geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen. Tijd om jezelf eens goed in de spiegel aan te kijken.
Ik geloof er niet zo in dat je nu met je minnaar verder wil. Denk dat je bent geschrokken van de reacties.
Ik vind je een super egoïst.
kers15 wijzigde dit bericht op 23-11-2025 01:14
17.21% gewijzigd
zondag 23 november 2025 om 01:10
zondag 23 november 2025 om 01:24
Bwah, dat papiertje is meestal nog het minste.Sunflower_cookie schreef: ↑23-11-2025 01:10Vraag mij wel steeds meer af waarom TO getrouwd is als het zo "makkelijk" is over te stappen. Stel minnaar zegt ja tegen gezin samen, hoeft TO alleen te scheiden van man met de woorden ik ben verliefd op een ander.
Nja een huwelijk stelt ook weinig meer voor natuurlijk.
Vervolgens moet er vaak wel nog een huis verkocht worden, de meubelen verdeeld, de bankrekening in twee én een ouderschapsplan voor eventueel aanwezige (al bestaande) kinderen.
Benieuwd hoe erg die soon-to-be-ex gaat meewerken als hij merkt waarom opstartster een snelle scheiding wil.
(Je kan het wel pogen te verzwijgen, maar na x maanden stop je die buik meestal niet meer weg.)
"Ik ben verliefd op een ander" ... shit happens en kan iedereen overkomen.
"Ik ben weg want ik ben meerdere keren vreemdgegaan en zwanger van die ander" klinkt al anders.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 23 november 2025 om 01:30
Bijzonder dat je de minnaar nu al ‘de vader’ noemt. Ik vind het (nog slechts) een verwekker.
Hoe reageerde hij toen hij zag dat het condoom was gescheurd? ‘Joh, geen probleem, als jij geen MAP wil of een abortus, dan gaan we gezellig samen verder hoor’?
Hoe reageerde hij toen hij zag dat het condoom was gescheurd? ‘Joh, geen probleem, als jij geen MAP wil of een abortus, dan gaan we gezellig samen verder hoor’?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 23 november 2025 om 07:21
Hoe kan je goedkeuren dat zij van plan is haar man een kind te laten opvoeden dat hoogstwaarschijnlijk niet van hem is? Je bent dus van hetzelfde type als to?
To, je hebt meerdere domme keuzes gemaakt en moet nu de gevolgen dragen, je man heeft het recht dit te weten. Wees eens voor één keer volwassen!
zondag 23 november 2025 om 07:33
Dit vind ik behoorlijk respectloos richting het toekomstige kind. Het is aan het kind en alleen aan het kind om te bepalen of het de mede-vreemdganger als diens vader ziet. Biologie kun je sowieso niet ontkennen.
zondag 23 november 2025 om 07:42
Nee, ik wil niet weg bij mijn man. Daarom kan ik het hem ook niet vertellen. Ik weet dat hij heel principieel is mbt dit soort zaken en het niet zal accepteren. We hebben het goed samen en ben gewoon super stom geweest om het allemaal op het spel te zettenjorchugh_jor schreef: ↑22-11-2025 21:15Dus je bent zwanger. En je hoopt dat je minnaar met je verder wil, want in je eentje wil je niet.
Stel, hij zegt: “leuk, gezinnetje spelen.” Dan zal je het toch vervolgens aan je ouders en je vrienden moeten vertellen. Anders gaat dat toch opvallen, als je ineens een andere vent hebt.
Maar dat is blijkbaar minder verschrikkelijk dan met je man praten.
De hele wereld is blijkbaar minder eng dan je eigen vent.
zondag 23 november 2025 om 08:01
Dan laat je dus het kind weg halen, en leef je de rest van je huwelijk met dat geheim.
zondag 23 november 2025 om 08:02
Wow, je zegt dus eigenlijk een goed huwelijk te hebben, maar je man is wel 123 inwisselbaar door je minnaar? Wat betekent hij dan echt voor je?
Ik vind het echt heftig dat je je vervolgstappen af laat hangen van een ander. Hoezó " je kunt niet alleen zijn"? Waarom stel je je zo afhankelijk op?
Grijp jezelf eens bij de kladden en neem volwassen besluiten. Je wordt immers ouder van een kind.
Ik vind het echt heftig dat je je vervolgstappen af laat hangen van een ander. Hoezó " je kunt niet alleen zijn"? Waarom stel je je zo afhankelijk op?
Grijp jezelf eens bij de kladden en neem volwassen besluiten. Je wordt immers ouder van een kind.
zondag 23 november 2025 om 08:16
Dan is er geen andere optie dan abortus doen en verder je mond houden en leren leven met dit geheim. Die principes van jou die tellen niet zo, dus waarom je daaraan ineens wel vasthoudt als het om abortus gaat weet ik niet. Je moet nu denken aan de andere mensen om je heen en niet alleen maar aan jezelf.
zondag 23 november 2025 om 08:26
Zeker. Het is toch ook op geen enkele manier goed te keuren?
To is zwanger van haar minnaar, of althans ze vermoed dat het van haar minnaar is.
Ze wil geen abortus ze wil het ook niet aan haar man opbiechten.
Ze wil het nu eerst als plan A aan de minnaar vertellen, kijken wat hij wil.
Plan B is bij haar man blijven en doen alsof het kind van hem is.
Want als single verder is geen optie.
Wie zou dit alles níet afkeuren?
itsnojoke wijzigde dit bericht op 23-11-2025 08:41
5.09% gewijzigd
zondag 23 november 2025 om 08:30
En het kind laten opgroeien met de leugen dat zijn vader zijn biologische vader niet is, kan natuurlijk niet. De medische wetenschap bepaalt steeds meer zijn handelingen op de genetische aspecten van gezondheid. Bijvoorbeeld: als er veel hart en vaatziekten in de familie voorkomen wordt je eerder gescand of worden je risico’s anders ingeschat. Ook geldt dat voor kanker. Als je je kind laat opgroeien als kind van de verkeerde vader laat je het welbewust allerlei risico’s lopen die heel makkelijk voorkomen hadden kunnen worden als de biologische vader bekend zou zijn geweest. En ja natuurlijk gaat dit uitkomen. Bedenk je dan eens de schade voor iedereen.
zondag 23 november 2025 om 08:37
Je wilt niet weg bij je man.
Je wilt het kind houden.
Je wilt je vreemdgaan verzwijgen.
Je weet dus al precies wat je wilt en je hebt je keuzes gemaakt. Wat kom je hier dan precies doen? Zelfkastijding?
Of hoop je dat iemand zal opbiechten dat ze precies in jouw situatie is geweest en precies dezelfde keuzes heeft gemaakt?
En waarom wil je het aan de verwekker vertellen, als je bij je man wilt blijven?
zondag 23 november 2025 om 08:41
Jullie hebben het helemaal niet goed samen, je bent zwanger van een ander! Heel jullie huwelijk is één grote leugen. Je hebt het niet 1x op het spel gezet maar telkens weer.
Je geeft totaal niks noppes om je man of dat kind in je buik, enkel om jezelf.
zondag 23 november 2025 om 08:44
Dus de gevoelens van drie andere personen (je man, je minnaar en je nu nog ongeboren kind) zijn ondergeschikt aan jouw gevoelens?
Van je man was al duidelijk want die bedroog je al meermaals. Maar nu blijf je daarmee doorgaan.
Is je man echt zo weinig waard voor je dat zijn gevoelens jou zo weinig interesseren? Ik zou vreemdgaan (en helemaal zwanger worden en zelfs dat nog verzwijgen) verschrikkelijk vinden voor mijn partner omdat ik hem zo'n verdriet en leugens niet wil aandoen. Daarvoor is hij te belangrijk voor mij. Maar bij jou zijn jouw eigen gevoelens en gedachten belangrijker dan die van die andere 3 personen. Dan is de conclusie toch; alleenstaande moeder?
Wees eerlijk en neem verantwoordelijkheid. Je kunt sowieso niet zelf beslissen wat die twee mannen hiermee gaan doen. Dat kun je alleen maar gaan ervaren als je je verantwoordelijkheid van eerlijk zijn neemt. Tijd om deze shit-show te stoppen en met een eerlijke basis voor alle 4 de toekomst in te gaan.
Van je man was al duidelijk want die bedroog je al meermaals. Maar nu blijf je daarmee doorgaan.
Is je man echt zo weinig waard voor je dat zijn gevoelens jou zo weinig interesseren? Ik zou vreemdgaan (en helemaal zwanger worden en zelfs dat nog verzwijgen) verschrikkelijk vinden voor mijn partner omdat ik hem zo'n verdriet en leugens niet wil aandoen. Daarvoor is hij te belangrijk voor mij. Maar bij jou zijn jouw eigen gevoelens en gedachten belangrijker dan die van die andere 3 personen. Dan is de conclusie toch; alleenstaande moeder?
Wees eerlijk en neem verantwoordelijkheid. Je kunt sowieso niet zelf beslissen wat die twee mannen hiermee gaan doen. Dat kun je alleen maar gaan ervaren als je je verantwoordelijkheid van eerlijk zijn neemt. Tijd om deze shit-show te stoppen en met een eerlijke basis voor alle 4 de toekomst in te gaan.
zondag 23 november 2025 om 08:58
Heel goed.apiejapie schreef: ↑23-11-2025 08:44Dus de gevoelens van drie andere personen (je man, je minnaar en je nu nog ongeboren kind) zijn ondergeschikt aan jouw gevoelens?
En dat ballonnetje gescheurd ? Volgens mij kan dat niet eens, ik zou schadevergoeding bij Durex eisen als het toch gebeurd is
OT: Dat het huwelijk goed is, geloof ik geen flikker van. Als dat wel zo zou zijn, kon je de jeuk aan je k*t wel bij je eigen man kwijt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in