Vreemdgegaan

22-11-2025 13:24 466 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi mensen,

Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.

Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.

Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.

Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…

Alvast bedankt voor dr reacties.
Lilly schreef:
23-11-2025 17:59
Daar heb ik gisteren veel over nagedacht en ik kon niks bedenken wat ik mis bij mijn man. Hij is lief, een harde werker, zorgzaam, emotioneel aanwezig, attent, we genieten nog steeds echt van elkaar(ja, ook in bed). We waren wel super jong toen we een relatie kregen en daardoor niet veel ervaring met anderen.

De vader van mijn nog ongeboren kind is in veel opzichten een totaal ander type, we zijn tegenpolen en voel me mede daardoor als een magneet tot hem aangetrokken. Ondanks dat ik sterke gevoelens voor hem heb echter nooit de wens gehad om een leven met hem op te bouwen. Ik weet heel zeker dat mijn man het nog steeds voor mij is.
Maar welke voorbehoedsmiddelen gebruiken je man en jij dan? Dat is wel belangrijk om te weten, anders kan ik je geen tips geven.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
23-11-2025 17:56
Daarom moet ze ook zo snel mogelijk met haar eigen man naar bed en dat condoom een beetje helpen met scheuren. Anders trapt die man er nooit meer in natuurlijk. Begrijp me goed, het zou mijn manier niet zijn, ik hou meer van een rustig leventje zonder leugen die me de rest van mijn leven achtervolgt. Maar voor zover ik heb begrepen is TO nu op een rijdende trein gestapt waar ze nooit meer vanaf kan dus dan geef ik graag tips hoor :hihi:

Ja dat trucje kan er dan ook nog wel bij. :nut:
We're just two lost souls
Als dat echt zo is, Lily, dan doe je gewoon een overtijdbehandeling. Maar daar ben je te egoïstisch voor.
Lalaloepsie schreef:
23-11-2025 17:45
Ik heb sterk het gevoel dat ze hier een topic heeft geopend om reacties uit te lokken, wat natuurlijk ook prima is op deze koude zondag. Gezellig binnen bij de kachel over elkaar heen buitelen bij een controversieel onderwerp.

Dat denk ik ook.
Ze vindt het gewoon lollig om iets te verzinnen en de gemoederen te verhitten met haar verzonnen verhaaltje.
Haar antwoorden op vragen zijn ook veel te simplistisch, gezien haar eerdere uitlatingen op het forum.
Sunflower_cookie schreef:
23-11-2025 17:46
. Dit is een affaire naast je huwelijk, omdat je hierin blijkbaar iets mist(e).
Of ze mist(e) iets in zichzelf.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
loesje** schreef:
23-11-2025 18:01
Dat denk ik ook.
Ze vindt het gewoon lollig om iets te verzinnen en de gemoederen te verhitten met haar verzonnen verhaaltje.
Haar antwoorden op vragen zijn ook veel te simplistisch, gezien haar eerdere uitlatingen op het forum.
Telkens een nieuwe, korte post en er wordt weer gehapt. Klassiek.
Honey, you should see me in a crown
Lilly schreef:
Daar heb ik gisteren veel over nagedacht en ik kon niks bedenken wat ik mis bij mijn man. Hij is lief, een harde werker, zorgzaam, emotioneel aanwezig, attent, we genieten nog steeds echt van elkaar(ja, ook in bed). We waren wel super jong toen we een relatie kregen en daardoor niet veel ervaring met anderen.

De vader van mijn nog ongeboren kind is in veel opzichten een totaal ander type, we zijn tegenpolen en voel me mede daardoor als een magneet tot hem aangetrokken. Ondanks dat ik sterke gevoelens voor hem heb echter nooit de wens gehad om een leven met hem op te bouwen. Ik weet heel zeker dat mijn man het nog steeds voor mij is.
1: hoe weet je nu opeens zo zeker van wie het kind is?
2: nul reflecterend vermogen, dus niet kunnen nadenken over hoe dit heeft kunnen gebeuren, maakt de kans op herhaling groot. Je weet immers blijkbaar niet waarom dit gebeurd is en hoe je het een volgende keer kunt voorkomen.

Maar goed, de rek om het hele verhaal het voordeel van de twijfel te geven, is er inmiddels wel een beetje uit hier.
dweedledee schreef:
Als dat echt zo is, Lily, dan doe je gewoon een overtijdbehandeling. Maar daar ben je te egoïstisch voor.
Misschien meteen een mooi moment om daar wat minder fel over te worden en wat empathischer naar vrouwen voor wie dat echt de enige uitweg/optie is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Eurus schreef:
23-11-2025 18:03
Telkens een nieuwe, korte post en er wordt weer gehapt. Klassiek.
Denk ik ook. In dat geval: best vermakelijk, dus liever dat, dan dat dit een echt verhaal is.
Lilly schreef:

Ja, kan allemaal zo zijn. Je beseft je ook dat het doorzetten van de zwangerschap een splijtzwam voor je heerlijke huwelijk is toch?
lalaloepsie wijzigde dit bericht op 23-11-2025 18:05
8.60% gewijzigd
loesje** schreef:
Dat denk ik ook.
Eens, er lijkt geen echt gevoel achter te zitten.
Lilly schreef:
23-11-2025 14:35
Mijn man zou er veel verdriet van hebben als we gaan scheiden en de gevolgen daarvan voor ons kind. Ons zoontje is alles voor hem. Ik ga het eerst vertellen aan de vader en als hij er vrede mee heeft, kies ik denk ik toch ervoor het geheim te bewaren. 😣

Bedankt voor alle reacties.
Ik hoop dat je minnaar meer verstand heeft dan jij, en eist het je man te vertellen, of het hem zelf te vertellen.
Erg laf ben je dat je niet de consequenties van je eigen gedrag wil dragen.
Lilly schreef:

Waarom doe je dan zo moeilijk? Dit is allemaal simpel op te lossen met een overtijdsbehandeling of een pilletje. Maar jij wilt zelfs je minaar inlichten. Waar je helemaal niet mee verder wilt. Ik snap dit niet.
Lady*Voldemort schreef:
23-11-2025 17:56
Maar voor zover ik heb begrepen is TO nu op een rijdende trein gestapt waar ze nooit meer vanaf kan dus dan geef ik graag tips hoor :hihi:

Ergens zie ik de humor wel in je reactie. Maar met ervaring als “koekoeksjong”, heb ik nu vooral medelijden met het ongeboren kind dat onbewust in een heikele positie geboren wordt:

- Als veroorzaker van de scheiding van TO en man aangemerkt worden, mocht toch ooit uitkomen dat het niet van de vader. Hoe zou TOs zoon naar zijn jongere broertje / zusje kijken als dit ooit uitkomt?
- Geen verwantschap met vader hebben en maar half met grote broer, daardoor een reele kans dat het kind minder aansluiting voelt in het gezin.
- Mogelijk later onverwacht gematcht worden aan onbekende verwanten en daarmee het geheim van moeder ontdekken en zich dan moeten verhouden tot die nieuwe informatie en verwanten.
ravintola wijzigde dit bericht op 23-11-2025 20:45
0.27% gewijzigd
Ravintola schreef:
23-11-2025 18:10
Ergens zie ik de humor wel in je reactie. Maar met ervaring als “koekoeksjong”, heb ik nu vooral medelijden met het ongeboren kind dat onbewust in een heikele positie geboren komt:

- Als veroorzaker van de scheiding van TO en man aangemerkt worden, mocht toch ooit uitkomen dat het niet van de vader. Hoe zou TOs zoon naar zijn jongere broertje / zusje kijken als dit ooit uitkomt?
- Geen verwantschap met vader hebben en maar half met grote broer, daardoor een reele kans dat het kind minder aansluiting voelt in het gezin.
- Mogelijk later onverwacht gematcht worden aan onbekende verwanten en daarmee het geheim van moeder ontdekken en zich dan moeten verhouden tot die nieuwe informatie en verwanten.
Ja, dat is het kuttige van dit soort topics. Ik ga er zelf eigenlijk van uit dat TO de boel hier gewoon een beetje zit op te jutten en dat lukt haar vrij aardig, en dat is grappig als je zelf nooit met dergelijke problematiek te maken hebt gehad. Maar als je zelf bent opgegroeid als koekoeksjong is het natuurlijk een stuk minder grappig. Knuffel voor jou dus :hug: , en stoer van je dat je toch de humor nog inziet van mijn reacties.
Graftak!
Susan schreef:
23-11-2025 18:03
Misschien meteen een mooi moment om daar wat minder fel over te worden en wat empathischer naar vrouwen voor wie dat echt de enige uitweg/optie is.
Ik lees hier niemand die daar geen empathie voor heeft.
Lady*Voldemort schreef:
Maar welke voorbehoedsmiddelen gebruiken je man en jij dan? Dat is wel belangrijk om te weten, anders kan ik je geen tips geven.
Wij gebruiken momenteel(alleen) condooms. Anticonceptie pil moest ik mee stoppen vanwege heftige bijwerkingen.
En hoe groot is nou de kans dat minnaar tegen TO zegt; “Prima hoor. Laat kind maar komen. Ik vind het prima dat je dat samen met je echtgenoot opvoedt”?

De kans is vele malen groter dat hij wil dat TO een overtijdbehandeling laat doen. Of hij wil zelf het kind erkennen. Dan kan hij naar de rechtbank stappen. Of hij licht de man van TO in. Want het minder rompslomp om hun huwelijk te laten klappen. Zodat ze gescheiden zijn, voordat het kind geboren wordt. Scheelt weer een procedure in er- en ontkenning vaderschap.
Eurus schreef:
23-11-2025 18:19
Ik lees hier niemand die daar geen empathie voor heeft.
Behalve TO zelf dan toch. Die is echt heel erg Fel Tegen Abortus :nut:
Graftak!
Lilly schreef:
23-11-2025 18:22
Wij gebruiken momenteel(alleen) condooms. Anticonceptie pil moest ik mee stoppen vanwege heftige bijwerkingen.
Nou gaan met die banaan dan. Het enige wat je nodig hebt is een kopspeld. Succes!
Graftak!
Lilly schreef:
Geluk bij een ongeluk.
Lilly schreef:

Wat een heerlijke bijkomstigheid: zowel je man als je vrijer hoeven voorlopig geen condooms te gebruiken!!
Dat neukt toch een stuk lekkerder.
dweedledee schreef:
En hoe groot is nou de kans dat minnaar tegen TO zegt; “Prima hoor. Laat kind maar komen. Ik vind het prima dat je dat samen met je echtgenoot opvoedt”?

De kans is vele malen groter dat hij wil dat TO een overtijdbehandeling laat doen. Of hij wil zelf het kind erkennen. Dan kan hij naar de rechtbank stappen. Of hij licht de man van TO in. Want het minder rompslomp om hun huwelijk te laten klappen. Zodat ze gescheiden zijn, voordat het kind geboren wordt. Scheelt weer een procedure in er- en ontkenning vaderschap.
Idd! TO: Heb je het scenario overwogen dat jouw minnaar zegt we houden de baby en je gaat met mij verder of je doet een abortus?
Lady*Voldemort schreef:
23-11-2025 18:27
Nou gaan met die banaan dan. Het enige wat je nodig hebt is een kopspeld. Succes!

Nou nee, vroeger zou dat misschien nog wel gelukt zijn.
Maar tegenwoordig kan men op de echo vrij nauwkeurig zien hoeveel weken een vrouw zwanger is.
Lilly schreef:
En wat als je man helemaal geen kind wil?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven